חדשות הטניס

אמיגוס, האתר צובר תאוצה ועוד ועוד ענפי ספורט מקבלים קצת אור באתר, ואחרי כתבת השנה של גילור הגדול אני חושב שזה הזמן לחובבי הטניס לקבל קצת זמן מגרש של אחת לשבוע לסיכום שבוע הטניס, קצת הירהורים שלי ואולי קצת ניתוחים. שנת הטניס הנוכחית היא שנת מעבר, הדור של קיריוס וזברב הנכון הולך להחליף את שלושת המופלאים, מה שמעביר אותנו ישר לשאלה הראשונה:

שלושת או ארבעת המופלאים?

האם לטניסאי הבכיר בעולם היום, האיש שמחזיק במולטי נצחונות על נובאק ראפא ופדרר מגיע להכלל בארבעת הגדולים. התשובה: פאףףףףףףףףףףףףףף.
מארי בין השנים 2008-20012 החזיק מאזן חיובי מול שלושת הגדולים בטורנירים של 3 מערכות. כמה נצחונות היו לו עליהם ב-5 מערכות? 0 אחד עגול. מ 10 נסיונות.
שלא תבינו נכון מארי ענק, שחקן שיודע לקרוא את המגרש מצויין ומחזיר סרב בחסד, אבל לנאדאל היה את 2009 המפולאה לפדרר את 2006 הבלתי נשכחת ולנובאק את 2015. ולמארי… פאףףףףףףףףף.

מארי לקח השבוע את דובאיי הפתוחה

המתחרים הישירים שלו פדרר ווואוורינקה התאיידו בסיבוב הראשון שני, ומאריי נאלץ להתמודד על התואר עם 7 כדורי שבירה מהרקטה של פיליפ קולשרייבר!! מה מאריי עשה עם זה תראו כאן

https://www.youtube.com/watch?v=3T25gxp4VCM

אחרי השובר שיוויון מאריי לא נתקל יותר בקשיים ולקח את נץ הזהב והטורניר. 500 נקודות בקופה של מאריי

דרמה באקופולקו

כבר שנה שנייה שאני טוחן לקוראים שלי: ניק קיריוס מקום ראשון, ניק קיריוס אלוף גדול. וכל מה שניק קיריוס אי פעם עשה בשבילי זה לקלל שופטים, לזרוק משחקים. השנה אחרי עוד זריקת מוצץ והפעם באוסטרליה הפתוחה, רוג'ר ראשיד מאמן העל אמר מספיק: "קיריוס עליי" . קיריוס התחיל ללכת לחדר כושר, סימולציית על נקודות ותרגילי דמיון מודרך, הוא על דרך המלך. מה שאתם לא יודעים על קיריוס זה שנכון להיום חבטת כף היד הכי חזקה בעולם (ממוצע של כל החבטות כף יד על פני משחק שלם) זה 1. קיריוס 2. דל פטרו 3. צילי'ץ.

בסרב זה גם טופ 5. קיריוס לא מאמין בסרב שני. כיוון שהסרב הראשון שלו הוא ב 60%, אז אם הוא לא מכניס אותו פעם ראשונה הוא יכניס אותו פעם שנייה. ואתם יודעים מה? מספיק שהוא מחזיר כל פעם את הכדור לאמצע זה מספיק בשביל לתת לו סיכוי לניצחון, הרי הסרב שלו בלתי שביר והראלי מולו יעשה יד מעץ גם לנובאק.

השבוע נובאק שיחק מולו פעם ראשונה בקריירה:

https://www.youtube.com/watch?v=EO0grestJck

אחרי המשחק קיריוס הצטרף ללייטון יואיט כיחידים שנצחו את נובאק את פדרר ואת נאדאל במשחק הראשון מולם!!

קיריוס המשיך להרשים מול סאם קווארי האמריקאי ולקח את המערכה הראשונה. ואז… הוא זרק את המוצץ.

סאם קווארי לעומתו  עשה לנאדאל מה שהוא עשה לנובאק בווימבלדון:

https://www.youtube.com/watch?v=vngGNKJ6OB0

ניצחון ואליפות מקסיקו ב-2 מערכות מול שחקן שמעולם לא הפסיד באקפולקו! כל הכבוד קווארי. משחק מושלם וגם …

הפורהאנד המושלם!

כשמלמדים לחבוט פורהאנד, הרבה מאמנים משתמשים בתיאור עיגולי. סאם קווארי שינה את הרוטינה שלו לזו של ג'ק סוק האמריקאי הבכיר. הפור האנד שלו זז אחורה וקדימה בתנועה רציפה אחת ויוצרת למפרק כף היד והמחבט תנועת צליפה של שוט! התוצאה? למי יש את הספין הכי חזק על הכדור? לפדרר (לא רק שלישי) לנאדאל?? (לא רק שני…) לגק סוק!

הנה הפורהאד של סוק בשידור איטי.

בשבוע שעבר ג'ק סוק, שחקן שאלמוני לרובכם, לקח את טורניר הדלריי ביץ' ועלה למאזן הכי טוב של שחקן ב 2017. 11 נצחונות מול הפסד בודד! אל תדאגו, במשחק הבא שלו באקפולקו הוא הפסיד בסיבוב הראשון. כדאי שהראש יתיישר עם הפורהאנד.

איך זה מרגיש לשחק מול שחקן מקצועי?

השבוע בליגת הטניס של הרובעים המזרחי עלה מולי צ'אנג. צ'אנג, כמוני, עבר את גיל 40 ורצה להמשיך להתחרות… הוא הגיע מהליגה המקצועית של אוסטרליה בבייסבול… לא ממש ספורט פופולרי פה. צ'אנג היה בנבחרת אוסטרליה במשך 4 שנים ושיחק ביפן בליגה מקצועית כמחליף שנה. בטניס הוא לקח כמה שיעורים ונרשם לליגה.

המשחק התחיל. הייתי נרגש לשחק מול צ'אנג ובאותו היום הסרב הראשון והשני פשוט לא נכנסו לי. צ'אנג לעומת זאת היכה בכדור כמו מטקות בחוף וחטף אותה ממני בהחזרות… בראליס לעומת זאת צ'אנג התגלה כמכונת כושר שמגיעה לכל כדור ועונה עליו פלאט וחזק.

בתוצאה 6:6, כשאני מפספס את הסרבים שלי וצ'אנג מרים לי להנחתה כל סרב שלו הגענו לשובר שיוויון. פתאום צ'אנג נכנס לתוך המגרש והכריח אותי להכות חזק ולכדורים שלי לעוף ארוך מידי. הוא ניצח 7:3. מערכה ראשונה לצ'אנג.

במערכה השנייה, אחרי שאיפסתי את הראש, הגעתי ל-2 מסקנות. (1) לעזוב את ההססנות בסרב ולהכות אותו הכי חזק שאני יכול גם בשני. (2) מכות שטוחות לא יהיו לו יעילת אם אני אעלה לרשת.

הטיימינג שלי בסרבים התאפס. את המערכה השנייה סיימתי רק עם 3 שגיאות כפולות (שבאו במשחקון אחד) ו 6:2 לטובתי.

מערכה שלישית העננים התחילו לזרזף גשם והחלטנו על שובר שיוויון.

סרב ראשון אייס ראשון. צ'אנג מגיש ונשבר מייד פעמים… הסרב עובר אליי. בראש אני כבר מרגיש איך ניצחתי.. אני אומר לעצמי בראש סבבה עכשיו על ההגשות שלי יהיה 5 0 ואז אני אשבור אותו פעמיים ואני הולך הבייתה מנצח. שגיאה כפולה שלי. אח"כ היפני מוריד עליי ווינר מהחזרה לתוך הגוף שלו. את 2 הסרבים שלו הוא נותן חלש ומושך אותי לרשת ומשם הוא מקפיץ מעליי. 4:3 לצ'אנג. פתאום הוא צועק לי. "מה עם שגיאה כפולה?" אני מכוון לבאדי סרב להעניש אותו ומוציא כדור ארוך. לסרב השני הוא מתקדם ואני מתפתה לסרב חזק מידי.

5:3 לצ'אנג. את הסרב הבא אני מחזיר ומתפתח ראלי יפה ובסופו צאנג מוציא זווית יפה ולוקח את הנקודה. 6:3. את 2 הנקודות הבאות אני שובר בפוט דאון מהיר. 6:5.
הסרב חוזר אליי. גשם מתחיל לרדת יותר חזק. אני מוציא באדי סרב לתוך הריאות של צ'אנג ורץ לרשת.  הוא מפוצץ אותי פעמים לתוך הגוף ומוציא ממני רשת.

המשחק נגמר. המומנט היה אצלי והניצחון אצל צ'אנג….

 

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה עידו. אחלה טור.
    מארי ניתח ב-2012 את פדרר ב-5 בגמר האולימפי בלונדון, אבל ברור שזה זניח ביחס לג"ס או אפילו ביחס למפגש דיוויס.
    לדעתי ת'ים וזברב פוטנציאל גדול מקיריוס.
    בכל מקרה עוד מעט מתחיל האקשן האמיתי אחרי אוסטרליה עם אינדיאן ווילס ומיאמי. אחרי זה בוץ שאני פחות אוהב.

    1. אל תדאג, הגיל יעשה את שלו.
      אין כמעט טניסאים שלוקחים גראנד סלאם אחרי שלושים.
      נדאל כבר 30 ולקח גראנד סלאם בפעם האחרונה לפני שלוש שנים, הוא לא ייקח עוד ארבעה בקריירה.
      נובאק 30 עוד חודשיים וצריך לקחת שישה גראנד סלאם. את ווימבלדון הוא כבר לא ייקח השנה וזה הטורניר המועדף עליו. הסיכוי שלו לקחת עוד ששה אולי קיים אבל תיאורטי בלבד.

      1. הדבר היחיד שמעיב על זה זה העדר שחקנים צעירים.
        אני לא מכיר מספיק אבל אולי עדו ייתן כמה מילים על הסיכוי של צעירים לקחת גראנד סלאם בשנתיים שלוש הקרובות.
        קיריוס, זברב, מישהו אחר?

        1. אני באייאס לחלוטין, בשבילי קיריוס מול זברב זה צמד הטיטאנים הבאים. שקריוס משתלט על הסבב והופך לקרחון מהאויאנוס הדרומי (זה הכי קרוב לאנטריטקה שמצאתי) ובעזרת כח עוצמה ומקכות קרקס הופך לאטרקציה עולמית.

  2. פוסט נהדר עידו, מת על הכתיבה שלך.

    1. מארי לא צריך לעשות שנה היסטורית כמו 2006 של רוגר, 2009 של רפא ו-2015 של נובאק.הוא רק צריך להיות יציב ולהגיע בכושר לטורנירים הגדולים. אני לא רואה סיבה שלא יסיים את העונה עם סלאם או שניים. המצב בסבב כרגע מאוד נזיל – אי אפשר אם פדרר באוסטרליה היתה הבלחה חד פעמית, אם רפא מספיק טוב לג״ס ואם בכלל יישאר בריא ואם נובאק יסדר את הראש כי הוא אאוט כבר חצי שנה.
    במצב הזה, מארי כן יכול למלא את הוואקום. נכון, הוא כנראה לא ישלוט בסבב אבל בטח אי אפשר לבטל אותו.

    2. רפא זכה באקפולקו במשך השנים על חימר, השנה זה היה על משטח קשה.

    3. קיריוס כר ניצח את כל הגדולים והכשרון שלו ברור אבל באותה מידה ברור שהראש שלו מסובב לגמרי. יכול להיות שיהיו לו הבלחות פה ושם וטורנירים שהוא מתעלה אבח נראה שהוא אף פעם לא יהיה מספיק יציב מנטלית כדי לשלוט בסבב לאורך זמן.

    5. תענוג לקרוא אותך כותב על המשחקים שלך!

  3. מארי זו החבילה השלמה היום. לא ממצמץ מול נובאק.
    וורינקא ונישיקורי עוד לא אמרו את המלה האחרונה בנוגע לסלאמים.

    תענוג לקרוא.

    תודה, עידו

  4. דרך אגב מארי הוא לא שחקן שאתה בא בשבילו לראות טניס….בשביל לחרוש את הקו האחורי ולהתפלל שהיריב שלך יעשה טעות לא צריך כשרון גדול…מקווה שהעתיד של הטניס לא שם

  5. טור מעולה, אהבתי.

    קשה לצפות את השנתיים – שלוש הקרובות בטניס, מצד אחד דור השליטים מתחיל לגעת ב 30, מצד שני הצעירים עדיין צעירים מדי.. אני אהיה פרוע ואומר שבמצב כזה עוד נוכל לראות איזה גרנד סלאם של צונגה או מישהו כזה מתפלק לו

  6. תודה לכל מי ששרד א הבלוג למרות ערימה של שגיאות כתיב.

    לנושא חשוב בהרבה. עדו ומשפחתו מגיעים לפסח בביבילנד. למי יש כיוון לחומוס באזור אשקלון/קריית גת, רחובות או עמק יזרעל?

      1. הי עידו, גם אני אהיה בארץ באותה תקופה. מאורע נדיר, מה גם אני עדיין חייב לך בירה, לא שוכח ולא סולח.
        אני מתכנן מפגש בצפון, או למשחק, למרות שהעלית לי רעיון על מפגש חומוס צהריים שיהיה אמנם לא סובב הופס, אבל סובב אוכל מזרח תיכוני שזה לא פחות חשוב.

  7. עידו, אתה כותב כאילו כולנו עקבנו אחרי הטניס שאתה מדבר עליו. לפעמים אין לי מוש על מה תה מבר, אז אני מציע שתתחיל לכתוב לאנשים שלא עקבו אחרי מה שקרה בשבוע האחרון, ותהיה יותר ספציפי בהסברים.

    הטור בכללו יצא אחלה

  8. עידו היקר, בנושא חומוסיות ואוכל רחוב שים לב:
    ——————————————————-
    אשקלון: המעורב של ממן
    עמק יזראל: חומוס אליהו (בית השיטה)
    עפולה: כינור דוד, פלאפל הנשיא, פלאפל גולני
    רחובות: חומוס בדרה, פלאפל קריטי

    במקומות הכשרים, לא יהיו פיתות בפסח …
    חומוס בלי פיתה זה כמו נדאל בלי החימר. זה לא הולך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט