חדשות הטניס – גמר נשים! חצי גמר גברים!!

חדשות הטניס – גמר נשים! חצי גמר גברים!!

RG17 מגיע לסוף השבוע האחרון והלוקרים מתרוקנים, אבל אין דאגות ידידיי אוהבי הטניס, המשחקים הטובים בעונת החיימר עוד לפנינו. במהדורת הגמר של החדשות נצפה בסקופ בלעדי בחצי הגמר של מאריי ווואורינקה, נצפה בנצחון המוחץ של נאדאל על האוסטרי החביב, נראה מה אמביציה וכח רצון אינסופי יכול לעשות לאוסטפנקו אחת מלטביה, ולסיום נפרד משחקן העבר נובאק דגוקוביץ'.

גמר נשים – מי את אוסטפנקו?

לא הרבה בנות 19 מגיעות למעמד גמר RG. אפשר להזכר בהיגינס וסארינה הצעירה שעשו תוצאות מעולות ומהר. יוליה אוסטפנקו נכנסת למועדון מצומצם ביותר של אגדות טניס שעשו קריירה מרשימה מגיל מאד צעיר. אבל אנחנו לא באמת מכירים אותה, בת ה-19 האמביציוזית הזו היא חבילה יפיפייה . ילידת לטביה שהתאמנה במקביל על ריקודים סאלונים וטניס וזכייה בטורניר הנערות בווימבלדון 14 שיכנע אותה ללכת לכיוון הטניס. אוסטפנקו היא חסידת טניס התקפי אבל מעבר לזה, כפי שבטח גילתם עד עכשיו… היא מתחרה. היא מקצוענית בתחום הכרחת הנצחונות. הטניס שלה אגרסיבי בטירוף אבל היא מספיק חכמה בשביל לא להכריח ווינר על כל כדור כי אנחנו בחיימר. המקום שגם ווינרים בטוחים חוזרים עליך בחזרה.

https://www.youtube.com/watch?v=UvNAqft62Is

 

אסוטפנקו היתה כבר עם רגל בקבר בלא פחות מ -4 משחקים בטורניר! ממצב של פיגור מערכה הצליחה להכריח נצחון. אוסטפנקו רודפת אחרי כל כדור ומורידה ווינר כשיש לה פתיחה. האם יש לה סיכויים מול האלפ?

כן! האלפ במשחק מול סביטולינה הפסידה מערכה ראשונה. וירדה ל 5:1 בשנייה (!!) משם היא הפכה לקיר נצחה את השנייה בשובר שיוויון וגרמה לסביטולינה המסכנה לרצות הבייתה.
אתם יודעים מה קורה שרוצים הבייתה באמצע משחק טניס בסוזאן לנגלן לעייני 20000 צופים? זה נגמר בביגלה. אז האלפ התקדמה בגלל טוב הלב של סביטולינה. האומנם? הלילה בחצי הגמר האלפ עלתה מול פליסקובה (השחקנית הפעילה הטובה בעולם עד אתמול) היתה אגרסיבית לקחה את המערכה הראשונה, ואז פילסקובה התחילה להיות אגרסיבית, ופילסקובה קצת יותר חזקה וקצת (הרבה) יותר גבוה…  לקחה את השנייה בקלות ואז… פילסקובה הפסיקה.. ככה פתאום..  טניס זה משחק מנטלי מעל הכל. רגע אחד את לא שם והצב בורח לך.

אני את האלפ לא אוהב במיוחד. לא מתחבר לווקליות שלה . אבל היא רודפת אחרי כל כדור ואף פעם לא נכנעת. מכונת חיימר.  אני מרגיש שתהיה לנו כאן הפתעה. אוסטפנקו ב-3 מערכות בשבילי. (אמן! )

וואורינקה – איש האיזונים

כולם מדברים על הבקהאנד של וואוורינקה ואכן הוא נתן לו 27 ווינרים בטורניר. והפורהאנד? (36).
הבקהאנד של וואוורינקה כבד בטירוף וגם מתעופף מהר 122 קמ"ש ו 2700 RPM והפורהאנד? (128 קמ"ש ו 2700 RPM) .

ומי שכ"כ מאוזן במשחק שלו יכול לעמוד בבטחה באמצע המגרש ולסמוך על החבטות שלו. בניגוד לטיאם או נאדאל הוא לא צריך לרוץ לקווים בשביל להוציא INSIDE OUT .FOREHAND בקהנד מספיק טוב בשבילו. ההחזרות שלו עלו מדרגה ועדיין הוא לא הפסיד מערכה בטורניר. רק בעייה אחת.. ככה זה גם היה שנה שעברה , הוא פגש את מאריי בחצי הגמר וככה זה נגמר אז…

 

הסיבה שאני חושב שהתוצאה הזאת תחזור על עצמה זה .. כי החיימר הוא אכזרי. הגנה מנצחת התקפה ומאריי הוא מגן שד משחת. אולי אפילו יהיה לנו בייגלה במערכה האחרונה.

דרכו של טיאם

טיאם ניצח את השאריות של טניסאי העבר נובאק, ישחק הלילה מול נאדאל, ואם יינצח ישחק מול מאריי (או וואוורינקה). האם טיאם שמתבסס על משחק אגרסיבי ועוצמתי יוכל לנצח טורניר מתיש כמו ה RG ?  האם הוא יכול לנצח 3 טניסאי טופ 5 TO BACK  BACK TO BACK ?

נעבור לאלוף

ההפסד לטיאם באיטליה היה סוג של תאונה לנאדאל. מה שטוב בטורניר גראנד סלאם זה שיש 5 מערכות וטניס עילאי כמו שטיאם הציג למשך שעתיים הוא יצטרך להציג למשך 5 שעות בשביל לקחת מנאדאל את התואר. זה למה נאדאל הוא מלך ה RG של כל הזמנים.

נובאק  ממשיך ליפול

הפעם האחרונה שראיתי את נובאק כ"כ מובס היה ב AO של 2008 ב45 מעלות מול ה  240 קמ"שים של אנדי רודיק. המשחק מול טיאם היה כ"כ פאטתי עד שמדובר בקול רם על טאנקינג של נובאק בשלישית. כל מי שראה את המשחק ראה שנובאק פשוט לא שם. טיימינג עלוב . מכות חלשות. במסיבת העיתונאים נובאק הודה שהפסיד את המשחק אחרי שטיאם לקח את שובר השיוויון בראשונה. עשה לי טובה. זה אותו נובאק שחזר מ 2:0 לנצח את פדרר 3:2? כמה שילמו לך??

התיאוריה שלי היא קצת בנאלית. לנובאק יש הכל. פול סלאם (זה יש רק לו) , אשה יפה, רשת מסעדות בלקנית, אחוזה במונקו ואת שמו כ TOP 5 של הטניסאים של כל הזמנים, אבל את הדרייב הוא איבד. נובאק הוא בעיקר CONSISTENCY. הוא עושה את אותם דברים פעם אחר פעם אחר פעם בכל הכח. נובאק של 2015 היה מפוצץ את טיאם במשך שלוש שעות ואם היד של טיאם היתה מחזיקה אז סחטיין על הניצחון. היום כבר אין לו כח לזה.

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. עדו
    אתה חושב שדיוקוביץ גמור מנטלית או שהבעייה שלו פיסית ?
    ממחשבות עם גארנד סלאם 16-17 הוא נראה רחוק מה 13 שנות אור

    1. זה מנטלי! אחד הדברים שלמדתי על כושר פיזי בטניס במהלך השנים שהוא מגיע הרבה בזכות הראש. היכולות הפיזיות נמצאות בכולם בטופ העולמי השאלה איך הם מביאים אותן לידי ביטוי וזה מתבטה בריכוז המנטלי שאיתו הם מגיעים וכמובן קריאת משחק של היריבים שגורם לך להיות צד אחד לפני היריב.
      נובאק עדיין חזק מאוד פיזית אבל הראש שלו לא איתו דבר שמוציא אותו מה״זון״ הפיזי שהיה איתו כל כך הרבה שנים.

  2. הדרייב,
    זה מה שהופך את פדרר ונדאל לכל כך גדולים.
    "למה הוא לא פורש" זה משפט שנכתב על פדרר כל כך הרבה פעמים, ועדיין הוא משחק. דרייב.
    ולחזור מכל כך הרבה פציעות כמו שנדאל חזר? דרייב.

    תודה, עידו.

    1. אולי זה משהו יותר פשוט כמו הולדת הבן שלו (בדיוק לפני שנה).
      בגל זאת סדר העדיפויות משתנה משהו…

      בשביל לנצח מארי בחצי ונאדאל בגמר צריך להיות בלוק מנטלי שכל מה שהוא רואה זה רק הכדור. נראה לי שלנובאק יש מחשבות אחרות בראש.

      1. אני חושב שנפילות מנטליות היו לכולם.
        לפדרר, לנדאל, לפיסטול פיט.
        זה הזמן בו נבחן הדרייב –
        היכולת להמשיך למרות הנפילות.

        פעם לא סבלתי את פדרר ואת הטניס המושלם שלו. לפעמים זה נראה שהיה לו קל מדי.
        אבל דווקא בשנים האחרונות, אי אפשר שלא להעריץ את ההתמדה שלו,
        את הדרייב.
        הזכייה שלו באוסטרליה הייתה רגע ספורטיבי קסום.

        1. זה קצת יותר מזה.
          אם לנאדאל יש את הפורהאנד ב 3000 RPM ולפדרר יש את הסארבים ומכות הסלייס.
          אז לנובאק הנשק העיקרי היה לראות את הכדור מהר ולהחזיר אותו לצד השני. מרגע שזה הלך אין לו GO TO MOVE שיעביר אותו שלבים מול הסבב. ואכן הוא נופל באופן קבוע ל TOP10 השנה.

  3. מה שהאלפ עשתה שיגע את גייל ואותי. היא הגיע מתחתית הבור לנצחון אדיר. וואוריניקה הפך לטניסאי שלי. בנזונה קר רוח.
    עידו, כיסוי מצויין של טניס. קצר וקולע, ומדוייק!

    1. מאוד מתחבר למה שכתבת על וואורינקה מנחם אפרופו הצד המנטאלי של המשחק וגם למה שעידו כתב בפוסט על האיזון שלו, לדעתי הוא יוצא המנצח מטורניר הגברים השנה.

  4. לגבי נולה, גם בתחילת הקריירה למי שזוכר הבעיה היתה מנטלית. הוא היה מושפע יותר מדי ממה שקורה מסביב ומאבד משחקים לעצמו. ואז משהו קרה והוא הפך לשחקן הכי חזק מנטלית בסבב.
    אתמול הוא פשוט לא היה במשחק. זה באמת מרגיש כאילו הוא צריך הפסקה מטניס כמו שלקחו נדאל ופדרר (כל אחד מסיבותיו הוא) כדי לאסוף כוחות. הוא עוד לא גמור.
    לגבי המערכה השלישית קראתי איפשהו שזה אסור בטניס ואפשר לקבל קנס על חוסר אגרסיביות כמו באגרוף(כנראה סוג של מלחמה בהימורים).
    ואמוס נדאל

  5. מעולה עדו!

    הילדה הלטבית הזאת שכמה שזה מצחיק היא בגיל שלי, היא הניצוץ ״הזמני״. אני אסביר את כוונתי – בטניס נשים בגלל שהטופ פחות יציב כמו בגברים והדירוג העולמי משתנה כל שבוע באופן בולט לעומת הגברים שיש יציבות של הטופ 20-30 זה נותן לבנות חדשות את הדרך לפרוץ גם בגיל צעיר כמו זה. אם בטניס הגברים פתאום ילד בן 19 פתאום היה מגיע לגמר גראנד סלאם סביר להניח שזה לא היה במקרה והוא היה נשאר בטופ העולמי לתקופה ארוכה מאוד, לגביה קשה לדעת.

    לגבי הגברים – חצאי גמר סופר מעניינים ולא קלים לחיזוי. אני מהמר על גמר של נדאל ווארינקה אחרי מלחמה אדירה בחצאי הגמר.

    1. רק אומר שבנות 19 אחרות שעשו גמר הם פיגורות כמו היגינס סארינה ושארפובה. וכן היא עשתה 4 קומבקים.
      אחרי שאמרתי זאת … עוד לא עשתה נצחון אחד על TOP 10 בטורניר.

      אני חושב שהיא תעשה היסטוריה. מה שברור את הגמר אני אשים MUTE כי האלפ הזאת מוציאה אותי מדעתי בכמות הרעש שלה….

  6. כמה קטנות:

    מרטינה הינגיס השוויצרית כבר בגיל 16 עלתה לגדולה עם זכייה בגאנד סלאם ועד גיל 19, הגיל של אוסטפנקו כבר היו לה 5 כאלו.
    היא היתה מקום ראשון בעולם די הרבה זמן כטינאייגרית ונכנעה לעוצמות שהגיעו באותן שנים

    נובאק – דווקא נתן טורניר מצוין והיה נראה שחוזר לעצמו, היתה לו הסתבכות אחת מול שווארצמן אבל חוץ מזה הוא לא הפסיד מערכה ואפילו לא הגיע לשובר שוויון.
    לכן, אני גם חושב שהיתה לו נפילה מנטלית מול טים ואיזה איבוד אמונה ושבירה אחרי ההפסד בש"ש.
    ממש לא הייתי קורא לו טניסאי עבר, הוא בן 30 ופיזית הוא בטוח לא גמור. שייקח חופשה של חודשיים, שלושה לנקות את הראש ויחזור לעצמו.

  7. הינגיס לקחה את הטורניר הראשון שלה בגיל 16 (אוסטרליה 1997), מאז הטורניר הזה ועד גמר אוסטרליה 2002 פספסה רק 3 חצאי גמר, העפילה ל11 גמרים מתוך 17 אפשריים ולקחה 5 מהם.

    אי אפשר להשוות לאף שחקנית אחרת (חוץ מסלש וסרינה הצעירה).

    חוץ מזה היא שחקה את הטניס היפה והאלגנטי ביותר אי פעם (לנשים), לעניות דעתי.

    אין מספיק כבוד להינגיס בגלל האישיות הבעייתית והחזרה הבינונית – מהפרישה, אבל היא אחת הגדולות בכל הזמנים וההשוואה שלה לטניסאות הצעירות שהיום מגיעות לגמר ומחר יעלמו לתהום הנשיה לא רצינית.

  8. אגב, אולי העוצמות הכניעו אותה מנטלית (ואולי היו סיבות אחרות) אבל המאזן שלה מול סרינה וונוס לא רע בכלל.

    7-6 מול סרינה, 10-11 מול ונוס.

    1. היגינס היא השחקנית החביבה עליי, ןאפילו נכנסתי בזכותה לעיתון שבמשחק שלה לפני 11 שני נעמדתי בקהל וצעתי לה:
      MY LITTLE SWEAT CAKE וזה נכנס ככותרת לעיתון THE AGE.

      אני עד היום עוקב בגללה על טורנירי הזוגות.

      ועדיין אני עומד על דעתי שכל שחקנית שעשתה גמר לפני גיל 20 הפכה לשם עולמי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט