פינת הבייסבול / חנן קרן

מטרת 'פינת הבייסבול' היא להביא מדי פעם מצב נתון במשחק שדרכו אצליח להסביר מהלכי משחק, טקטיקות שונות, ומצבים מיוחדים שיעזרו לגולשים שהמשחק די חדש עבורם להבין יותר את החוקים וה-IN AND OUT של המשחק הנפלא הזה.

השבוע קרה מקרה מעניין בו ניתן לראות שבבייסבול כל עוד השופט לא הכריז על פסק זמן מותר לרץ להתקדם כאוות נפשו לעבר בסיס הבית כל עוד שחקני ההגנה לא הוציאו אותו על ידי נגיעה עם הכדור (טאג – Tag).

אנחנו נמצאים בשלב מוקדם במשחק – איניג 2 – 2 אווטים, קבוצת החוץ חובטת ומובילה 1-0 ויש רץ בשלישי.

במצב כזה לא יעזור לחבוט סתם ככה באוויר כי הכדור ייתפס, החובט ייצא והסיבוב ייגמר. צריך חבטה טובה שכל הרצים יגיעו בשלום אל הבסיסים. בפועל הכדור נחבט לכמעט הום ראן ונשאר במגרש. הרץ משלישי מזמן הגיע הביתה והתוצאה כבר 2-0. החובט הגיע שמח וטוב לב לבסיס שלישי ולכאורה כל מה שנותר לשופטים זה רק לבדוק שאכן הכדור שנחבט לא עבר את הגדר, המגיש מקבל את הכדור ומתחיל את התור של החובט הבא.

מה שהבפועל קרה זה ששחקן ההגנה עם הכדור זרק כדור "ללא כתובת" לחלק הפנימי של המגרש. הרץ הבחין שאין אף אחד עם הכדור וישר התחיל לרוץ הביתה. למזלה של ההגנה אחד השחקנים התעשת והצליח להביא את הכדור האבוד ולמסור אותו לשחקן בהום ששם טאג על הרץ לפני שהצליח לצבור עוד נקודה.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. חנן ברשותך עוד שאלת חוקים.
    במשחק אתמול בין קליבלנד לדודג'רס, בבוטום של ה-9, חובט על 2 סטרייקים. הפיצ'ר זורק כדור נמוך. החובט מנסה להכות מחטיא אבל הקאצ'ר מאבד את הכדור. יש בלבול קל ואז החובט מתחיל לרוץ לכיוון הבסיס הראשון.
    למה החובט לא נפסל? כי הקאצ'ר איבד את הכדור? זה נחשב כדור חי ברגע שהקאצ'ר לא משלים את התפיסה אפילו אם היה סטרייק?

    1. זה לא קשור לאם הוא תפס או לא. פשוט בדרך כלל החובט לא ינסה אפילו. עקרונית צריך לשרוף לו את הבסיס הראשון.

      1. זאת אומרת שסטרייק שלישי הוא לא זה שפוסל אלא פשוט הסיכוי של החובט להגיע לבסיס ראשון מבלי להיפסל הוא אפסי?

  2. חייב להגיד שאני נכנס לקצב של הבייסבול. היה קשה שנה שעברה אבל זה גדל עלי. ותודה לפוקס שמשדרים משחקים טובים ולחנן על הפלטפורמה לשאלת שאלות ולמידת מהלכים מעניינים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט