מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-12 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

אטלנטה ובוסטון עלו ליתרון 2-3 בסדרות שלהן. מה הן, והקבוצות שבפיגור, יכולות ללמוד מכל משחק בדרך לסיבוב השני?

*
בוסטון-שיקגו.

בוסטון: בגדול בוסטון המשיכה עם הסמול בול שלה כשרוב הזמן יש גבוה אחד על המגרש, רק שהפעם במקום ג'רלד גרין שהסתבך בבעית עבירות יש את מרקוס סמארט שקיבל לא מעט דקות ועשה עבודה טובה בהגנה ליד בראדלי וקראודר שנתן משחק הגנתי מצויין.

השילוב של תומאס, סמארט והורפורד סייע לזרימה ההתקפית של בוסטון. זה הוביל ללא מעט שלשות שנכנסו באחוז רע (תומאס, קראודר וגרין עם 1 מ-17 משותף מחוץ לקשת), וביום יותר טוב מרחוק המשחק כנראה היה חד צדדי יותר. דבר נוסף שהם יקחו להמשך היה הדקות הטובות של קלי אונלינק, לעתים גם ליד הורפורד. אונלינק עזר מאוד בהגנה והוסיף גם 14 נקודות, כשהקבוצה נראית טוב כשהוא על המגרש. הוא ריווח את המגרש עם הכדור ובלעדיו, והיה כיף לראות אותו משחק. כמו שזה נראה ככה הם מנצחים גם את המשחק השישי.

שיקגו: הבולס ניסו לעשות שינוי כשנתנו לוויד להוביל את הכדור וזה היה לא רע כשהוא סיים עם 8 אסיסטים, אבל עדיין רוב המשחק נראה כמו ניסיונות של וויד ובאטלר לנצח בעצמם. שאר השחקנים פשוט לא נראים טוב לידם. איזייאה כנען בתור שוטר שירווח את המשחק זה אולי האופציה הכי טובה שלהם בעמדת הרכז בלי רונדו, אבל מירוטיץ' ורובין לופז פשוט לא מתאימים.

הראשון לא נראה טוב כשרונדו לא משחק וסביר שלהחליף אותו בשחקן אחר שיכול לזוז בלי כדור ולשמש גם הוא כאיום מרחוק בלי רונדו, כדוגמת בובי פורטיס (או פול זיפסר), יתרום. גם לופז נראה לעתים כבד מדי מול בוסטון והסמול בול שלה ואיזה כריסטינו פליסיו, או פורטיס ליד זיפסר, יכולים להתאים כשהקבוצה תנסה לשחק מהר ולהתמודד עם הסלטיקס ומשחק המעבר הנהדר שלהם. זה אולי הסיכוי הטוב ביותר לקראת המשחק השישי הקריטי.

*
וושינגטון-אטלנטה.

וושינגטון: הוויזארדס עשו עבודה טובה היום. קודם כל, שחקני החמישייה שלא ג'ון וול ובראדלי ביל באו למשחק – בוגדנוביץ' תרם מהספסל, אוטו פורטר קלע באחוז גבוה וגם גורטאט היה אחלה בתנועה הרגילה שלו בלי הכדור. לכן, נוסף על היום הטוב מאוד של השניים, וושינגטון הצליחה לנצח. כשהם נראים כמו קבוצה ולא כמו שני שחקני הירו-בול יש לוויזארדס סיכוי לנצח ובבית זה קורה.

נוסף על כך, הם עשו עבודה טובה בהגנה. אחרי שהווארד שלט בצבע במשחק הקודם הוא זרק היום 3 זריקות בלבד (ועוד 4 מהעונשין) כשסופרמן מסתבך בבעיית עבירות, מילסאפ מסר שני אסיסטים בלבד ולא הצליח לתפקד כמנהל משחק נוסף כמו שהוא אוהב וגם הארדוואי ג'וניור קלע באחוז די נמוך. כשהם נראים ככה בשני צדדי המגרש הניצחון היה די צפוי, למרות שאטלנטה התקרבה במשחק מעולה של שרודר.

אטלנטה: יכול להיות שלהוקס היה יותר מדי שרודר. הוא נתן משחק מעולה עם 29 נקודות ו-11 אסיסטים כשהוא לוקח את המשחק על עצמו בזמן שמילסאפ מסיים עם שני אסיסטים בלבד (למרות שהוא קלע 21 נקודות עם 11 ריבאונדים). זאת בעיה אחת, לצד חוסר השימוש המשווע בהווארד. כשההתקפה שלהם נראית ככה קשה לנצח ויכול להיות ששילוב של שרודר וקלדרון יכל לתרום התקפית (למרות בעיות המצ'-אפ הקשות בהגנה).

בעיות המצ'-אפ האלו הופיעו גם הערב, כשביל קלע ב-7 מ-10 תחת שמירה ו-וול ב-5 מ-11 (והוסיף 14 אסיסטים). אטלנטה חייבת עוד שחקן עם אוריינטציה הגנתית בקו האחורי, וקנת' בייזמור נולד לתפקיד הזה. הוא יכול לתת הגנה לא פחות טובה מהארדוואי או שרודר. זה נראה לי הכרחי עבורם, יחד עם המשך השילוב של הווארד ויותר תרומה מהספסל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. הדבר שהכי בלט לי בבוסטון היום זה שתומאס פשוט חייב לחדור יותר. אמנם היום הוא היה באמת רע באופן חריג מחוץ לקשת אבל בלי קשר כל פעם שחדר לסל הוא סחט עבירה/קלע 2 נק'/ הוציא מסירה נהדרת לקלעי חופשי לגמרי מחוץ לקשת שיכול היה להרים קליעה או לנצל את הקלוז אאוט של המגן שלו לחדירה נוספת וקלה יותר.

    הבעיה שעל כל 2 חדירות טובות שלו הוא ניסה להרים שלשה בכוח, נכון שיש ימים שזה נכנס באחוזים יותר טובים אבל עדיין לא נראה שהיו לשיקאגו פתרונות היום לחדירה שלו ונראה שהוא צריך לנצל את זה יותר.
    אם גם רק היה יום סביר של הקלעים מחוץ לקשת ולא כ"כ רע כמו שציינת המשחק היה עוד יותר פשוט

  2. שופט פה רק לפי הרבע האחרון אבל שיקגו בבעיה, זיפסר זוועה, לא שחקן כדורסל בכלל, פליסיו עם אינטליגנציות משחק של נעל, לא רואה ברירה חוץ מלופז, גם אם הוא כבד. מי איתו? שאלה טובה. שיכניסו את קרטר וויליאמס לשחק ארבע מבחינתי.

  3. מה שאטלנטה צריכה זה לרדת מהר להגנה. וושינגטון קורעים אותם במתפרצות, וול ברמה של ווסטברוק בתור מתפרצת של איש אחד.במשחק עומד הם פחות טובים. לא כל כך רואה איך אטלנטה עושים את זה, הם צריכים גם ליצור יותר לחץ על ביל שהיה פשוט מצוין בהגנה. בכלל ברוקס הכניס אותם למוטיבציה, אפילו ג'נינגס נלחם (כמו דביל, אבל נלחם).
    בודנהולצר מדהים, העובדה שהקבוצה מצליחה גם להיות עם שיטה וגם לתת מקום לשכונה כמו הארדוואי זה מרשים. הקבוצה פשוט לא מספיק מוכשרת לעומת וושינגטון.

  4. רועי, כרגיל פוסט ממצא ומעולה, תודה.

    לי נראה כך:
    בוסטון:
    אחרי 2 משחקי הלם הכולל חוסר אפקטיביות הן מצד השחקנים והן מצד צוות האימון – העסק חזר לתפקד אחרי התאמות והסקת מסקנות של סטיבנס המעולה, + בראדלי את תומס. נוסיף לזה את הרפורד שחוזר לעצמו והנה הסלטיקס מזכירים לנו מדוע הם סיימו ראשונים במזרח.
    הבולס:
    לא צריך להיות פרופסור לביומכניקה כדי להבין שהבולס קמים ונופלים על רונדו ולהוכחה אפשר להסתכל על סוף העונה הסדירה.

    וויזארדס:
    הטבלה לא משקרת.

    אטלנטה:

    אני רק מנסה לחשוב אם הווארד היה חותם בקליפרס אולי הקללה הייתה נעלמת מגודל הלוזריות הייתה באוויר…

    נ.ב לאור הטענה של מאמן הבולס על הצעדים של תומאס, האם מישהו שם לב אם הדבר חזר על עצמו?

  5. אני הסתכלתי על המהלכים של תומאס בעקבות הביקורת והם חוזרים על עצמם שוב ושוב. הזריזות שלו זה משהו מדהים אבל הקרוסאוברים ושינויי הקצב לדעתי מחייבים שריקה. היד שלו יורדת לפעמים מתחת לכדור ותוך כדי הוא עושה צעדים וזה נותן לו יתרון עצום ולא חוקי אם יורשה לי…

  6. המוסד זומם לרצוח את החז.יר השמ.ן יצחק תשובה בשביל להגדיל את הכנסותיו ממאגרי הגז הטבעי של עם ישראל

    1. המוסד זומם "לרצוח" את יגאל עמיר כי זה הפך לכאב ראש להחזיק רוח רפאים בין כותלי בית הסוהר… ד"ש ל"יניב-ביטון"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט