חדשות הטניס – הכסף על השולחן

חדשות הטניס – הכסף על השולחן

בחדשות הטניס נשים פוקוס על משחקי רבע הגמר. הזמן שהכסף מונח על השולחן. נראה מה קרה עם טיאם מאז שנה שעברה, ננסה להבין למה מאריי מייאש את המתמודדים מולו וגם משחק שלי מהשכונה: איך זה מרגיש לשחק מול נאדאל.

רבע גמר נשים

נתחיל מהחדשות המצערות. סמנטה סטוסר נפלה מול יריבה נחותה ויצאה מהטורניר. למי שמתעניין סטוסר סוחבת פציעה ביד ימין וראו המשחק שלה איך ההגשות מתחילות לזלוג לכיוון ה 100 קמ"ש ואז 80 קמ"ש … . אבל על החדשות הטובות יקירת המדור וגיבורת צרפת: קיקי מלאדנוביץ ריסקה את גברינה מוגורוזה במערכה הראשונה והשלישית. הסרב הראשון נכנס. ומוגורוזה מלכת ה- "לקחת מוקדם את הכדור" לקחה אותו מוקדם מדי וחירבנה טעויות כאילו אכלה חומוס מקולקל…

הערב קריסטינה מול תמרה בוזינססקי (לא היא לא פולניה…). וווזניאקי (לא היא לא פולניה) מול אסטפינסקי (כן! היא כמעט פולניה.. לאטבית). מחר סביטולינה תגיע לבית המטבחיים של האלפ. ופילסקובה (3 נצחונות ממקום ראשון עולמי) נגד מארטינס הצורפפתית.

אני מתחילת הטורניר עם מאלדנוביץ והאלפ ומצפה לראות את שתיהן בגמר. SO FAR SO GOOD. אבל אלו היו השלבים הקלים. עכשיו הכסף מונח על השולחן.

רבע גמר גברים

המשחק לראות הערב זה נובאק מול טיאם! בואו ניזכר איך זה היה שנה שעברה בחצי הגמר…

נובאק התקיף את גב היד האומללה של טיאם ולחץ אותו לסוף המגרש ולקח את המשחק ב 6:1 6:2 6:4

מה נשתנה משנה שעברה?

טיאם שינה את חבטת הפורהאנד שלו לתנועת הבוכנה (סווינג של אחורה קדימה במקום המעגל) וינסה לעמוד כמה שיותר קרוב לקו הבסיס. נובאק ינסה גם לעמוד על קו הבסיס כפי שהוא עושה בטורניר ולהפציץ את טיאם עד שטיאם יאבד את החשק לשחק טניס.

אנדרי אגסי נשאל מה הוא יכול להביא למשחק של נובאק והוא אמר שהוא שאל את נובאק איך הוא מתייחס בזמן המשחק למי שמולו במגרש? נובאק לא ענה… נובאק משחק משחקי התשה על חבטות באחוזים גבוהים ומטרות גדולות במגרש. עם התנועה המשופרת של טיאם והטילים שיגיעו מהפורהאנד זה יהיה לו מאד קשה. מצד שני טיאם לא רק שהפסיד במשחק הקודם מול נובאק, הוא התפרק לרסיסים. בטורניר של 5 מערכות צריך להיות נוכח, ואני לא משוכנע שטיאם יכול להביא את ה A גיים שלו ל4+ שעות. נקווה שטיאם יינצח את המערכה הראשונה בשביל שיהיה לנו מותחן כי הסיכויים שלו לנצח כשהוא בא מאחורה הם אפסיים.

מלבד זה נאדאל מול קורנו בוסטה החמוד. ומחר ציליץ' מול וואוורינקה ומארי מול נישיקורי.

בסוף השבוע ראיתי 2 משחקים ושניהם היו של מאריי (מה יש לצרפתים ששמים אותו דבר ראשון על הבוקר). בשניהם מאריי הביא את ה A גיים שלו ופשוט רוקן מהיריבים שלו דלפו וקאנצ'וב את הרצון לחיות.

אני באופן טבעי תמיד בעד האנדרדוג אבל היה ניתן לראות את הייאוש וחוסר האונים שלהם. דלפו במערכה הראשונה היה יכול להנחית על מטבע והוריד את הפורהאנדים שלו על סרגל! אז הוא שבר ל 3:1 בראשונה והגיש ל 5:4 מה קרה? מארי העלה את הרמה בהחזרות. החזיר כל ווינר חזרה למגרש וכפה איבודים.

במערכה השנייה דלפו ניסה מסובבות ודרופס מה קרה? מאריי לקח את כל הכדורים והעביר אותם לצד השני. במערכה השלישית דלפו רצה הבייתה….

אתמול ראיתי לראשונה בחיי את קאראן קזנצ'וב הרוסי ההורס. (ניצח את בארדיץ ואיזנר). הוא אומנם לא נשבר אבל למרות סרבים של 210 קמ"ש ופורהאנד עוצמתי הכל חזר לצד שלו. אפילו ווינרים של 210% חזרו לצד שלו. בסוף גם הוא התייאש. מה כבר אפשר לעשות?

הסוד של מאריי הוא לצפות לאיפה יגיע הכדורים. מאריי עונה סארבים מעולה. ויודע לצפות שינויי כיווני כדור בראליס הכי טוב במשחק. בשביל לנצח אותו צריך או לדעת להחזיר את כל הכדורים שלו לצד השני (להשתמש בנשק שלו…) או להיות חכם ממנו ולהחזיר את הכדורים למקום שמאריי  חושב שהם לא יגיעו… ז"א לצאת מהתבנית הקבועה שלך, וזה קשה מאד לשחקנים שלא מתורגלים לחשוב. מחר יגיע נישיקורי הוא דווקא שחקן חכם יותר  אבל לא ממש מאיים על מאריי.

איך זה מרגיש לשחק מול נאדאל?

החורף הגיע ל YARRA VALLEY ביג טיים והרקטה שלי היתה מושבתת. אבל ביום שבת יצאה לה שמש אינדיאנית של 14 מעלות עלובות ושמיים בהירים. וריצ'ארד שותפי לזוגות שואל אותי אם בא לי לקפוץ למועדון למערכה חברית עם הבן שלו לוקי.

לוקי הוא ילדון גוץ' ושרירי בן 13. רק התחיל תיכון וכמו גור גולן הוא רוצה להיות נאדאל כשיהיה גדול. בשביל זה הוא עושה משקולות, רץ 5 ק"מ כל יום, גם אם יורד גשם והוא לומד כל ניואנס ממכת הפורהאנד הצלפת שוט של נאדאל, ועושה את זה DAMN GOOD אם יורשה לי.

אני לעומתו 180 ס"מ עם סארב שני קטלני וסרב ראשון של 180 קמ"ש שנכנס ב 50% … בניגוד לשאר השחקנים במועדון. אני לא גדלתי באוסטרליה בשנות ה-80 ולכן הסרב וואלי הוא לא כוס התה שלי. אני משחק מהקו האחורי.

עוד משהו בקשר ללוקי… הוא לקח את המועדון לאליפות עד גיל 12 שנה שעברה.

מתחילים לשחק. מולי עומד ילד בן 13 אז אני פותח בסרב חלש לפורהאנד של לוקי. הכלב הקטן זורק עליי פורהאנד עם ספין שפוגע בקו הסרב וקופץ עד הכתף שלי. אני לוקח צעד אחורה ומוציא כדור שטוח. בום! עוד פורהאנד הפעם אני צריך לרוץ לפינה להוציא פורהאנד ריצה. יצא לי החוצה…

ריצ'ארד שעומד בצד מצחקק ומבקש ממני לא להתבייש. לתת את הסארבים הרגילים שלי. בשביל זה הוא צלצל אלי…  טוב.. עם הסארב הרגיל שלי המשחק נהיה יותר שקול. בסארבים שלי היה לי יתרון ב-3 החבטות הראשונות עד שלוקי התאושש מהסארב ואז המשחק גלש לראליס, כשאני מנסה לחתוך את הכדורים שלו בשביל שלא יקפצו גבוה מדי (כדורים נמוכים זו נקודת האכילס שלו).

על הסארבים שלו היתה לו בעיה. בעיית גובה. לא היתה לו שום בעיה עם משחק הראליס וכל ראלי שהלך ל 7 חבטות ומעלה הלך לצד שלו.

אחרי 40 דקות של משחק (הינו ב 5:3) אני מרגיש איך היד שלי מחזירה לי את הדופק, בשעת מנוחה הזרוע ממשיכה לרעוד. המשחק למי שמתעניין הגיע לשובר שיוויון. בשובר שיוויון היו לי ס"ה 2 נקודות משגיאה כפולה ומכת החזרה מוצלחת, השאר שלו. היד שלי כ"כ כאבה שהייתי צריך להרים את הרקטה ביד שמאל ולנהוג הבייתה ביד אחת.

עכשיו דמיינו לכם לשחק מול נאדאל. גיל 30 . 75 ק"ג של שרירים. במשחק של 5 מערכות? אללה איסטור!!

 


 

לסיום סיפורו הבלתי ייאמן של טורניר RG89

 

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה, עידו.
    אני שמח עבורך, ועבורנו, שהחורף הרפה לרגע.

    רק מלקרוא על בן ה-13, ה-"מיני נאדל", גרם לי להרגיש זקן…

  2. וואי איך אהבתי את מייקל צ'אנג!
    ראיתי בטורניר הזה את נדאל, מארי וואוורינקה. ככה גם הייתי מדרג אותם מבחינת כושר כשהשוויצרי אתמול יצא בזיל הזול מול מונפיס. הצרפתי שחקן מצוין אבל עם בעיה בראש וחסר את הקילר אינסטינקט. שתי המערכות הראשונות היו שלו והוא הפסיד אותן.
    לפני כן היה משחק של מארי שהיה פשוט נהדר. הוא אמר אחרי המשחק שהוא למד עם השנים להתמודד עם המגרשים האיטיים ברולאן גרוס. הוא מוריד את המתיחה במחבט שלו. מעניין במה זה תורם לו, אם בסיבובים ובסלייסים או פשוט יותר סלחני בראלים להישאר בתחומי המגרש.

  3. לשחק נגד נדאל זה קשה מאוד… מעבר לרמה זה הסגנון. השחקנים היחידים שנגד נדאל יותר ״קל״ להם הם – מונפיס, פוניני, נובאק ולפני כמה שנים היה את דוידנקו שהיה טוחן לנדאל את הבקהאנד.
    רבעי גמר טובים שכומבן בראש נובאק נגד טים שזה כמו חצי גמר בערך של מי יהיה מול נדאל… אני חושב שיהיה 5 מערכות וניצחון של טים אבל נובאק ב5 מערכות פייבוריט. הסיכוי היחיד של טים הוא לתת בראש במערכות הראשונות.

      1. אני סותר את עצמי בגלל שאני חושב שטים ינצח למרות שזה משחק שילך ל5 מערכות שזה יתרון של נובאק. אני סוג של מהמר על הפתעה על הפתעה

  4. אחלה פוסט עידו, תודה.
    הלוואי נזכה לעדנה מחודשת של נדאל לעוד איזה שנה-שנתיים ככה.
    הפסקתי לעקוב אחרי טניס כשהוא בקושי היה בסביבה שנה וחצי אחרונות

  5. תוספת קטנה גמר רולנד גארוס שנת 2002 הפגיש את חואן קרלוס פררו ,לא לבלבל עם פררו אחר מנצח הטור דה פראנס אוסקר פררו ,עם אחד אלברט קוסטה .
    בסיום המשחק אמר קוסטה המנצח הגדול במשחקו הגדול ביותר אי פעם: חואן פררונעוד יזכה לאליפות ולא אחת אלא אליפויות רבות ,אמר ולא טעה , בשנה הבאה חזר פררו לרולנד גארוס בדרכו להפוך למדורג מס אחד בטניס העולמי .
    אז היה חואן היום נאדאל אבל כשדיקוביץ בסביבה ומגיע למעמד הגמר שום דבר לא סגור גם אם מתמודד מולו אל טורו השור ממיורקה .

    1. חואן קרלוס פררו אל מוסקיטו שחקן הטניס הזריז כיתוש….
      הרבה חיות ספרדיות מגיעות לעולם הטניס התחילו מקטן יתוש זריז והגיעו לעולם הקורידה דל טורוס חיות הענק מזירת מלחמות השוורים .
      ובענין הסה מלחמות שוורים או נכון יותר מלחמות.שוורים לא רצחניות יש מקום להרחבה בזמן הוולטה אספניה ,ספטמבר הקרוב בס"ד.

  6. טור מצויין עחדו. בינתיים איש לא מזכיר את ווארינקה. הצורה בה הוא גבר על מונפיל הראתה לי בברור שהמנצח יצטרך לעבור דרכו. הוא נראה לי בשיאו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט