יומן דאלאס מאבריקס (2) / אמיתי קנר

החדשות הטובות: דאלאס כבר לא הכי גרועה בליגה.

החדשות הרעות: כדי לזכות במקום השמיני בפלייאוף הם יצטרכו לעבוד קשה ולהתפלל שלא יפצעו שחקנים.

דצמבר היה נסבל יותר מבחינת הפציעות וזה נראה הרבה יותר טוב. מאז היומן הקודם הם הוסיפו 10 נצחונות לעומת 14 הפסדים, הקבוצה עשתה שינוי בחמישייה, כאשר בוגוט ירד לספסל (לבקשתו – עקב חוסר התאמה במשחק לצד נוביצקי – כך לפי קרלייל, בהמשך הוא נפצע – לדעתי מחוסר חשק… הוא מחכה לסיום העונה או לטרייד מוקדם יותר).

בהרכב הנמוך דירק משחק כסנטר ובארנס ב-4. בהתחלה קרלייל ניסה ללכת עם פיני-סמית בחמישייה, בהמשך עבר להרכב של שלושה גארדים עם סת׳ קארי במקומו – מה שעזר להתקפה להראות יותר טוב ולנצח שלושה משחקים ברציפות לראשונה העונה. במשחקים הללו החמישייה הזו קלעה שימו לב – 128.4 נק׳ ל-100 פוזשנס!! נזכיר שטורונטו המובילה בליגה קולעת 113. הספסל לעומת זאת כמעט ולא תורם שום דבר. ג׳יי ג׳יי בראה היחיד שנותן תפוקה טובה, הצעירים משחקים הרבה פחות ולא תורמים יותר מידי.

השאלה היא כמה זמן דאלאס תוכל לשחוק את החמישייה שמשחקת המון דקות? הפציעות עלולות לחזור.

מכיוון שדירק כנראה פורש בסיום העונה, ומכיוון שמדובר בקבוצה של קיובן, אז לא כדאי לבנות על בנייה מחודשת ארוכת טווח, ואין לדעת איזה טריידים יגיעו בקרוב, ומכיוון ש7 שחקנים, ביניהם ארבעה שחקני חמישייה חצו את גיל 30 – בואו נדבר קצת על הצעירים. אם דאלאס תתרחק יותר מהמקום השמיני – הם ישחקו יותר.

אז האריסון בארנס אמור להיות הגו-טו-גאי של הקבוצה, אבל עדיין מוקדם לדעת אם הוא יכול להוביל. לדעתי הוא יכול להיות מקסימום כינור שני לסופר-סטאר. במקרה הפחות טוב הוא יהיה רודי גיי כזה. בכל מקרה עוד ידובר עליו רבות בהמשך.

בואו נדבר קצת על חבורת הצעירים האנרגטית שעולה מהספסל. האם יש שם מישהו שיכול להפוך לכוכב? האם אפשר לבנות על מי מהם לטווח הרחוק?
הצטרפו אלינו למסע חוצה יבשות שמתחיל דווקא בטורונטו, קנדה.

דווייט הארלן אנטוניו מיכאלו ג'יימס פאוול השלישי, נולד ב-1991 בקנדה. סתם, סתם. רק דווייט הארלן. אבל ככה מתחילים סיפורים נו…

בן 25, נבחר במקום ה45 בדראפט 2014, ובשנתו הראשונה עבר לא מעט מסעות, כאשר שארלוט שבחרה בו העבירה אותו בטרייד לקליבלנד, ומשם הועבר לבוסטון. שם נדד בין הדי-ליג למעט משחקים בקבוצה, עד שעבר לדאלאס באמצע העונה בטרייד של רונדו. באותה עונה שיחק לא מעט בקבוצת הדי-ליג של דאלאס.

בעונה שעברה כבר היה חלק אינטגרלי מהקבוצה. בסיום העונה הפך לאחד המרוויחים הגדולים מהסכמי השכר החדשים כשחתם על חוזה ל-4 שנים תמורת 37 מליון דולר. וזה שחקן שקלע פחות מ-6 נקודות ו-4 ריב'. דאלאס אם כן מהמרת עליו שיגיע רחוק.

העונה הוא משחק 7 דקות יותר למשחק – 21 דקות, רול פלייר לגיטימי.

האם הוא השתפר משנה שעברה? המספרים מראים שיפור מסוים – 7.8 נק' לעומת 5.8, 5 ריב' לעומת 4. אבל אם נבדוק את המספרים ל-36 דקות – הוא בעיקר ירד. נראה שכרגע הוא עוד לא יציב מספיק. לצד משחקים בהם קלע בספרות כפולות, וקטף לא מעט קרשים, היו כאלה בהם לא קלע כלל, וגם שאר המספרים לא הרשימו. במשחקים האחרונים הדקות שלו ירדו משמעותית. הוא 2.11 מטר, 108 קילו, מסיים נהדר באזור הטבעת, שחקן פיק אנד רול מצוין, נמצא בתנועה כל הזמן, משחק ב-4 אבל גם כסנטר נמוך בהרכבים מהירים, ולמרות המספרים הלא מספיק מרשימים בינתיים, והעובדה שהוא עדיין לא קולע מרחוק – אם צריך להמר על צעיר שיפרוץ – הוא ההימור שלי.
בגיל 25 הגיע הזמן שזה יקרה.

השם הבא ברשימה, הוא של שחקן השנה השנייה ג'סטין אנדרסון. בן 23, יליד וירג'יניה, בחירת סיבוב ראשונה (21) של דאלאס. בעונה שעברה שיחק 11 דקות למשחק וגם בקבוצת הבת מפעם לפעם. העונה הוא הכפיל את הנקודות למשחק – קולע 7.5 נק', אבל האחוזים ירדו, קולע רק ב-30 אחוז מהשלוש, כמעט ולא מוסר או חוטף. גם הוא מספק משחקים בספרות כפולות, ולצידם משחקים ללא תרומה. גם הדקות שלו בירידה דרסטית, ובמשחקים האחרונים לא ממש תרם.
הוא נחשב שומר לא רע, ובהחלט מראה ניצוצות מפעם לפעם, אבל אם לא יפתח פרמטרים כמו קליעה לשלוש, אחוזי שדה טובים יותר ומסירה – יהיה לו קשה למצוא את מקומו. למזלו, דאלאס כנראה יתנו לו את הזמן להתפתח. בכל זאת הוא רק בשנתו השנייה בליגה.

דוריאן פיני סמית, או דיפנס בקיצור, מגיע גם הוא מוירג'יניה, בן 23, לא נבחר בדראפט, הגיע לדאלאס אחרי שהרשים בליגת הקיץ ובמחנה האימונים.
הדרך לשם לא הייתה קלה בכלל. גדל ללא אבא, כשהיה בן 15 נרצח ביריות אחיו הבכור, אך דוריאן לא הראה כלל סימני אבל. הילד המופנם שיחק בשני קולג'ים, ולאחר האכזבה בדראפט נלחם על מקומו, והשתחל ברגע האחרון לסגל הסופי.

במשחקים הראשונים לא שותף כמעט, אולם מאז הפך למרוויח הראשי מהפציעות הרבות, כאשר פתח ב27 משחקים, משחק יותר מ22 דקות לערב. השאלה היא – למה?

המספרים לא ממש מרשימים – 5 נק' באחוזים רעים, 2.5 ריב', אס' 1 – לא מספרים שמתאימים לשחקן חמישייה. אלא ש"דו-דו", כמו שאמא שלא מכנה אותו, מראה פוטנציאל גדול בהגנה על עמדות הפורוורד. הוא מחויב מאד, נותן הכל למען הקבוצה, לא מתלונן. נוביצקי ובוגוט כבר החמיאו לו. בקבוצה מאמינים שזה רק עניין של זמן עד שהאחוזים ישתפרו, בינתיים צומח להם סטופר הגנתי, שמהווה אחד הגורמים לכך שההגנה של דאלאס עוד מתפקדת יחסית.

סתתתתתתתת' קארייייייי.

הכרנו אותו קצת יותר ביומן הראשון של העונה – http://www.hoops.co.il/?p=83384

סת' כבר לא כזה צעיר, בן 26, לנצח אח של ובן של. לאחר שלא נבחר בדראפט 2013, סטף סידר לו מקום בווריורס, אבל הוא נופה די מהר, ומאז נדד במשך שנתיים בין חוזים קצרים במספר קבוצות, לליגת הפיתוח. רק ב-2015 הוא קיבל חוזה מובטח לשנתיים אצל הקינגס. סת' הראה ניצוצות כשקלע ב45% מהשלוש, בחודש האחרון שיחק המון ונתן מספרים מעולים, מה שעזר לו להחליט לצאת מהחוזה ולחתום על חוזה טוב בהרבה אצל דאלאס.

העונה הוא משחק 26 דקות למשחק, גם הוא נהנה מהפציעות הרבות בקבוצה, קולע 10 נקודות למשחק ב40% משלוש, ומוסר כמעט 3 אסיסטים. משחק ב2 עמדות הגארד, וקרלייל שמרוצה מתפקודו כקלעי, מצפה לשיפור גם בעמדת הרכז.

ב-19 המשחקים האחרונים הנתונים שלו קפצו. הוא קולע ב-50 אחוז מהשדה ו-53 אחוז משלוש(!!), הכי טוב בליגה. אין ספק שסת' מצא את מקומו בליגה לשנים הקרובות. הוא לא יהפך לשחקן על כנראה, אבל בהחלט יכול לתפקד כסקורר קטלני. עוד קצת התייצבות באחוזים, והוא יהיה יותר טוב מסטף. חחחחח נראה לכם?

שני הצעירים האחרונים – איי ג'יי המונדס, וניקולאס ברוסינו בקושי רואים פרקט, אז אין מה להרחיב בעניינם כרגע.

במשחקים האחרונים יש מגמה בה הצעירים משחקים פחות, גם בגלל שדירק חזר לשחק, ואולי גם איזשהו מאמץ ללכת עם הניסיון של הוותיקים ולתת פוש כדי איכשהו להיכנס לפלייאוף. לוח המשחקים הקרוב לא קשה מידי, כך שהמגמה הזו עלולה להימשך. עוד שבועיים שלושה נדע יותר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אחלה יומן. אני חושב שחמישיית שלושת הגארדים+בארנס+דירק תשרוף את עצמה כמו שאמרת, ולכן עדיף להשתמש בהם לדקות מוגברות בזמן שמנצלים את העייפות של היריבה (למשל אמצע הרבע השלישי) כדי לפוצץ משחקים. D-Day Lineup.

    בשאר הזמן, חמישייה יותר סטנדרטית (וויליאמס, מת'יוס, פיני-סמית', בארנס, נוביצקי) יכולה לעבוד. אפשר גם להחליף את אחד הגבוהים במג'רי כי בוגוט על הספסל.

  2. מסכים עם ולדי, יש באמת כמה צעירים שאפשר להתחיל לבנות סביבם למרות שיהיה מבאס מבחינתי שככה תסתיים הקריירה של הג'רמיניטור

  3. פלייאוף כנראה כבר לא יהיה פה, אבל השאלה מה יהיה לגבי העתיד.
    יש להם סגל די בינוני עם שחקנים נחמדים אבל לא כאלו שיסחבו קבוצה.
    הבעיה היא שדאלאס לא ממש הצליחה בקיצים האחרונים להביא שמות גדולים או לחילופין את השחקנים שרצתה.
    חותמים בה כל מיני "משפצי קריירה" שלא יסחבו אותה לשום מקום. בחירתדראפט ראוייה השנה ו-2-3 החתמות באמת טובות בשוק החופשי ויהיה על מה לדבר.

  4. דלאס השנה לא לכאן ולא לכאן….
    קצת מוזר אבל אולי קיובאן רוצה לנסות להישאר תחרותי בעונה האחרונה של נוביצקי.
    מוזר

  5. אחלה יומן ותודה על ההיכרות עם הצעירים (למרות שחלקם כבר ממש לא צעירים).

    אפשר לבקר אותם על כך שהם הולכים לשומקום ועדיף לכוון לתחתית ולדוג משהו איכותי מהדראפט. אני דווקא חושב שצריך להחמיא להם על זה שגם כשהיו במקום האחרון בליגה והפיתוי להשליך את העונה היה גדול הם מנשיכים להילחם, תחרותיים בכל משחק ונותנים פוש בשביל לנצח.
    ברור שזה מגיע מקיובן שלא מסתיר את סלידתו מהטנקינג ואולי יש בזה משהו שגם מכוון לשחקנים בליגה שידעו שהמאבריקס כמועדון תמיד ישאף לנצח. יכול להיות שמבחינת תועלת ישירה עדיף היה לסחור בנכסים שלהם תמורת בחירות דראפט ובניה מחדש אבל אני מעריך אותם על הדרך שבחרו.
    אם היו רוצים היו יכולים לקבל תמורה גדולה על דרון (יש אלופה שמחפשת רכז מחליף? דרון יכול היה לתת 20 דקות מעולות מהספסל וקצת ליד קיירי) ובטח שעל מתיוז כשגם בוגוט סחורה חמה לקבוצה עם שאיפות למרות הפציעות.

  6. תודה על היומן האובייקטיבי. קבוצה של לא אסל ולא באסל. אני מכיר את מרק קיובן ויודע שמוחו לא מספיק לעבוד. והוא א נח לשנייה. אולי הוא יפתיע אותנו באיזה פיצוץ בקרוב. לדעתי הקבוצה היא בנטייה איטית מאד אבל נטייה למעלה

  7. טנקינג מתבקש כאן. העונה הזו נגמרה ואין שום טעם לשחוק את הותיקים ולא לתת לחבר'ה הצעירים לרוץ. אל תרחמו על נוביצקי שככה נגמרת לו העונה – קיובן נתן לו 25 מליון מתנת פרידה, יש לי הרגשה שהוא יהיה בסדר.

  8. תודה על אחלה יומן.
    לא רואה סרט שהם מגיעים לפלייאוף השנה.
    אחרי שהגרמני יפרוש יהיה מעניין לראות מה יעשה קיובן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט