מכירת סוף עונה! קליבלנד מפסידים לטורונטו ב-Q / הברון מקריית אקרון

על ארבעה רבעים דיבר משחק הכדורסל ואף אחד מהרבעים האלה לא היה מעניין יותר מדי הלילה בקיו בקליבלנד. קליבלנד עלתה למשחק כשהיא למעשה מוותרת על ראשות המזרח ומסתפקת באליפות הבית המרכזי ובמקום השני שיפגיש אותה עם אינדיאנה פייסרס שסיימה שביעית, לאחר ניצחון על אטלנטה. על המצ'אפ הזה ארחיב בכתבה שתתפרסם יותר מאוחר היום.

הלילה קליבלנד קיוותה, או יותר נכון וויתרה על האפשרות, לעשות היסטוריה מבחינתה ולסיים עונה סדירה נגד טורונטו בסוויפ 4:0. בשתי עונות בעבר (2005/06 ו-2008/09) היא ניצחה אותה 3:0 בעונה הסדירה. בניגוד למשחקים הקודמים, שהיו צמודים ומעניינים (קליבלנד ניצחה כאמור בשלושת המפגשים הקודמים, פעמיים בחוץ ופעם אחת ב-Q בהפרשים של 3 ו-4 נק' בלבד), המשחק הלילה היה במעמד חגיגת סיום עונה, שבה המועדון חילק מלא, אבל מלא, מתנות לאוהדים בשווי כולל של מעל 250,000$ (לא נתפס), וכדורסל לא היה שם.

טריסטן תומפסון חזר מפציעה קלה שעצרה את הרצף הבלתי נתפס שלו, בו שיחק ב-447 משחקים רצופים עבור הקאבס (שיא מועדון). הביג טרי קיבלו הלילה מנוחה כשאת לברון, קיירי ולאב מחליפים פריי , דרון וויליאמס ושאמפרט כשג'יי.אר סמית' משלים את החמישייה.

סוף עונה – קנה ג'יי.אר וקבל וויליאמס במתנה

בשנה שעברה המשחק שהפגיש הלילה את קליבלנד ואת טורונטו היה סדרת הגמר של המזרח. עוד בטרם הייתי כתב של הופס יצא לי להיות במשחק הזה שנה שעברה במקומות מדהימים על המגרש ולראות את קליבלנד מנצחים די בקלות את טורונטו בסדרה שבסופו של דבר נגמרה אחרי שישה משחקים בדרך לגמר בלתי נשכח נגד הלוחמים מאוקלנד.

מי שרק רוצה לראות את ההיילייטס – הרי הם לפניכם.

https://www.youtube.com/watch?v=DJuIR1_srtA

האורחת מקנדה לא זלזלה לחלוטין (כמו המארחת שלה) במשחק הלילה ופתחה עם שני שחקנים מתוך החמישיה הקבועה שלה עם קייל לאורי ויונאס ולנצ'יונאס. חוץ מהם פתחו פטריק פטרסון, דמארה קארול ונורמן פאוול.

קנדי וליטאי מוציאים את המשחק לדרך

בסיום רבע ראשון, שבאמת לא קרה בו שום דבר מעניין וכשטריסטן תומפסון הוא הקלע המוביל של הקאבס, וגם מהצד השני היחיד שנראה מפוקס היה הביג מן של הרפטורס יונאס הגדול עם 8 נק', אפשר היה להבין מהר מה יקרה במשחק הזה – 26:21 לאורחים מטורונטו.

ברבע השני פי.ג'יי טאקר התחזה לאוהד הפועל חולון ופיצץ לשאמפרט את הפנים, בלי כוונה רעה כמובן.

בוא שאמפרט נעשה לך רימונט לפרצוף

עבורו זה היה המהלך המשמעותי היחיד שהוא עשה בשש דקות על הפרקט בהם תרם 2 ריבאונדים ואסיסט ותו לא. חוץ מזה קליבלנד עשו קולות של להישאר במשחק לאיזה 3 דקות… אבל, הקבוצה של קליבלנד הלילה הייתה סוג של פאזל שהחלקים בו לא מתאימים אחד לשני וטורונטו ברחה ליתרון גדול מאוד של 53-34 בסיום המחצית, בהובלה של האולסטאר היחיד שלה הערב, קייל לאורי, (דרוזן קיבל מנוחה עם תסמינים של שפעת) שהוביל את הקנדים עם 10 נק' ברבע השני. עוד רגע פיקנטרי הייתה השלשה הראשונה של יונאס ולנצ'יונאס בקריירת ה-NBA שלו.

https://www.youtube.com/watch?v=2gE46ocVbjs

במחצית השנייה עלה למגרש אדי טאווארז, הביג מן החדש אצל קליבלנד.

היישר מכף ורדה, אדי פאקינג טאווארז

הסיפור שלו הוא סיפור מרתק! מדובר בבחור בגובה של 2.21 מ' ששוקל 122 ק"ג, שנולד וגדל ברפובליקה של כף ורדה, שזה בעצם כמה איים באוקיאנוס האטלנטי, 500 קילומטרים מערבית לאפריקה. אותו אדי (שקוראים לו בעצם וולטר טאבארס), לא שיחק בכלל כדורסל עד גיל 17, אז ראה את הפלא תייר גרמני והחליט שהוא צריך להיות שחקן כדורסל. הוא שיחק באירופה בגראן קנאריה, נבחר בדראפט של 2014 על ידי אטלנטה הוקס בבחירה ה-43, וחזר לשחק עוד שנה בספרד, ואחרי זה שיחק עונה באטלנטה בה לא הרשים יותר מדי. משם, הוא התגלגל לקבוצת ה-D ליג של טורונטו – טורונטו 905. אין ספק שהרגע, שבו חלק גדול מאוהדי הכדורסל בארה"ב ובעולם כולו הכירו את הבחורצ'יק, קרה הודות למיודענו – נייט רובינסון!

לגמרי במקרה, בשבוע שעבר יצא לי לראות את משחק ה-D LEAGUE בין הקבוצה של קליבלנד מקנטון – הצ'ארג' – נגד הקבוצה של טורונטו. אותו אדי טאווארז, שיחק אצל החבר'ה של טורונטו (יחד גם עם פאסקאל סיאקאם) – שתאמינו או לא, המאמן שלהם הוא לא אחר מאשר ג'רי סטקהאוז! הם ניצחו די בקלות את קנטון צ'ארג' שהשחקן המוביל שלהם היה קיי פלדר, שכנראה לא יראה דקות בפלייאוף מקליבלנד. לאחר קריירת הקאבס בת הדקה וכמה שניות של אנדרו בוגוט, גם לארי סאנדרס, שהגיע אחריו, לא הצליח להשתלב אצל קליבלנד, ואחרי תקופה של שבועיים שוחרר ופינה את המקום לטאווארז. האיש הגבוה הזה נכנס יפה לגארבג' טיים בדמות המחצית השנייה והעלה את עצמו על הלוח עם אופנסיב ריבאונד וסל יפה. כנראה שהתפקיד שלו יהיה בעיקר לתת עבודה יפה באימונים וגם לתת לטריסטן מנוחה פה ושם במהלך הפלייאוף, ולהקריב עבירות. מה שהוא הוכיח שהוא עושה יפה מאוד עם 3 עבירות מהירות תוך 5 דקות. אבל, אם הוא יצליח להוות פקטור הגנתי כמו שהוא עשה הלילה עם שישה (!) בלוקים, שזה כנראה שיא של כמות בלוקים במשחק בכורה עבור הקאבס, יחד עם 10 ריבאונדים בתוספת 6 נק', הקאבס הפתיעו פה עם חיזוק יפה. עם זאת, אי אפשר להסיק הרבה על היכולת שלו מהמשחק הזה, שהיה גארבג' טיים אחד גדול.

עוד שחקן שהגיע במשחקים האחרונים לקליבלנד בשעה טובה ומוצלחת הוא דרון וויליאמס אחרי תצוגת שיא של 35 נק' נגד מיאמי. 3 דקות לפתיחת הרבע השלישי הוא עשה קרוסאובר יפה על פטרסון, שאכל את ההטעייה כמו שצריך, ו-וויליאמס השלים מהלך של 4 נק' עם שלשה ונק' מהקו. 10 נק' היו לו הלילה, ברבע שרק הוא ושאמפרט ניסו לעשות משהו עבור הקאבס. מנגד, הרפטורס הציגו את נורמן פאוול במשחק סולידי, שחקן לא רע בכלל, שסיים עם 25 נק' והיה הקלע המוביל הלילה על הפרקט של ה-Q.

בסיום הרבע השלישי – 75-58.

התגעגעתי, אז באתי – דונטיי ג'ונס

הרבע האחרון המשיך להיות לפרוטוקול בלבד, כשגם דונטה ג'ונס חוזר לשחק במדי הקאבס עם החולצה 30 על הקו. הוא גם נכנס לסל יפה 2 דקות לסיום, מהלך שלפחות חצי מהקהל של קליבלנד כבר לא ראה כי הוא הלך הבייתה, הוא סיים עם 9 נק' בבכורה המחודשת שלו במדי האלופה. מונדוג, הקמע של קליבלנד, הצליח לקלוע עם הגב מהחצי, בפעם החמישית לפחות השנה שהוא מצליח לעשות את זה.. עבודה יפה.

טאוורז המשיך לחסום, ואחרי שדריק וויליאמס קלע שלשה אחרונה, המשחק הזה נגמר בשעה טובה.

ניצחון קל ומשכנע לקבוצה מהמקום השלישי על אלופת המזרח לשעבר, קליבלנד קאבלירס – 98-83.

קייל וקיירי בסיום המשחק

בסיום המשחק, נבחרו כ-40 אוהדים של הקבוצה בהגרלה למחווה ממש יפה. הם הועמדו בטור ישר על הפרקט, בסדר רנדומלי, וכל פעם שחקן אחר של הקאבס נתן לפי התור חולצה חתומה שלו למי שעמד בראש הטור, ומיד לאחר מכן נעליים לבא בתור. כך, אחד אחרי השני נתנו כל השחקנים של הקאבס חולצות ונעליים חתומות לאוהדים שנבחרו באקראי. תחשבו איזה מצחיק זה להיות בטור ולקבל חולצה ונעליים חתומות של קיי פלדר ומיד לאחר מכן, מי שעמד מאחוריך מקבל את החולצה והנעליים של קינג ג'יימס או קיירי אירווינג.

הלכתי לחדר העיתונאים לשמוע את המאמן לו מדבר. הוא היה בסה"כ באווירה טובה, ואמר שהוא מרוצה מהחבר'ה שיש לו, איתם הוא מגיע, כשכולם בריאים אל הפלייאוף. לא היה לו משנה שקליבלנד סיימו במקום השני, והוא כבר התפנה לענות על שאלות בנוגע לאינדיאנה, התייחס בכמה מילים למץ' אפ ודיבר על היתרון שבהבאה של דונטיי ג'ונס לקבוצה, כי הוא שחקן שהחבר'ה אוהבים בחדר ההלבשה. בסיום, ג'ייסון לויד, שכותב עבור אתלטיק קליבלנד, ניסה להקשות על טיירון לו ושאל אותו, אחרי שלו אמר שהקבוצות במזרח השתפרו השנה והוא מאמין שהפלייאוף יהיה מאתגר יותר מהשנה שעברה, האם קליבלנד של השנה היא קבוצה טובה יותר מהשנה שעברה. לו ענה לו: "אני חושב שאנחנו קבוצה טובה", לויד שאל: "טובה יותר משנה שעברה?", ולו ענה וסיים בחיוך: "אני חושב שאנחנו טובים". לפני שהמסיבת עיתונאים הזאת התחילה, אותו ג'ייסון לויד זכה להצצה עם הראש של לברון מהדלת וצעקות: "ג'ייסון, ג'ייסון", חשבתי שהם כנראה חברים טובים, אבל מה שהבנתי שהלויד הזה גם כותב ספר חדש על לברון שאמור להיות מאוד אישי וחושפני ויוצא לאור בסתיו הבא.

איך שהראיון, הארוך הזה, הסתיים ניגשתי מהר לחדר הלבשה של האורחים כי רציתי לשוחח קצת עם פי.ג'יי טאקר, אותו ראיינתי כשהוא שיחק במדי הסאנס לפני כמה חודשים. איך שנכנסתי לחדר הוא כבר היה לבוש ובדרך החוצה, זיהה אותי ונתן לי הנד-שייק מאוגרף, ושאל אותי מה שלום חולון! אמרתי לו שהם מובילים את הליגה, והוא היה מבסוט, ורציתי לדבר איתו יותר מזה אבל הוא אמר שהוא מצטער ושהוא עף לאוטובוס. נורמן פאוול היה השחקן היחיד של רפטורס שהעיתונאים ראיינו שם, אותי זה לא עניין יותר מדי, אז עברתי לחדר הלבשה של קליבלנד. שם גם הייתה אווירה של סוף קורס והיחיד שקיבל ראיון מסודר היה טריסטן תומפסון. הוא דיבר קצת על הגשר בשיניים, איתו הוא צריך לשחק עכשיו, ואמר שזה בסדר ושהוא מתרגל. בצד התארגן לראיון קצר אדי טאווארס, שבתאכלס היה כוכב הערב מבחינת המקומיים. התקרבתי גם אני, והשחלתי את השאלה הראשונה לפני שכמה עיתונאים אחרים גם דיברו עם העמוד חשמל האנושי הזה. מהחוסר ריכוז לא הכנסתי את השם שלי ושל האתר לפני השאלה, אבל התרשמתי שמדובר בבחור מאוד נחמד וסימפטי, שמאושר מההזדמנות שניתנה לו, לשחק אצל אלופת ה-NBA יחד עם השחקן שהוא הכי אוהד (לברון) ושאר הכוכבים של הקאבס.

אני אתן לקליעה מהחצי של מונדוג לסיים את העונה הסדירה מבחינת הסיקורים שלי מה-Q, ומקווה שעוד כמה שעות שתיפתח האפשרות להגיש אקרדיטציה לפלייאוף ולגמר – אצליח לשריין כיסא לברון מקריית אקרון בחגיגת הפלייאוף של המזרח ואינשאללה גם בגמר הגדול של עונת 2016/17!

לילה/בוקר טוב מקריית אקרון שבאוהיו, ונתראה מוקדם מהרגיל בפריוויו של הסיבוב הראשון וכמובן במשחקים מהפלייאוף כאן ב-Q.

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. סיקור נהדר. אני מסכים בקשר לטבארז, ויכול להיות שלתפקיד של 5-10 דקות במשחק כסנטר מחליף (טיפה כמו מוזגוב שנה שעברה) הוא מתאים. יש גם את השילובים של פריי ולאב ודקות נדירות של לברון בסנטר שיתגברו בפלייאוף לדעתי שמכסים לקליבלנד את העמדה.

    מעבר לא היה משהו חשוב לקחת מהמשחק, אולי חוץ מזה שנוגירה נמחק מהרוטציה לחלוטין (אם במשחק כזה שולי הוא מקבל רק 12 דקות) וחבל. נוגירה ליד איבאקה וטאקר זה קו קדמי מפחיד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט