סיכום השבוע ב-MLB / אור בן-יעקב

 

שבוע נוסף הגיע לסופו וכרגיל לכבוד שבת סיכום השבוע בליגת הבייסבול האמריקאית.

ב-AL מזרח הבולטימור אוריולס ממשיכים להוליך את הבית עם מאזן של 2-7, היאנקיז, טמפה-ביי והרד-סוקס צמודים מאחור כשהטורונטו בלו-ג'ייז, עד עכשיו אכזבת העונה, במקום האחרון עם מאזן של 9-1.

במרכז מינסוטה נחלשה קצת משבוע הפתיחה המצוין וירדה למקום השני עם מאזן 4-6. את המקום הראשון תפסו הטייגרס עם נצחון אחד יותר. קליבלנד, שהפסידה את הגמר האחרון ב-7 משחקים, נמצאת כרגע בתחתית הבית עם מאזן שלילי של 4 ניצחונות מול 6 הפסדים – ביחד עם קנזס-סיטי, האלופה מ-2015.

בבית המערב יוסטון נראית מצוין במקום הראשון, משחק אחד מעל האיינג'לס שגם פתחו את העונה טוב. טקסס וסיאטל סוגרות את הבית – שתי קבוצות עם שאיפות פלייאוף רציניות.

עוברים ל-NL: בבית המזרחי המטס במקום הראשון למרות פציעות של המגישים הפותחים (כרגיל): מאט הרווי, סטיבן מץ, סת' לוגו ונואה סינדרגרד סוחבים פציעות ועדיין הקבוצה נראית טוב – בעיקר בזכות יואניס סספדס עליו ארחיב בהמשך. וושינגטון ומיאמי דולקות אחרי המטס, כשאטלנטה ופילדלפיה, באופן לא מפתיע, במקומות האחרונים.

בבית המרכז סינסינטי מפתיעים במקום הראשון עם מאזן 4-7, חצי משחק מעל הקאבס. פיטסבורג וסנט לואיס במאזן שלילי מאכזב ומילווקי באמצע.

ב-NL מערב אריזונה ממשיכה לשמור על הבכורה, גם היא במאזן 4-7 וחצי משחק מעל הרוקיז. הדודג'רס במקום השלישי גם הם במאזן חיובי והג'יינטס, למרות שהתאוששו קצת מהפתיחה הרעה, עדיין במקום האחרון.

 

רגעי השיא של השבוע:

סדרת המשחקים בין המטס למרלינס – המשחק הראשון בסדרה הסתיים בניצחון של המטס מהום ראן של התופס דארנוד באינינג ה-16. אתמול המרלינס החזירו טובה כשניצחו 2-3 מווק-אוף דאבל של התופס שלהם – ריאלמוטו. נותרו עוד שני משחקים בסדרה – הלילה ב2:10 וביום ראשון ב20:10 בערב, לא הייתי מחמיץ אותם.

 

באסטר פוזי נפגע בראש מהגשה – פוזי, אולי התופס הטוב בליגה היום, קיבל ביום חמישי פאסטבול ב-94 מייל לשעה (150 קמ"ש) ישר לקסדה. הוא כרגע ברשימת הפצועים וצפוי לחזור בקרוב – בהנחה שלא יהיו סיבוכים שקשורים לזעזוע מוח, שלהם יש נטייה להופיע גם ימים ושבועות אחרי הפגיעה.

 

שחקני השבוע:

יואניס סספדס – מה נאמר? 5 הום-ראנס בשלושת המשחקים האחרונים הופכים את סספדס לשחקן השבוע For-sure. הוא מוביל את הליגה בהום-ראנס עם 6 כאלו ומוסיף להם 3 דאבלים מתוך 11 חבטות שרשם. נכון לשבוע השני של העונה סספדס מצדיק את חוזה המליונים עליו חתם.

זאק בריטון – הקלוזר הכי שקט בליגה וגם הכי טוב בליגה רשם הלילה את השמירה ה-54 ברצף שלו – הרצף השני בארכו בהיסטוריה ביחד עם טום גורדון (אבא של די גורדון). בריטון לא זורק פאסטבול ב-103 קמ"ש כמו ארולדיס צ'פמן, וגם אין לו סליידר שעושה הרבה רעש כמו זה של אנדרו מילר, אבל במבחן התוצאה נכון להיום הוא הקלוזר הטוב בליגה.

נואה סינדרגרד וחוליו טהרן – האס של המטס והאס של הברייבס עומדים עם שורה סטטיסטית מרשימה וזהה – שניהם איפשרו 2 ריצות בלבד ב-19 אינינגים ששיחקו ב-3 המשחקים הראשונים שלהם העונה. סינדרגרד מוסיף לזה 20 סטרייקאאוטס (טהרן 15). סינדרגרד כרגע נכנס לרשימת הפצועים עם יבלת באצבע אבל לפי ההערכות צפוי להיות מוכן למשחק הבא שלו ברוטציה.

 

המלצות צפייה:

מעבר לסדרה בין המטס למרלינס –

יום א' ב-23:10 – דטרויט טייגרס (ג'סטין ורלנדר) – קליבלנד אינדיאנס (קורי קלובר): קרב בין שני מגישים אדירים – ורלנדר מחזיק בתואר הסיי-יאנג ב-AL ואת מה שקלובר עשה בפוסט-סיזן לא ישכחו הרבה זמן. תוסיפו לכך את העובדה שהטייגרס במומנטום טוב ומהצד השני קליבלנד, הטוענת לכתר, עדיין לא נכנסה לכושר ואפשר לצפות למשחק מעניין.

הלילה בין יום ד' לה' בשעה 3:15 – סן פרנסיסקו ג'יאנטס (מדיסון בומגרנר) – קנזס סיטי רויאלס: בכל שנה יש מספר סדרות ייחודיות בין קבוצות NL ל-AL שחוזרות על עצמן אחת לכמה שנים. העונה זו ההזדמנות לשחזור הגמר של 2014 בין הג'יינטס לרויאלס – הקבוצות אמנם שונות לגמרי, אבל הזיכרונות לא נמחקו. הסדרה מתחילה ביום שלישי בלילה, אבל המשחק המעניין באמת יפגיש את בומגרנר עם הרויאלס – בפעם האחרונה שזה קרה הוא היה סנסציוני והוליך את סן פרנסיסקו לזכייה בוורלד סירייס.

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה על הסיקור
    הפתיחה של טורנטו ממש גרועה
    הפתיחה של מיגל קבררה הייתה גרועה מאוד
    המטס נראים טוב ביינתים וגם היאנקים חזרו לעצמם

  2. תודה גדולה, כרגיל.
    יצא לי לתפוס את סוף המרתון של המטס ומיאמי, משחק אדיר, ממש.
    ורלנדר נגד קלובר זה קלאסיק, דרבי בין שתי הקבוצות האהודות עלי באמריקן ליג.
    ואם הזכרת את משחקי האינטרליג, מציין שוב שהשנה הרוטציה היא אמריקן נגד בית אחד מערבה בנשיונל. כלומר אמריקן איסט נגד נשיונל סנטרל, וכו'.
    מה שמזכה אותנו בקרבות של כל קבוצות בית המוות מהמאריקן איסט – היאנקיז ימ"ש, הרד-סוקס, בולטימור, טורונטו – נגד שיקאגו קאבס. שווה מאוד לסמן בלוח כשזה קורה. כנ"ל מפגשי אריות האמריקן סנטרל מול הנשיונל ווסט – קליבלנד ודטרויט נגד הג'איינטס והדודג'רס, אמור להיות אדיר.

  3. תודה מעולה.
    הפתיחה של טורונטו מאוד מוזרה אחרי ההופעה המרשימה שלהם בפלייאוף שנה שעברה. קרה שם איזה משהו מיוחד בקיץ?

    1. כן, איבדו את הפרי אייג'נט הכי מבוקש בליגה, אדווין אנקרנסיון, לטובת קליבלנד.
      וגם ג'וש דונלדסון נפצע.
      בבית תחרותי בטירוף כמו האמריקן איסט, זה יכול להיות יותר מדי, למרות שהדרך כמובן עוד ארוכה מאוד.

  4. עבורי הרגע הגדול של השבוע היה גילוי הפסל היפהפה של ג'קי רובינסון ב-LEFT FIELD PLAZA עם מראה של דאונטאון לוס אנג'לס. הפסל, השוקל חצי טון של השחקן השחוקרהראשון במייג'ור ליג בקבוצת הדודג'רס ביובל ה-70 לרגע שזה קרה מראה את הרוקי מ-1947 בסליידינג להום פלייט, הפוזה המוכרת כל כך שלו.
    הלוואי והדודג'רס נשארה בברוקלין והלוואי שהפסע היה מוקם שם, אבל אשתו בת ה-94 רחל אמרה בגעלוי המצבה – הפסל – ש"מיקומו לא חשוב, וציון חייו לא חשוב, אא מה שחשוב הוא האימפקט שהוא השאיר במשחקו ובחייו.
    אז יש לי תשובה: אימפקט שלא נופל מזה של קינג או מוחמד עלי. האימפקט שהוא גרם להשתתפות טוטאלית ושווה לשחורים, צהובים ובני כל צבע היא אימפקט גדול לא פחות מכל אימפקט אחד מלבד השחרור מעבדות לחרות.

  5. טור מעולה. אני מקווה ללכת להתחיל ללכת למשחקים שבוע הבא. מזג האוויר יפהפה והאווירה בשכונה בימי משחק היא כיף צרוף

  6. תודה, אור.

    כמי שיש לו פינה חמה למטס, אני מקווה שלשם שינוי הפציעות יהיו מנת חלקם רק בתחילת העונה, ולא במאני טיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט