סיכום השבוע ב-MLB / אור בן-יעקב

שבוע פתיחת העונה כבר מאחורינו, ולמרות שבעונה של 162 משחקים אי אפשר ללמוד ממנו הרבה בכל זאת היינו עדים לכמה רגעים מרגשים ומעניינים, לצד הפתעות ואכזבות.

 

ההפתעה:

שתי הקבוצות היחידות שעומדות כרגע על מאזן ניצחונות מושלם – בולטימור ו…מינסוטה. הטווינס, שהיו אחת הקבוצות הגרועות בליגה בעונה שעברה, פתחו את העונה בסערה עם 4 ניצחונות רצופים על הרויאלס והוויט-סוקס. חוליית המגישים של מינסוטה, שלא אמורה להיות טובה במיוחד, ספגה רק 6 ריצות בארבעת המשחקים הראשונים של העונה (1.5 ERAׂ). הבולפן לא ספג אפילו ריצה אחת עד עכשיו.

האכזבות:

נכון לרגע זה יש לא מעט קבוצות שציפו להיות במקום אחר. הג'יינטס החתימו בקיץ את מארק מלנסון – אחד הקלוזרים הטובים בליגה. כבר במשחק הפתיחה הוא שבר-שמירה וגרם להפסד מול אריזונה-  כשהוא מחרב על הדרך משחק ענק של מדיסון בומגרנר – שהיה מושלם עד האינינג החמישי וסיים את המשחק עם 11 סטרייקאאוטס, כשהוא חובט ל-2 הום-ראנס. מאז 1971 לא היה מגיש ששרף 10 חובטים ומעלה וחבט ל-2 הום-ראנס במשחק אחד. היכולת העלובה של הבולפן מסן-פרנסיסקו המשיכה היום כששוב איבדו יתרון ובסך-הכל הקבוצה עומדת על מאזן של נצחון אחד ו-4 הפסדים, עם 3 שבירות-שמירה של הבולפן.

גם בטורונטו עדיין לא שמו לב שהתחילה העונה והפסידו 3 מתוך 4 משחקים ,כשבאחרון המגיש הותיק פרנסיסקו ליריאנו מוחלף אחרי שליש אינינג אחד בלבד כשלחובתו נרשמות 5 ריצות. לשמחתם של הבלו-ג'ייז היריבה המושבעת מטקסס גם היא עומדת על מאזן של 3-1 אחרי שרשמו בלילה את הניצחון הראשון העונה בזכות 2 הום-ראנס של נומאר מזארה הצעיר.

סוף-סוף עומדים בציפיות?:

בעונה הקודמת אריזונה הוציאה הרבה מאוד כסף בשביל להביא לקבוצה תותחים גדולים כמו זאק גרנקי ושלבי מילר. התכנית לא עבדה כשהדיאמונד-בקס שיחקו רע מאוד וסיימו את העונה בתחתית הליגה. את העונה הזו הם פתחו מצוין עם 3 ניצחונות ב-4 משחקים מול הג'יינטס כשהלילה הם הנחילו לקליבלנד את הפסדם הראשון העונה. האם הדברים סוף-סוף יתחברו באריזונה?

במקביל לכך גם קולורדו פתחה את העונה חזק עם 4 ניצחונות. אני לא זוכר מתי פעם אחרונה ראיתי את הבית ב-NL מערב כשאריזונה וקולורדו מוליכות אותו, הדודג'רס רק במקום השלישי והג'יינטס אחרונים.

 

שחקני השבוע:

נומאר מזארה מטקסס-  פתח את העונה עם 10 חבטות מ-17 ניסיונות, כולל 2 הום-ראנס ו-9 RBI. הילד הזה הופך להיות המנוע של הריינג'רס.

מדיסון בומגרנר – אני לא זוכר מתי ראיתי פעם אחרונה מגיש שמסיים משחק עם 2-2 – 2 הום-ראנס והולכה אחת. בנוסף הוא גם נראה מצוין על הגבעה וההגשות שלו במשחק הפתיחה הגיעו למהירות הגבוהה ביותר בקריירה שלו.

 

 

משחקים מומלצים לשבוע הקרוב:

הערב (שבת, 8/4) בשעה 2:10 : טורונטו (ארון סאנצ'ז) – טמפה ביי (כריס ארצ'ר) – סאנצ'ז התחיל את העונה שעברה כמתחרה על המקום החמישי ברוטציה של הג'ייז וסיים אותה כמגיש המוביל של הקבוצה. ארצ'ר, שהיה אמור להיות האס של הרייז איכזב מאוד ויש לו הזדמנות לחזור לעצמו העונה. סאנצ'ז עדיין לא שיחק העונה, בעוד ארצ'ר במשחק הפתיחה איפשר 7 חבטות ו-2 ריצות ב-7 אינינגים עם 5 סטרייקאאוטס בניצחון על היאנקיז.

משחק נוסף הלילה בשעה 4:10: אריזונה (זאק גרנקי) – קליבלנד  (טרבור באוור) – גרנקי נגד הליין-אפ של האינדיאנס? לא הייתי מחמיץ את זה. בצד של אריזונה עומד אחד המגישים השמאליים הטובים בליגה – בצד השני עומד ליין-אפ מצוין עם אנקרנסיון, פרנסיסקו לינדור וקרלוס סנטנה.

יום שני ה-10/4 בשעה 21:10: מומלץ השבוע שלי. בוסטון (כריס סייל)  -דטרויט (ג'סטין ורלנדר) – קרב בין שתי קבוצות חזקות ששואפות להגיע רחוק, ובין שני אסים מצויינים שאחד (סייל) מקבל סוף-סוף הזדמנות לשחק בקונטנדרית ובצד השני ורלנדר – שחזר לרמות הגבוהות בעונה שעברה והחמיץ את תואר הסיי-יאנג בקולות בודדים.

ממליץ לשים לב לסדרות של בולטימור השבוע – נגד היאנקיז, הרד-סוקס והבלו-ג'ייז – 3 סדרות עם פוטנציאל פלייאוף ומשחקים צמודים ומעניינים בדרך-כלל. גם הסדרה בין הקאבס לדודג'רס צפויה להיות מעניינת מאוד (ימים שני, רביעי וחמישי) – הדודג'רס ינסו לנקום את הדחתם מהפוסט-סיזן בעונה שעברה על-ידי הקאבס.

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מצוין, תודה רבה.
    שכחת את הנתון החשוב של השבוע: היאנקיז עם 3-1 ומקום אחרון בבית המוות שלהם! כן ירבו.
    אפרופו האמריקן איסט, מציע לשים לב לבולטימור, סוס שחור שיכול ללכת עד הסוף – קבוצה עם מני מצ'אדו וזאק בריטון, מה יש בכלל לדבר.
    ועוד סוס שחור – יוסטון, לונג-שוט אבל נדמה לי שזו השנה של האסטרוז באמריקן ווסט.
    והמטס? ככה-ככה, שרק לא נתחיל לראות את וושינגטון בורחת שוב, ועוד עונה במאבק על הוויילד-קארד.

  2. תודה, אור.

    לי יש תחושה שבאמגרנר הולך לתת עונה מהסרטים.
    היכולת לסגור משחקים?
    אני מאמין שהיא עוד תשתפר.

    1. גיא, תשמח לדעת שהאינדיאנים התחילו מצוין, נראה שזו תהיה עונה גדולה שלהם, בהמשך לפלייאוף. עכשיו עם כל 4 הסטארטרים בריאים, אנדרו מילר וקודי אלן סוגרים, אנקרנסיון, הרכש הנוצץ, בעמדת הקלין-אפ – אחלה אחלה קבוצה.
      מייעד אותה לוורלד סירייז מול האמייזינג מטס. באמת נעשתה הקבוצה שלי באמריקן ליג.

  3. אני אראה את הבולפארק החדש באטלנטה שאומרים שהוא-הוא העתיד של הבולפארקים החדשים.
    מאושר ממש עבור האינדיאנס.
    תודה על טור מצויין

    1. הייתי בטוח שהקולוסיאום של אוקלנד הוא עתיד הליגה.

      מצליח לשלב פוטבול ובייסבול ביחד! 😉

      (ציניות כמובן)

  4. אור, רק לא להתייאש. לאט לאט יצרפו יותר גולשים.

    בואו אסביר לכם מה קורה באטלנטה: הפריוויי I-85 קרס מהשריפה וייקח חצי שנה לתקן את הנזק. אז כל התנועה מופנה ל-I-285 שהוא ה-BELTWAY המקיף את העיר. הבעייה 'הקטנה'? הבול פארק החדש ניבנה ביציאה של I-285 ל-SANDY SPRING, היכן שבתי גרה. אזור שהיה בין היקרתיים ביותר באטלנטה, ופתאום הפך למגרש החנייה הארוך בעולם.

    באטלנטה גרים גם עשרות אלפי יהודים. יהיה שמח ביום שני ב-4-5 שזה גם ראש האור, וגם הזמן לצאת לסדר. אנחנו יוצאים שעתיים לפני הזמן.

  5. איזה יופי של סקירה, רק חבל שאתה לא משתמש בעברית כדי לקרב את העם שלא מכיר את המשחק. מעבר לכך, אני שמח את הפתיחה של טמפה ביי… בטח האוהד היחיד שלהם בארץ 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט