יומן אינדיאנה פייסרס (2) – מנקודת המבט של לארי / עידן עופר

 

 

לארי בירד, אחד השחקנים הגדולים שידע המשחק וכיום נשיא הקבוצה מאינדיאנפוליס מרכיב קבוצות יציבות וטובות באינדיאנה כבר מספר שנים. לפעמים זה נראה פחות טוב, לפעמים יותר טוב, אבל המשכיות ושאיפה להישגים יש שם. למרות פתיחת עונה טובה של פול ג'ורג' והתוספת של ג'ף טיג, אל ג'פרסון ות'דאוס יאנג, משהו לא עובד בפייסרס של השנה. לשם כך החלטתי לשבת לשיחה עם לארי לג'נד ולשמוע מה לו יש לומר על חודש דצמבר שהסתיים במאזן חיובי אך בינוני של 8-9 ובכלל על פתיחת העונה של הפייסרס שנמצאים במקום ה-7 במזרח עם מאזן של 18-18 נכון להיום.

ש: שלום לארי, כבוד גדול. אשמח אם נתחיל מהשחקן שהכי מעניין אותי העונה, מונטה אליס, אולי החוליה הכי חלשה שלכם.

ת: תודה רבה. אני חושב שבסה"כ הוא חווה ירידה בעקבות השחקנים החדשים שהצטרפו לקבוצה וכנראה שגם הגיל עושה את שלו.

ש: לארי בחייאת, הבנאדם בן 31 ובעונה שעברה הוא עוד היה סביר עם 13.8 נק' למשחק. השנה הוא קולע 9.3 נק' ועוד מאבד 2.3 כדורים למשחק, היה אפשר לצפות ממנו שיעשה פחות נזק אם לומר במילים יפות. קח נתון, ב-5 משחקים העונה שאליס עלה מהספסל ניצחתם ב-3, שהם שלושת המשחקים האחרונים דרך אגב. קח עוד נתון, ב-31.2 דקות כשחקן חמישייה הוא קולע 9.3 נקודות למשחק, ב-20.8 דקות כשהוא עולה מהספסל הוא קולע 9 נקודות למשחק ומאבד רק 0.8 כדורים כאשר השחקן שמחליף אותו בחמישייה, גלן רובינסון ה-3 מאבד 0.9 כדורים, ככה שכבר צמצמת את איבודי הכדור שלך.

ת: תשמע, אני מבין את הטענות כלפי אליס, אבל כרגע זה מה שיש, אף קבוצה לא רוצה סקורר נמוך שכבר מעבר לשיאו ולא מוכן להקריב לקבוצה. תראה אני מקווה שעכשיו יהיה שיפור. המטרה היא שרובינסון ימשיך לעלות בחמישייה ושאליס יעשה כמה שפחות נזק מהספסל, בצוותא עם אל ג'פרסון.

ש: האמת שגם אל ג'פרסון הוא שחקן גמור שכבר לא מתאים להלך הרוח בליגה אבל זמננו קצוב וחבל לבזבז אותו עליו. הנושא השני שמעניין אותי הוא נייט מקמילן. אפשר להתעסק בלמה פוטר פרנק ווגל מלכתחילה, אבל זה כבר לא רלוונטי ועם איך שאורלנדו נראית אפשר להבין אותך. אז לארי, למה דווקא מקמילן? למה לא ת'יבודו או ג'ף ואן גנדי שהצליחו יותר ממקמילן, אפילו אייברי ג'ונסון נשמע כמו אופציה יותר טובה ממנו.

ת: תשמע, אני גם לא יודע למה מקמילן. אולי כי אני לא אוהב מאמנים דומיננטיים. אם לומר את האמת, חשבתי שיש בו משהו שצפיתי בו מאמן את פורטלנד וסך הכל בתור עוזר מאמן הוא היה מאוד חביב אז למה לא בעצם?

ש: למה לא? כי יש לך סגל של טופ 4 במזרח ונדנדה יותר יציבה מהקבוצה שלך. אתם נמצאים ברצף של 3 ניצחונות נכון להיום, פעם ראשונה שאתם מנצחים יותר מפעמיים ברצף. בוא נדבר על מה שחשוב באמת, יש מצב לראות איזה קלעי שמגיע לקבוצה? אתם אמנם ממוקמים במקום ה-8 בליגה באחוזים לשלוש עם 36.2% אך אתם קולעים רק 8.2 שלשות למשחק מה שמציב אתכם במקום ה-26 בליגה בתחום הזה.

ת: האמת שהיומן הבא שלך אמור לעלות לקראת סוף שבוע האולסטאר לא? אז אולי יהיה לי משהו לחדש לך. כרגע אין משהו על הפרק אבל אני אשמח להטיס את אליס מהקבוצה ולראות את קייל קורבר פה, רק אומר.

ש: קייל קורבר זה טוב, אפילו טוב מאוד. רק שלא תביא את רונדו משיקגו שיעשה לך בלאגן בחדר הלבשה.

תמונה קשורה
קורבר וג'ורג'. יהיה מעניין לראות אותם משחקים ביחד.

ת: זה עלה לי לראש שלא תחשוב, אבל אני בסדר עם ארון ברוקס. מסכן הבנאדם, כל קבוצה שקיבל בה הזדמנות הוא היה טוב אבל מעולם לא קיבל הארכת חוזה, ליגה של כפויי טובה.

ש: לפני שנדבר על החודש הקרוב, תן מילה על מיילס טרנר שבעשרה משחקים האחרונים נראה נהדר וב-31.1 דקות הוא קולע 17.3 נקודות למשחק ומוריד 7.6 ריבאונדים.

ת: תשמע, מיילס לא נופל מאנטוני טאונס שמזכיר לי אותו לעיתים והוא עוד שנה שנתיים בטופ 5 של הגבוהים בליגה. תראה מה זה, הוא משחק פחות מ-30 דקות למשחק, מוריד 7.3 ריבאונדים וקולע 15.6 נקודות במעל 50% מהשדה וב-40.7% לשלוש. אה ושאני לא אשכח, הוא חוסם 2.4 פעמים במשחק, מקום 3 בליגה! שחקן הטרנר הזה. אתה יודע מה זה TWO WAY PLAYER נכון? שחקן עם יכולות גבוהות בשני צידי המגרש, סטייל ג'ימי באטלר, קוואי לאונרד ופול ג'ורג' שלנו. אז בוא אני אגיד לך משהו, ג'ורג' וטרנר יכולים להתפתח לצמד ההגנתי-התקפי הכי טוב בליגה בשנים הקרובות, תזכור מה אני אומר לך.

ש: הלוואי ואתה צודק לארי, בשבילך. דבר אחד אחרון, אתה לא מצטער על הטרייד בשביל ג'ף טיג? ג'ורג' היל נותן מספרי קריירה העונה עם 18.8 נקודות ביוטה. מקנא?

ת: לידיעתך, לפני הריאיון הלכתי לסקאוט שלי כי ידעתי שתשאל אותי את השאלה הזו. אז ככה, אני ממש לא מצטער. היל אמנם קולע 18.8 נקודות אבל הוא שיחק רק 13 משחקים העונה. עכשיו נעשה כאילו שאלת אותי מה טיג עושה העונה, אז בוא אני אספר לך. טיג שיחק בכל המשחקים עד עכשיו והוא מעמיד שיא קריירה של 7.7 אסיסטים למשחק ( 3.5 יותר מהיל ) וקולע 15.4 נקודות למשחק, מספיק טוב לא?

ש: השארת אותי ללא מילים לארי, כמו בימים שלך כשחקן. תראה החודש יש לכם חתיכת הזדמנות לתת פוש לכיוון צמרת המזרח. 11 משחקים נותרו לכם עד סוף החודש, 6 מהם בבית כשרק באחד מהשישה אתם עם המאזן הגרוע יותר, אני מדבר על המשחק בסוף החודש נגד יוסטון. בשאר המשחקים, מלבד יוטה בחוץ וכאמור הרוקטס אתם הקבוצה הפייבוריטית. מפגש אחד נגד הנטס בבית, 2 מפגשים עם הניקס ומשחק אחד נגד סקרמנטו בבית כשגם אנטוני דיוויס יגיע לביקור באינדי. בחוץ מלבד יוטה כאמור תפגשו את הלייקרס בלילה הראשון של בק טו בק עם יוטה בלילה השני, את דנבר, את מינסוטה ותבקרו לראשונה באולמה החדש של סקרמנטו. על פניו אתם אמורים לסיים עם מאזן חיובי את החודש, 21-26 תופס, לא?

ת: בוא ננסה לעשות את זה 19-28. בשאיפה שננצח את יוטה או את יוסטון ואת שאר המשחקים. אני לא מציאותי אבל גם הבחירה במקמילן לא הייתה מציאותית אז מה נגיד.

ש: גדול אתה לארי, לג'נד אמיתי, תודה רבה ובוא נקווה שנתראה בפלייאוף.

ת: מהפה שלך לידיים של מונטה.

תוצאת תמונה עבור ‪larry bird‬‏
לארי בירד בימיו הגדולים כשחקן. יצליח לקחת אליפות גם כנשיא?

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. מבריק!
    הם בהחלט לא אמרו את המילה האחרונה.
    מה קורה עם סי ג'יי מיילס? התחיל את העונה בטירוף ואחרי הפציעה נראה לא טוב.

  2. תודה רבה. אחלה רעיון/ראיון.
    ב – 2-3 שנים הקרובות המזרח נראה סגור, אזי לראות את לארי לוקח אליפות כנשיא אינדיאנה נראה רחוק מאד כרגע.

  3. נהדר. דרך יפה ומקורית להכניס עניין ליומן. טרנר בהחלט נראה כמו מישהו לבנות עליו. כאוהד הסלטיקס, מחזיק אצבעות כמובן לקבוצה של לארי לג'נד. רק בגללו יש לי סנטימנטים לאינדי.

  4. לארי צריך ללכת הביתה.

    כל GM בליגה עם הישגים כמו שלו חוטף מדי פעם בראש, ורק האתרוג הבלונדי ממשיך לנוח על הזרים של דפנה.

  5. אדיר עידן!!

    לא יודע מה מצב בחירות הדראפט של אינדי אבל אולי שווה להקריב איזו בחירה יחד עם אליס תמורת קלעי, נגיד אפללו שקצת נמחק ע"י ייגר. ווין אלינגטון יכול להיות תוספת נחמדה תמורת בחירת סיבוב שני למיאמי. דנבר גם מוצפת בשחקני חוץ על אותה עמדה עם גארי האריס, מארי וויל בארטון. אולי ניק יאנג על בחירת סיבוב ראשון

    היתרון העיקרי של טאונס על טרנר זה משחק פוסט די יעיל, שניהם עושים מעבר לזה הכל כולל קליעה מבחוץ והגנה בפנים.

  6. כמו שכתבו לפניי, מבריק.
    לדעתי ג'פרסון עוד הולך להתגלות כאס בפלייאוף, אבל קודם שנגיע לשם כן?
    שום דבר לא בטוח במזרח העונה

  7. פורמט נחמד מאוד

    באמת עצוב מה שקורה עם מונטה אליס ואל ג'פרסון, 2 שחקנים שעד לפני שנתיים – שלוש היו על סף אולסטארים בליגהץ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט