למה קליבלנד פשוט לא יכולה להרשות לעצמה להשאיר את טריסטן תומפסון / עומר מזיג

עונת ההחתמות הסתיימה, וליד כל מיני קרלוס-בוזרים למיניהן, הFA היחיד שעדיין קיימת שאלה בנוגע להיכן יחתום הוא טריסטן תומפסון.

הרקע – בעונה הרביעית והאחרונה בחוזה הרוקי שלו בקליבלנד, תומפסון היה מחליף ראשון של 27 דקות לערב בעונה הרגילה בקו הקדמי של הקאבס. בפלייאוף, קווין לאב נפצע כבר בסיבוב הראשון, ומהרגע הזה תומפסון הפך לשחקן של 39.1 דקות למשחק, וסיפק מספרים מצויינים. בגמר הוא היה השחקן השני בטיבו בקבוצה, וביסס את מעמדו כאחד מחברי הקבוצה האהובים על לברון, והיה ברור שקליבלנד תרצה להשאירו, כמעט בכל מחיר.

וזה היה נראה סגור כבר לפני חודשיים וחצי, כשתומפסון הסכים עקרונית לחוזה של 80 מיליון דולר ל5 שנים. אבל במרוצת שבוע המורטוריום, תומפסון (על פי דיווחים) ראה שחקנים דוגמאת רג'י ג'קסון ואנס קאנטר מקבלים מקסימום מהקבוצות שלהם, והחליט ביחד עם סוכנו להתעקש על 94 מיליון.

תומפסון אמנם שחקן חופשי מוגבל, אבל כרגע פורטלנד ופילי הן הקבוצות היחידות שיכולות להציע לו טיוטה לחוזה מקסימום, ולהכריח את קליבלנד להשוות או לוותר עליו. ניל אושי כבר אמר לזאק לואו שפורטלנד לא מתכננת לעשות את זה, ופילי לא עומדת לעשות את זה (כי הוא שחקן כדורסל). זה משאיר אותנו עם שתי אפשרויות:

קליבלנד נכנעת, ותומפסון לוקח 94 מיליון דולר לחמש שנים

אני חייב לצלול עמוק לחוקים של תקרת השכר, כדי להסביר כמה קטלני החוזה הזה עומד להיות עבור דן גילברט, הבעלים של הקאבס.

מס המותרות, כמו המס בישראל, הוא דיפרנציאלי ואקספוננציאלי – על ה5 מיליון הראשונים שלך מעל תקרת המס אתה תשלם עוד 150% במיסים, על 5 מיליון הבאים שלך עוד 175%, על החמש מיליון הבאים עוד 250% וכך הלאה והלאה.

רף המותרות עומד השנה על 84.74 מיליון דולר, וקליבלנד נמצאת קצת יותר מ10 מיליון דולר מעליו גם בלי הכסף שהיא תיתן לדאבל-T. המשכורת של תומפסון השנה תחת האפשרות שבכותרת הפסקה תעמוד על 16.4 מיליון דולר. רק שקליבלנד נמצאת במדרגת שכר כל כך גבוהה, שבנוסף ל16.4 מיליון דולר שהיא תשלם לו במשכורת, היא תאלץ לשלם עליו (רק עליו) לליגה כמות אסטרונומית של 53.7 מיליון דולר במס מותרות!!!. אם הייתם רוצים להעסיק עובד במשכורת של 16,400 שקלים בחודש, אבל בשביל לתת לו את ה16,400 האלה אתם תצטרכו לשלם למס הכנסה עוד 53,700 שקלים בחודש, הייתם מעסיקים את העובד הזה? ספק.

וזה לא משתפר ב2016-17, כי מדרגת המס של הקאבס צפויה להישמר גם בעונה הזו. הקפיצה הצפויה של רף המותרות (קרוב ל30$ מיליון לפי רוב ההערכות) צפויה להתקזז עם החוזים החדשים של לברון ומוזגוב (קפיצה צפויה של 10$ מיליון בשכר, לברון בגלל חוזה מקסימום חדש ומוזגוב בגלל צפי לחוזה חדש של ~15 מיליון דולר), והקפיצה במשכורות של קיירי לאב ותומפסון. זה מוביל אותנו להפעיל את אותו החישוב גם בשנה הזו, ולקבוע שגילברט ישלם בגלל תומפסון עוד 50 מיליון דולר במס מותרות. אלה כבר 100 מיליון דולר במס מותרות לאורך שנתיים – נזכיר, רק על החוזה של תומפסון. המספר הזה לא כולל לא את המשכורת עצמה, ולא את שאר השכר ומס המותרות שגילברט ישלם על יתר הקבוצה.

ופה הCBA כבר מנחית מכת מחץ על הקאבס – וקובע שכל קבוצה ששילמה את מס המותרות בלפחות 3 מ4 עונות קודמות לעונה נתונה, צריכה לשלם דולר נוסף על כל דולר של חריגה בעונה זו (Repeaters-Tax). הטריק הקטן הזה הוא הסיבה שהנטס – משלמת מיסים גאה בשלוש העונות האחרונות – עשו הכל כולל הכל כדי לרדת מתחת לתקרת המותרות השנה. הוא גם הסיבה לכך שההיט – משלמת מיסים גאה בשלוש העונות שקדמו לנוכחית, ושנמצאת כרגע 7 מיליון דולר מעל תקרת המותרות – מחפשת כמו משוגעת טרייד שיעביר את אנדרסן וצ'אלמרס ויוריד אותה משם.

קליבלנד עברו כבר העונה, [abbr title="בפחות מ5 מיליון! זוכרים את הטרייד שהעביר את היווד ומילר לפורטלנד לפני חודשיים? הקאבס היו יורדים מתחת לתקרה בשנה שעברה אם הם היו מבצעים אותו בינואר במקום עכשיו"]בצורה סופר מטומטמת[/abbr], את תקרת המותרות. מה שיוביל לכך שמ2017-18, הם יתאימו לקריטריון הזה בכל עונה, עד שיצליחו לחבר שתי עונות רצופות מתחת לתקרת המס. חוזה מקסימום חדש ללברון (יתחיל ב37 מיליון דולר, על פי ההערכות) + עליות של 7.5% בשלושת חוזי המקסימום האחרים של הקאבס, ישאירו אותם באותה מדרגת מס גם בשנה הזאת, וגם בשנתיים שאחריה, עד 2020 כשכל החוזים האלו נגמרים.

השורה התחתונה – גילברט ישלם, רק עבור תומפסון, 94 מיליון דולר במשכורת, ורבע מיליארד דולר במס מותרות, לאורך חמש שנים.

זה לא יקרה. אף אחד לא משוגע כל כך. הנטס של פרוחורוב לא שילמו סכום שמתקרב לזה עבור כל הסגל. אבל הקאבס, תחת ההנחה שלברון לא הולך לשום מקום ולא לוקח שום הנחה בחוזים הבאים שלו, כבר מחויבים ב$425,193,001 ל5 העונות הקרובות – 85 מיליון דולר לעונה – ללברון-לאב-קיירי-שאמפרט, לא משנה מה יקרה. כרגע, האפשרויות שלהם להתחמק מתרחיש הבלהות המתואר למעלה מסתכמות ב:

  • לא להחזיר את מוזגוב בעונה הבאה + לחתוך את ורז'או (10 מיליון לא מובטחים) עוד שנתיים ולהישאר בלי סנטר, ובלי מחליף בכיר לקו הקדמי.
  • להעביר את לאב בטרייד עבור חוזה נגמר/לקבוצה עם מקום מתחת לתקרה בעבור שחקן זול יותר.
  • או:

תומפסון חותם על הQualifying-Offer, ועוזב בשנה הבאה

אף אחד לא אוהב את זה. תומפסון הוא חלק חשוב במה שקליבלנד מנסה לעשות, ולברון – שחולק איתו סוכן – כנראה יהיה ממורמר לחודשיים הראשונים של העונה. אבל אין לקליבלנד ברירה.

כבר העונה, הירידה בשכר הפוטנציאלי של תומפסון מ16$ מיליון ל6.7$ מיליון, תחתוך את מס המותרות של גילברט על הסגל בכמעט חצי, מ68.5 מיליון דולר ל34.9 מיליון דולר. בעונה שאחריה, גם עם חוזה חדש למוזגוב, העלייה של רף המותרות לאזורי ה110$ מיליון תשאיר את הקאבס עם תשלום מס של בערך 14 מיליון דולר (לעומת 63 מיליון עם תומפסון על הספרים). בעונה שאחריה הקאבס אמנם יהיו חשופים לReapeters-tax, אבל אם יחתכו את החוזה הלא מובטח של ורז'או ולא יביאו מחליפים יקרים מידי בשנתיים הבאות, הקפיצה הנוספת של רף המותרות לאזורי ה127$ מיליון אמורה לסדר אותם ולהשאיר אותם מתחתיו, בדיוק בזמן המתאים.

אגב, הדפ"א הזאת טובה גם לתומפסון עצמו – השנה הראשונה בחוזה מקסימום בNBA נקבעת כחלק יחסי (משהו קרוב ל25% במקרה שלו) מתקרת השכר, וכל שנה אחריה מקבלת העלאה של 7.5% מקודמתה. אם תומפסון יחתום על חוזה מקסימום לחמש שנים עכשיו, הוא יקבל כידוע 16.4 מיליון דולר בשנה הראשונה ו94 מיליון דולר לאורך חמש שנים.

בשנה הבאה לעומת זאת, התקרה קופצת לפי ההערכות לאזורי ה93 מיליון דולר, והמשכורת ההתחלתית של חוזה מקסימום תקפוץ לאזורי ה22 מיליון דולר. המעבר לקבוצה חדשה יעלה לו קצת, כיוון שאחת כזו יכולה להציע לו רק 4 שנים, ורק 4.5% העלאה כל שנה. אבל זה עדיין יוצא חוזה של 93 מיליון דולר לארבע שנים, ו100 מיליון דולר עם המשכורת של השנה – יותר מה94 שהוא יקבל מחוזה המקסימום עם הקאבס לאותה תקופת זמן. הפתרון הזה כמובן מותנה בכך שהוא ישאר שחקן מקסימום גם בשנה הבאה, ולא בטוח כמה זה סביר.

לצערה של קליבלנד, אלה הפשרות שאתה נאלץ לבצע תחת הCBA. בדיוק בשביל זה הוא שם – כדי שקבוצה לא תוכל לרכז אצלה באופן ריאלי יותר מידי כישרון בסגל ליותר מידי זמן. מהסיבות האלה אני לא מאמין שגילברט – איש עסקים בסה"כ, גם אם אחד מאוד עשיר – ישלם כל כך הרבה כסף ויכניס את עצמו לכזה בור. בטח לא כדי להשאיר סגל שעוד לא זכה באליפות, בליגה שבה לא מובטחת לך הצלחה עם שום סגל שחקנים.

 

אחרי שסיימתי את הכתבה הזו, כריס ברוסארד (כתב NBA ממש לא אמין) דיווח שבמחנה של תומפסון מסכימים להתפשר על מקסימום של 3 שנים במקום 5. אני עדיין לא מאמין לזה אבל אם זה נכון, המשמעות עבור הקאבס היא שהם יחוו רק אחת משלוש השנים שצפיתי להם תחת הRepeaters-Tax, ואחריה יוכלו לרדת מתחת לתקרה. עוזר, אבל לא מאוד.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. מומי היה משלם לו בלי תלוש
    מפנק לו את המגן ביצים במזומן כל אימון
    מס נועד שיעלימו אותו

  2. מעניין מאוד. זה מסביר את ההתעקשות של קליבלנד. הם כנראה צריכים לתת השנה פוש כמה שיותר רחוק ואח"כ למצוא תחליף הולם כמה שיותר (אולי ללמד את מוזגוב לקפוץ). עם כל הכבוד על לאב הם לא יכולים לוותר.

  3. המאמר (המצויין) הזה שכנע אותי סופית שאת ג'וג'ו ג'וניור, בכורי העתידי, אני אשלח לחוג כדורסל בגיל 3 ואשמיע לו את נאומי המוטיבציה של בלאט לפני השינה. ככה זה כשחקן בינוני לגמרי ומוגבל התקפית (בלשון המעטה) מסרב להצעה של 16 מיליון דולר בשנה (שגם את הסכום הזה הוא לא שווה).
    חוזרת על עמדתי לפיה קליבלנד צריכה להיפטר ממנו לנוכח חמדנות המוגזמת ובכדי להימנע מכל המיסוי שעומר תיאר. כל יום בערך, מצטרף שחקן חדש למחנה האימונים של קליבלנד, היום זה כריס ג'ונסון (שאין לי מושג מיהו). שקליבלנד תימצא מחליף ראוי וזול כי הקו הקדמי שלה טוב ועמוס וד"ש לקנדי המעיק.

      1. תודה אבל יש עוד אלף כמוני.. 🙂
        יש לי לפחות שתי חברות טובות שעוקבות אחרי מכבי ת"א מגיל צעיר (כולל מנוי) ועכשיו אחרי מכבי קליבלנד..
        חוץ מזה, שאתה הוא המודל שמדווח על אימוני הכדורסל של הבן בדרכו לנבא.

        1. אילו חדשות מעודדות לרווקי האתר.

          אצלי יש תמונות זהות של יותם, מאיה ואיתמר בגיל חודש צופים בניצחון של הניקס על שיקגו.
          יותם כרגע לקח את זה הכי רחוק, בצפייה ובמשחק. הילד כשרון על בכדורסל ובנוסף מסתובב עם תספורת מוהוק באופן קבוע. כל כך כשרוני, חכם, נחמד ומגניב אני כבר לא אזכה להיות, גם אם אגיע ל120.
          מאיה כרגע בת 4 ונוטה לכיוון פיות, שמלות, צבע ורוד ורוגבי אוסטרלי. כשאני רודף אחרי שניהם עם מטאטא יותם בורח (flight), והיא מסתובבת לתקוף (fight).
          איתמר רק בן חצי שנה, אבל כשהוא מתלהב ממשהו הוא בועט בקצב ועוצמות שבהחלט נותן תקווה לעתיד מוצלח.

          1. אין לי באמת מושג. גילברט יודע את כל מה שכתבתי פה. השאלה היא אם הוא מוכן לבזבז כל כך הרבה כסף על שחקן מחליף אחד. זה כבר תלוי בכמה משוגע הוא.

            החלק שלא דיברתי עליו כל כך זה שיכול מאוד להיות שלברון מחזיק אותו בביצים. יכול להיות שאם תומפסון לא חותם לברון בורח שנה הבאה. מצד שני יהיה מאוד קשה לו (ללברון) למכור ציבורית עזיבה של קליבלנד מחדש. זה מסובך.

  4. איך קןרה שאנשי עסקים כל כך מפולפלים לא מצליחים למצוא פתרונות יצירתיים למס המותרות ? אי אפשר לשלם לשחקן עבור "חוזה פרסום" ולעקוף את חוקי השכר?

  5. עומר תודה על הכתבה לא תיארתי שזה מגיע לכאלה סכומים הזויים.
    הייתי הולך על סיין אנד טרייד ופותר את רוב הבעיות לא רואה את לברון עוזב עוד פעם אחרי שנתיים

  6. כתבה מעולה.
    אני זוכר שחשבתי שבקליבלנד איבדו את השפיות כשסיכמו איתו לכאורה על 80 מיליון ל5 שנים.
    הנתון לפיו הקאבס עלולים לשלם מעל 50 מיליון לשנה עבור ת'ומפסון, בסה"כ נגר מתקדם, פשוט בלתי נתפס.

    הסיטואציה בה הוא יישאר השנה תחת חוזה QO כמו שעשה גרג מונרו אשתקד ויהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל נראית לי הכי ריאלית.

  7. ממש לו שווה תכסף , לא מבין מה הבהלה הגדולה פאור בינוני ומטה ומה גם שיש לקליבלנד את קווין לאב , טמטום חוגג, היו מחתים את גוש סמית בזמן והיו חוסכים המון כסף

  8. קליבלנד טעו בענק עם הטריד על ויגנס. יכלו לקבל שחקן הרבה יותר טוב שיהיה כינור 3 ללברון קיירי ואחרי שלברון יפרוש להיות רובין לקיירי, וכמובן לחסוך המון … להשכלה גיליתי שקיירי היה בחירה של הקליפרס שקליבלנד קיבלו בטרייד ששלח את ברון דיוויס לקליפרס

  9. מעולה. תהיתי כמה הקאבס הולכים לשלם השנה במס מותרות וזה לא בוטנים. גם לא למולטי מיליונרים.
    לגבי תומפסון, כמו שאתה מתאר את זה הם הולכים על תשלום ה-qualifying offer, אבל השאלה אם נראה תומפסון נלחם על כל ריבאונד בשביל החוזה הגדול הבא או טריסטן חסר חשק שמחכה שהעונה תיגמר. קליבלנד במלכוד רציני שהסוכן המטומטם של TT הכניס אותם.
    לדעתי בסוף יתפשרו על 48 מליון ל-3 שנים ולאכול את הצפרדע. ולשם גם ריצ' פול מכוון.
    בעולם מקביל, יהיה ממש מגניב לראות את תומפסון עף לטורונטו ובנט חוזר בדלת האחורית לקליבלנד יחד עם בחירת דראפט.

  10. עוד דבר- אמרת שהקאבס בטפשותם חצו את תקרת השכר שנה שעברה. איך היית עושה זאת אחרת? לא הולך על העסקה של לאב?

    1. מה שהקפיץ את קליבלנד לדרגת משלמי מס בעונה שעברה לא היו ההחתמות של הקיץ אלא העסקאות שנעשו באמצע העונה כדי להביא את סמית, שאמפרט, ובמיוחד מוזגוב.

      לא הייתי מוותר על אף מהלך.

    2. אני משתמש באיזה מנגנון של וורדפרס ששם קו כזה מתחת לטקסט, ואז אם אתה עומד על זה עם העכבר זה מראה לך הערה. זה הדרך שלי להתמודד עם זה שאין לנו אפשרויות להערות שוליים, אבל כנראה שזה לא עובד לאנשים שהם לא אני כי מלא פעמים שואלים אותי על זה. מה שכתבתי שם:

      "בפחות מ5 מיליון! זוכרים את הטרייד שהעביר את היווד ומילר לפורטלנד לפני חודשיים? הקאבס היו יורדים מתחת לתקרה בשנה שעברה אם הם היו מבצעים אותו בינואר במקום עכשיו"

      זה אשכרה היה כזה קל.

  11. בדיוק סיימתי עכשיו לצפות במכבי תל אביב מנצחת את ראשון וכשגיא גודס צייר תרגיל על הלוח עלתה לי שאלה שאין לי תשובה עליה.

    בפוטבול יש לכל מאמן ספר מהלכים (playbook) ומערכת התקפית (system) שהוא רץ אתה. יש מאמנים שכל הקריירה משתמשים באותם תרגילים, ובאותה מערכת תרגילים (west coast offense) לדוגמה.
    כאשר שחקן מגיע לקבוצה חדשה הוא מקבל את הפלייבוק ובאחריותו ללמוד את התרגילים. אחר כך באימונים מתאמנים על התרגילים וכל שחקן יודע בדיוק מה הוא צריך לעשות ברגע שנקרא התרגיל ובוטבול התרגילים הם מורכבים ומסובכים בטירוף.

    למה בכדורסל זה לא קיים? למה גודס צריך לצייר תרגיל ולהסביר לכל שחקן איפה לחסום ומה לעשות ,תוך דקה, ותחת לחץ אדיר?
    למה לגודס אין סט מוכן של תרגילים שמיועדים לסיטואציות שונות כמו לזריקה אחרונה?
    למה מה שעובד בפוטבול לא עובד בכדורסל?
    אני מתייחס ספציפית לגודס אבל כמובן שאני מדבר על כל או רוב המאמנים שאני מכיר.

    1. יש לו תרגילים מוכנים, מה שהוא מסרטט זה דבר ספציפי למשחק, לדוגמה איך הוא רוצה שישתחררו לקבל כדור או איך להתפרס על המגרש.

  12. אז ככה…

    נתחיל מההתחלה – אין שום שאלה לגבי איפה תומפסון יחתום, כי חוזה המקסימום שפורטלנד יכולים להציע לו (פילדלפיה כבר לא יכולים להציע מקסימום אלא רק חוזה גדול מאד) – הוא חוזה ל 4 שנים (וגם קצת יותר קטן בסכום הכולל) לעומת ה 5 שהוא דורש מקליבלנד, וקליבלנד ישמחו להשוות הצעה כזו.

    דבר שני, כל מה שכתוב נכון מבחינה עקרונית אם דברים היו נחקקים היום באבן לשנים הבאות, אבל המציאות בנבא היא פשוט לא כזו.

    קודם כל, מה שחשוב לגילברט יותר מכל דבר אחר זה להביא אליפות ראשונה לקליבלנד.
    בשביל זה הוא מוכן לשלם את הסכומים ההיסטוריים במיסים שהוא ישלם העונה, וכן – הוא לקח בחשבון את השכר של תומפסון.

    עכשיו, לטעון שתומפסון יעלה לקליבלנד כך וכך דולרים השנה אם יחתימו אותו זה אולי נכון עקרונית, אבל הרבה יותר מדי פשטני.
    מהרגע שתומפסון חותם – זה כבר לאו דווקא הוא שעולה את הסכומים האלה לקליבלנד, והפוקוס מייד עובר לסכומים שורז'או יעלה לקבוצה תמורת תפוקה הרבה יותר קטנה…
    בכלל, אני חושב שאנשים לא מעריכים מספיק את מה שתומפסון עשה בעונה שעברה, אבל זה כבר דיון אחר.

    הבעיה האמיתית במאמר הזה שנהנתי ממנו כי אלה הדברים שהכי מעניינים אותי בליגה, היא החישובים קדימה.

    לקרוא לזה "פשטני" כבר יהיה אנדרסטייטמנט…

    קודם כל, לגבי העתיד – מי אמר שקליבלנד מחוייבים להחזיק בתומפסון לאורך כל שנות החוזה שלו ?
    הרי בהגדרה כל חוזה שנחתם היום – אפילו חוזה מוגזם – יהפוך לסחיר מאד בקיץ הבא עם קפיצת התקרה, ואפילו למציאה בקיץ שאחריו…

    ושוב – המטרה הגדולה והיחידה היא אליפות ראשונה לקליבלנד, וההנחה היא שלעולם לא יהיה להם סיכוי טוב יותר לעשות את זה מאשר בעונה הקרובה עם תומפסון בסגל.
    אז יש אפשרות ריאלית מאד שגילברט יחליט לספוג את המכה של תומפסון העונה, אולי אפילו לשתי עונות, ואז פשוט יעביר אותו לקבוצה אחרת.
    תומפסון מספיק צעיר כדי להניח שללא פציעות – זו לא תהיה משימה קשה אחרי קפיצת/ות התקרה.

    ברגע שהאליפות תושג, יהיה לגילברט הרבה יותר קל להתחיל להיפטר ממשכורות מכבידות אם ירצה בכך – ומי בכלל יודע אם תומפסון יתברר כהשקעה הפחות טובה או דווקא לאב למשל ?

    הלאה, המס המיוחד לעברייני 3 שנים + וכו' (או בקיצור ה repeater's tax שאני לא יודע איך לתרגם את זה כרגע…) –

    חשוב לזכור בכל נסיון לתחזית ארוכת טווח לליגה הזו, שאחרי עונת 2016/17 יהיה כמעט בוודאות CBA חדש, כרגיל אחרי סכסוך, איומי השבתה, וכו' – אבל אי אפשר להניח הנחות לטווח ארוך בלי להתחשב בזה ובאי וודאות של החוקים החדשים – גם לגבי מיסים.

    אבל מה שכן אמור להיות די וודאי ב CBA חדש ומאד משמעותי לקבוצה כמו קליבלנד – זה סעיף "אמנסטי" חדש, כמו שהיה בכל אחד מהסכמי השכר האחרונים.

    זה הסעיף שמאפשר לקבוצות לשחרר שחקנים ולשלם רק את המשכורת שלהם ללא דולר אחד של מס.

    – אין סיבה להניח שגם בהסכם החדש לא יהיה אמנסטי נוסף כי זה סעיף שעובד לטובת השחקנים וגם לטובת חלק נכבד מבעלי הקבוצות, והמשמעות היא שבמקרה חירום (פציעה רצינית או כל שיקול כלכלי אחר) – גם שם תהיה לקליבלנד אופציית יציאה מתומפסון, לאב, או שחקן אחר לבחירתם.

    אז להניח ולעשות חישובים לאורך כל השנים של חוזה שנחתם היום זה קצת נאיבי, גם אם מעניין לבדוק את המספרים התיאורטיים.
    עקרונית, אפילו המס שקליבלנד תשלם השנה אם היא תחתים את תומפסון עדיין לא נקבע…

    למשל אם ורג'או מראה שהוא חוזר לכושר ומעבירים אותו בטרייד תמורת פחות כסף – כבר המס יורד.
    או בגלל שהוא הדבר הכי קרוב שם לסמל – אם הוא חוזר לכושר ומחליטים שאפשר לוותר על תומפסון (או אפילו לאב) תמורת שחקן/ים שמרוויחים פחות, גם אז המס יורד כבר העונה, בטח שלעתיד, ואולי הקבוצה הצליחה להשיג נכסים לטווח ארוך במקום לאבד את תומפסון ללא תמורה בקיץ הבא…

    בקיצור, יש עדיין הרבה אפשרויות והרבה משתנים לפני שקובעים את המשמעות הכלכלית של החתמת תומפסון – אפילו על חוזה מקסימום – מעבר לעונה הזו.

    ואת ברוסארד אני בכלל לא סופר.
    כל הזמן מפרסם דברים לא נכונים ואחר כך צריך לחפש אסרטגיית יציאה כדי לא להיראות אידיוט.

    הנה תרגיל פשוט בלוגיקה – ה"תיקון" הנוכחי שלו (אחרי שכבר פירסם שיש סיכום בין קליבלנד לתומפסון על חוזה ל 3 שנים), אומר שה"ידיעה" שלו היא "רק" שתומפסון מסכים לחוזה של 3 שנים עם קליבלנד.

    עכשיו, איזה תוצאה של המשא ומתן יכולה להוכיח שהוא מדבר שטויות ?

    זהו – שאף תוצאה.

    אפילו חתימה על qualifying offer = קליבלנד לא הסכימה ל 3 שנים…

    חתימה על מקסימום = קליבלנד העדיפו את זה מאשר לתת לו אופציית יציאה אחרי שנתיים.

    וכן הלאה וכן הלאה – כולל אפשרות בהחלט סבירה שתומפסון כן יחתום ל 3 שנים…

    וככה כתב שאין לו מושג משחק טניס בלי רשת כדי להיראות כאילו יש לו מקורות ודיווחים אמיתיים…

    1. מה שאתה אומר דדי לגבי תומסון ועל זה שגילברט בעצם מוכן לספוג שכר מוגזם לשחקן וקנס על זה בשביל אליפות ראשונה בקליבלנד שם נקודה שחורה ענקית על בנט של אוקלהומה שלא היה מוכן לספג עוד כמה מיליון בודדים בשכר של הארדן וקנס , ויתר בענק על אליפות ושושלת בשביל כמה גרושים לאותו רגע , בנוסף גילברט מעלה עוד נקודה שאמרתי כבר לגבי כך שלפעמים שווה לבעלים לשלם יותר או קנס או אפילו להתיר חוזה של שחקן בשביל לפנות מקום בתקרת השכר של הקבוצה בשביל להחתים שחקן שפנוי באותו עת בשוק

    2. אני מרגיש שיש תועלת כפולה לאתר כשאני כותב בנושאים האלה, כי על כל כתבה כזאת אתה כותב כתבה משלך בתגובות. זה נחמד – יהיה נחמד אם נחליף תפקידים בפעם הבאה.

      תשובות לדברים הקטנים:

      *אני מסכים שאין שאלה איפה תומפסון יחתום. זה גם כתוב בכתבה

      *דיון אחר, אבל מסכים איתך שלא מעריכים אותו מספיק. כמו שלא מעריכים את ג'ו ג'ונסון מספיק כי הוא מרוויח כמות אסטרונומית של כסף שלא מגיעה לו. ככה זה.

      *ברוסארד נוראי. אני לא מכיר ספורט שהדיווחים עליו מבוססים על "מקורות" ו"מקורבים" כמו הNBA, כשווג' יודע לספר לך ב100% הצלחה מי הבחירה הבאה בדראפט לפני שסילבר יודע. זה נהדר אבל זה חבל מאוד דק, ונוכלים כמו ברוסארד הם אלה שיכולים לגרום לו להיקרע.

      תשובות ארוכות:

      *הייתה לי פסקה על השביתה והאמנסטי ומחקתי אותה, גם כי זה כבר היה מוגזם וגם כי זה לא באמת חשוב – גם אם יהיה סעיף כזה בCBA הבא (גם לי אין ספק שיהיה), וגם אם יהיה איזשהו שינוי שיהפוך את החוזה הזה לקצת יותר נסבל, כמו שאתה ואני לא יודעים את זה כנראה שגם גילברט לא יודע את זה. אני אהיה מאוד מופתע אם הוא מתחשב בהימור כזה כשהוא שוקל אם לשלם רבע מיליארד דולר או לא.

      *אני לא רואה מישהי לוקחת את ורז'או בלי לקחת מהקאבס כמה בחירות דראפט. הארכת החוזה שלו לפני שנה הייתה מהרגעים הנדירים האלה שלא צריך לחכות לבדיעבד כדי להגיד שזה עומד להיות חוזה נוראי. חשוב לי להזכיר בנקודה הזו את מספר המשחקים של ורז'או לעונה בחמשת השנים האחרונות – 31, 25, 25, 65, 26. אין מצב מצטער.

      *ברור שזה פשטני – יכולים לקרות מיליון דברים שיהפכו את הכתבה הזאת ל1000 מילים של שטויות. אבל זה הכי קרוב למשהו שאני יכול להגיד ב100% שיהיה הרסני. אין הרבה דרכים סבירות (שיש סבירות גבוהה שיקרו) שקליבלנד יכולה לצאת מהתרחיש שמתואר למעלה, לפחות ברובו (תומפסון לא שווה מקסימום, וכמו שראינו כבר בקיץ, אף קבוצה לא תרצה לקבל אותו במחיר הזה בלי קפיצה ענקית ביכולת שלו השנה, דבר שהוא, שוב, לא סביר לפחות בעיני). חשבתי שיהיה נחמד פעם אחת לציין את זה לפני שזה קורה ולא אחרי.

    1. ולדי, להזכירך ולהזכיר לכל אלה ששכחו (מנחם בטוח לא):
      ללא הפציעה של גאסול, שיקאגו היתה עוברת אותם וכנראה לא בקושי רב.

      גאסול בגיל 35 נתן עונה מדהימה בNBA והמשיך אותה ביורובאסקט.
      אם תומפסון היה 2.15 אולי הוא יכל לשמור על גאסול. לצערו הוא רק 2.08 (וגם זה לא בטוח).
      מוזגוב הוא rim protector מצוין, אבל גאסול טוב הרחק מהסל בדיוק כמו שהוא טוב מתחת לסל.

      ואני חייב ללכת עם מנחם פה – מיאמי עם האורך המדהים שנבנה שם יכולה בהחלט להפתיע.

  13. עומר מזיג נהדר הזכרתי אותך לטובה גם בבליץ האהבה
    שלי ועוד מאות קוראים מאחורי(שלא מגיבים) בפרווויו על יוטה, בזכות הכתיבה היצירתית שלך מיגנטת תגובות מצחיקות וידעניות.
    תודה לכולם.

  14. וואו, לא תיארתי לעצמי שזה המצב.
    אם אני גילברט אני הולך עך QO ונותן לו לקרוע את התחת השנה בשביל החוזה הבא.

  15. דדי ומזיג ביחד- צוות מנצח.
    אתם צריכים לפתוח טור קבוע שבו אחד מעלה דעה והשני מתקן אותו 😉

    יש לי אפילו שם לטור- RealGM

כתיבת תגובה

סגירת תפריט