יומן טורונטו: פרק 4 / נמרוד איתן

מאזן: 29-45, מקום רביעי במזרח.

הרבה השתנה בטורונטו מאז היומן הקודם, קשה לדעת מאיפה להתחיל אז הנה סקירה קצרה של האירועים.

אחרי ניצחון מרשים על הקליפרס הגיעו 3 הפסדים רצופים למינסוטה, דטרויט ושיקאגו שהעכירו את האווירה בקבוצה, אבל רגע לפני היציאה לפגרת האולסטאר הגיע ניצחון על שארלוט ויותר חשוב מזה הודעה על טרייד שמנחית את איבאקה בקנדה תמורת טרנס רוס ובחירת סיבוב ראשון. טרייד מצוין שפותר 2 בעיות שדיברנו עליהן ביומן הקודם- הראשונה היא החור בעמדה מספר 4 שאין מי שימלא אותו והשנייה היא המיקום של נורמן פאוול ברוטציה.

הטרייד הזה סידר את האופציה הכי טובה שטורונטו יכלה להשיג לעמדה 4 (חוץ מפול מילסאפ), כולנו מכירים את איבקה על יכולותיו ההגנתיות הנהדרות וגם כמובן יכולת הקליעה המשובחת שתעזור לפתוח את ההגנה עוד קצת לחדירות של הצמד לאורי&דרוזן. בנוסף הויתור על רוס למרות עונה טובה פינה מקום לפאוול להיות הSG המחליף הראשון ואולי אפילו הסקורר העיקרי מהספסל.

בעיות נוספות שהעליתי ביומן הקודם היו מצבו של ג'ראד סאלינג'ר בקבוצה, וחוסר האפקטיביות של קארול התקפית, וגם העובדה שהגנתית הוא לא בדיוק מספק את הסחורה- אז מסאיי יוג'ירי ניצל את החוזה הנגמר של סאלינג'ר כדי להשיג את פי ג'יי טאקר הקשוח והוסיף לקבוצה SF שייתן הגנה ומלחמה.

אחרי שני הטריידים האלה הכל היה נראה ורוד בקנדה, יש חמישייה מצוינת ומאוזנת, יש כוח אש נהדר מהספסל , יש אפשרויות למגוון הרכבים ושינויים, כשיש אפילו שחקנים שיותר מתאימים לשחק סמול בול במקרה הצורך (גם על זה דיברנו ביומן הקודם….), שוב היה נראה שהראפטורס בדרך להיות האיום העיקרי על המלך במזרח ושהפעם באמת אפשר לעשות את זה.

אבל אז הגיע הפציעה של קייל לאורי, שלמיטב הבנתי מושבת עד סיום העונה הסדירה אבל אמור לחזור בזמן לפלייאוף. גם במקרה כזה סביר להניח שלא נראה את לאורי הנהדר שראינו העונה כי לשחקנים קשה מאוד לחזור מפציעה ארוכה ישר לאינטנסיביות של הפלייאוף , בנוסף צריך לזכור שהוא לא שיחק אפילו לא דקת משחק אחת עם איבאקה/ טאקר ובנוסף כל הרוטציה של הראפטורס עברה שינויים מאז הטריידים והחמישיות איתן קייסי משחק שונות לגמרי.

ניתן לראות לדוגמה שנוגיירה נמחק כמעט לגמרי מהרוטציה בעוד הרוקי פולטל חזר לשחק דקות משמעותיות, גם דלון רייט מקבל הרבה דקות בעמדת הרכז המחליף ומספק הגנה טובה וחדירות לסל. פטרסון חביב הקהל משחק פחות דק' והנט רייטינג שלו ירד משמעותית (מ-13.6 לפני האולסטאר ל-5.2 אחריו) אבל קולע באחוזים טובים יותר.

אם לסכם את החודש וחצי האחרונים לי זה נראה שהראפטורס קצת בבלאגן, קייסי עדיין לא מצא לגמרי את החמישיות שעובדות הכי טוב, וגם אם ימצא זה ישתנה כשלאורי יחזור, שחקנים מצאו את עצמם במקומות שונים לגמרי ברוטציה לאורך העונה, ולאו דווקא בגלל עלייה/ידירה ביכולתם האישית.

מבחינת התסריט האופטימלי, הראפטורס צריכים לנצל את הלו"ז הקל שלהם לעומת הלו"ז הקשה של הוויזארדס כדי לסיים במקום ה3 במזרח (בהנחה שהקאבס יישארו ראשונים) ולנצל את הסיבוב הראשון כדי להחזיר את לאורי לעניינים ולמצוא את ה-9-10 שחקנים שייקחו אותם עד הסוף. אם יגיעו כבר מתואמים יותר לסיבוב השני יוכלו לנצח את בוסטון גם בלי יתרון ביתיות ועד המפגש האפשרי מול הקאבס נקווה לראות כבר לאורי חד וטורונטו מתואמת ואז אולי תהיה לנו הפתעה במזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רבה על היומן. אני לא מבין את ההעלמות של נוגירה מהרוטציה, קו קדמי שלו ושל איבקה ביחד יכול לסגור צבע לחלוטין, כשאיבקה יודע גם לתפקד ליד ביג-מנים מהסוג שלו הגנתית. הייתי שמח לראות אותם מקבלים דקות ביחד.

    1. זו באמת תעלומה, גם אני ציפיתי שיחקו יחד .

      מעניין מה גרם לקייסי להחליט פתאום שפולטל עדיף עליו, אחרי שבתחילת העונה הרוקי קיבל את ההזדמנות ואז איבד את מקומו לנוגיירה ופתאום אחרי הפגרה שוב החליפו מעמד

  2. תודה. החמישייה הכי מאוזנת בליגה לטעמי. לא חושב שיש עוד חמישייה שבכל עמדה יש שחקן טופ 10-12.
    אני חושב שהם יכולים ללכת חזק מאד בפלייאוף הקרוב, אבל הם צריכים לקוות שיזדמן להם לפגוש את הקאבס רק בגמר המזרח, כשלאורי כבר בעיניים.
    כנראה שבוסטון יסיימו 1, ולכן לטורונטו עדיף 4.

    1. מסכים איתך, השאלה שוב זה הכשירות והכושר של לאורי, אם הוא בעניינים הם יכולים להגיע רחוק כשגם הספסל מצוין.
      היטמן נכתב לפני החלפת המקומות של הקאבס ובוסטון אבל אין ספק שעדיף לפגוש את הקאבס בגמר מבחינת לאורי

    2. מסכים לגמרי בכל, בסיוג לגבי דמארה קארול ב-3. לא חוזר ליכולת המעולה מימי אטלנטה, ונדמה לי שהיה אמור רק להשתפר. זה לא קורה, פציעות, אולי גם הכינור השני שהוא ממלא, מתחת לבק-קורט המעולה. אבל אנחנו יודעים כמה המשבצת הזו חשובה, אם וכאשר יתמודדו על הקאבס.

  3. תודה על היומן. הייתי שמח לראות ביומנים שנכתבים קצת על ההתנהלות בתוך הקבוצה, הגיגים ומידע שרק אנשים שעוקבים באופן צמוד אחר הקבוצה מכירים. למשל, אפשר להביא קטעים מרעיונות שבהם עיסקה מפרט איך הולך לו בקבוצה. לראות קצת נתונים על השיפור של הראפטורס בהגנה. לשמוע ראיון עם לאורי איך הוא עם הפציעה עכשיו. אלו דברים שיכולים לגרום לעובדים להזדהות יותר עם הקבוצה וגם להנות מהתוצר הכתוב, כיוון והם לא היו נחשפים למידע כזה, לולא היו עוקבים באופן קבוע אחר הקבוצה.

    הראפטורס לטעמי עדיין הקבוצה השנייה לנצח במזרח, כי ביכולתם להיות הכי יציבים בפלייאוף. וושינגטון הראתה את פניה האמיתיות וחשפה לנו קבוצת התקפה טובה שהיא בינונית מינוס בהגנה. לכן גם חוסר היציבות שלה לפרקים. בוסטון, מצד שני, הפכה להיות שוב קבוצת הגנה טובה וכעת היא הקבוצה הכי יציבה בשני התחומים במקביל (הגנה והתקפה). אך עם זאת, הקבוצה עדיין לא ממצה את הפוטנציאל המלא שלה ולמרות המקום הראשון בינתיים, היא לא יציבה מספיק. אגב, בניגוד לוושינגטון, לבוסטון יש יותר משקל על הכתפיים, לאחר שהם כבר שנתיים רצוף האפילו לפלייאוף ועפו בסיבוב הראשון. כעת הם מדורגים גבוה מאוד ואם הם יכשלו, אני מאמין שיסתכלו על זה בעין ביקורתית יותר מאשר נפילה של הוויזרדס, כי מנהיגיה גם צעירים יותר.

    לטורונטו יש עומק מצויין לפלייאוף. היא לא צריכה מעבר ל-4 שחקנים מהספסל ואם אותם שחקנים הם טאקר, פטרסון, ג'וזף ופאוול, אני חושב שמצבם טוב מאוד. אם לאורי לא היה נפצע, אני מאמין שהם היו במקום הראשון במזרח וייתכן גם שעם פער של עד 2 משחקים מהקבוצה שדולקת אחריה. מאידך, הפציעה הזאת עוד עלולה לרדוף את הראפטורס, כי ייתכן שלאורי לא יהיה כבר בכושר טוב לאורך כל הפלייאוף וייתכן שזה יפגע בהם בישורת האחרונה של הסדרות, כי אם יהיה לירידה שומר טוב על איבקה ודרוזן, הם עלולים להיתקע בשלהי משחקים.

    בשורה התחתונה, הכל מתחיל ונגמר בלאורי, אבל הוא אמור לחזור כך או כך, לכן אני מאמין שזוהי הקבוצה שכלל הצמרת המזרחית הכי פחות תשמח לפגוש בחצי ובגמר.

  4. בגדול מה שקרה עם טורונטו למעט הפציעה של לאורי היה שהאחוזים הלא הגיוניים שלהם מהחלק הראשון של העונה התחילו להתיישר. עכשיו אני עדיין מאמין בהם כקבוצה שיכולה לאתגר את קליבלנד בפלייאוף. כבר בשנה שעברה הם הראו שהם יכולים להציק להם בלי ולנצ'יונאס והחיזוקים שעשו אחרי האולסטאר מצויינים.
    נקווה שיצליחו להתחבר מחדש עד שהפלייאוף ייכנס לשלבים המכריעים.

    1. לא יודע כמה זה האחוזים של הקבוצה או יותר נכון של דרוזן, שבאמת פתח בסערה. פטרסון לדוגמה היה חלש מאוד בהתחלה, קארול לא מלהיב ובעיקר לא יציב , ואלנצ'ונס לא נוגע מספיק בכדור לטעמי כך שזה היה בעיקר דה רוזן ולתקופה מסוימת גם לאורי אבל זה נעצר בעקבות הפציעה.

      מה שכן כדי למנוע את הנפילה הם עשו טריידים מדויקים ובנו קבוצה שלמה מאוד לדעתי, אני מאוד מקווה שהפציעה של לאורי לא תהרוס

      1. לא זה דווקא היה כל מי שהוא לא דהרוזאן. הוא נראה לי די יציב לאורך השנה. זה בעיקר לאורי אבל גם כל הקבוצה מסביב שקלעה באחוזים לא רגילים.

  5. יופי של יומן עבודה טובה מאוד!! נוגיירה ממש נעלם הא? מוזר יחד עם איבקה הם יכולים להיות החומה שטראמפ כל כך רוצה לבנות רק בקנדה ולא במקסיקו.. פי.ג'יי טאקר יביא להם קצת רוח חולוניה אבל זה לא יספיק מול וושינגטון/מילווקי וזאת תהיה ההפתעה של הסיבוב הראשון!

    1. נוגיירה אכן תעלומה

      את וושינגטון הם לא ייפגשו בסיבוב הראשון אבל את הבאקס הם יכולים ואם לאורי לא יהיה בכושר זו בהחלט אפשרות.. הבאקס קבוצה מצויינת שאני מאוד אוהב ולא הייתי פוסל הפתעה, אבל זה עדיין תלוי בראפטורס לדעתי

  6. אחלה יומן. אגב, בדקתי עכשיו, וב17 משחקים ללא לאורי, הם ניצחו 12 והפסידו 5. זאת אומרת בסך הכל לא רע, נכון? זה נראה ככה עכשיו אחרי רצף של 6 נצחונות. לפני כן, אחרי 11 משחקים, זה היה 5-6. ז"א זה לקח להם זמן, אבל הם הצליחו לעשות את ההתאמות, ולעלות על מסלול טוב. הקבוצה נמצאת במצב מצויין לקראת הפלייאוף, וראינו בשנה שעברה מה מסוגל לעשות לאורי במעמדים הללו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט