עובדות וסיפורי נ.ב.א (48) \ רון טחן

השבוע בפינתנו ניזכר בקטטה ההמונית המפורסמת בתולדות הליגה, בעוד טריפל דאבל הזוי, ונסיים עם אחד השחקנים הגדולים בתולדות הלייקרס.

1. בשנת 2004 הגיעה אינדיאנה למגרשה של דטרויט לקרב צמרת במזרח. העניינים במשחק התחממו לאחר שבן וואלאס דחף את רון ארטסט, שכדי להירגע נשכב על אחד משולחנות המזכירות.

כוס של משקה שפגעה בארטסט מהיציע, הובילה לאיבוד עשתונות של כוכב הפייסרס, שעלה ליציע במטרה לאתר את האוהד הסורר. חבריו לקבוצה סטיבן ג'קסון וג'רמיין אוניל קפצו אחריו ליציעים, בדרך לקטטה ההמונית הגדולה בתולדות הליגה.

התמונות מהקטטה הופצו בכל מהדורות החדשות בעולם, מה שהוביל את הליגה להעניש את ארטסט באופן חסר תקדים. השחקן, שנמצא כגורם המרכזי להתפרצות הקטטה, ספג את עונש ההשעייה הכבד בתולדות הליגה (הושעה עד לתום העונה + פלייאוף), ללא שכר (7 מיליון דולר).

מאז, ארטסט (ששינה את שמו ל"מטה וורלד-פיס"), השתקם יחסית וזכה באליפות במדי הלייקרס, אבל הקריירה שלו כבר לא חזרה להיות אותו הדבר, והקבוצה הנפלאה של אינדיאנה התפרקה.

*

2. אנטואן ווקר, כוכבה לשעבר של בוסטון שזכה באליפות כשחקן חמישייה במיאמי, הרוויח מעל ל-108 מיליון דולר בקריירה (לא כולל חסויות), מה שלא מנע ממנו להכריז על פשיטת רגל בשנת 2010.

הסיבה לכך הייתה בזבזנותו של ווקר, שבימי התהילה דאג לפנק את משפחתו וחבריו מהשכונה בשיקגו, וביצע במקביל השקעות נדל"ן כושלות.

כיום ווקר עורך הרצאות בפני ספורטאים, בהן הוא מנסה ללמד אותם את חשיבות המילה "לא", כדי לסייע להם להימנע מהמצב אליו הגיע.

*

3. אנתוני בואי היה שחקן מחליף נחמד באורלנדו של שאקיל אוניל ופני הארדוואיי.

ב-1996 מול דטרויט, במשחק שהיה עמוק בגארבג' טיים ברבע הרביעי, היו חסרים לו ריבאונד ואסיסט כדי להשלים טריפל דאבל.
שלוש שניות לסיום הוא קלט כדור חוזר, ובמשחק, שכאמור כבר היה גמור, הוא דרש טיים אאוט דחוף.

המאמן שלו (ברייאן היל) חטף עליו קריזה וזז הצידה בכעס, אך אפשר לבואי לשרטט מהלך שיאפשר לו למסור אסיסט.

דאג קולינס שאימן את הפיסטונס שממול התעצבן עוד יותר והנחה את שחקניו לרדת לחדר ההלבשה. בואי מסר אסיסט מול אין-הגנה והשיג את הטריפל דאבל, בעוד קולינס נקנס בסך של 5,000 דולר.

*

4. דריל דוקינס המנוח היה ידוע בתור מטביע מפלצתי על המגרש, אך בעל לב זהב.

בין לבין הוא גם היה נגר לא קטן ומחזיק בשיא ה-NBA לפאולים בעונה אחת עם 386 בעונת 1983/84. כלומר 4.8 פאולים למשחק.

לכן, אין פלא שסיים באותה עונה 22 משחקים מוקדם מדי כתוצאה מפאול שישי (תודה לעידו גילרי)

*

5. את עונתו הראשונה בצפון קרוליינה ג'יימס וורת'י סיים מוקדם מהרצוי עקב שבר בעקב.

בסביבתו היו כאלה שחשבו שמדובר בפציעה חמורה שעלולה לקטוע את הקריירה המבטיחה, אך וורת'י הצליח להחלים בצורה מלאה, ובעונה הבאה כבר זכה בתואר שחקן השנה במכללות (בצוותא עם ראלף סמפסון הענק).

את אותה עונה וורת'י גם סיים כאלוף המכללות.
בעוד מה שרבים זוכרים מגמר המכללות של 1982 הוא סל הניצחון של מייקל ג'ורדן הצעיר, מי שנבחר לשחקן המצטיין של הגמר הוא לא אחר מוורת'י, שקלע 28 נק' באחוזים נהדרים, כולל חטיפת כדור מכריעה בשניות הסיום.

 

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. עובדות נהדרות. הקריירת מכללות של ג'יימס וורת'י היא אנדרייטד, בערך כמו כל דבר שקשור לשחקן הגדול הזה, ואנטוני בואי פתאט כמעט כמו ריקי פירס והניסיון הנואש שלו לטריפל דאבל.

      1. אני עם מידן.
        הדבר היחיד שאפשר אולי להגיד שוורת'י היה קצת פחות בולט בקבוצה שהיו בה את מג'יק וקארים ולכן היה קצת פחות רעש סביבו מאשר אם היה מוביל קבוצה לבד.

          1. בא נגיד ככה: באוהד בוסטון, וורתי היה השחקן שהכי אהבתי בליגה (לאחר בירד כמובן) ובעיני הוא באמת אחד הגדולים ביותר. אז הוא בטח לא אנדרייטד אצלי.

  2. מצחיק קצת לומר שרון ארטסט השתקם, אחד השחקנים הכי אלימים שהליגה ידעה. אחרי המרפק להארדן היו צריכים להעיף אותו לקיבינימט מהליגה, פשוט שחקן דוחה.

    1. בכוונה להשתקם, הכוונה שלי היא מבחינה מקצועית.

      הוא לא נפלט מהליגה, שיחק בקבוצות פלייאוף, וכמובן, בקבוצה שזכתה באליפות.

      אינדיאנה לעומת זאת התפרקה וחזרה לבינוניות יחסית עם דני גריינג'ר, עד לפריצה של פול ג'ורג' וחבריו (לשעבר).

  3. חייב לציין שלדעתי הליגה החמירה משי עם ארטסט ואינדיאנה, והייתה סלחנית כלפי בן וואלאס ודטרויט.
    בן וואלאס היה מי שהצית את הגפרור שהתחיל את הכל, המשחק כבר היה גמור, והוא סתם התעצבן מזה שארטסט ביצע עליו פאול בדרך לליי-אפ. הוא לא היה צריך לדחוף אותו.
    מה גם שבזמן שארטסט ניסה לרסן את עצמו ושכב על שולחן המזכירות, אף אחד לא דאג לרסן את הקהל של דטרויט.
    האם זה מוצדק שארטסט עלה ליציע בשביל להרביץ לאוהדים? ברור שלא, אבל לא יכול להיות שקהל של קבוצה ביתית יחמם את האווירה ויזרוק חפצים לעבר שחקנים, והקבוצה תצא כל כך בזול.

    לאינדיאנה הייתה קבוצה פרובלומטית אבל סופר מוכשרת, שנקלעה לסיטואציה בעייתית. אני בטוח שאוהדי הקבוצה, כמו רון, מפנטזים על איך שאולי הייתה נגמרת העונה הזאת לולא התקרית..

    1. אני לא יודע אם היא החמירה מדי עם ארטסט, אבל היא כן הייתה מאוד סלחנית כלפי בן וואלאס.

      איך אומרים בשכונה? הוא התחיל.

      ובאמת, הוא התחיל הכל עם הדחיפה המכוערת על ארטסט. הייתי שמח אם ארטסט היה מתנפל עליו במקום על האוהד.

      1. שמע, ארטסט הוא לא פראייר, אבל מבחינה פיזית בן וואלאס של אותה תקופה, היה הרבה יותר חזק, גדול ואתלטי ממנו. אם באמת ארטסט היה מתעמת איתו ישירות, יכול להיות שהיה מסיים את העונה גם בלי הרחקה מהליגה 😉

  4. אוהב את הטור הזה. הזוי הסיפור עם בואי, לםי דעתי היה חייב לקבל קנס גדול הרבה יותר (למרות ש 5 אלף של אז זה לא כמו היום)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט