Free No More 3# – ניתוח שוק ההחתמות של קיץ 2015 / עומר מזיג

 

מהדורת 2015:

לחלק 1

לחלק 2

סוף סוף הגענו לחלק 3. זה טווח המחירים שגם קבוצות מעל תקרת השכר יכולות להציע באמצעות חריגות שהCBA מאפשר, ולכן פה נתחיל לראות יותר קבוצות גדולות נכנסות לעניינים. כצפוי, מדובר בהרבה יותר שחקנים הרבה פחות מרכזיים, ולכן נראה פה רול פליירס במקרה הטוב ושחקני ספסל במקרה הרע. בכל זאת, אלה אולי ההחלטות הכי חשובות שקונטנדרית יכולה לקבל. הנה השחקנים שהכריעו חמש מששת סדרות הגמר האחרונות:

  • 2014 – בוריס דיאו – $4,702,500 – הפך עבור הספרס את גמר המערב מול OKC, והיה אחד המועמדים לMVP בסדרת הגמר מול מיאמי
  • 2013 – ריי אלן – $3,090,000 – הזריקה הכי גדולה בהיסטוריה
  • 2012 – שיין באטיה – $3,000,000 – 15 מ26 משלוש בסדרה ומייק מילר – $5,400,000 – 7 מ8 משלוש במשחק האחרון.
  • 2011 – ג'יי.ג'יי בראה – $1,815,000 – סדרת גמר נהדרת והמון אנרגיות מהספסל בקו האחורי
  • 2010 – רון ארטסט – $5,854,000 – שלשת קלאץ אדירה דקה לסוף משחק 7 בגמר מול הסלטיקס

מי הבא בתור?

כסף קטן

פטריק בברלי נשאר ביוסטון – 23,027,026$ לארבע שנים – 5.8$ מיליון לעונה – שנה רביעית לא מובטחת

לא מבין את ההתלהבות מבברלי. הוא לא רכז פותח ראוי לNBA, למרות שיוסטון ניסו לשכנע אותנו ואותו בשנתיים האחרונות שכן. ההגנה האישית שלו טובה, אבל לא מעולה כמו המוניטין שיצא לו, ובעונה האחרונה יוסטון היו טובים יותר איתו על הספסל מאשר על המגרש (וזה משהו, בהתחשב בכך שהרכזים האחרים היו פרג'יוני וקצת טרי). התקפית, הוא עמד על 38% מחפירים מהשדה העונה, ובכלל על 40% לאורך 3 עונות הקריירה שלו ביוסטון.

ההייפ היחסי סביבו נבנה בגלל שהוא היה על חוזה ששילם לו פחות מ2 מיליון דולר ל3 עונות, מחיר אבסורדי לשחקן של 30 דקות (גם אם חלשות יחסית). הוא גם הראה פוטנציאל לצמיחה בשנה שעברה ובעיקר בפלייאוף, אבל זו נעצרה השנה עם עוד פציעה.

בסופו של יום מדובר פה ברכז שלא קולע טוב, לא מנהל משחק טוב (ממוצע של פחות מ4 אסיסטים ל36 דקות, נתון מחפיר עבור רכז), לא דוראבילי (3 עונות של מתחת ל60 משחקים), והיתרונות שלו מסתכמים בהגנה אישית טובה ותרומה קטנה בריבאונד. הMid-Level-Exception זה הרבה כסף בשביל רכז מחליף בן 27 שלא כל כך הוכיח את עצמו עד היום, ועם לאוסון בחמישייה, והרוקטס יכלו להסתפק בפרג'יוני שעשה עבודה טובה בשנה שעברה בפלייאוף, והיה מרוויח השנה הרבה פחות.

אבל כמו בהרבה מההחתמות שדוברו פה, זה היה או בברלי או כלום, כיוון שיוסטון הייתה מעל תקרת השכר. הרוקטס מאוד רצו (וכמעט הצליחו) להחזיר את כל הסגל שעשה גמר מערב בעונה שעברה, ובעונה בלי פציעות הסגל הזה יכול לשחזר את ההישג.

FAR=4

ברנדון רייט לממפיס – 17,129,640$ לשלוש שנים – 5.7$ מיליון לעונה

החתמה חולנית של ממפיס. רייט גבוה שלישי מעולה, והיה אחד המחליפים הטובים בליגה בתחילת העונה שעברה בדאלאס. הוא לא גבוה מספיק בשביל סנטר, אבל מחזיק בWingspan ואתלטיות שמחפים על כך, ובמשחק מיד ריינג' קטן שמאפשר לו לשחק גם בעמדה 4. זה די מדהים שאף אחת לא הצליחה להציע לו יותר מהMid-Level, והוא הלך דווקא לקבוצה שממש לא מתאימה לו, ושתשחק בקצב איטי שלא ינצל את האתלטיות והזריזות היחסית שלו כמו שהיה בדאלאס. אבל לממפיס זה לא צריך לשנות – במחיר הזה, ועוד ל3 שנים, זו ההחתמה הכי טובה שאפשר לחשוב עליה.

FAR=10

דרון וויליאמס לדאלאס – 11,000,000$ לשנתיים – 5.5$ מיליון לעונה – עונה שנייה אופציית שחקן

זוכרים את התקופה שהיו אומרים פול או דרון? עזבו, זוכרים את התקופה שהיו אומרים "זוכרים את התקופה שהיו אומרים פול או דרון?"? כי גם זה היה לפני איזה שלוש או ארבע שנים.

וויליאמס הוא אחד הסיפורים המוזרים של הNBA. נדיר לראות שחקן מתחת לגיל 30 מתדרדר תוך חמש שנים מטופ 10 בליגה לממלא מקום בחמישייה, וגם זה בקושי. זה בדיוק מה שוויליאמס עשה, ובניגוד למודל לחיקוי, גילברט ארינאס, הוא עשה את זה בלי להפסיד יותר מידי משחקים. הוא שיחק ב330 משחקים בחמש העונות האחרונות + 25 משחקי פלייאוף, לא מופת של בריאות, אבל יותר מנניח ג'ורג' היל ואריק בלדסו.

אז מה קרה? הלכו הקרסוליים, זה מה שקרה. לא בבום – אף פעם לא פציעה או נקע שגרמו לו להפסיד יותר מידי משחקים. אבל המון המון המון פציעות קטנות, שלא טופלו במספיק סבלנות מצד הנטס שהיו כל כך לחוצים לנצח בטווח הקצר, ושיכול להיות שגמרו את הקריירה של אחד הרכזים הטובים של הדור האחרון.

ואני לא מגזים – היה לו הכל. הכוח לסיים בצבע ולשמור חזק, גם על עמדה 2. הקליעה היציבה מכל הטווחים והסיומת בטבעת שהפכו אותו לאיום תמידי לסל. ראיית משחק שתמיד אפשרה לו למצוא את השחקן הנכון (בדרך כלל בוזר). והכי חשוב – הקרוס-אובר המפורסם, עם הקפיצה הקטנה לפני, שכולם ניסו לחקות בבית, ושהיה הכי קטלני שהליגה ראתה מאז אייברסון:

אבל הוויליאמס של היום, עדיין עם הדם של ג'רי סלואן על הידיים, כבר בקושי מסוגל לעבור את השחקן שלו בדריבל. גם במקרים שכן, הוא העיד על עצמו כבר לפני שתי עונות שפשוט אין בו את הכוח והאקספלוסיביות לסיים בטבעת, והעונה זה גם התבטא במספרים – לאחר קריירה של 60%~ קליעה מהRestricted-Area, הוא העמיד נתון מביש של 43.5%, הכי נמוך לשחקן NBA בשלוש השנים האחרונות. חלק מזה הוא העובדה שבנטס הצבע היה צפוף מאוד, עם לופז פלאמלי ויאנג, ובדאלאס עם מתיוס ונוביצקי, שגם אמור להיות BFF שלו בפיק&רול, זה אמור להיות יותר קל.

למרות כל מה שכתוב פה, זו החתמה טובה לשני הצדדים. דאלאס היו חייבים רכז במקום רונדו אם הם עדיין חולמים על מקום בפלייאוף, ודרון עדיין שווה 25-30 דקות למשחק בעמדה הזאת, למרות יכולת הגנתית מזעזעת בשנים האחרונות. בפחות מהמיד-לבל, זה יותר ממה שקיובן יכול היה לבקש, בטח בהתחשב בזה שוויליאמס הסכים לבייאאוט מהנטס כדי לבוא לשחק בדאלאס. ומי יודע? אולי נראה אותו חוזר, אפילו קצת, לימים שלו ביוטה, ויוצא מהשנה השנייה של החוזה הזה.

FAR=9

מירזה טלטוביץ לסאנס – 5,464,000$ לעונה אחת

טלטוביץ הוא לכאורה בדיוק מה שפיניקס אוהבת – סטרץ' 4 שאוהב לרוץ ולקבור שלשות. הוא כבר הראה קצת ניצוצות בנטס, לפני שתסחיף ריאתי (קונדישן כלשהו בלב. מה שהיה גם לכריס בוש. די מפחיד) גמר לו את העונה. זו כמובן לא פציעה מהסוג שאמור להפריע לו בהמשך הקריירה, ומפתה מאוד להגיד שפיניקס היא הקבוצה הכי מתאימה לו, מה שנכון, ולהסתפק בזה.

אבל טלטוביץ שראינו עד היום בNBA לא שווה את הכסף הזה. בשלוש עונות קריירה בNBA, כולן בברוקלין, יש לו פחות מ3000 דקות משחק, והוא עומד בהן על 40% קליעה מהשדה. הוא לא תורם מספיק בריבאונד (למרות שהשתפר בעונה האחרונה), וגם לא תורם מספיק באף קטגוריה סטטיסטית אחרת כדי להיחשב ליותר מספציאליסט. יכול להיות שזה יצליח, אבל בעיני זה יותר מידי כסף, בטח בחוזה לשנה אחת שמיטיב רק עם השחקן.

FAR=3

טימי דאנקן נשאר בספרס – 10,850,000$ לשנתיים – 5.4$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בעונה השנייה

אין מה להגיד על זה. זה כמעט לא פייר כלפי שאר הליגה. אני רק אציין שהוא מוביל את הליגה בסטטיסטיקה המתקדמת הכי מגניבה שאני מכיר – חבריו לספרס קלעו 53.4% מ647 זריקות שבאו ממסירות שלו העונה, לעומת 45.3% מ5361 הזריקות האחרות. זה הפער הכי גבוה בליגה עבור מוסר. מדהים.

FAR=15

אלכסיס אג'ינסה נשאר בפליקנס – 20,200,000$ לארבע שנים – 5.1$ מיליון לעונה

לא. פשוט לא. אג'ינסה קיבל מספיק הזדמנויות, כולל 38 הופעות בחמישייה של הפליקנס בשנתיים האחרונות, כדי להראות שהוא יותר מאתלט שאתה מסתכל עליו באולימפיאדה ושואל "איך הוא לא בNBA?". הוא לא הוכיח את עצמו ככזה, ומקומו בNBA הוא כחוזה מינימום. הפליקנס נתנו לו פי כמה וכמה מזה, ופישלו גם בחוזה השני הכי גדול שלהם בקיץ הזה. הדבר היחיד שעובד לטובתם פה הוא שהם מעל התקרה, ככה שהם לא יכלו להחתים שחקן הרבה יותר טוב ממנו בכל מקרה.

FAR=3

סי.ג'יי ווטסון לאורלנדו – 15,000,000$ לשלוש שנים – 5$ מיליון לעונה – רק מיליון מובטחים בעונה השלישית

לא ברור. זה לא החתמה רעה מבחינת הValue – ווטסון רכז מחליף סולידי מאוד שהיה גם בסדר גמור בכמה משחקים בחמישייה בפייסרס בעונה שעברה. אבל לא ברור לי למה אורלנדו צריכה רכז כזה כשיש לה את פייטון אולדיפו ושאבאז בקו האחורי. ווטסון יקח מהם יותר מידי דקות שכנראה לא יעזרו לקבוצה יותר מידי, ואם רציתם מנהיגות של וטרן, למה לא פשוט לחסוך לרידנאור את הקיץ המפרך הזה?

FAR=3

ג'יי.אר סמית נשאר בקאבס – 10,000,000$ לשנתיים – 5$ מיליון לעונה – עונה שנייה אופציית שחקן

אחד הסיפורים המוזרים של הקיץ. סמית יצא מאופציית שחקן של 6.4$ מיליון כדי לקבל יותר כסף, אבל לבסוף נשאר בקאבס בפחות. חשוב לי להבהיר פה מיס-קונספציה מאוד נפוצה שגם אני נפלתי בה – הקאבס יכלו להציע לסמית כמה כסף שהם רוצים. שלוש השנים הרצופות שהוא שיחק בניקס מזכות אותו בזכויות בירד, שעוברות יחד איתו בטריידים ומאפשרות לקבוצתו לשלם לו כל שכר עד משכורת המקסימום, בלי קשר למצב תקרת השכר שלהם.

הקאבס, כנראה, לא רצו להציע לסמית יותר כסף בגלל שהם הרבה מעל תקרת המס, וכל דולר נוסף היה עולה להם 2 או 3 דולרים במס מותרות. הם הימרו שסמית לא יוכל למצוא קבוצה אחרת שתשלם לו מה שהוא רוצה, והרוויחו שחקן בקליבר גבוה מאוד בחצי מחיר. כבוד.

FAR=9

ג'ונאס ג'רבקו נשאר בסלטיקס – 10,000,000$ לשנתיים – 5$ מיליון לעונה – עונה שנייה לא מובטחת

אין לי מושג איך איינג' מצליח לגרום לשחקנים האלה לחתום על חוזים לא מובטחים, אבל זה מקפיץ כל חוזה שלו בנקודת FAR או שתיים. והחוזה הזה טוב גם ככה – ג'רבקו הוא בהחלט פורוורד מחליף ראוי ל25-20 דקות, וזה מה שאתה מחפש בסכומים האלה. זה לא 10 בגלל שאני קצת מאוכזב שהכסף הזה לא הושקע בלהביא אולסטאר לקבוצה, כי זה מה שהסלטיקס צריכים עכשיו, אבל כשלעצמו זה חוזה נהדר (ונכס נהדר לטרייד עבור אולסטאר כזה).

FAR=8

קייל סינגלר נשאר בתאנדר – 25,000,000$ לחמש שנים – 5$ מיליון לעונה – עונה חמישית אופציית קבוצה

נשבע שהוא וג'רבקו זה לא אותו השחקןאני מאוד אוהב את סינגלר (הימני 🙂 ), שאחרי שנתיים של 28 דקות לערב בדטרויט נפל השנה ל22, וספציפית ל17.5 מאז שעבר לOKC. לא ברור מה לא עבד שם, שכן התאנדר חיפשו נואשות פורוורד שימלא את מקומו של דוראנט ויעזור להם להגיע לפלייאוף. התרומה של סינגלר בהתקפה מסתכמת בעיקר בשלשות, שהיוו יותר מ40% מהזריקות שלו לאורך הקריירה, אבל הוא גם יכול לתרום בריבאונד ומגיע אחרי 3 עונות בלבד בליגה, ככה שיש עוד למה לצפות.

חוזים ארוכי טווח בטווחי המחירים האלה הם עסקה טובה לקבוצות כשמדובר בשחקנים צעירים. נכון שסינגלר לא יהיה ווסלי מתיוס, אבל הוא יכול להיות שחקן חמישייה נסבל בעמדה 3 עבור קבוצה אחרת או אפילו עבור OKC אחרי שקווין דוראנט יעזוב בקיץ הבא אחרי שימאס גם להם מדיון וויטרס. בניגוד לרוב החוזים בחלק 3, החוזה הזה יגרר גם לתקופה שבה התקרה תהיה סופר גבוהה, ואז 5 מיליון דולר יהיו באמת peanuts ומציאה עבור קבוצה קמצנית כמו אוקלוהומה.

FAR = 8

מייק דאנליבי נשאר בשיקאגו – 14,512,500$ לשלוש שנים – 4.8$ מיליון לעונה – עונה שלישית לא מובטחת

יש יופי של ההתאמה הקבוצתית של דאנליבי לשיקאגו, ליד שלושה שחקנים יוצרים כמו רוז באטלר וגאסול. הוא מאוד מזכיר את מה שג'יי.ג'יי רדיק עושה בשביל החמישייה של הקליפרס. השאלה היחידה היא הגיל – הוא כבר בן 35, ועבר ניתוח בקיץ שישאיר אותו בחוץ בחודשיים הראשונים של העונה (לפחות. יש הרבה דיווחים על יותר).

אבל אי אפשר לפסוק את זה לרעתה של שיקאגו שהחתימה אותו לפני שהתברר הצורך בניתוח, ובכל מקרה מדובר בשחקן שפתח בחמישייה של הבולס ב124 משחקים בשנתיים האחרונות. אם בפסקה הקודמת אמרנו שזה מחיר יפה למחליף של 25-20 דקות, מה יש להגיד כשנועלים שחקן חמישייה למיני קונטנדרית במחיר הזה לשנתיים, ועוד אם אופציה לשנה השלישית?

FAR=10

ג'אמיר נלסון נשאר בדנבר – 13,621,575$ לשלוש שנים – 4.5$ מיליון לעונה

הוא היה Decent עד לא מזמן בכלל, ויכול להיות אחלה מנטור למודיאי, אבל זה לא מעט כסף לתקן כזה ולשלוש שנים. היה טוב יותר אם השנה האחרונה לא הייתה מובטחת.

FAR=5

דריק וויליאמס לניקס – 8,800,000$ לשנתיים – 4.4$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה השנייה

לא רע בכלל, בטח לאור החור העצום בעמדה 4. יש עדיין קצת אפסייד – תרתי משמע – בגיל 24:

אבל הניקס יסתפקו בסותם חור בחמישייה עד שפורזינגיס יהיה מוכן יותר בשנה הבאה, ובמחיר הזה זה לא רע.

FAR=8

ג'ייסון סמית לאורלנדו – 4,300,000$ לעונה

בface-value, זו לא החתמה רעה. אבל כמו במקרה של ווטסון, לא ברור למה אורלנדו מכוונת פה. הם לא יתמודדו על הפלייאוף (כנראה), אז למה להביא רול פליירס כאלה?

FAR=3

בטח כשאתה מוותר על:

קייל אוקווין לניקס – 16,012,500$ לארבע שנים – 4.0$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה הרביעית

שעושה את הדרך ההפוכה בשביל פחות כסף. אוקווין לא סופרסטאר ולא יהיה כזה, אבל יש לו רפרטואר התקפי די מרשים, והתקרה שלו גבוהה בהרבה משל רוב השחקנים בדרגת השכר הזאת. לנעול אותו ל4 (3) שנים במחיר הזה זו גניבה של הניקס, אם הוא לא יחליט פתאום שהוא אדי קארי.

FAR=9

לאבוי אלן נשאר באינדיאנה – 12,050,000$ לשלוש שנים – 4.0$ מיליון לעונה – שנה שלישית אופציית קבוצה

מספרי ה36 דקות של אלן מעולים כבר כמה שנים:

והעונה הוא עומד לשחק הרבה דקות בקו קדמי מאוד קצר של אינדיאנה (אלא אם אתה מאמין שהקשקוש של פול ג'ורג' ב4 יחזיק מעמד). הוא יכול גם לפתוח אם מיילס טרנר לא יסתדר בשנה הראשונה שלו בליגה, ונוכל לראות אם הוא שווה משהו גם בדקות נרחבות יותר. אני מת על אופציות קבוצה – זה הופך את החוזה הזה לכל כך הרבה יותר טוב מאם הוא היה 8 לשנתיים.

FAR=9

ג'יי.ג'יי בראה נשאר במאבס – 16,001,700$ לארבע שנים – 4.0$ מיליון לעונה

זה נגיד מצחיק, כי זה כמעט בדיוק החוזה שדאלאס לא רצתה להשוות למינסוטה עבורו לפני ארבע שנים, אחרי עונת האליפות של המאבס. והנה, בגיל 31 ארבע שנים אחרי, ושנה אחרי שמינסוטה חתכה את השנה האחרונה של החוזה הזה ללא תמורה, היא נותנת לו חוזה לארבע שנים בלי אופציות.

זו הדוגמא הקלאסית לזיכרון וחשיבה קצרים בNBA. יכול להיות שהוא יהיה טוב השנה. אבל מישהו רוצה להתערב שבעוד שנתיים, כשבראה – 84 קילוגרם פרוסים על 1.83 רשמיים וגם זה נשמע שקרי בטירוף – יהיה בן 33, קיובן ירצה להיפטר מהחוזה הזה?

FAR=1

ג'ורדן היל לאינדיאנה – 4,000,000$ לעונה אחת

בעונה שעברה הוא היה בחלק 2 עם 9 מיליון דולר שערורייתיים מהלייקרס, ואפילו עונה לא רעה שם לא הצליחה להשאיר אותו בטווח המשכורות הזה. זו החתמה יפה לאינדיאנה, בטח כשהקו הקדמי שלה הפך לסופר דליל והוא עוד עלול לפתוח.

FAR=7

אלן אנדרסון לוויזארדס – 4,000,000$ לעונה אחת

לא כל כך מבין את זה. אנדרסון לא השאיר חותם משמעותי בשנתיים שלו בברוקלין, ואין סיבה לחשוד שזה ישתנה כשהוא נמצא בצד הלא נכון של גיל 30 (עומד בצד השני של הטיעון הזה ומנופף בידיו בפראות – ראסול באטלר). למרות העזיבה של פירס, עמדות 2-3 בויזארדס די עמוסות גם בלעדיו, והיה עדיף להשקיע את הסכום הזה בסנטר מחליף או בשחקן עם אפסייד.

קאמבק מרגש למכבי בעונה הבאה?

FAR=2

וויל בארטון נשאר בנאגטס – 10,599,999$ לשלוש עונות – 3.5$ מיליון לעונה

פרץ יפה בשנה שעברה אחרי הטרייד. עוד לא בן 25. יכול לעבוד בקו אחורי די דליל של הנאגטס.

FAR=6

פול פירס לקליפרס – 10,583,760$ לשלוש עונות – 3.5$ מיליון לעונה – שנה שלישית מובטחת חלקית

עושה רושם שפירס קצת מתחרט שלא עבר 10 קבוצות בקריירה כמו Journeyman טוב, ואחרי 15 שנים בבוסטון משלים חסכי ילדות עם קבוצה שלישית ב3 השנים האחרונות. אחרי הרבה מהלכים רעים, אנחנו רואים סוף סוף את היתרונות של דוק הGM, שמצליח לנסטלג (גיא?? סתם סתם המצאתי) את פירס לחוזה בפחות מחצי מחיר, ועוד מצליח לדחוף לו שנה שלישית לא מובטחת. קשה לי קצת לראות איך פירס יצליח להתחבר למנטליות הבכיינית והזחוחה של הקליפרס, אבל זה חיזוק רציני ובדיוק בעמדה הנכונה עבורם.

FAR=10

דרו גודן נשאר בוויזארדס – 6,847,000$ לשתי עונות – 3.4$ מיליון לעונה – שנה שנייה לא מובטחת

המון כסף לגבוה חמישי, ובטח לכזה בלי אפסייד. לפחות החוזה לא מובטח ויהפוך לנכס טוב בטרייד בקיץ הבא.

FAR=2

קיי.ג'יי מקדניאלס נשאר ברוקטס – 10,000,000$ לשלוש עונות – 3.3$ מיליון לעונה – שנה שלישית אופציית קבוצה

Game, Set, Match למקדניאלס, פה בפוזה אופיינית:למי שלא מכיר – בקיץ שעבר, מקדניאלס נבחר בתחילת הסיבוב השני של דראפט הNBA על ידי פילדלפיה, וקיבל ממנה הצעה שנחשבת סטנדרטית לבחירות סיבוב שני – 0.7 מיליון דולר לעונה, קצת יותר מהמינימום, ל3 או 4 שנים, כשהשנתיים האחרונות לא מובטחות.

רוב השחקנים (דוגמאות בולטות – דריימונד גרין, צ'נדלר פארסונס, אייזאה תומאס, קריס מידלטון, פטריק בברלי) חותמים על ההצעה הזאת, פשוט כי זו הדרך היחידה שלהם לשחק בNBA – קבוצות אחרות לא יכולות להחתים אותם, והמקסימום שהקבוצה שבחרה אותם מחויבת להציע כדי לשמור על הזכויות עליהם זה חוזה מינימום לא מובטח לחלוטין לשנה אחת, וגם אז היא יכולה להפוך אותם לחופשיים מוגבלים עם QO מזערי של של 1.2 מיליון דולר בשנה הבאה. זה משהו שרוב השחקנים מפחדים ממנו, כי זה אומר שכל תקופה רעה/פציעה, ואתה עלול להיחתך בלי לקבל יותר כסף עד סוף השנה, ואולי לא לחזור יותר לNBA.

מקדניאלס הפך את העניינים, ובעצת סוכנו סירב לחוזה ה4 שנים הסטנדרטי ולקח את המינימום לשנה אחת. היה בזה הרבה סיכון – רק מהעצבים פילי יכלה לחתוך אותו שנייה לפני פתיחת העונה, או לייבש אותו כל העונה על הספסל כדי שאף אחת לא תרצה לתת לו טיוטת חוזה בעונה הבאה והם יוכלו להחתים אותו בזול (כמו שיוסטון עשתה בחצי השני של העונה).

אבל מקדניאלס הבין שהוא טוב מידי – ושפילי גרועה מידי – כדי שהם יוכלו להרשות לעצמם דבר כזה. הוא נתן 52 משחקים טובים בפילי, עד שזו העבירה אותו ליוסטון שייבשה אותו עד סוף העונה. הקיץ הוא חתם על החוזה המצוין (תרתי משמע) למעלה, וירוויח בשנה הבאה בערך פי 4 משהיה מרוויח אם היה חותם על החוזה הסטנדרטי ל4 שנים. FTW.

FAR=9

הבן של דוק נשאר בקבוצה של דוק – 6,454,902$ לשתי עונות – 3.2$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בעונה השנייה

טיוטת החוזה הראשונה הייתה עם Incentives על כל פעם שהוא בא לעזור לאבא בגינה, אבל הליגה רצתה משהו יותר רשמי.

FAR=1

נוריס קול נשאר בפליקנס – 3,036,927$ לעונה אחת

זה לא ממש החתמה – הוא פשוט לקח את הQO כדי להיות חופשי בלתי מוגבל בקיץ הבא, במהלך שנראה כמו הפתרון האידיאלי עבור שני הצדדים.

FAR=8

ברנדון באס ללייקרס – 6,000,000$ לשתי עונות – 3.0$ מיליון לעונה

בדיוק כמו ההחתמה של בוזר בשנה שעברה – הValue סבבה, פשוט לא ברור למה הלייקרס, שלא יעשו שום דבר משמעותי העונה, מתעקשים להביא מישהו שיכול לשחק רק בעמדה 4, ויקח מרנדל דקות משחק.

FAR=5

דאנטה קאנינגהאם נשאר בפליקנס – 8,934,750$ לשלוש עונות – 3.0$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בעונה השלישית

בזכות ולא בחסד – הרוויח מקום ברוטציה הקצרה של הפליקנס.

FAR=7

מאנו ג'ינובילי נשאר בספרס – 5,839,050$ לשתי עונות – 2.9$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה השנייה

#ספרס_לא_פייר

FAR=10

עמרי כספי נשאר בקינגס – 5,800,000$ לשתי עונות – 2.9$ מיליון לעונה

הסיבה האמיתית שכולכם פה – אחרי שנתיים של התפשרות על חוזי מינימום חד שנתיים, סוף סוף עמרי מקבל כסף מובטח!!!

בלי הרבה פרובינציאליות, זה משמח מאוד כי הוא אשכרה שווה את זה – אחרי שבתחילת העונה חששנו (הנה הלך הניסיון להימנע מפרובינציאליות) שזו העונה האחרונה עם נציג ישראלי (על הפרקט) בליגה הטובה בעולם, הוא הקפיץ את האחוזים מכל הטווחים בצורה מעוררת הערצה (שיפור של לפחות 5% בכל טווח קליעה בהשוואה לממוצעי הקריירה), והגיע לקו בקצב של 4.9 פעמים ל36 דקות, מקום 45 בליגה. אחרי ייבוש ממושך תחת טיי קורבין, הוא גם הפך להיות אחד השחקנים האהובים על ג'ורג' קארל, כולל אפריל של 34.8 דקות למשחק ו19.9 נקודות ב55% מהשדה. אין סיבה לחשוד שהוא לא יצליח גם העונה, כשמצבת הפורוורדים של הקינגס התדלדלה משמעותית.

FAR=8

לואיס סקולה לראפטורס – 2,900,000$ לעונה

נחמד. יהיה מצחיק לראות את סקולה מגיע לקנדה אחרי שדפק לנבחרת הלאומית שלהם 35 ו14 על הראש עם ארגנטינה בקיץ. זה נראה כמו חוזה שלוקחים בשנה האחרונה לפני שחוזרים לאירופה, אבל אי אפשר לדעת.

FAR=6

דרל ארתור נשאר בנאגטס – 5,754,630$ לשתי עונות – 2.9$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה השנייה

פראיירים לא מתים, ובמקרה הזה אפילו לא מתחלפים. הבנתי מה דנבר מצאה בו לפני שנתיים אבל אחרי שאיכזב בכל פרמטר לא יודע מה מצאו בו השנה.

FAR=2

קווין סראפין לניקס – 2,814,000$ לעונה אחת

חתם בשנה שעברה על הQO מהויזארדס, אבל לא הצליח לקבל יותר כסף השנה. יכול להיות שווה את הכסף.

FAR=6

ג'ואל אנתוני נשאר בפיסטונס – 5,000,000$ לשנתיים – 2.5$ מיליון לעונה – שנה שנייה לא מובטחת

גם אני לא ידעתי שהוא עדיין בליגה. לא מבין את זה.

FAR=1

ליאנדרו ברבוסה נשאר בגולדן סטייט – 2,500,000$ לעונה אחת

לא קיץ עמוס מידי לאלופה, שמצליחה די בקלות להשאיר את כל הסגל.

FAR=9

ארון ברוקס נשאר בשיקאגו – 2,250,000$ לעונה אחת

לא יודע למה ברוקס ממשיך לחתום על החוזים הקטנטנים האלה, אבל הרווח של הבולס.

FAR=10

ג'ו אינגלס נשאר ביוטה – 4,396,750$ לשתי עונות – 2.2$ מיליון לעונה

אני עדיין מדחיק שהוא שחקן NBA לגיטימי. בשבילי הוא עדיין באולם של נס ציונה רב עם טל דן

FAR=4

ג'רמי לין לשארלוט – 4,374,255$ לשנתיים – 2.2$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בעונה השנייה

מוכן לשים כליה שהוא יוצא מהאופציה הזאת בשנה הבאה.

FAR=9

מו וויליאמס לקליבלנד – 4,294,500$ לשנתיים – 2.1 מיליון לעונה – אופציית שחקן בעונה השנייה

איחוד מרגש עם הקינג. אני די בטוח שזה הכי קצת ששחקן שקלע 52 במשחק קיבל בשוק החופשי אי פעם.

FAR=10

גארי ניל לויזארדס – 2,139,000$ לעונה אחת

זה מה שהחבר'ה שעוזבים את הספרס לא חושבים עליו – בחוזה הראשון אחרי טקסס אולי תרוויח יותר, בחוזה הבא המשכורת שלך+יתרת הזמן שלך בליגה יתקצרו משמעותית.

FAR=5

דיוויד ווסט לספרס – 1,525,423$ לעונה אחת

#ספרס_לא_פייר

FAR=15

עוד שחקני מינימום שראויים לציון לטובה:

ריצ'ארד ג'פרסון (קאבס), ג'וש סמית (קליפרס), אמארה (היט), ברניאני (נטס), ג'ראלד גרין (היט), לוק באביט (פליקנס), ,תומאס רובינסון (נטס), אנתוני בנט (ראפטורס)

שחקני מינימום ראויים לציון לרעה:

קנדריק פרקינס (פליקנס) – אולי די כבר????


זהו. זה Free No More ל2015. וכדי שאני לא ארגיש רע עם עצמי שלא הגעתי ל5000 מילים, הנה מבט רטרואקטיבי על הכתבה משנה שעברה, לראות איפה פגעתי ואיפה לא:

מהדורת 2014:

חלק 1

חלק 2

חלק 3

 

לברון ג'יימס לקליבלנד – $42,217,798 לשנתיים – $21.1 מיליון לעונה – 10:

nuff said'. נכון

כריס בוש נשאר במיאמי – $118,705,300 לחמש שנים – $23.7 מיליון לעונה – 2:

קשה להפיל את הפציעה (קריש דם בריאות) עליו, אבל גם אם לא עושים את זה לא הפרזתי יותר מידי. 21 ו7 זה נחמד, אבל 46 אחוז זה מעט מידי לביג מן, וזה לא שהקבוצה הייתה מאוד מנצחת בחצי העונה הראשונה איתו. נכון

דווין וויד נשאר במיאמי – $31,125,000 לשנתיים– $15.5 מיליון לעונה – 5:

טעיתי בגדול, ולראיה כמה שהוא ירוויח השנה. חשבתי שהוא גמור והוא הוכיח שהוא עדיין מסוגל להיות אופציה ראשונה בהתקפה של קבוצת (כמעט) פלייאוף (גם אם רק לקצת פחות מ2000 דקות העונה, אבל עדיין 200 דקות יותר מאשר בעונה שעברה) טעות

כרמלו אנתוני נשאר בניקס – $124,064,681 לחמש שנים – $24.8 מיליון לעונה – 10:

כנראה התחזית שאני הכי מתבייש בה. באמת חשבתי שהוא מסוגל לזה ושכבר השנה הוא ישפר את הניקס. במקום זה הוא עשה חצי עונה לא טובה וישב בצד בחצי השני שלה בגלל "פציעה", באחד מסיפורי הQuitting הכי פחות מדוברים של העונה. טעות

82 משחקים??? בשביל מה?

גורדון היוורד נשאר ביוטה – $62,965,420 לארבע שנים – $15.7 מיליון לעונה – 7:

יכול להיות שזה FAR נמוך בשבילו. יוטה היו תחרותיים מאוד בחצי השני של העונה והוא נתן עונה נהדרת ונפטר מבעיית האחוזים עם קפיצה ל44%-36%-81%, נתונים יפים לשחקן שקולע 19 נקודות למשחק. הוא גם למד להגיע יותר לקו והפך לLockdown Defender וזו רק השנה הראשונה. יוטה ניצחה. ככה ככה

צ'נדלר פארסונס לדאלאס – $46,228,710 לשלוש שנים – $15.4 מיליון לעונה – 9:

ואני עומד לצד ההצהרה הזאת. כבר אז כתבתי שהוא לא עומד להיות Go-To-Guy ושקרלייל יבין את זה ויצליח לבנות ביחד איתו התקפה יעילה וזה מה שקרה – לפחות עד הטרייד הארור על רונדו. המספרים ירדו טיפה אבל בסה"כ הוא שווה את הכסף וכשנזכרים איך דאלאס השיגה אותו (מה שעשיתי כשנתתי את הציון המקורי) ושהוא עוד יכול להשתפר זה נראה לי ציון נכון

מרצ'ין גורטאט נשאר בוויזארדס – $60,000,000 לחמש שנים – $12 מיליון לעונה –3:

נראה מוזר על פניו, אבל תקראו מה שכתבתי בפירוט בחלק 1 – זה בדיוק מה שאני חושב היום, גם עם העלייה הצפויה בתקרה. נכון עד שיוכח אחרת

קייל לאורי נשאר בראפטורס – $48,000,000 לארבע שנים – $12 מיליון לעונה – 6:

מדויק. כמו הקבוצה שלו, היה מצוין עד האולסטאר והתדרדר מאוד מאז. לא חוזה רע ולא חוזה טוב. עדיין. נכון

לואל דנג למיאמי – $19,860,000 לשנתיים – $9.4 מיליון לעונה – 6:

לא היה שווה את הכסף. שחקן במשכורת הזאת בהיט היה חייב לקחת יותר מ11 זריקות למשחק, ועובדה שהוא לא יצא מהאופציה שלו על השנה השנייה. טעות

ג'ורדן היל נשאר בלייקרס – $18,000,000 לשנתיים – $9.0 מיליון לעונה – 1:

כצפוי, לא היה שווה את הכסף. נתן מספרים ריקים בקבוצה ריקה (זוכרים את הפוסט אפים שביירון סקוט היה משרטט לו 5 מטר מהסל בסופי משחקים צמודים? צחקתי בקול רם). השיג פחות מחצי מזה הקיץ. נכון

לאנס סטיבנסון לשארלוט – $27,405,000 לשלוש שנים – $9.0 מיליון לעונה – 10:

Scratch That מלו, זו התחזית שאני הכי מתבייש בה. לא רוצה לדבר על זה 🙁 טעות של גרדום

דירק נוביצקי נשאר בדאלאס – $25,000,000 לשלוש שנים – $8.3 מיליון לעונה – 10:

נכון

טרבור אריזה ליוסטון – $32,000,000 לארבע שנים – 8.0$ מיליון לעונה – 2:

נכון עד שיוכח אחרת. זו לא הייתה עונה מעולה של אריזה למרות הליהוגים הבלתי פוסקים (נכון, בפלייאוף הוא היה קצת יותר טוב ונכון, ההתאמה לסיסטם של יוסטון הייתה משמעותית משציפיתי), ואני צופה שלא נראה אותו שוב ברמה הזאת עד השנה האחרונה של החוזה.

צ'אנינג פריי לאורלנדו – $32,000,000 לארבע שנים – $8.0 מיליון לעונה – 7:

עוד טעות שלי. לא הצליח להשתלב באורלנדו ונראה בקושי כמו רול פלייר בקבוצה במקום שחקן מוביל. מצד שני, כן כתבתי בכתבה (חלק 2) "יכול להיות שהוא עומד להיות באסט ועוד שנה כבר נדבר עליו כעוד חוזה גדול ומכביד". אז הנה, היום הזה הגיע 🙂

אייברי בראדלי נשאר בסלטיקס – $32,000,000 לארבע שנים – $8.0 מיליון לעונה – 6:

ככה ככה. הייתי נותן לו ציון 4 היום, בעיקר לאור כמה אוון פאקינג טרנר קיבל את הכדור יותר ממנו בפלייאוף. זה מביך. אבל עוד יש זמן והוא רק בן 24.

פאו גאסול לשיקאגו – $22,346,280 לשלוש שנים – $7.4 מיליון לעונה – 10:

החרטה היחידה שלי היא שלא שברתי את הסקאלה ונתתי 12. נכון

בוריס דיאו נשאר בספרס – $22,000,000 לשלוש שנים – $7.3 מיליון לעונה – 6:

נכון. דווקא נתן הופעת פלייאוף לא רעה שלא הספיקה מול הקליפרס, אבל עונה רגילה פושרת מאוד. אבל היי – זה מה שידענו שאנחנו מקבלים. זה בוריס דיאו! זה שחקן מותרות. הוא הדובדבן שבקצפת שהיא ההתקפה של הספרס ואופס הוא שמע אותי ואכל גם את הדובדבן וגם את כל הקצפת. תאמינו לי שבפיינלס הוא היה נראה הרבה יותר טוב (ובטח מול גולדן סטייט).

מרווין וויליאמס לשארלוט – $14,000,000 לשנתיים – $7.0 מיליון לעונה – 1:

נכון. תדהמה בקהל.

אייזיאה תומאס לפיניקס – 27,000,002$ לארבע שנים – $6.7 מיליון לעונה – 8:

זה באמת 8 רק בגלל הסיפור עם הבעיות בפיניקס. בבוסטון הוא FAR 10 בלי ספק. נכון

ירוויח חצי מרג'י גקסון בעונה הבאה

ג'ודי מיקס לדטרויט – 18,810,000$ לשלוש שנים – $6.3 מיליון לעונה – 4:

כנראה שהפרזתי טיפה למעלה. לא נתן לדטרויט את מה שהיא הייתה צריכה ולא נראה שווה את הכסף. ככה ככה

גרוויס ואסקז נשאר בטורונטו – 13,000,000$ לשנתיים – $6.5 מיליון לעונה + פטריק פטרסון נשאר בטורונטו – 18,150,001$ לשלוש שנים – $6.1 מיליון לעונה – 7:

נכון ונכון. היה עוד יותר נחמד אם טורונטו היו מצליחים לעשות משהו העונה אבל החוזים האלה היו בסדר גמור.

ספנסר הוז לקליפרס – $22,652,350 לארבע שנים – $5.7 מיליון לעונה – 9:

איזו נפילה. כבר הספיק לעבור לשארלוט בsalary dump. טעות

שון ליבינגסטון לגולדן סטייט – $16,631,175 לשלוש שנים – $5.5 מיליון לעונה – 5:

אולי היה שווה טיפה יותר. באמת הביא את הגיוון שכתבתי עליו בחלק 3. פתח את העונה לא טוב והתעורר בפלייאוף עם הרבה דקות חשובות. ככה ככה

דארן קוליסון לסקרמנטו – $16,631,175 לשלוש שנים – $5.5 מיליון לעונה – 5:

התחיל מעולה, התדרדר קצת לאזור הצפוי, ועכשיו הקינגס שוב הביאו לו רכז פותח על הראש. אין הגדרה נכונה יותר לFAR=5

פי.ג'יי.טאקר נשאר בסאנס – $16,500,000 לשלוש שנים – $5.5 מיליון לעונה – 7:

ככתוב, עוד מאותו הדבר. יציבות יציבות יציבות. נכון

פול פירס לויזארדס – $10,848,725 לשנתיים – $5.4 מיליון לעונה – 9:

נכון, ומגיע לו אפילו רק בשביל הרגעים הבלתי נשכחים של הפלייאוף.

אבל למה לקליפרס???
אבל למה לקליפרס???

ניק יאנג נשאר בלייקרס – $21,326,174 לארבע שנים – $5.3 מיליון לעונה – 4:

טעות. 1

כריס אנדרסן נשאר במיאמי – $10,375,000 לשנתיים – $5.2 מיליון לעונה –2:

נכון

כריס קיימן לפורטלנד – $9,816,000 לשנתיים – $4.9 מיליון לעונה – 8:

נכון

טרבור בוקר לג'אז – $9,775,000 לשנתיים – $4.8 מיליון לעונה – 2:

טעות. עשה עונה יפה.

כריס האמפריז לוויזארדס – $13,320,000 לשלוש שנים – $4.4 מיליון לעונה – 9:

נכון. לא ברור לי למה קיבל DNP כל הפלייאוף – היה מעולה בעונה הרגילה.

קארון באטלר לדטרויט – $9,000,000 לשנתיים – $4.5 מיליון לעונה – 3:

לא הבנתי את זה אז ואני לא מבין את זה היום. נכון

בן גורדון לאורלנדו – $9,000,000 לשנתיים – $4.5 מיליון לעונה – 4:

טעות. הגיע לזה 1. איזה בזבוז כסף.

סי.ג'יי מיילס לאינדיאנה – $17,955,350 לארבע שנים – $4.5 מיליון לעונה – 5:

בסדר. שם נקודות על הלוח במעט דקות. אבל לא חצה את רף ה40% מהשדה. נכון

פאטי מילס נשאר בספרס– $13,000,000 לשלוש שנים – $4.3 מיליון לעונה – 9:

טעוווווות. מילס חייב לחזור העונה ולהראות לנו למה כל כך אהבנו אותו אשתקד.

מריו צ'אלמרס נשאר בהיט – $8,300,000 לשנתיים – $4.1 מיליון לעונה – 5:

נכון

דווין האריס נשאר במאבריקס – $16,562,884 לארבע שנים – $4.1 מיליון לעונה + ג'אמיר נלסון למאבריקס – $5,586,940 לשנתיים – $2.8 מיליון לעונה – 7:

נכון. שני חוזים מצוינים.

ת'אבו ספאלושה להוקס – $12,000,000 לשלוש שנים – $4 מיליון לעונה – 2:

טעות. מתנצל. לא ידעתי שעוד יש לו את זה. מי היה מאמין שהפציעה שלו תכריע את גורל ההוקס בפלייאוף.

וינס קארטר לממפיס – $12,000,000 לשלוש שנים – $4 מיליון לעונה – 8:

עוד טעות. חשבתי שיביא הרבה יותר לשולחן

מו וויליאמס למינסוטה  – $3,750,000 לעונה אחת – 1:

כןןן…אני לא נותן 1 למי שקלע 52 נקודות במשחק העונה. פלוס היה טוב גם במינסוטה וגם בשארלוט. טעות

סה"כ – 2313 חיובי. מעודד. נופל בקטגוריה של "יש לו קצת מושג על מה הוא מדבר".

 

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. עומר אני מת עליך. הפוסטים האלה שלך מעולים.
    אפילו מרגישים שאתה מצמצם במלל.
    אבל יש לי שלושה ילדים שמתעוררים בשש בבוקר ומעסיקים אותי עד הערב.
    לפעמים אני מת להתקף דיזנטריה שבזכותו אצליח לקרוא פעם אחת ברצף מההתחלה ועד הסוף.

  2. וואי עומר פוסטים פשוט מעולים. מת עליהם.
    אני מנסה לכתוב את זה בצורה יפה אבל זה נראה כאילו לא ראית משחק אחד של יוסטון בשנה שעברה.
    נתחיל מטרבור אריזה שנתת ציון גרוע להחתמה שלו לעומת ציון טוב להחתמה של צ'נדלר פרסונס בדאלאס.
    אריזה היה אחד השחקנים הכי חשובים ביוסטון שנתנה עונה מטורפת. להזכירכם, היו פה כמה (ולא מעט) שאפילו טענו שיוסטון לא תעפיל לפלייאוף אחרי העזיבה של פרסונס. אריזה שיחק 82 משחקים בקבוצה ששיחקה 2 משחקים בלבד עם כל שחקני החמישייה שלהם בגלל פציעות. כן הוא קלע סטריקר (למרות שהוא מקום חמישי בליגה בקאטצ' אנד שוט) אבל בהגנה ובמנהיגות הוא מופיע כל ערב. הוא שחקן ההגנה אולי הכי חכם בליגה שניווט את ההגנה של יוסטון כמו אדמירל עם הידיים הארוכות שלו, והעזרה שלו לגארדים (הארדן וטרי) היתה פשוט עילאית. אולי השחקן הכי חשוב ביוסטון אחרי הארדן. וכל זה ב-8 מליון שעכשיו נראים מגוחכים.
    לא רוצה אפילו לדבר איך פארסונס נראה עכשיו עם החוזה שלו בדאלאס.
    לגבי בברלי, עוד טעות של עכברי סטטיסטיקות שלא יכולות להראות מה שחקן אחד עושה לקבוצה שלמה. בברלי הוא pest. הוא יושב על הגארד של הקבוצה השנייה ונתלה לו על הצוואר. המגן הכי קשוח בליגה שכל הגארדים אומרים שהוא השחקן שהם הכי שונאים לעמוד מולם. הוא מעייף את כוכב הקבוצה השנייה, הוא מרים את האינטנסיביות של כל הקבוצה שלו ב-2 רמות כשהוא על המגרש ובאימונים.
    בהתקפה הוא לא הכי יעיל, אבל כשיש את הארדן לידך, מי צריך התקפה? בברלי החתמה מעולה של יוסטון בכלום כסף לעומת מה שהוא מביא לקבוצה.
    https://youtu.be/DMg_xbycKNw
    לדעתי גם יפתח החמישייה לצידו של הארדן (כמו שאמרתי כשלין הגיע וכולם אמרו ששחקן עם חוזה כמו של לין לא יעלה מהספסל).
    היו עוד הרבה ציונים שלא הסכמתי לגביהם, אבל לא גורע בכלום מהפוסט המצויים והחשוב הזה.

    1. בוורלי ב5.8 לעונה עם עונה רביעית לא מובטחת זה מציאה, בעיקר בהתחשב בזה שהוא רכז פותח של קונטנדרית וונאבי.
      הבעיה עם בוורלי שהוא לא רכז ותקרת הזכוכית של יוסטון מושפעת מזה לא פחות מהיכולת של הארדן.
      אבל זה כבר דיון אחר וכל פעם שמתחילים לדבר על זה אפלטון מתחיל לצעוק, ועכשיו חג.

      1. ואם כבר מדברים, מה נסגר עם כל החגים האלה? בלבלו אותי לגמרי… חשבתי שנגמר והופ יש עוד איזה חגיגה.
        לגבי בברלי- זה כי אתם לא מבינים כלום, זה לא אשמתי. כל שאר הרכזים במערב הם רכזים במשכורות פי 2 או 3 מבברלי. מגן שנחשב בעילית של הליגה ביכולת לשמור על רכזים של פלייאוף המערב, שכל אחד מהם מקבל פי 3 ממנו. הערך שלו לקבוצה שווה הרבה הרבה הרבה יותר מהמשכורת שלו.
        לאוסון נותן כל מה שלבברלי אין בהתקפה (רק ב-12 מליון לעונה), זה נותן בעיקר עומק שהיה חסר מאוד לעמדת הרכז, עם כל הכבוד לטרי, שהוא בכלל שוטינג גארד בן 37.

          1. נדבר על זה בפריוויו של יוסטון. כך או כך זה הימור, אבל ברגע ששמרת את בברלי, הרווח הפוטנציאלי עולה בהרבה על הסיכון. אלו בדיוק ההחתמות שמורי אוהב

  3. אני מסכים עם אפלטון.
    בליגה של 3&D, שחקן כמו אריזה הוא "סחורה חמה",
    8 המיליון שהוא מרוויח בעונה נראים כמו כסף קטן לאור הקפיצה הצפוייה בתקרת השכר.
    אני גם מסכים עם שורת הסיכום של אפלטו(לגבי הפוסט הזה בפרט, ולגבי סדרת הפוסטים בכלל)

  4. עומר הפוסטים מדהימים! וגם ההשוואה לשנה שעברה- סחתיין!

    קצת איבדת אותי בפוסט הזה- סי ג'יי ווטסון 3?! וג'רמי לין 9????!!!!
    גם קווין סראפין שווה יותר מ-6.

    אבל תמשיך! תמשיך! תמשיך עם הכתיבה המשובחת, המנומקת והמושקעת.

  5. אחלה כתבה עומר כמו כל סדרת הכתבות שלך על החתמות הקיץ, אתייחס רק לשתי החתמות במיוחד:
    1.ברנדון רייט לממפיס במחיר הזה זו יופי של גניבה יכול לספק דק׳ ראויות כמחליף הן לזיבו והן לגאסול הבכיר במשפחה בלי לפגוע בסגנון ואף להיפך לאפשר אולי אופציה למשחק מהיר ואתלטי יותר.
    2.דרון ווילאמס זה הימור לאור הירידה התלולה בכושרו אבל בהתחשב בכך שדאלאס נשארה בלי רכז בכיר ולא היו כאלה בשוק יותר מדי בקיץ האחרון אז מספיק שיחזור לחצי מכושרו וזה מחיר משתלם, ההימור הגדול שלא בטוח בכלל שהוא מסוגל.

  6. דרון וויליאמס זה רעל. דוגמא קלאסית של כשרון אדיר שאלוהים חיבר לאופי הלא נכון.
    להגיד שהבעיה של דרון פויזן שהבעיה שלו הם הקרסוליים ולא האופי זה כמו להגיד על מגדל אייפל שהוא גם גבוה וגם מחליד.
    כן, יש לו קרסוליים בעייתיים. זה עדיין לא מסביר למה הוא חרא.
    ולהגיד שהמחיר יהיה משתלם גם אם יחזור לחצי מהכושר זאת גישה בעייתית.

    1. דובי אתה כנראה צודק בעניין האופי אבל לאור ההיצע והביקוש אל מול. מצבת הגארדים של דאלאס זו בחתמה סבירה לחלוטין מבחינת מחיר ולגבי בוורלי אין ספק שבמחיר הזה זו החתמה טובה+ בטח עם משווים לתפוקה והתרומה שלו לקבוצה ביחס לדרון וויליאמס למשל שעומר העמיד מולו

  7. בסוף ראיתי שבעיניך ההחתמה של דרון הרבה יותר טובה מזו של בוורלי.
    אנחנו חלוקים כאן בענק.
    נכון שהתרומה של בוורלי כרכז ראשון אמורה להיות יותר גדולה, אבל היא חיובית מאוד, ואפילו ייחודית, הוא מכיר את המערכת והשיטה ואת מקומו, ואיתו יוסטון הגיעו להישגים נאים.
    וויליאמס הוא תרומה לא ברורה, במובנים מסוימים אפילו שלילית, והוא הובא למערכת שהוא לא מכיר בתור רכז ראשון. אוי ואבוי לנו מהחתמות כאלה
    ומי שמשלה את עצמו שנוביצקי וקרלייל ואיזשהו רגש מחויבות יתקן לו את דרכיו… משלה את עצמו במקרה הטוב

    1. אני לא יודע לגבי זה. וויליאמס כבר המון זמן רוצה לדאלאס והוא ויתר על יותר מ15 מיליון דולר של מכורת מובטחת בבייאאוט מהנטס כדי ללכת לשחק שם. אני לא אחד שבהכרח מאמין להצהרות אבל אני מאמין לשחקנים שמגבים את זה במעשים על חשבון הפרנסה שלהם. אני חושב שמנטלית לא תהיה בעיה – הגוף שלו יכריע.

  8. לשאלתך לגבי ווטסון – אולדיפו היה רכז בתור ניסוי, שאבאז רכז מפוקפק ופייטון צעיר.
    ווטסון אחלה רכז ותיק וסולידי, שלקח את המושכות יפה מאוד כשרוז נפצע.

  9. תודה רבה על עוד פוסט מצויין!

    בנוגע לאריזה – הבנתי שהדירוג שנתת לו לפני שנה, נובע בגלל הטווח הארוך – האמונה שב-4 שנים של חוזה, הוא ייתן תפוקה פחות טובה מעונה לעונה, ולכן לא מגיע לו סכום של 8 מיליון לעונה.
    אבל שים לב – לדעתי האישית, לדעתם של כל אוהדי יוסטון, ואני בטוח שגם לדעת לא מעטים אחרים, העונה הזאת אריזה נתן תפוקה ששווה הרבה יותר מ-8 לעונה.
    הוא היה השחקן השני בחשיבותו בקבוצה אחרי הארדן, שמר על עקביות לאורך רוב העונה, וכנ״ל גם בפלייאוף. נכון, הייתה לו ירידה קלה באחוזי הקליעה לאורך העונה, אבל בסופו של דבר, מבחינה התקפית הוא היה מאוד יציב.
    ושלא נתחיל לדבר על ההגנה המעולה שלו..

    בקיצור – הוא אולי יירד ביכולת שלו לאורך שאר שנות החוזה, אבל השנה הוא בוודאי היה שווה יותר מ-8 מיליון.
    כך שבמידה מסויימת, אפשר לטעון שכל עוד לא תהיה התרסקות של ממש ביכולת שלו, אלא ירידה קלה ומתונה, העונה שעברה תפצה על העונות הבאות, כך שבממוצע, הוא בהחלט שווה 8 לעונה.

  10. סראפין ב2.9 מיליון בניקס זה מצוין. בדיוק המחליף הנוסף לגבוהים שצריך, משלים פרפקט את אוקליווין, ויש מצב שנופתע ממנו לטובה אפילו יותר

  11. פוסט מצוין עומר, כן ירבו. גם קלעתי לא רע בכלל בדיעבד. כרגיל, חלק המצוינים הם סובייקטיביים וגם לי ישנן השגות פה ושם. אז הבעיה של דורון וויליאמס היא בכלל בריאותית ? הבן אדם הזה הוא תעלומה בעיני.
    ג'ואל אנתוני, אתה בטוח שהוא משחק ?! אז אולי גם אלונזו ומוטומבו משחקים

    1. ההחתמות של הספרס, אם זה היה כל מועדון אחר, נניח מיאמי, היו קוטלים אותם על פגיעה בספורטיביות של המשחק או איזה שטות כזאת. כמעט לא פייר מה שהלך שם הקיץ

  12. תודה רבה על פוסט סופר מושקע עומר!
    אין לי כוח בכלל לחלוק על כמה מציונים שלך (ויש כמה שאני חולק עליהם), אבל מה שכן יש לי כוח להגיד זה סחטיין שאתה ממשיך את הסדרה הזו. מניסיון העבר שלי זה מאוד קשה להמשיך ולדחוף כל פעם אפילו שצריך לנתח החתמות של טרבור בוקרים (איך לא ניצלת את השם אגב כדי לדחוף את הדבר הזה: http://youtu.be/051qhS38_nQ) ודומיהם.

  13. ראשית פוסט מטורף כמו המידע שאספת היא מדהימה והפרטים עצומים הצלחתי לקרוא את הכל בהנאה רבה ב 3 חלקים ( רק את הפוסט הזה.. ).
    גם לי יש הרבה הסכמות וגם מעט אי הסכמות על חלק מהדירוגים אבל זה כל היופי שבדבר. אני מאוד אוהב את מה שאריזה הביא השנה ליוסטון וחושב שהוא מתאים לקבוצה הזו הרבה יותר מפארסונס. לגבי בברלי זה ענין של טעם כי אני מסכים שהוא מביא שינוי במשחק עם אנרגיות וטירוף אבל אני מאוד לא אוהב את הדרך שבה הוא עושה את זה… אז אין לו כישרון כדורסל מיוחד והוא המציא לעצמו נישה שיהנה. בכל מקרה הלוואי שכל ההחתמות של הספרס יביאו לנו עוד אליפות

  14. כתבה מעולה ומצויינת, אבל אתה מדחיק את זה שג'ו אינגלס שחקן NBA לגיטימי? אתה מזלזל ב-thuder from down under? הוא לארי בירד האוסטרלי, ואי אפשר לזלזל בזה.

    אני מסכים איתך בקשר להכל, ולדעתי יש בשוק היום שחקנים יותר טובים מאוסטין ריברס ללא קבוצה. הוא לא שווה את הכסף הזה.

  15. מילה לגבי ההשהייה + קרוסאובר של וויליאמס.
    זו אחת המחלות הכי גדולות של הכדורסל היום. במקום להסתער על הטבעת, שחקנים עוצרים לעצמם את המומנטום כי הם מרגישים מן מחויבות אידיוטית לעשות השהייה. אפילו שחקנים כמו ראסל ווסטברוק – לעזאזל – כשאתה בשיא המהירות, מי יכול עליך? בשביל מה לעצור?

    1. בשונה מכדורגל, לרוב מוחלט מהשחקנים אין בד"כ את המהירות והכוח פשוט לבחור צד ולעקוף את השחקן, אז הם צריכים הטעייה קטנה כדי להוציא את השומר משיווי משקל. וויליאמס נותן כדור וכשהכדור בדרך למעלה הוא כבר נותן קפיצה קטנה עם הרגליים לפני שהכדור מגיע ליד, ואז זה כאילו הוא כבר התחיל את התנועה והוא עדיין יכול לפרוץ לשני הצדדים באותה המהירות. זה מטריף שחקני הגנה – תראה את היינריך בוידאו.

      1. לא אמרתי שזו הטעייה רעה. זו יופי של הטעייה וגם אני משתמש בה.
        הבעיה היא התזמון. כשאתה דוהר בשיא המהירות קדימה ומגן בא מולך, יש המון דברים שאפשר לעשות בשביל להשאיר אותו מאחור. הטעיית כתף, שינוי כיוון מאחורי הגב ועוד אלף ואחת דברים. לעצור, לתת למגן להתמקם ואז לתקוף אותו? עדיף לשמור את זה למצבי 1-על-1.

  16. לא ברורה לי ההתלהבות מג'רבקו וסינגלר. סתם שני חיוורים לא מיוחדים שבחיים לא הייתי לוקח לקבוצה שלו. (רגע, לא להסתער. אני אחמיא כשאסיים לקרוא את הכל 🙂 )

  17. לגבי אריזה – אני לא מאמין גדול בלשלם הרבה ל3&D, אלא אם כן הם באמת עילית ועושים עוד כמה דברים כמו נניח דמארה קארול או ג'ימי באטלר. מסכים שהוא היה שווה יותר מהחוזה שלו העונה, אבל הניסיון מראה שזה יתקזז לקראת הסוף. יכול להיות שהגזמתי קצת.

    בברלי – העניין של הבריאות קריטי. כששחקן לא מסוגל להגיע ל60 משחקים בעונה זו בעיה. ראיתי קצת רוקטס השנה (12 משחקים ולא 82 כמו אפלטון) ולא נורא התרשמתי. הוא מזכיר את בראדלי – אתה רואה ממנה בערך פעם במשחק חטיפה שהוא משיג משום דבר, אבל ההגנה האישית שלו בשאר המשחק לא מדהימה (לעומת נגיד אריזה שמצוין בהגנה קבוצתית). לא מחזיק ממנו בכלל. נראה

  18. אחלה פוסט ופרויקט, מסכים עם החולקים לגבי בוורלי. לגבי הספרס, החתמות סופר לא הוגנות, מעניין שלא שמענו אף אחד משונאי לברון מתמרמר על ויתור על 11 מיליון דולר של ווסט לעומת הבכי והנהי כשלברון ויתר על הרבה פחות מזה במיאמי..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט