"נכון להיום ישראל היא מס' 1 בעולם בבייסבול" (8/3/17 ב-SI.COM) / מנחם לס

המסקוט של נבחרת ישראל בבייסבול הוא יהודי מזוקן (כנראה ממליטא או פולניה?) מכוסה טלית וכינויו "THE MENCH ON THE BENCH".
*
מספיק לראות את החיבוק האוהב של שחקן הבייסבול ממילווקי או סקרמנטו המייצג את ישראל באליפות העולם בבייסבול, ה-WORLD'S BASEBALL CLASSIC, כדי להבין כמה חשוב, חכם, ומכובד היה הרעיון להקים את "נבחרת ישראל" המרכבת כולה (כמעט) וכולה מיהודים אמריקאים.
*
שניים מהשחקנים הם אמריקאים-ישראלים בעלי דרכון ישראלי, ואחד מהם שניבחר בדראט זכה בייחוד "השחקן הישראלי אי-פעם להיבחר בדראפט ה-MLB!"
*

כמובן שחייב היה לצוץ איזה ישראלי רפה הבנה ומר נפש בשם גיא לייבה שכתב אתמול ב-YNET:

מייצגים את Israel ולא את ישראל / טור

הם אמריקאים, לא מדברים אפילו מילה בעברית אבל נוהגים לחבוש כיפות במהלך ההמנון. בפועל, אין כל הבדל בינם לבין האצנים שמקבלים כסף כדי לייצג את מדינות ערב. מאחל בהצלחה לנבחרת ארה"ב ג' באליפות העולם בבייסבול, רק בואו לא נתייחס אליהם כמו לישראלים.

(עוד אחזור אליו)

לעומתו, ספורטס אילוסטרייטד, מגזין קצת יותר יקרתי מידיעות אחרונות וה-YNET שלו כתב ביום רביעי בלילה ב-SI.COM:

"AS OF TODAY ISRAEL IS THE WORLD'S NUMBER 1 TEAM"

למזלנו ה-30 מיליון-פלוס הנכנסים ל-SI.COM הם חשובים יותר מכמה מאות הגולשים שניכנסו לקרוא את לייבה.

עדיף לקרוא את י'ונתן מאיו, כנראה איש המדיה המעורה בבייסבול "יהודי" יותר מכל אחד אחר, שהוא עורך ה-JEWISH BASEBALL NEWS, גוף המדיה מס' 1 בבייסבול בכל הקשור לשחקני בייסבול יהודים בארה"ב (תיכונים, מכללות, וכמובן MLB):

הוא מתחיל:

 

 

I never thought the two sides of my life would ever come together. Baseball and Israel. I mean, for most of my life, that would be like peanut butter and tomato sauce.

הוא מזכיר את הקשר הבלתי פוסק בין "בייסבול" ו-"יהודים" (אגב, המקור הטוב ביותר הוא Jews and Baseball: An American Love Story, ע"י העתונאי הדגול איירה ברקוב)

 

But baseball and Israel? My favorite sport that I’ve been lucky enough to turn into a career, and the Jewish homeland where I studied for a year before college? The American national pastime, c with the nation my sister calls home (on Kibbutz Lotan)? No way, no how.\

הוא הצטרף לטיול שערכו לקבוצה להכיר את ישראל. כמה משחקני הנבחרת היו בישראל כמה פעמים וויתרו על הטיול. הם חרשו את ישראל לאורכה ורוחבה. הניחו תפילין בכותל. אכלו מרק עצמות בכרם התימנים. הנה כמה תמונות ממסעם בישראל, והסרט הדוקומנטרי שעורכים על כל השנה הזאת עם נבחרת ישראל:

kickstarter heading home

מעניין אם הם כבר מצאו חתיכות בישראל או שהביאו את AJP -ה-"AMERICAN JEWISH PRINCES" מארה"ב

הניחו תפילין בכותל

דבר אחד שהתברר מהרגע הראשון והוא שהם הרגישו שזאת היא ההזדמנות היחידה להיות נציגי האומה/הדת/הלאום/הגזע/ההסטוריה – קיראו לזה כיצד שתרצו והגדירו "מי הוא יהודי" ככל שתרצו – אבל כמה מהשחקנים אמרו שבנבחרת ארה"ב לא יהיה כנראה אף יהודי (אם כי בסגל נמצאים שניים), והם רצו בהופעתם להראות את הקשר בין הבייסבול וההסטוריה של יהודי ארה"ב, ואם החוק מאפשר לעשות זאת תחת דגל המגן דוד – שהוא גם דגל ישראל וגם דגל היהדות – אז הם גאים לעשות זאת.

לדבריו,

They were ambassadors of American Jewry. Many of these players suited up for Team Israel in the World Baseball Classic qualifier,held in Brooklyn last fall (Israel won). They all had spoken how proud they were to play because they were Jewish.  Now, after this trip, the connection, their bond to Israel, is exponentially stronger. All of them spoke of wanting to come back (7 of the lot had never been there  before).

את הדבר הבא קחו איך שאתם רוצים: רבים מהשחקנים הביעו תקווה שהופעתם כנבחרת ישראל תביא גאווה לילדי ישראל, ואולי סוף-סוף המשחק (שב-2007 ניסו להכניסו לישראל עם ליגה מקצוענית). הם ערכו שתי קליניקות לבייסבול, אחת בכפר הבפטיסטים והשנייה בבית שמש, שם היו בהנחת אבן הפינה לאיצטדיון הבייסבול הראשון בישראל.

השחקנים האמריקאים שהרגישו – ומרגישים – כבוד גדול לייצג את ישראל אמרו שבייסבול הוא משחק שהם כבר יודעים שהוא מתאים לישראל: גם מזג האוויר, וגם העובדה שבבייסבול כל סוג של גוף יכול להצליח, והעיקר – הוא מתאים לאופי הישראלי.

הנה הסברם:

But players saw a fit there, no matter how foreign the game might seem right now. Baseball, one of them told me, is a game of failure. It will knock you down repeatedly, and success comes to those who keep getting back up. It requires a resilience few people have, a trait the players all saw in the Israelis who welcomed them warmly.

ולפני שהם עלו על המטוס שהחזירם לארה"ב הם אמרו משפט שכל שחקן אמריקאי למד בע"פ:

כל ישראל אחים!

*******

עכשיו, ביום חמישי, היום בו עדיין היינו – לפי SI – הקבוצה מס'  בעולם – כי היינו הקבוצה היחידה שעשתה את הסיבוב השני קופץ לו איזה ישראלי שהוא בוודאי ממורמר ולא מאושר, מין מר-נפש שלא מסוגל לחייך ולשמוח, ומרגיש חובה להזכיר לעם ישראל ש:

 (הם) מייצגים את Israel ולא את ישראל / טור

למה?

"הם אמריקאים, לא מדברים אפילו מילה בעברית אבל נוהגים לחבוש כיפות במהלך ההמנון. בפועל, אין כל הבדל בינם לבין האצנים שמקבלים כסף כדי לייצג את מדינות ערב. מאחל בהצלחה לנבחרת ארה"ב ג' באליפות העולם בבייסבול…בואו לא נתייחס אליהם כמו לישראלים!"

גיא לייבה | 15:27 | 09.03.201

הכחול הוא שלי:

האיטלקים המייצגים את איטליה יודעים איטלקית? האם יש להם איזה שהוא קשר נפשי, הסטורי, לאומי , מנהגי – עם האיטלקים (אני לוקח את האיטלקים כדוגמא; אותו דבר יכולתי לומר על ההולנדים שרובם ככולם מהאיים הקריביים שהיו פעם בשליטת ההולנדי הכובש, או האנגלים שרובם ככולם מברמודה, ג'מאייקה, ועוד איים קריביים שהיו בשליטת הבריטים, שהדבר המשותף היחיד של השחקנים למדינה שהם מייצגים היא השפה). אצלנו זה אחרת: אלף, כולנו אחים – כל ישראל אחים. בית, יש לנו מסורת דומה, מנהגים דומים, וחגים משותפים. בר מצווה, הבה נגילה, דגל, "אם תישכח ירושלים תישכח ימיני" ו-"שמע ישראל ה' אלוהינו אדוני אחד". וכמובן הקדיש. הם הרבה יותר "ישראלים" משחקני כמה וכמה אומות המייצגים אומות שאין להם כל קשר איתן!

הוא כותב: החוקים ההזויים של הענף מאפשרים לכל אדם לייצג מדינה אחרת, אם הוא יכול לקבל בה אזרחות. שימו לב, הוא לא חייב להיות אזרח המדינה. כל מה שצריך הוא קבלת אזרחות, על הנייר. זה יצר מצב אבסורדי שבו רוב שחקני נבחרת "איזראל" לא גרים בארץ ואינם אזרחי המדינה. סביר להניח שחלק משחקניה לא יודעים איפה היא על המפה, אז הם ציירו לעצמם איך "נבחרת ישראל" צריכה להיראות. (לכן אלה שעדיין לא היו בישראל, ולא עשו את הבר-מצווה בכותל כפי שכמה מהם עשו בילדותם, באו לביקור בישראל כדי להכיר אותה ולהתאהב בה).

לייבה כותב: חוסר ההבנה של מהי ישראליות בא לידי ביטוי במנהג המוזר לחבוש כיפות במהלך ה-Tikwa במשחקי הנבחרת. אני מציע לשחקנים היקרים גם לאחוז במנת פלאפל במהלך ההמנון להעצמת תחושת האותנטיות, כמו תיירים שמגיעים בפעם הראשונה לאיטליה ומצטלמים כשהם "מיישרים" את מגדל פיזה. כמה מצחיק ומקורי. יא, כמה הצחקת אותנו.

הדפוק הזה מ-YNET לא ראה, ולא יודע, ששמו סלסלה  עם כיפות כחולות ואמרו לשחקנים שמי שרוצה שיחבוש כיפה ל'התקווה'. כל ה-25 ללא יוצא מין הכלל רצו לחבוש כיפה. עוד פרט קטן שהלייבה הזה לא יודע.

הוא כותב עוד:

בענפים המובילים יש קריטריונים מחמירים עד כדי גיחוך לספורטאים שרוצים לייצג את המדינה, כמו שירות צבאי מלא ותעודות למאמנים (ד"ש מדייויד בלאט). אני מבין שבבייסבול זה לא כך, אבל לא מבין את הצורך להידחף לכל במה בינלאומית, רק כדי שכמה אמריקאים יוכלו להגשים חלום ולשחק ברמות הגבוהות ביותר. בואו נפסיק להעמיד פנים כאילו הם באמת ובתמים מייצגים את ישראל, כי ספק אם אדם שלא חי במדינה ומעולם לא ביקר בה יכול לפתח אליה אהבה אמיתית. (באמת? חשבתי שבמשך 2,000 שנה יהודים אהבו את ירושלים וחלמו על חזרה לציון!)

עוד מלייבה: אין כל הבדל בין השחקנים האלה לבין האצנים מאפריקה שבוחרים לייצג את מדינות ערב בשביל כמה דולרים. שחקני הנבחרת הישראלית אמנם לא מקבלים כסף, אבל מקבלים במה גדולה כדי להציג את עצמם ואולי לזכות בחוזה ב-MLB. (לא ידעתם? לאצנים האפריקאים ישנם קשרים עם הערבים שהולכים אחורה עד מוחמד והעיר מכה כמו שלשחקנים היהודים ישנם קשרים למשה רבינו וירושלים)

ומר-הנפש מסיים: חוק המורשת ההזוי נועד לתת לעסקני ענף הבייסבול אחיזה מחוץ לארצות הברית והכרה כענף אולימפי. כך יוצא שנבחרת "ישראל" היא למעשה נבחרת ארה"ב ג', ואנחנו משתפים עם זה פעולה בשמחה. אז מה אם השחקנים לא יודעים שורה אחת מ"התקווה"? (לפחות הם מנסים לשיר את "התקווה", שיר שלמדו ב-HEBREW SCHOOL ואולי קצת שכחו, ו"נבחרת ארה"ב ג' " ניצחה את קוריאה, מדורגת 3 בעולם, ואת טייואן, מדורגת 4, ואת הולנד, מדורגת 8)

********

פעם ראשונה בהסטוריה שקבוצה ישראלית מגיעה לשלב מכריע כזה בטורניר עולמי בהשתתפות הנבחרות המעולות בעולם, וישנם ישראלים המעקמים את האף על שכמה צעירים אמריקאים החליטו לייצג את ישראל כי אין אף קשר בעולם כמו הקשר של "יהודי" ו-"ישראל". איך אני יודע? כל יום ששי בבית הכנסת כולנו כאן, בגרינוויל, דרום קרולינה, מקום הולדת ה-KKK , כ- 200-300 יהודים מדרום קרולינה עם מבטא דרומי מתפללים בבית הכנסת שלנו "בית ישראל" ביחד, ובגאווה,"אם תישכח ירושלים, תישכח ימיני"

תראו בתמונה הבאה את האהבה והשמחה (והייתי מוסיף 'הגאווה') בפניהם של שחקני הבייסבול המייצגים את ישראל!

 

הנה, מילה במילה, מה שספורטס אילוסטרייטד כתב:

The fourth day of World Baseball Classic action has brought us the best baseball team in the world to date: Israel. Yes, it was unheralded Israel that ran the table in Pool A, winning the group by downing the Netherlands after taking out South Korea and Chinese Taipei earlier in the week. Meanwhile, Pool B is headed for a win-or-go-home matchup between Australia and Cuba

ספורטס אילוסטרייטד? שיכתוב ככה על ישראל? זה קרה לנו באיזה שהוא ספורט אחר, אי פעם? קראו עוד:

Three World Baseball Classic games, three wins for Israel, and by this point, it doesn't feel right to call them upsets. The ragtag group of American Jews that has swept its way through the tournament thus far has looked like the better team in all of its matchups, including Wednesday night's 4–2 win over the Netherlands that gave Israel the first-place finish in Pool A (though both teams had already locked up their second-round spots by virtue of the Netherlands' win over Chinese Taipei the day before). That's not to say Israel is your new WBC favorite; replay those three games, and maybe you end up with an 0–3 team heading home after one round, as most expected. But beyond the funny slogans and t-shirts and the lifesize "Mensch on the Bench" mascot, there's clearly more to Israel. How did the lowest-ranked team in the tournament find itself headed to the second round with a perfect record?

Team Israel’s WBC roster

Final version (
1. Dylan Axelrod, P (free agent)
2. Corey Baker, P (Cardinals/minors)
3. Jeremy Bleich, P (free agent)
4. Zach Borenstein, OF (Arizona/minors)
5. Danny Burawa, P (free agent)
6. Scotty Burcham, IF (Rockies/minors)
7. Gabe Cramer, P (Royals/minors)
8. Ike Davis, 1B (Dodgers/minors)
9. Cody Decker, IF (Brewers/minors)
10. Blake Gailen, OF (independent)
11. Nate Freiman, 1B (free agent)
12. Sam Fuld, OF (free agent)
13. Tyler Herron, P (Mets/minors)
14. Jake Kalish, P (Royals/minors)
15. Alex Katz, P (White Sox/minors)
16. Ty Kelly, IF (New York Mets)
17. Dean Kremer, P (Dodgers/minors)
18. Tyler Krieger, IF (Indians/minors)
19. Ryan Lavarnway, C (Athletics/minors)
20. Shlomo Lipetz, P (Israel)
21. Jason Marquis, P (free agent)
22. Mike Meyers, OF (Red Sox/minors)
23. Troy Neiman, P (Rockies/minors)
24. R.C. Orlan, P (Nationals/minors)
25. Nick Rickles, C (Nationals/minors)
26. Zack Thornton, P (Mets/minors)
27. Joey Wagman, P (Athletics/minors)
28. Josh Zeid, P (free agent)

טיי קלי עם אמו בירושלים. הוא אחד השחקנים החשובים שלנו!

הניוזדיי של לונג איילנד (ששניים מהשחקנים הם משם)  כתב:

אף אחד מהשחקנים המייצג את ישראל אינו "שם" בבייסבול, ואולי אף פעם לא יהיה שם בבייסבול, אבל כשאתה רואה את ישראל משחקת – ALL CLICHE'S ASIDE – הדברים הקטנים שהיא עושה עושים ממנה גדולה. החובטים הישראלים חובטים טוב יותר מכל יריביהם מה-MLB, והם חובטים בו HARD! הפיצ'רים זורקים סטרייקים כשצריך ולא מאבדים שליטה באף מצב. אנשי השדה הם SURE-HANDED עם יהלומים של FIELDING פה ושם occasional web gem

הם אף פעם לא נראים OVERMATCHED אפילו נגד שחקנים טובים מאד מהמייג'ורס.

.Israel has performed with poise, never seeming overmatched by the moment. This is a team that hits the ball well, plays defense well, and has some experienced arms on the mound, and all of that has added up to three wins that the rest of the world didn't see coming

הניוזדיי  ממשיך: כל מה שהיה צריך לעשות זה להסתכל על הרוסטר של ישראל ולהבין מדוע הם מדורגים כה נמוך: אין כוכבים, אין שמות ידועים,רק 3 תריסרים של צעירים מהמיינור ליג, עם 3 מבוגרים שהם WASHOUTS מהמייג'ור ליג. אבל נדמה שהפעם ישראל הצליחה להציג קבוצה שהיא  cohesive and surprisingly competent אפילו אם even if you couldn't pick its members out of a police lineup…(ממסדר זיהוי של המשטרה).האם לישראל יש מספיק טלנט נגד האריות כמו קובה או יפאן? כנראה שלא. אבל גם עד הלום איש לא ציפה מהם להגיע.

*******************

המנג'ר של הקבוצה הוא ג'רי ויינשטיין בן ה-73 שקיסם השיניים לא מש מפיו בטוב או ברע. הוא קיבל חופשה ממילווקי שם הוא משמש כעוזר למנג'ר הראשי.

הוא נשאל היום אם הוא מופתע מההצלחה של הקבוצה. תשובתו?

"NOT AT ALL"!

"השאלה היחידה שהיתה לי היתה הרמה של היריבות. לי לא היה אף רגע של היסוס כי מיד הרגשתי שיש משהו מיוחד מאד בחבורה הזאת. אנחנו WELL BALANCED בכל העמדות. יש לנו פילדינג מצויין; יש לנו ספיד; ש לנו כוח לחבוט אל מעבר לדגר, ויש לנו פיצ'ינג. אין לנו אף כוכב – אם-כי אני מנבא לנייט פרימן עתיד טוב במייג'ורס – אלא אנחנו קבוצה של "סך החלקים".

ואז הוא אומר: הגדולה שלנו היא שאנחנו חבורה של  A VERY CLOSE NEAT .

והוא מסיים: כל אחד מביא איתו משהו מיוחד,ומה שמאחד את כולנו הוא ה-'MENCH ON THE BENCH'..

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. חיכיתי לפוסט הזה.
    כשהייתי צעיר תמיד היה נראה לי פתאום שחקן שחור בנבחרת צרפת או הולנד… אחד במקרה אפשר להבין אבל היו פתאום עוד והבנתי שעובדים עלי. אין מצב ששני החבר'ה האפריקאים האלה הם הולנדים במקור.
    ואז הבנתי את השיטה. והכל בסדר.

    כבוד לנבחרת ישראל
    כבוד לשחקנים
    כבוד לישראל (כל פרסום חיובי הוא פרסום טוב)
    וכבוד לכל מי שקשור לסיפור הסינדרלה המצויין הזה 🙂
    גם אם היו משרבבים את השם שלי לשם הייתי שמח למרות שאני לא מכיר בכלל אף אחד משם…

    ושיתמרמרו הממורמרים

          1. מה זה משנה האחוזים או השברים ?

            בישראל (חשבתי שזו נבחרת ישראל..) נהוג שיש את הרב הראשון לציון המזרחי, ויש את הרב הראשון לציון האשכנזי. ולא מתחשבים כמה מרוקאים יש לעומת פולנים.

            אז אם מדובר בנבחרת ישראל אמיתית שיעשו 2 קמעות :

            "the mench on the bench" ו "הפרענק המחורפן מהבולפן"

            או משהו כזה.

          2. סתם.. דוק צוחקים איתך.

            סבבה – נבחרת יהודה/נבחרת ישראל, מה זה משנה העיקר שמנצחים.

            בהפסד הראשון כבר נמצא דרך להתנער מהם…

            שבץ שלום.

          3. תאמין לי שגם יהודים מרוקאים ותימנים שגרים מספיק זמן באמריקה משתמשים ב'מאנטש' ושותים קגלביץ' בבר מצוות. זה חלק מהתרבות האמריקאית היהודית.
            אם אתה רוצה ייצוג ישראלי הולם לכולם תצטרך עוד ספסל מלא בובות מנופחות. ערס עם טריינינג אבידס גורמט ואלה (ליום כיפור), אתיופי עם קסדה (מהמכות של השוטרים), דרוזי בדואי וערבי מתווכחים מסביב לגזיה עם קפה שחור איך צריך להכין (והמאנטש אומר שהוא כבר ילמד אותם כי הוא היה שם קודם) ורוסי יושב ממורמר על הספסל ואומר שברוסיה הוא היה בכלל שחקן הוקי.

  2. על המשפט שרשמת לקראת הסוף: "פעם ראשונה בהסטוריה שקבוצה ישראלית מגיעה לשלב מכריע כזה בטורניר עולמי בהשתתפות הנבחרות המעולות בעולם, וישנם ישראלים המעקמים את האף על שכמה צעירים אמריקאים החליטו לייצג את ישראל כי אין אף קשר בעולם כמו הקשר של "יהודי" ו-"ישראל" ".

    הייתי מוסיף את הציטוט של בן גוריון…. "ואם יש כמה יפי נפש שמעקמים את האף, אז שישארו עם אף עקום".

  3. ממש הרגע, במשחק בין UCLA ו-USC מדברים על נבחרת ישרל בבייסבול ועל הישגה המדהים (ביל וולטון מדבר עם מישהו)

  4. אין קרדיט?(גם על הבאת הכתבה וגם על הקטע שהם באו לבית שמש)
    מאמר יפה מאוד כדאי שתנסה ליצור קשר עם הכתב מynet
    יהיה מעניין

  5. פוסט נפלא מנחם.
    ההתעסקות הזאת בקטנות של את מי הם מייצגים היא מיותרת.
    הסיפור שלהם מופלא, ואני לא זוכר בחיים כל כך הרבה כתבות חיוביות עם השם 'ישראל' בכותרת בעיתונות הספורט האמריקאית הבכירה. אה, כי לא היו כאלה עד עכשיו. כולם מדברים עליהם עכשיו והם קוראים להם נבחרת ישראל. אף אמריקאי לא מתרעם ונזעק כשאזרחיהם ותושביהם מראים נאמנות למדינה אחרת, וכולם נהנים מהסיפור היפה.
    ובאמת יש מקום לבייסבול בישראל. אבל זה מתחיל מהילדים.
    שם הבעיה שצריך תקצוב לכפפות ואלות וכדורים, ויש תמיד את הקטע עם קסדות. כי יגידו שזה מסוכן והכדור יכול לפגוע בראש. בקיצור, אין תקציב ובארץ ההורים לא בקטע של לשלם על ציוד לילדים, או חס וחלילה שאחד ההורים יקדיש מזמנו לאמן בהתנדבות. ברמה הזו צריך לקרות השינוי אם באמת רוצים להכניס את הספורט.

  6. מנחם פוסט מצויין
    המנבחרת היא סוג של לוס לוס
    אם תפסיד – יצלבו אותה
    כשהיא מנצחת – היא לא ישראלית

    מיטב עסקנינו עוסקים בקומבינות להרחבת הגאווה הלאומית

  7. אני רוצה שהם יצליחו והם חבר'ה אחלה, אבל במידה מסויימת לייבה צודק. אני לא אומר שהם לא מייצגים אותי, כי אני לא חושב שיש נבחרת ישראלית שבאמת מייצגת אותי, אבל הם לא באמת פרוייקט שהספורט הישראלי טיפח במשך שנים.

    השאלה היא אם עכשיו יפתחו את הענף או שסתם יציגו אותו כהישג כדי לתפוס טרמפ עליהם ועל הבייסבול, למרות שהם כלל לא גדלו בישראל.

  8. הם חבורה נפלאה שמגיעות לה כל המחמאות.

    הבעיה היחידה איתם זה שהמשחק המצחיק הזה הוא לא באמת ספורט…

    😄

    ** סופר לאחור עד התפרצות החימה של מנחם…

    1. אני מתפוצץ! זה ענף הספורט האהוב עליי – למה זה פחות ספורט מכל ענף אחר? שחקני בייסבול עובדים קשה לא פחות מרוב הספורטאים – משחקים יום-אחרי-יום, מגישים צריכים סטאמינה רצינית והרבה מאוד כח מתפרץ, חובטים צריכים גם הם כוח מתפרץ אדיר – ולגבי הגנה? תנסה אתה לעשות כפיפות ברכיים 120-150 פעם במשחק – זה לא פשוט כמו שזה נשמע.

  9. נו בחייך מנחם, אם הם היו ישראלים באמת הם היו מפסידים את כל המשחקים שלהם ולמשלחת היו מצטרפים לפחות 150 עסקנים חובבי בורקס. איך אפשר להיות ישראלים עם כזאת מנטליות מנצחת?! רק שלא יעשו עלייה בטעות זה יהרוס את כל ההרגלים הטובים שלהם.

    1. העסקנים היו מתים על בייסבול !!!!
      יש כ 17 הפסקות בין אינינג ל אינינג
      אפשר וצריך לדפוק בירות , נקניקיות , ופופקרן חופשי
      אני בטוח שאם הועד האולימפי הישראלי היה נחשף לבייסבול היו כ 300 עסקנים רעבים במגרש

  10. מסכים עם הכתב מויינט שזו לא נבחרת ישראל, אבל הטון הלעגני שלו מיותר, וגם הטלת הספק במניעים של השחקנים.

    1. אז אתה גם נגד שטי ג'יי ליף ישחק בנבחרת ישראל או שאצלו זה בסדר כי יש לו דרכון? (למרות שלא גר בארץ, לא יודע את השפה וגם רחמנא לצלן, לא יהודי).

  11. מעניין אם זה יצליח להכניס את הענף עצמו לישראל בצורה מסודרת יותר…
    בעבר באמת היה נסיון כזה כמו שהזכרת מנחם וזה לא ממש הצליח…

  12. כל הכבוד, מתי מתחיל השלב הבא?

    לגבי המסקוט- מצחיק וקריקטוריסטי, אבל גם קצת אדיוטי. כאילו, דוס יהודי עם ציצית?! אני עם הבן הממזר- הערס המחורפן של הבולפן עם מנת פלאפל, כתם טחינה על החולצה, גורמט וכף יד במנח סיבובי של למה מה קרה.

  13. הכתב מטמקה מעדיף ערבים שלא שרים את ההמנון ואין להם שום קשר אליו בנבחרת הכדורגל מאשר יהודים ששמים כיפה מבחירה בהמנון.
    אם לא היה כתבה כזאת בטמקה היה ראוי שתהיה.
    מנחם מסכים עם כל מילה שלך,והלוואי שהספורט הזה יתפוס בארץ.
    לי יצא לשחק בליגות הילדים בארץ וחבל שזה לא המשיך לגילאים יותר מתקדמים.

  14. תודה מנחם.

    עדכון מהמשך האליפות:
    קובה תצטרף ליפן, הולנד וישראל בבית רבע הגמר. אחרי משחק הכרעה על הקצה עם אוסטרליה, הקובנים שרדו את המתקפה האחרונה ויצאו ב-3-4. יפן עכשיו אמורה לסגור הכל פורמלית בהבסה של סין, החלשה בבית המוקדם.
    ישראל תפתח את בית רבע הגמר במפגש עם קובה, תמשיך לעימות מחודש עם הולנד, ותקנח ביפן. כל המשחקים בטוקיו. בעיני אחלה לו"ז – לקבל את הפייבוריטית בבית רק בסוף. 2 הראשונות יעלו לחצי הגמר, בדוג'ר סטדיום, משחק נוקאאוט אחד.

    הצד השני של הבראקט, עם שני בתי מוות, נפתח עכשיו. בהפתעה גדולה איטליה (שהיא האירופאית השניה הכי חזקה, אחרי הולנד) ניצחה את המארחת מקסיקו בקאמבק משוגע, 9-10, אחרי שמקסיקו הוליכה בבטחה 5-9 בכניסה לאינינג האחרון. 5 ריצות ווק-אוף! זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.
    בבית הזה משחקות גם פוארטו-ריקו המעולה, וונצואלה שהיא לגמרי לא רעה.

    בבית השני, האמריקאי, אלופת העולם והמועמדת מס1, הרפובליקה הדומיניקנית, עם סוללת הכוכבים המשוגעת שלה (קבוצה שהיא פייבוריטית גם בלי שיגיעו ג'וני קואטו, אדווין אנקרנסיון, ואני קיוויתי שביג פאפי אורטיז יבוא לסיבוב אחרון) –
    מוחצת את קנדה, 2-9.
    בבית הזה משחקות גם ארה"ב, בהרכב לגמרי לא רע, וקולומביה המסוכנת.

    1. תגיד אי אפשר למצוא איזה יהודי או שניים מבין כל כוכבי הרפובליקה הדומיניקנית? יש שם קהילה יהודית ענפה עוד מימי גירוש ספרד ואחר כך כשהיתה מבין המדינות היחידות שהסכימה לקלוט פליטים יהודים בכמויות אחרי מלחמת העולם השנייה. מישהו צריך לעשות שם חיפוש שורשים. אולי ההצלחה של נבחרת ישראל תצליח להוציא כמה מהחורים.

      1. צחוק צחוק האמת שאם חופרים אפשר למצוא, פעם קראתי מאמר על יהודים שהגיעו למדינות מרכז ודרום אמריקה במאות ה17 ,18, מפוטוגל ספרד ומרוקו,והתבוללו למשל
        סוארס – מקורו בשם זוארץ
        פרז – מקורו בשם פרץ
        והיו עוד כמה דוגמאות שלא זכורות לי

        1. מעניין מאד. וכפי שידוע לי היהודים הראשונים שהגיעו לארה"ב היו יהודים ממרכז אמריקה שהגיעו לסנט אוגוסטין בפלורידה וסבאנה ג'ורג'יה,

          1. דווקא אומרים שבניו-פורט, רוד איילנד בית הכנסת הוותיק בארה"ב.
            הם אפילו אומרים שהמגילה שם בארון הקודש היא של קולומבוס שהיה יהודי מומר.
            אבל ברפובליקה הדומיניקנית באמת יש את הקהילה היהודית הכי גדולה באיים הקריביים, גם אחרי שלא סופרים הרבה מהם שכבר התבוללו או התנצרו.
            מבחינת בתי כנסת יש בקורסאו את העתיק ביותר ובסנט תומאס גם מאוד מרשים, שהרצפה שלו כולה חוך

      2. אם אינני טועה, אין שם הרבה יהודים היום אולי 500 איש סה״כ. אמנם בועידת אוויאן ב1938 הם היו המדינה היחידה שהסכימה לקלוט יהודים אבל רק 600 הגיעו והרוב עזבו בשלב כלשהו לארה״ב בשל חוסר היציבות במדינה שבשלטון טרוחיו. כך קרה גם לרוב היהודים המקומיים

        1. לפי מה שאני זוכר שסיפרו לי שהייתי שם יש קרוב ל-3000 יהודים מוכרים שגרים ברפובליקה הדומיניקנית.
          אתה מדבר על הכפר סוסואה שהוא למעשה כולו של פליטי מלחמת העולם השנייה שהגיעו כמה מאות למרות שניתנו הרבה יותר אשרות. אבל בסיס הקהילה שם הוא ממגורשי ספרד וחיים דווקא בערים, במיוחד סנטה דומינגו, הרבה מאוד סוחרי זהב ויהלומים, כמו בכל הקריביים.

          1. עכשיו קראתי וראיתי שכתוב 300 בוויקיפדיה אז אולי קצת הגזימו בתיאור או שהזיכרון שלי הוסיף אפס. כך או כך שווה לנסוע לבקר בכפר אם מגיעים לשם ויש מין מוזיאון יהודי קטן ומעניין. בכלל שווה לעשות ביקור בתי כנסת בקריביים אם מגיעים, יש שם סיפורים מעניינים.

  15. מנחם היקר!
    אתה צודק בכל מילה, כל הכבוד!
    אתה צריך לדעת שאם יהודי או ישראלי מצליח זה ממש כואב לשמאלנים של YNET

    1. מה קשור שמאלנים?
      להיפך!

      אם יש משהו פוליטי פה, זו ההוכחה שגם יהודים *שלא על פי ההלכה, שבישראל לא היו מרשים להם להתחתן עם יהודים, בנים לאבות יהודים למשל* –
      יכולים לייצג אותנו, והם חלק מהמשפחה המורחבת.
      בניגוד למה שגוש הימין הדתי מאפשר לאנשים כאלה בארץ.

  16. אני לא יודע מה אתכם אבל אני יודע שעם כל הציניות, אני מאוד אוהב את החיבור הזה של יהודים אמריקאים לישראל ולפעמים זה נראה יפה יותר מאיך שאנחנו מתייחסים ומכבדים את המדינה שלנו כאן. צריך ללמוד מהבייסבול שאת קהילת היהודים באמריקה צריך לכבד ולחבק ולא לנכר בגלל שרובם רפורמים ולא אורתודוכסים.

    1. אם היו עושים דרים-אמיתית אז כן – אבל לא בפער. כי יש עוד נבחרת אחת עם הרכב מוצף כוכבים גדולים (דומיניקנית), עוד אחת-שתיים טובות מאוד (פוארטו ריקו השנה מצוינת), והעיקר –
      זה טורניר בו שלבי ההכרעה הם משחק אחד, נוק-אאוט. הבדל גדול-גדול מסדרה ארוכה עם הרבה פיצ'רים – פה הכל קומפקטי, הפיצ'רים הכי טובים לא יכולים למשוך משחקים עד הסוף (כדי לאפשר יותר תחרות), ועוד.
      ארה"ב אגב הגיעה בהרכב טוב, עם כמה אולסטארים נוצצים. נחשבת מועמדת מס' 2 לגמר. והיא מארחת עד הסוף.

      1. הבעיה של ארה"ב זה שהאליפות מתקיימת במקביל לאימוני האביב של ה-MLB. הרבה שחקנים בכירים מעדיפים להתאמן עם הקבוצה ולחזור לכושר – ולא להסתכן בפציעה במשחקים שצריך לתת בהם 100%.
        זה כמו באליפויות אירופה בכדורסל עם שחקני NBA אירופאיים – הרבה מוותרים על ההשתתפות בשביל לא להסתכן בפציעה שתעלה להם מיליונים בחוזה הבא.

        1. כן, וגם עצלנות.
          הרי הכוכבים הגדולים האלה מה-MLB גם מפארים את ההרכבים של הדומיניקנית ופוארטו ריקה וונצואלה, למשל. אבל שם הם באים, רובם (ונצואלה נדמה לי קצת הבריזו יותר).
          תסתכל כאן ותראה איזה נבחרות מגניבות אתה יכול להרכיב מאלה שאינן ארה"ב – הרי מדובר בתותחים שמגיעים מחוץ לארה"ב:
          https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_current_Major_League_Baseball_players_by_nationality

  17. מנחם היקר, ראשית תודה פוסט נפלא

    אם היית מכיר את לייבה כניראה שלא היית מתייחס אליו
    מדובר באיש מתוסכל ונירגן בצורה יוצאת דופן
    סובל מרגשי נחיתות ושנאה עצמית קשה ,כל סממן של שמחה שמלווה בהצלחה ועוד עם מוטיבים יהודים רחמנא ליצלן פוגע לו בבריאות ומוציא אותו מדעתו,
    רחמים

  18. נתחיל מזה שאני פטריוט.
    אבל אם מישהו חושב שחבורת הזבל בכדורגל למשל מייצגת אותי יותר טועה.
    ממש לא בא לי שחבורה לוזרית בכיינית ועצלנית תייצג אותנו.
    אין בה שום דבר ישראלי.
    ובנבחרת הבייסבול מובאים לידי ביטוי כל הערכים האמיתיים שלנו לפני שהפכנו לאומה מפגרת.

    אז כן עדיף שחבורה שלא מדברת עברית תייצג אותנו.
    אנשים רואים דגל ישראל וכיפה. אף אחד לא מעניין אותו בעולם כמה מילים בעברית הוא יודע

  19. מנחם שמחתי לקרוא על המחמאות שהרעפת עליי..
    הדיגניטי שלך לקולגות זה דבר ידוע בכל העיתונות בישראל. אין עליך
    מנחם, עוד דבר. לך ת….
    לייבה

    1. כשמסתבכים בסטנדרטים כפולים – השתוללות רק מחמירה את המצב..
      תפקיד העיתונות והעיתונאי לבקר, לא?

  20. סימן מס 1435432 למי שלא עסק בימיו בספורט מקצועני-
    תרבות ה"דווקא" ו"האנטי".

    אף ספורטאי אפילו ברמה הנמוכה ביותר לא יציג עמדה שלילית לגבי הצלחה ספורטיבית.
    במקרה הגרוע ביותר הוא יהיה נייטרלי. זה פשוט לא ב ד.נ.א של ספורטאים.

    עמדה מאוד ישראלית טיפוסית ואחת מהסיבות למה אנחנו לא מצליחים בספורט היא לחפש בכוח את השלילי ולהאיר עליו בצורה לא פרופורציונלית.

    וזה למה אפשר לדעת בוודאות כי כל כותבי האנטי כמו לייבה או קופמן או דומיהם לא עסקו מעולם בספורט לכן כל כתבה שלהם היא במקרה הטוב חומר לפנאי פלוס.

  21. קראתי את הרפש של אותו אחד ״לייבה״ …וזה מזכיר לי שתמיד ישנם את אלו בעלי שנאה עצמית למדינה ולשורשים ..החברה האלו יותר טובים מרבים ומעוררים גאווה במדינה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט