ישראל אלופת הסיבוב הראשון! 2-4 על הולנד. נצחון חשוב ביותר . מגיעים לטופ של העולם עם שחקנים אלמונים!

מי מילל ומי פילל שיש בייסבול בישראל!

ישראל היא 0-3 בסיאול נגד שלוש נבחרות מצויינות כשדרום קוריאה מדורגת 3, טייוואן מדורגת 4, והולנד – מלאה בשחקנים מהאיים הקריביים מדורגת 8. ישראל? דורגה 41.

תלוי במה יקרה בטוקיו אבל ברור שנעלה לדרוג ה-10-15 בעולם וזה אומר דרשני. זה אומר שחייבת להיות השתתפות ממשלתית במימון (אלא אם כן הנבחרת לא מעוניינת במימון)

לפני סיאול, ניצחנו שלושה משחקים בקוני איילנד באליפות העולם הזאת הווה אומר שאנחנו 0-6.

השחקנים לא משתוללים משמחה. הם חושבים בכל הרצינות שהעסק לא ניגמר למרות שתוך 5 ימים הם יפגשו ביפן, אחת מארבעת הטובות בעולם.

הנבחרת הישראלית הזאת מחייה נפשות. חברה על הכיפאק, לא משתוללים, ומקבלים הכל בשלווה ובהתנהגות של מקצוענים.

נתנו להם אפשרות לחבוש כיפות או לא בעת השמעת התקווה, וכולם ללא יוצא מין הכלל חבשו כיפות מבהיקות כשעל היציע יושבות חתיכות על הכיפאק – כנראה נשות או חברות השחקנים – כשנציצים העומדות שלהן מבהיקות את הכתוב "JEW CREW".

ערב מהנה. ערב שגרם לי לגאווה. ערב שיכול להכניס את המשחק לישראל בכל הרצינות.

מנחם לס

*************************************

אחרי שני ניצחונות מרשימים ומרגשים מגיע לסיומו שלב הבתים של אליפות העולם.

בהולנד אפשר למצוא מספר שמות מוכרים והיא נחשבת לנבחרת חזקה ביותר. באליפות הקודמת ההולנדים סיימו במקום הרביעי ובאליפות הזו הציפיות מהנבחרת בשמיים. החוזק העיקרי נמצא בחוליית האינפילדרס והחובטים – עם קסנדר בוגרטס שהיה מועמד ל-MVP העונה, דידי גרגוריוס המצוין, אנדרלטון סימונס שהוא אחד משחקני ההגנה הטובים ב-MLB וג'ונתן סקופ שנתן עונה טובה מאוד בבולטימור. בחוליית המגישים אפשר למצוא את ז'איר יורג'נס ששיחק 7-8 עונות לא רעות ב-MLB. מאמן הנבחרת ההולנדית הוא הנסלי מולנס – מאמן החבטות של הסן-פרנסיסקו ג'יינטס. המשחק נגד הולנד צפוי להיות קשה במיוחד אבל אחרי ההפתעה הגדולה נגד קוריאה והניצחון המרשים על טייוואן הנבחרת שלנו נראית כאילו היא מסוגלת להתמודד עם הכל.

המצב בבית כרגע הוא כזה:

קוריאה – הפסידה את שני המשחקים שהשתתפה בהם ובעצם יצאה מהמרוץ.

טיוואן – שיחקה רק משחק אחד והפסידה לישראל. בשביל שיהיה לטיוואנים סיכוי הם צריכים לנצח את קוריאה ואת הולנד.

הולנד – שיחקה משחק אחד (נגד קוריאה) וניצחה. בשביל להעפיל לשלב הבא הם יצטרכו לנצח לפחות אחד משני המשחקים שנותרו.

בתסריט האופטימי – ישראל מנצחת את הולנד, מסיימת את הבית המוקדם במאזן מושלם ומעפילה בקלות מפתיעה לשלב הבא מהמקום הראשון.

בתסריט הפסימי -ישראל מפסידה להולנד, טיוואן מנצחת את קוריאה ומפסידה להולנדים – במצב כזה יווצר שיוויון משולש בראש הבית – 3 קבוצות עם מאזן של 2 ניצחונות והפסד. בשובר שיוויון כזה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחוץ.

חשוב לציין שבכל מצב אחר מהתסריט הפסימי ישראל תעפיל לשלב הבא בוודאות (2 הראשונות מעפילות לשלב השני).

בתקווה שהתסריט האופטימי יצא לפועל ונוכל לחגוג העפלה היסטורית של נבחרת ישראלית לשלבים מכריעים באליפות עולם.

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. מעתיק לפה את תגובה 14 של סומסום מהמעורב:

    זהו זה!

    ישראל בשלב הבא באליפות העולם בבייסבול, ביחד עם הולנד. למשחק ביניהן מחר אין חשיבות מעשית.

    רבע הגמר יתקיים בטוקיו, ולשתיהן יצטרפו מהבית המקביל יפן האימתנית, ואחת מבין קובה או אוסטרליה, בהתאם למשחק ביניהן. כל הנבחרות ישחקו זו כנגד זו, שתי הראשונות – לחצי הגמר באמריקה.
    אדיר. ישראל גם מבטיחה בהזדמנות הזו את מקומה באליפות העולם הבאה בבייסבול, 2021, אוטומטית.

  2. הרגע הזה שאתה מבין שפאקינג ישראל ניצחה את מדורגות 3 ו4 בעולם בפאקינג בייסבול!

    אני זוכר שב2011 צפיתי בנבחרת במוקדמות אליפות אירופה נגד גיאורגיה בכפר הבפטיסטים, מי האמין אז ש6 אחרי שנים ישראל תשחק נגד יפן/קובה(2 מדינות שבייסבול שם זו דת לכל דבר) ברבע גמר אליפות העולם!

      1. לפחות הקבוצה הישראלית נראית כמו חברה ישראלים מת"א, הביאו אותם ארצה, ורובם הולכים לבית הכנסת בראש השנה ויום כיפור.

          1. עידו כל ילידי הקולוניות ההולנדיות מקבלים אוטומטית דרכון הולנדי אירופאי. אין הבדל בין האזרחויות. המדינות עצמן מתנהלות בצורה חצי עצמאית, כאשר כל כמה שנים עושים משאל עם אם הם רוצים עצמאות. בניגוד לקולוניות הבריטיות לשעבר שכולן בחרו בעצמאות, בקולוניות ההולנדיות והצרפתיות מעדיפים להמשיך לקבל תקציבים ממדינות האם, ורמת החיים שם יחסית גבוהה.

          2. והכי מצחיק זה האי סנט מרטין, 60 ק"מ רבוע.
            חצי אי שייך להולנד וחצי אי לצרפת.
            שדות תעופה שונים, חוקים שונים, שפות שונות ואזרחויות שונות. ואשכרה 5 דקות בין סימפסון ביי ההולנדי ומריגוט הצרפתית ונראה שאתה בעולם אחר, כולל הקפה והקוראסון המפורסמים בכל קולוניה צרפתית.
            מעניין איך הם בוחרים אזרחות שם

          3. אדיר.
            רוב האייים האלה בקאריביים – אלה שלא עשו טעות וניהלו מלחמות מופרעות ומהפכות כדי לזכות בעצמאות, שמה הטעם בה – הם הוכחות צורבות, איך החיים יכולים להיראות.
            באחד ממסעותי היה לי ידיד צרפתי, טיפוס אמיתי, שהפציר בי ארוכות לקפוץ אליהם לסיינט בארתס. אתה תאהב את המקום, הוא אמר לי. יותר מאוחר ניסינו להתארגן לאיזה איילנד-הופינג בסביבה –
            זה ממש לא בגדר ההיתכנות של מטייל נורמלי. והסיינט בארתס הזה, זה משהו כמו כפר קטן של נסיכים ממונקו וכל מיני ג'ט-סטרז משוגעים שמתחבאים מהעולם.
            אולי קורסאו או ארובה של ההולנדים הם הכתובת. מהתמונות זה נראה כאילו השתילו רחוב הולנדי בנוף טרופי. משעשע ביותר.

        1. די מדהים כמה רנדומלי התפיסה של הבייסבול במקומות שונים בעולם.
          באיים הקריביים זה אחד מהספורטים החזקים (גם קריקט), ואז בשום מקום אחר ביבשת אמריקה, ובאסיה ביפן מכורים לספורט בזמן שלא תפס בשאר אסיה. מה גורם לספורט הזה להתפשט בצורה כזאת מוזרה.
          אגב שמו את זה המעורב אבל כתבה קורעת על נבחרת ישראל באי אס פי אן:
          http://www.espn.com/mlb/story/_/id/18805572/team-israel-wbc-biggest-underdog-ever

          1. כן, זה מרתק.
            בייסבול באירופה הוא עסק די פרטי של 2 מדינות (אפילו יש אליפויות וטורנירים). הולנד, בגלל האיים הקאריביים. ואיטליה – לא בדקתי אבל זה מן הסתם בגלל הפופולריות של המשחק במולדת החדשה. והבריטים הנודניקים, כמעט שום דבר.
            גם מפתיע איך בייסבול לא קנה אחיזה בתת-היבשת ההודית, עם הטירוף, הדת, של הקריקט, בהודו פקיסטן וסרי-לנקה. וזה גם עניין למחקר – הרי ביום שהודו תתלבש על ענף ספורט משמעותי, נניח כדורגל, היא תהיה אימפריה. מיליארד ורבע של משוגעים שממילא רובם משחקים ברחוב, מאגר אינסופי של כישרון.

          2. זה גם הולך לצד השני – לך תשכנע מיליארד ורבע משוגעים שהם טעו כל הזמן הזה, שהקריקט שהם משחקים ברחובות ובכפרים לא משמעותי וכדורגל הוא האמת.

            ואל תשכחו את האנומליה של דרום אמריקה – ונצואלה.

          3. ספציפית ביפן זה לא אקראי בכלל, אלא קרה בצורה מכוונת ע"י השלטון לאחר מלחמת העולם השנייה.
            נתקלתי בזה כשלמדתי קצת על ההיסטוריה של יפן, והיה פרק שלם על ההחלטה היפנית להשקיע בענף ספורט כלשהו כדי לשפר את הדימוי הגברי והאתלטיות של הגברים היפנים – במקום קליגרפיה ועבודה משרדית שאליה הוגבלו בזמן השלטון הצבאי האמריקאי.
            ההחלטה, מן הסתם בשל ההשראה מהאמריקאים, נפלה על בייסבול.
            יש גם סיפור מדהים על הניצחון הגדול של קבוצה אוניברסיטאית יפנית על קבוצת חיל הים האמריקאי, אירוע שנחשב בזמנו לגאווה לאומית והעלה את המורל הירוד של האומה המובסת.

            להערכתי משם, מיפן, המשיך הבייסבול גם לקוריאה וטאיוואן.

          4. "באף מקום אחר ביבשת אמריקה"??? בדומיניקן ריפבליק, וונצואלה, קולומביה, אל סלבדור ועוד, הבייסבול יותר פופולרי מכדורגל

            אגב, בסיינט מרטין ההחלק ההולנדי הרבה יותר מפותח ומקבל פנים (ובטוח) מהצרפתי

          5. מנחם המקומות שהזכרת הם מזרח הקריביים. לא שייכים ליבשת אמריקה. וכמובן ששכחת את קובה שם הבייסבול הוא הספורט המוביל. בקולומביה לא ידוע לי שבייסבול פופולרי אבל בטוח לא יותר פופולרי מכדורגל. נצואלה אגב היא יותר המשך של מזרח הקריביים והקרבה מאוד גדולה לאנטילים ההולנדים (קורסאו ובונייר).
            הפיזור של הפופולריות הבייסבול הוא פשוט מוזר.
            אם בקריקט אפשר לזהות את הפופולריות לפי הקולוניות האנגלית, בייסבול פשוט מפוזר רנדומלית. בגלל זה יש סיכוי שהוא דווקא יכול לתפוס בארץ, בטח כשלא צריך להיות אתלט יוצא דופן ואפשר לפצח גרעינים תוך כדי משחק 🙂

        2. יש הבדל גדול בין נבחרת הולנד לישראל.
          שחקני נבחרת ישראל הם נכדים או בני נכדים לילידי מזרח אירופה,
          כמו הרבה ישראלים.

    1. ולשאלתך – יש ועוד איך, וטובים מאוד.
      מהלך המפה במשחק היום מול טיוואן היה פרי שיתוף פעולה של שחקנים משתי קבוצות שלא ישתפו פעולה גם כשהגיהנום יקפא – דידי גרגוריוס מהיאנקיז עם קסנדר בוגרטס מהר-סוקס.
      הולנד חזקה מאוד, אבל במשחק נתון אחד – אפשר להפתיע.

  3. אני מקווה שמה שייצא מהאליפות הזאת הוא עניין מוגבר בבייסבול בישראל. אנחנו די חלוצים בעניין במדיה ואני גאה בזאת. אני, ואחרי מידן, קצת התחלנו בזאת, ואז סומסום בתגובות, ואור במאמריו השבועיים המשיכו. עתה כולנו תורמים.

  4. למשחק שנותר בין ישראל והולנד אין כאמור חשיבות מעשית. אבל זו הזדמנות לבדוק מקרוב את היריבה שתיכף ניפגש איתה, בבית רבע הגמר, ולשמור על מומנטום חיובי.

    המפסידה תדורג כשניה שעולה מהבית – שוב, אין נפקות מעשית, לא סוחבים תוצאות – וכך תזכה לכבוד לפתוח את בית רבע הגמר, במפגש עם המארחת יפן, שעולה מהבית השני בוודאות. בפני 50 אלף מ-שו-ג-עים בטוקיו-דום. אח כך יבואו המשחקים עם הולנד הנ"ל, ואני מניח שעם קובה (או אוסטרליה, שתפתיע אם תדיח אותה במפגש ישיר).

    ישראל עוד יכולה להתחזק בפרק הזמן שנותר בפיצ'ר/ים שנרשמו עוד טרם הטורניר ב"מאגר פיצ'רים", שרשאים להשתתף בשלבים המאוחרים יותר. הדבר נועד כדי לאפשר לשחקנים מצוינים, שנמצאים עכשיו במחנות האימונים לקראת פתיחת העונה, להצטרף אם הנבחרת שלהם מצליחה. כמו למשל ריצ'רד בלייר המצוין מהבולטימור אוריולז, ואחרים מה-MLB –

    אפשר להציץ כאן, כל אלה שמסומנים ב-** שתי כוכביות. כמובן זו לא פריבילגיה שלנו בלבד, הולנד למשל עשויה להזניק את קנלי ג'אנסן האדיר, שאנחנו מכירים היטב מהדודג'רס:
    https://en.wikipedia.org/wiki/2017_World_Baseball_Classic_rosters#.C2.A0Israel

  5. עוד הערב אחת לגבי ההמשך:
    ההישג של ישראל הוא כבר מעל ומעבר. הוא הבטיח אוטומטית את המקום באליפות הבאה – 12 הראשונות עולות אוטומטית, ועל 4 המקומות הנוספים מתקיים טורניר קשוח ביותר – נבחרת מצוינת כמו פנמה נאלצה ללכת הביתה, בקרב ישיר מול מקסיקו.

    אבל עם האוכל בא התיאבון. שלושה משחקים נתנוים, הכל אפשרי. אמנם יש ניסיון למנוע את האקראיות, או הרכיבה על פיצ'ר מצוין אחד, בדרך של הגבלת הפיצ'רים. אבל שלושה מפגשים, אולי-אולי אפשר לחלום על לגנוב את המקום ה-2 והיידה לחצי הגמר.

    יפן בבית תהיה משוכה בלתי עבירה אני חושש. אבל נצחון על הולנד או קובה, ואולי איזה בית משולש שיווצר – מי יודע.

    והצד הזה של הבראקט, אגב, כמו היורו האחרון, הוא הצד החלש-בעליל באליפות. בצד השני מצטופפות לפחות 6 נבחרות טובות מאוד, הרבה יותר טובות מאיתנו, משופעות בכוכבי MLB – הדומיניקנית, ארה"ב, פואrטו ריקו, מקסיקו, ונצואלה, קולומביה – שם יתנהלו קרבות דמים, וכמובן הגאווה היאנקית על הכף. משחקי הצד ה"אמריקאי" מתחילים בקרוב, במיאמי (הבית של ארה"ב) ובמקסיקו (הבית של מקיסקו), רבע הגמר שלהם בסן דייגו, במתכונת דומה. חצאי הגמר והגמר – בדוג'ר סטדיום בלוס אנג'לס.

    1. עם האוכל בא התיאבון …………………………….ברצינות?
      אז אם ככה מה עדיף ?
      מקום שני מקנה יום מנוחה נוסף אבל פותחים מול יפן קרוב לוודאי ולהיות ריאלי כל הפסד בפחות מ5 יהיה הישג
      מקום ראשון ופותחים נגד השניה קובה או אוסטרליה עם יום מנוחה אחד ליריבה מה שנותן לנו ניצוץ של אופטימיות
      האם צריך לשמור כוחות לשלב הבא או שלא?

      1. בוא נדייק – לא יום מנוחה נוסף, המשחק יתקיים 7 שעות אחרי המשחק הראשון בבית. זה גם משהו, נכון, אבל אני משוכנע שהם ממילא הולכים לחלק את הפיצ'ינג במשחק האחרון בבית, בצורה נינוחה ביותר. אף אחד לא הולך להשתגע ולהישרף.
        תחושתי שעדיף לא לקבל את יפן לפתיחה, אלא דווקא במשחק האחרון. זה יקרה אם ננצח את הולנד. אתה לא רוצה לפתוח עם בומבה כנראה על הראש, ואולי המשחק האחרון יהיה מין גאברג' טיים ליפנים, למרות שאין כ"כ מושג כזה באומה הנערצת.
        אבל זה מינורי, אני חושב. אף אחד לא ישתגע על זה.

    2. האמריקאים הבטיחו את הנבחרת החזקה ביותר, ושלחו קבוצה טובה, אך בהחלט לא הטובה ביותר שיכלו. רחוק מזה.

  6. אני חייב לשאול את השאלה המעצבנת.
    בתחילת שנות ה-70 (או סוף שנות ה-60. 50 שנה, לך תזכור), היה ניסיון אמריקאי ליצור ליגת כדורסל חצי-מקצוענית באירופה. הם הקימו קבוצות רנדומליות ברחבי אירופה, תוך כדי התעלמות מהליגות המקומיות, בתקווה שיום אחד יצליחו להקים NBA חדש באירופה. הליגה הזו הביאה לישראל את הרב "אח של לארי" בראון ואת מ.ל קאר של בוסטון ואפילו אליפות אחת ל-Israel Sabras.
    אז השאלה המעצבנת… יש הבדל? (חוץ מזה שההיא נכשלה וזו רק התחילה)

    1. היה גם נסיון להקים חיגת בייסבול מקצוענית עם הקומיסיונרה-HOF קן.. הולצמן ?–שכחתי את שם משפחתו…כוכב היאנקיז…

      1. בשני המקרים מדובר בניסיון של ארגון מבחוץ להנחית למקומות שונים בעולם קבוצה כביכול מקומית , בלי להתייחס לגרסא המקומית של הספורט, כדי להקים ליגה\אליפות חדשה מאפס.
        אז מה מבדיל את האליפות הנוכחית מהליגה ההיא?

  7. רואה במקביל לבסקט, חשוב לא לשרוף שום פיצ'ר גרוש יותר מהמינימום.
    נצחון זה נחמד אבל המשחק חסר כל חשיבות להמשך. אולי אפילו לא כדאי לגלות יותר מדי מהחובטים שלנו עבור הפיצ'רים ההולנדים. הייתי משלב כמה שיותר מחליפים.

    1. לגלות לך כמה נגמר? בטח משדרים אצלכם הקלטה.
      הבסקטבול הערב היה מאוד מאכזב, אל תטרח. פשוט משחק לא טובים.

  8. יש ביציע כמה חתיכות רציניות ביותר עם T-SHIRT האומר "JEW CREW". אמריקאיות או ישראליות? יש גם אוהדים שנראים לי ישראלים אבל אולי הם אמריקאים, חברים ובני משפחה.לך תדע

  9. לשחקנים "הישראלים" ניתנה אפשרות להחליט אם לחבוש כיפה כחולה או לא לשמיעת ההמנון. כל ה-25 חבשו את הכיפות!!!

  10. .I'm deeply impressed

    גם במשחק נטול חשיבות כביכול, אפשר היה לראות שלישראל יש פילדינג מעולה, פיצ'ינג לגמרי לא רע – במיוחד שני הכוכבים (יחסית), מרקיז וזייד. והנבחרת מאוד אגרסיבית, מעלה בקביעות רצים לבתים – צריך להיות יותר יעילים ולממש ריצות, השארנו המון על הבסיסים, בכל המשחקים.

    בונוס – ישראל תקבל טיפה יותר מנוחה בסיבוב הבא, ולא תפתח נגד יפן העצומה, אצלה בטוקיו. זה יהיה המשחק השלישי והאחרון. עם כל ההתלהבות, נגיע למשחק עם קובה (או אוסטרליה), ויאללה – לקחת את זה.
    גם הולנד – לפחות היום – השד לא נורא כל כך.

    מעניין לראות אם ישראל תצרף עכשיו פיצ'ר או שניים מהמאגר שלה, יש שם כמה מייג'ור-ליגרז מעולים. דנו על זה בשידור – זו שאלה, האם מפרקים כימיה שנוצרה בקבוצה. בכל מקרה, כמה מהם שמחכים בחוץ, כבר הביעו רצון – ריצרד בלאייר מהבולטימור אוריולז, ובראד דולדברג משיקגו ווייט-סוקס. הם מבינים שזו חוויה כיפית חד פעמית. קדימה.

    1. והם עושים הכל כאילו 'עוד יום במשרד'. לא יוצאים מדעתם ומתנהגים כמקצוענים אמיתיים השמחים בהישגם אך הבעת פניהם היא "זאת לא ההפתעה של היקום. אנחנו טובים מספיק וכל דבר הוא בתכלית האפשרי"

      1. יהדות אמריקה למה אשכנז? והאמת אני מרגיש שהם מייצגים אותי הרבה יותר מאסופת הערסים של נבחרת ישראל בכדורגל

        1. אני בספק אם הם צ'חצ'חים. לפחות לא נראה ככה לפי הסולידריות, ההומור העצמי והמקצוענות.
          ותענוג לקרוא עליהם את הכתבות ב-ESPN. כבוד למגזר.

    1. יש אנשים צרי עין שתמיד מחפשים מה רע.
      אני אומר שעם מצב הספורט בארץ כל הישג הוא סיבה למסיבה.
      מתי פעם אחרונה נבחרת ישראלית באיזשהו תחום הגיעה לשלבים מכריעים בטורניר בינלאומי?

      1. בדיוק כך. ואני בטוח שיש להם זיקה לישראל הרבה יותר מזו של האמריקאים המייצגים את איטליה שהסבא שלהם היגר מפלורנץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט