חדשות הטניס – הכוכבים מסתדרים בזוגות, ועוד…

חדשות הטניס – הכוכבים מסתדרים בזוגות, ועוד…

אמיגוס השבוע בעולם הטניס: הסבב הגיע לעיר המדברית בקליפורניה המכונה בארות אינדיאנים, הכוכבים הגדולים הולכים על תואר הזוגות,  נמצאה נוסחה בטוחה לנצח את מאריי ואיך מתגברים על בלוק מנטלי. אבל נפתח בהגרלה הכי קשה EVAA .

45 תארי גראנד סלאם + 2 אלופי העתיד ברבע אחד .

טוב זה מטורף. ברבע התחתון של האינדיאן וולס יש את נובאק, זבארב הנכון, קיריוס "עכשיו כבר לא משוגעת", נאדאל, פדרר ולקינוח נוסיף איזה דל פטרו… אני לא צוחק. בשביל שנובאק יגיע לחצי הוא יצטרך לנצח מחר את דל פטרו. במקביל ישחקו קיריוס מול זברב בקרב עתידני, המנצח ישחק מול נובאק/דל פטרו שהמנצח ישחק מול נאדאל/פדרר. יא אלליי . 20 שנה אני בטניס ואני לא זוכר כל כך הרבה צפיפות ברבע אחד!

במשחק המוקדם שיחקו נובאק מול אדמונד האנגלי שמחזיק את אחד הפורהאנדים המלהיבים (דיברתי על זה בשבוע שעבר על פורהאנד הבוכנה.. ) , נובאק ניצל את ההסנות של אדמונד בתחילת המשחק לשבירה מהירה ומערכה ב 6:4. אדמונד שבר את נובאק ל 3:0 ונובאק התותח הראה איזה אלוף הוא בשביל להכריח שבירה במשחקון האחרון של המערכה השנייה. וטיי ברייק בלי למצמץ. איזה אלוף ענק הוא. אבל כל זה היה רק חימום, אל תחמיצו את המשחק של נובאק מחר מול דלפו.

מאריי מפסיד שוב לסרב וואלי

בסיבוב הראשון עלה מול מאריי. אלוף הסבב ל 2016 , פאסיפיסיל הקנדי (אני חושב שהוא שיחק בישראל בדיוויס). פאספיסיל, בד"כ כלל שחקן סבב של קו אחורי די אפור, עשה את שיעורי הבית שלו וראה איך מישה זברב (להלן הזברב ה"לא נכון") מבלבל את מאריי בסרב וואלי, וזה בדיוק מה שהוא עשה. למי שרוצה 15 דקות מלאות בטעויות בלתי הגיוניות של מאריי מול קצת לחץ על הרשת מוזמן לראות את היוטיוב הבא. אבל ממש לא חובה….

https://www.youtube.com/watch?v=wxXUCFq6I0o

אל חשש פאספסיל כבר מחוץ לתוכנית. לא כל יום פורים.

הכוכבים מסתדרים בזוגות

לא רציתי להתיש אתכם יותר מידי עם משחקי מאריי, בינינו הוא ממלא מקום לנובאק או ליום שזברב וקיריוס יפתרו את הבלוק המנטלי שלהם ויתחילו לאכול סלאמים, אבל בטורניר הפעם יש הפוגה קומית קלה. כל הכוכבים נרשמו לטורניר הזוגות:

וואוורינקה ודמיטרוב, סוק וסאם, מאריי ואדמונד, נאדאל וטומיק האוזי….
וגם 2 הזוגות החביבים עליי. הצמד הסארבי של טרוייקי ונובאק שכבר עברו 2 סיבובים במותחנים. (נובאק הזה הוא קלאץ'!) היום הם עמדו מול נקודת משחק מול המדורגים ראשונים פיאר ומהוט הצרפתים ומי ניצח תוכלו לראות בקליפ הבא:

https://www.youtube.com/watch?v=dTq_ZhspbFM

הצמד השני עדיין בטורניר. הבוקר הם עברו עוד סיבוב אחרי שבמשחק הראשון הם עמדו מול הצמד הכי מעוטר בעולם. האחים ברייאן. תישענו אחורה ותנתקו את הפלאפונים. טניס משובח מזה לא תראו!

https://www.youtube.com/watch?v=VWAGlQMqNfg

 

השבוע בליגה לחובבנים של הרובעים המזרחיים

השבוע אנחנו ממשיכים את המסע לעומק הליגה לחובבים של הרובעים (המרחוקים מה, יש לומר) של מלבורן… המשחק השבוע, נראה קל מאד על הנייר. יריבה בחורה, מאזן שלילי. היריבה שלי מהסיבוב השני שניצחתי בביגלה בסט השני ניצחה אותה. ניתן לומר שהגעתי למגרש אחרי שכבר ספרתי 4 נקודות (מקבלים אצלנו 2 נקודות לסט).

אחרי ששבוע שעבר הפסדתי בגלל ריבוי טעויות כפולות… את השבוע האחרון העברתי באימונים על הסרב השני דווקא (תכתבו לי בתגובות אם אתם רואים את זה אחרת), ובסוף השבוע לקחתי מערכה מול ניקו (אלוף מקומי) בהרגשה שלי לא יכולתי להפסיד.

מכשלה מנטלית: איך מנצחים יריב נחות?

טניס הוא משחק קודם כל מנטלי, כל נקודה מתחילה תמיד מאותו המצב וניצחון בנקודה לא אומר כלום על המשך המשחק… הגעתי למשחק מתוך ידיעה שאני הולך לנצח, ובראש שלי גם תיארתי לעצמי שיש לי ידי טניס יותר טובות. שיחקתי על לתת ליריבה שלי עוד כדור ועוד כדור. לא להסתכן בווינרים וטעויות. היריבה שלי, אחרי שהתבאסה משרשרת ההפסדים הקודמת שלה עבדה עם המאמן שלה ובאה עם טופ ספין קטלני. כל כדור חלש שלי לצד הפורהאנד הפך לווינר קטלני מהרקטה שלה. גרוע מזה אפילו הסרבים הראשונים שלי לא הפחידו אותה והיא הצליחה להיכנס לראלי על כל כדור שלי. זה נורא. לא קיבלתי נקודות קלות בכלל!!!

במצב של 5:2 לטובתה, התחיל להיווצר אצלי לחץ, "למה לעזאזל אני מפסיד ולא מנצח?"…..  שיניתי דיסקט להגש ורוץ לרשת או צ'יפ אנד צ'ארג' שזו הטקטיקה שמנצחת לי נקודות גדולות. את יתרת הדגורים עד סוף המשחק היא קבלה רק במקומות שהיו קשים עבורה אפילו עם זה עלה לי בטעויות….  סגרתי סיפור בקלות יחסית. אבל את השיעור שלי קיבלתי:
לא משחקים מול יריב משחקים מול כדור !

אני מקום שלישי בליגה ועדיין מחכה לי משחק מול האלוף בעוד שבועיים.

בשבוע הבא יהיה לנו אלוף של הבארות האינדיאנים ונדבר קצת על טניס הנשים.

 

 

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה עידו.
    פוספיסיל בינתיים הפסיד ללחוביץ'.
    הוא אכן שיחק בישראל בתור שחקן צעיר ואף ניצח את שני משחקיו: את סלע ב-5 מערכות ואת ויטרוב (שניצח ביום הראשון את ראוניץ') ב-3 מערכות, במשחק שהכריע את המפגש לטובת הקנדים.

    1. בטורנירים הגדולים יש 2 סיבות למה כדאי לשחק בזוגות:
      1. זה הרבה כסף.
      2. משחקים פעם היומיים הטוב מ-3. פיזית אין בעיית עומס להכניס בכל יומיים עוד משחק זוגות.

  2. תודה על הטור, בזכותך אני פחות או יותר יודע מה קורה בטניס.
    מעלה שאלה מפוסט קודם: מי הצעירים שיכולים להגיע לטופ.
    ענית: זברב וקיריוס.
    אז אני מחדד- האם הם יכולים לקחת גראנד סלאם בשנה שנתיים הקרובות ולהפריע לנובאק להתקרב לפדרר?
    נראה שיש המון מבוגרים בטופ, כך שאם קיריוס וזברוב לא יעשו קפיצה, טניסאי מעל 30 שלוקח גראנד סלאם יהיה פחות נדיר.

    1. בינתיים בדקתי, קיריוס 1 0 על דיוקוביץ', 1 0 על פדרר 1-1 עם נדאל ו- 2-2 מול ואורינקה.
      רק מארי קשה לו (5-0 לטובת מארי).
      אז כנראה שאם הברגים מסודרים גראנד סלאם בהישג יד.

  3. בגלל כל הסובב (כדורסל מכללות, ישראל בבייסבול) אין לי זמן לעקוב אחרי טניס אז הפינה הזאת מוביפה לי הרבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט