חדשות הטניס RG17- גמר גברים!! יוליה אוסטפנקו אלופה!

חדשות הטניס RG17- גמר גברים!! יוליה אוסטפנקו אלופה!

משחק הטניס על חיימר האחרון לשנת 2017 ייערך הלילה בפריס . 2 טניסאי החיימר הטובים ביותר לשנה הזאת: ראפא נאדאל וסטן וואוורינקה.
בחדשות הטניס ניתן 2 תסריטים איך כל אחד מהם יינצח ויעשה היסטוריה במשחק שהולך להיות אחת הקלסיקות הגדולות בכל הזמנים על החיימר.

סטן וואוורינקה אלוף החיימר – יש כמה משימות בלתי אפשריות: ללקק את המרפק, להיות חביב הקהל במופע שגם קווין משתתפת בו ולנצח את ראפא בגמר הרולאן גרוס. לא קרה מעולם. אבל ממחר זה יישתנה! היחיד שיכול לעשות זאת הוא סטן וואורינקה, האיש שמעולם לא הפסיד במעמד גמר גרנד סלאם!

סטן הולך לנצח את ראפא בעזרת 85+ ווינרים שהוא הולך להנחית עליו. סטן הולך לנצח את ראפא כי הבק הנד קרוס שלו תפגוש את הפורהאנד קרוס של ראפא תדחוק את ראפא לצד שמאל של המגרש, והמכה הבאה שתגיע מהצד של סטן הבק הנד צמוד קו לצד ימין של המגרש של ראפא תמצא את ראפא בבק הנד ריצה. המכה היחידה שמוציאה מראפא טעויות. הדיוק הטלסקופי של סטאן הולך לשגע את ראפא –  אחד שהוא בלוק מנטלי שלא נשבר. אבל, גם מאריי שחקן לא רע בזכות עצמו במערכה החמישית נשבר והשאיר בייגלה ג'נטלמני. סטאן לא טיפש הוא בורר את הוינרים שלו היטב היטב שלא כמו דומיניק טיאם הטמבל שמנסה לתת וינר על כל כדור. סטאן וואורינקה הוא חתיכת שחקן פוקר כי התנועות גוף שלו לא מגלות כלום. סטאן יעמוד 5 מערכות אם צריך וזה לא יוריד משמשחק שלו מילימטר. להפך זה רק יכייל את היד שלו עוד יותר.

וואוורינקה הוא שחקן התקפה פר אקסלנס מהקו האחורי ויש לו את הידע הגיאומטרי להכניס את ראפא לבעיות רציניות.  מחר בבוקר תקומו ותראו את התמונה הזאת:

Image result for STAN WAWRINKA CHAMPION

הדצימה של ראפא – הטקטיקה של ראפא היא פשוטה. כל מה שמגיע לצד שלו הוא מעביר ב 3000 RPM לצד השני. מהשנה הזאת, אם השחקן שמולו הולך אחורה מידי, הוא יקבל דרופ על הראש ואם יש פתיחה במגרש – הכדור של ראפא יילך לשם בדיוק מקסימלי. החיימר מרכך את הכדור ויש לראפא עוד חצי שניה להגיע לכל כדור. ובמקרה של ראפא עוד חצי מטר לרוץ כי הלסו שלו יכולה לבוא גם שהכדור בקו הגוף ולא חצי מטר לפני.  גם ככה ראפא הוא המגן הכי טוב שידע המשחק אז איזה סיכוי יש לנצח אותו על חיימר ועוד ב-3 מערכות מתוך 5? אין. זה לא קיים. לכל שחקן בסבב יש רגעים שהאינטסיביות נחלשת. חוץ משחקן אחד . ראפא. אצלו האינטנסיביות מההתחלה עד הסוף בדרגה אחת. מקסימום!
ראפא אומנם ממיורקה אבל הבית שלו הם בפיליפ שארטייר, המגרש הוא שלו. ושימו לב לדבר נוסף שחדש בראפא השנה…

אין לו שום טייפים (תחבושות) על הגוף. כלום.

הוא משוחרר מכאבים וחופשי לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב. לרוץ ולתת לאסו ב 3000 RPM לכדור. זה לא משנה מי יבוא מולו. ראפא יינצח. ההישג ביחידי שסטאן יכול לחלום עליו זה לא לגמור בביגלה במערכה האחרונה כמו השחקנים הקודמים ששיחקו מול ראפא.

  10 נצחונות באותו הגראנד סלאם זה הישג שישאר איתנו לנצח!!

Image result for RAFA RG CHAMPION EIFFEL TOWER

יוליה אוסטפנקו אלופה!

ראיתם איך הילדונת הזאת משחקת בלי פחד. זה לב של אלופה. כל משחקון הוא משחקון חדש. והמשחקון הקודם הוא היסטוריה. אם אפשר לתת וינר אז למה לא? 54(!!!) וינרים הורידה אוסטפנקו על האלאפ. 54 על פני 3 מערכות. זה יוצא…. 54/3=18 5X =
יא רבאנן 90 וינרים בחישוב של 5 מערכות. זה מספרים של וואוורינקה או פדרר.  משהו ענק מתבשל לנו פה.

אוסטפנקו היתה נקודה אחת מפיגור מערכה ו 4:0 ואז במצב של 40:0 היא הוריד שלושה וינרים רצופים. זה לב של אלופה. לא אכפת לי מה הקוראים שלי חושבים על סבב הנשים. כשאני רואה ספורטאי שלא מפחד ומשחק בשביל לנצח הוא יהיה אלוף גדול. אין הרבה כאילו בסבב הנשים. מריה וסארינה הן ה-2 היחידות שאני יכול לחשוב כרגע. אבל, כשמגיע שחקן שכ"כ חזק מנטלי, אפילו מריה ברטולי יכולה לקחת אליפות וימבלדון. טניס זה לפני הכל כח מנטלי. ( ו 54 ווינרים, זה יכול מאד לעזור…) ויוליה אוסטפנקו הולכת להיות אלופה גדולה!!

בלי לשים לב התווסף לנו עוד משחק לספר המשחקים הגדולים לשנת 2017 .

המשחק בין וואורינקה בתצוגת התקפה עילאית לבין מאריי בתצוגת הגנה וקריאת מהלכים הרואית.

https://www.youtube.com/watch?v=jnAwoyYygAw

(מתווסף ל גמר AO, פדרר קיריוס מיאמי, וואורינקה-מישה זברוב גמר ג'נבה, מונפיס-בראון)

משחק מהעבר

 

 

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. כתבת נהדר .
    וכשכותבים נהדר חייבים לשבח ולתת חיזוק חיובי כדח שחבואו עוד כאלו .
    יש טעויות קלות ברשותך אתקן.
    חימר יוד אחת.זהו מספיק .טעות קטנה לא יקרה יותר השנה אבל יש עוד סיכום להכין .
    ועכשיו נעבור לריגה לטביה הצוהלת בשל נצחונה המשכנע של ילנהjalena במקור , לא יוליה אלא ילנה , בעל היתר כתבת נהדר צומחת כאן מומחית טניס אדירה ועכשיו נלך ביחד לחפש את השורשים אלו מגיעים מהבית הישגים מרשימים בנוער עבר היו לה אבל כנראה שהמומחים לא שמו לב עד כמה הנוער צמצם פערים מרמת הבוגרים.
    שגיא כבר שאל בכיוון הזה והתשובה היא טבנולוגיה ,הילוכים חוזרים אפשרויות.ניתוחי מהלכים ,בדיוק כפי שניתחת כלכך יפה את הצפי להיום .
    את הניתוח שלך המומחים עושים כל הזמן ועכשיו נחזור לילנה .
    האמא בנתה ואימנה את הבת להיות ספורואית גדולה ,ובשלב מסוים הבינה שהיא עשתה את כל מה שיכלה וידעה.
    עכשיו הגיע הזמן לעלות דרגה ולפנות.לאיש מקצוע.
    איש המקצוע הזה היא מתחרה שחקנית חימר בעברה ספרדיה בשם אנאבל מדינה
    עליה אומרת.ילנה בראיון אחרי רבע הגמר , אמא זו אמא ,היא קשה איתי כי היא איצה שאצליח , אבל בטורנירים האחרונים אמא כבר לא היתה בסביבה רק אנאבל מדינה ,אנאבל מכירה את המתחרים ,יודעת.לנתח את משחקן , היא מכניסה עבורי אלמנטים חדשים למשחק ,ממליץ.לחפש את הראיון ואולי להבין קצת יותר ממה שציטטתי כאן עם הנבנה הצוסבלת בטניס שלי

    1. עם ההבנה המוגבלת בטניס שלי ….
      אתה בטוח תבין יותר , בעל מקרה לאנאבל יש סגנום התקפי שמתאים מאד לילנה , האמא בחדה נכון .
      את הכישרון והרצון לנצח ראינו .
      נשאר רק לחכות להתמודדות עם מחת וליאמס ולראות מי הכין את דור ההמשך טוב יותר .

      1. טוב מאד .
        אני בעד להשאיר את הטעויות הקלות לא משהו עקרוני .
        ויותר מכך במקרההשל ילנה הטעות בכותרת מעידה עד כמה הניצחון שלה הפתיע ועד כמה היא לא מוכרת.
        יתרה מזו אני משוכנע לחלוטין כי סימונה האלפ לא התכוננה ולא למדה אותה את ילנה טוב מספיק .
        בפעמים הבאות היא תפתיע פחות ילמדו אותה יתיחסו אליה כפייבוריטית.
        ולכן היא תנצח פחות בקלות ,או אפילו תפסיד יותר .
        יכלו לעבור על הטורנירי נוער בהן ניצחה , ולהבין לעומק , יכלו ללמוד את אנאבל מדינה ,רק שלמדורגות לא היה הרבה זמן ולא נראה להן חשוב מי זו בכלל הנערה בת ה 19 הזו חגגה בדיוק 20 אבל מה זה משנה ….
        מי זו היוליה הזו … ילנה אבל גם זה לא חשוב …
        מתי לאחרונה הגיעה טניסאית טןבה מריגה …. עיר במדינת עולם רביעי….
        קוראים לזה כישלון הקונספסיה ,אנאבל מדינה התישבה לקחה את הפרויקט ברצינות הבינה איזה יהלום יש לה ביד , וגרפה את כל הקופה.
        ילנה ואנאבל קיצור של אנה איזבל כבר לא אלמוניות למבינים .
        אני אישית מכיר את מנטליות הספורט הלטינית הזו , בסקי אני מתאמן בבקירה , אתר סקי ששמו לישראלים הוא עבם אז מה אם מלך ספרד נופש שם …
        פדרו דלגאדו כן זוכה הטור ופרשן הוולטה הןא בן בית שם , ההדרכה הכי טובה בספרד שם.
        על רמת האימון הספרדית אין צורך להרחיב את הדיבור .
        רק ברפרוף מרינה אלבאו מדלית זהב אולימפידת לונדון גלישת רוח והחברה הכי טובה של לי קורזיץ שלנו , מתאמן שם בעוד דברים , אצל אלוף עולם לשעבר אבל נעזוב לא נכביד על הפוסט הזה.
        רמת ההדרכה והאימון הספרדיים הם שילוב של שימור הרוח היצירתית בניגוד לאיטלקים הם לא שבלוניים עם עבודת פרך .
        העובדות מדברות בעד עצמן :
        ברצלונה ,ריאל מדריד ,נאדאל ,קונטאדור,ולורדה ,ואסטפנקו .

  2. תודה עידו.
    למה כתבת "משחק הטניס על חיימר האחרון לשנת 2017 ייערך הלילה בפריס"? יש עוד טורנירים על חימר, כשהמבורג המרכזי שבהם. רק נזכיר ששם הצליח פדרר בגמר לשבור את הרצף ההיסטורי של נדאל על חימר.

          1. הסיבה הרשמית היא שהוא פרש בגלל שהוא לא מרגיש 100 אחוז עם הפיזיות. אם זה היה ווימבלדון בחיים הוא לא היה מוותר. הוא ידע מראש שהוא לא מאיים יותר מדי, זה לא נהוג ששחקן בגדלים האלה מוותר על גראנד סלאם… לא מכבד את המעמד ואת המארגנים.

  3. תודה רבה!
    התייחסות קטנה על אספנקו… אתמול צפיתי בה בפעם הראשונה ובאמצע המשחק הראו את הנתון של 50 ווינרים בקטע מסוים…. ואז אמרתי וואו זה לא הגיוני!!! אבל בדקתי ישר נתון חשוב לא פחות וזה כמה טעויות לא מחויבות יש לה. את סוף המשחק היא סיימה עם 54 ווינרים ו54 טעויות. צר לי אבל אחד הדברים שהופכים שחקן ליציב בניצחונות שלו זה טעויות, סתם לדוגמא הלפ במשחק לא טוב שלה 10 טעויות בלבד. אני לא אתפלא אם הילדה התותחית הזאת תפסיד סיבוב ראשון ווימבלדון פתאום… לא מהמר שזה יקרה אבל זה יכול לקרות.

    ועכשיו קצת על המשחק הגדול של היום! ואורינקה עם נתון מדהים של בלי הפסד בגמר גראנד סלאם , נדאל עם נתון מדהים של בלי הפסד בגמר רולאן גרוס. זה יהיה קרב רציני! אצל ואורינקה הכול תלוי ב״זון״ שהוא תופס. הוא פוגש את הכדור כל כך מוקדם שזה הופך את הכדורים שלו לעוצמתיים כל כך שקשה להמר נגדו אבל נדאל יצטרך כנגד לנסות להרחיק אותן מקו הבסיס ולקחת את היתרון בנקודה. הקרב במשחק הזה הוא מי ישלוט בנקודות. בדרך כלל רפא זה לא קריטי בשבילו אבל הפעם היתרון בנקודה חשוב מאוד בשביל להתחמק מההפצצןת של ואורינקה. יהיה מעניין!

    1. אוחח עשה לי טובה גור.
      16 ווינרים ו 10 טעויות. אתה בא לראות גמר RG או אותי משחק זוגות? מי שהולכת על 108 ווינרים ומכניסה חצי מהם על פני 29 משחקונים היא אלופה גדולה. ומי שבורחת לכדורים בטוחים ראוי שההיסטוריה תשכח מקיומה.

      1. נדאל, מארי, נובאק מה? כל שחקן גדול כמעט הוא שחקן שבדרך כלל עושה מעט מאוד טעויות ולא כזה הרבה ווינרים.

    2. גם הנתונים של ואוורינקה בחצי מול מארי היו דומים. בסוף הסט הרביעי היו לוואורינקה 76 וינרים על 76 טעויות בלתי מחויבות. מארי היה עם 36 בשתי הקטגוריות.
      בגלל זה כתבתי אתמול שגמר הנשים אתמול הוא הכנה לגמר הגברים היום – אוסטפנקו על תקן סטאן והאלפ על תקן רפא. מקווה לתוצאה שונה היום!!

    3. היא בת 20 גור ,עדין יהלום לא מלוטש , הניצחון הראשון בטורניר בקריירה הוא בגראנד סלאם אליו הגיעה בלתי מדורגת.
      חכה ותראה עד כמה היא עוד תשתפר .
      בענין רוזה פדרר זה לא חוסר כבוד מצידו , הבחור פשוט בן 35 ולא יספיק להתאושש בזמן לווימבלדון ,עבורו כל טורניר עכשיו הוא בונוס .
      35 אולי לא נראה לך בגילך גיל מבוגר , אבל סרמת פעילות אינטנסיבית כזו מספיק להסתכל על אותם פצועים אותו צרפתי שחיסל את הברך פרש מול דל פוטרו , רישאר גאסקין שנראה מצוין אך פרש דידה החוצה במערכה השלישית מול גאל מונפיס .
      ונאדאל עצמו שהיה על הקרשים לא מזמן ,וקשה אפילו להבין עד כמה הוא הודה לפדרר שהגיע למשחק ראוה מולו במיורקה ללא תשלום ,משחק על מנת לגייס כספים ולמצב את מעמד האקדמיה לטניס שנאדאל פתח,אז זה נרטה מפגש בין שני שחקני עבר שהיום על הקרשים,אף אחד לא האמין שמישהו מהם בכלל מסוגל לחזור לרמה סבירה בטורנירים ,שלא לדבר על העפלות לגמרים .
      פדרר פשוט יודע למה הגוף שלו מסוגל, וחשוב יותר למה הוא לא מסוגל ,זו תכונה של ספורטאי רציני ,זה הכל.

  4. תודה עידו, כיף של טורים.
    מאז שנדאל חזר לעצמו כך גם העניין שלי בטניס חזר.
    וואוורינקה משחק פשוט מדהים, אבל ראיתי את המשחק שלו מול מונפיס שיותר דומה במשחק שלו לנדאל מאשר מארי והוא לא נראה שם להיט כמו שנראה אתמול מול מארי.
    בחימר זה משחק של סבלנות, עם מארי שאוהב לתת ווינרים ולשחק טניס מתוחכם זה היה נראה כמו קרב קוסמים, אבל האם וואוורינקה יכול לנצח בקרב גלדיאטורים? יש לו יכולת שימור אנרגיה מדהימה אבל הוא יצטרך להיות ב 100% פוקוס על כל נקודה מול נדאל. זה גם מתיש מנטלית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט