יומן אורלנדו מג'יק מס' 2/ שגיא נאור

חודש עבר מאז היומן הקודם, להגיד לכם שהרבה השתנה? לצערי, ובעיקר לצערו של פרנק ווגל, התשובה היא לא.

המאזן של המגיק 17-13 מספיק למקום ה-12 נכון לעכשיו אבל אם בפלורידה מחפשים מקום לאופטימיות הם יכולים לשאוב אותה מהעובדה שהם בסך הכל מרחק משחק וחצי ממקום בפלייאוף.

אולם, אם באורלנדו יהיו כנים עם עצמם הם ידעו כי מקומם בקצה הקבוצות המכוונות לפלייאוף מוצדק והם פשוט פחות טובים מהחבורה הצמודה והצפופה הזו.

אם נפרוט את זה ממש אז לוושינגטון יש קו אחורי נהדר, מהטובים בליגה, לפיסטונס יש סנטר מהטובים בליגה ושיטה שיכולה למקסם את יכולותיו, ג'ורג' באינדיאנה ויאניס את פארקר במילווקי זה סטאר קווליטי שלא מוצאים בדיסנילנד כשכמובן שוייד ובאטלר או מילסאפ והאוורד לא מהווים השוואה ראויה לחבורה של ווגל.

אם לתמצת את זה לשורה אחת, אורלנדו מג'יק היא אחת הקבוצות הבודדות בליגה שלא מחזיקה אף שחקן שנמצא בטופ 10 בעמדה שלו.

הכל היה בסדר אם המג'יק היו מכוונים לעתיד אבל הטרייד על איבקה בתחילת העונה הוכיח בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי המטרה היא ההווה. ויתור על אולדיפו וסבוניס ג'וניור בשביל הפ"פ בעונת חוזה אחרונה הציבו מטרה אחת בתחילת העונה – מקום בפלייאוף. כל דבר פחות מכך יהיה כשלון אבל כשמסתכלים על סגל השחקנים קשה שלא לחשוב שהמטרה הזו פשוט אינה ריאלית.

שאלתי בפתיחה מה השתנה מאז היומן הקודם אז אכן נעשה מהלך ואפילו די משמעותי. אחרי מאזן 10-6 ייגר החליט לבצע שינוי בחמישיה והוריד את אלפריד פייטון וניקולה ווצ'ביץ', שניים שהיו אמורים להוביל את הקבוצה בשנים הקרובות, לספסל ולעלות במקומם את די ג'יי אוגוסטין וביסמאק ביומבו.

אוגוסטין אמור לתת קליעה מבחוץ שהיא נקודת החולשה הכי גדולה של פייטון (23.4% מחפירים) וביומבו אמור לעזור בהגנה בצבע – נקודת התורפה של ווצ'ביץ'.

מאז השינוי הקבוצה במאזן 7-7 כולל נצחונות יפים בסאן אנטוניו, וושינגטון ואטלנטה והפסדים מול יריבות איכותיות כמו טורונטו, ממפיס, הקליפרס, בוסטון ושארלוט. החמישיה נראית מאוזנת יותר יחד עם פורניה, איבקה וארון גורדון וגם לספסל יש כעת כלים משמעותיים.

אני לא יכול לא להתעכב על גורדון, בעצם הצעיר היחיד שעדיין מצופה ממנו להפוך לשחקן משמעותי, אחרי שהזוניה נמחק לגמרי, אולדיפו נשלח מערבה ופייטון לא מצליח לשפר שום אספקט במשחק שלו. גורדון תורם העונה 10 נק' לצד 4.3 ריב אבל עדיין לא ראינו ממנו את הפריצה שציפינו לה משחקן עם יכולות אתלטיות אדירות כשלו.

 

לצד התפוצציות כמו מול הקליפרס (33 נק' ב-13/21 מהשדה) שהראו שהפוטנציאל קיים, היו לא מעט משחקים בהם היה אנמי ולא משפיע. עם 30% מהשלוש ו-59% מהקו הוא לא יצליח להפוך לכוכב וכשרואים את השיפור אצל חברו/יריבו לתחרות ההטבעות האדירה משנה שעברה זאק לווין, קשה שלא להתאכזב מחוסר ההתקדמות של גורדון.

השינוי של ווגל הצליח לייצב מעט את ההגנה (מקום 18 בדיפנסיב רייטינג) אבל ההתקפה עדיין מהחלשות בליגה (מדורגת 28) ונראה שהקבוצה חייבת כיוון. דיבורים על טריידים נשמעים לא מעט, בעיקר על ווצ'ביץ', אבל אני חושב שבליגה של היום בלי רכז איכותי קשה להגיע רחוק ופייטון או אוגוסטין פשוט לא מספיק טובים בשביל להוביל קבוצה עם המטרות של אורלנדו. מצד שני, ווגל הפך קבוצה עם רוי היברט ולאנס סטיבנסון לקונטנדרית (היתה המכשול הכי רציני במזרח למיאמי) אז אולי צריך לתת לו זמן לקחת את הפרנצ'ייז הזה למקומות טובים יותר.

 

 

בסופו של דבר זה לא נורא כמו התספורת המזוויעה של פייטון, אבל אם בחודש הקרוב המג'יק לא יצליחו לשמור על מרחק סביר מהמקום לפלייאוף יצטרכו לקבל שם החלטות קשות ולי נראה שלהמשיך במתכונת הנוכחית זה לטמון את הראש בחול, לסיים עוד עונה עם בחירה 10-12 בלוטרי והמשך הבינוניות וההליכה לשום מקום.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מסכים עם כמעט כל מה שאמרת.
    אני מצפה מהם למחצית עונה שנייה טובה יותר בהרבה מהראשונה. הבעייה שלהם זה הקהל. זה קהל של תיירים, ולא קהל ביתי אמיתי (שהוא לא יוצר מאיזה 3,000-4,000)

  2. נהדר! יומן הרבה יותר טוב מהקבוצה, שהיא אכזבה מכף רגל ועד קצה הראש. אם אפילו את ההתקדמות של הצעירים שמים בצד, הרי בעצם לא נשאר כלום.
    זה הזמן להודות בטעויות ולהתחיל לחשוב על העתיד

    1. ההתקדמות של הצעירים גם לא כל כך קיימת שם. גורדון הרבה מתחת לרמה שלו בתור סמול פורוורד, הזוניה לא משחק (איך לעזאזל נבחר לפני טרנר ובוקר?) ורק פייטון מגיע להתקדמות די מרשימה אבל עדיין בלי קליעה.

      1. כדי להצליח בפוינט בלי לאיים על הסל אתה צריך איכויות של רונדו בשיאו, אחרת העבודה של ההגנה קלה.
        קצת עצוב לראות קבוצה שניסתה להתבסס על צעירים מתפוררת ככה.
        ולחשוב שווצ'ביץ' היה האס המנצח בטרייד ענק שהיו בו הווארד, ביינום ואיגודאלה… שפייטון וגורדון נראו בסיס צעיר לקבוצת צמרת להרבה שנים קדימה… שחזוניה נראה כמו שחקן.. ולכל זה נוספו הניסיון והכישרון של איבקה ומאמן עם קבלות.
        חבל מאוד.

  3. יומן מצוין. אורלנדו באמת מאכזבת. אבל, יש לה את ווגל ואני נותן לו הרבה קרדיט. כמו שאדר כתב הרוטציה השתנתה ווגל עוד ימצא את האיזון הנכון. כנראה שצריך לשם דגש הגנתי חזק, כמו שהיה באינדיאנה בזמנו.
    ואם יבוא טרייד משמעותי הם יוכלו לתת את השיפור המיוחל. גם אם לא יכנסו לפלייאוף השנה הם חייבים להראות מגמת שיפור לקראת סוף העונה בשביל ששנה הבאה תהיה מוצלחת.

  4. תודה שגיא.
    כמו שכבר אמרנו בתחילת העונה. חייבים שם טרייד על אחד הגבוהים, ולהביא דחוף גארד איכותי.

    פורנייה ופייטון זה לא מספיק.

  5. קבוצה שנבנתה לא נכון… הצעיר היחיד שיכל להיות סופרסטאר והיה חלק מהרוטציה קיבל בומבה בקיץ כשהביאו את איבקה על המשבצת שלו.
    הם צריכים לעשות טרייד על איבקה תמורת פוינט גארד טוב עם קליעה מבחוץ.

    1. טרייד על שחקן שנמצא בשנת חוזה? לא רואה את זה קורה כרגע, בטח לא ביכולת הלא יציבה שהוא מציג.

      זוהי עוד דוגמא לכישלון בבנייה של הקבוצה בשנים האחרונות. טעות על גבי טעות.

      לקבוצה היה שלד הרבה יותר חזק וקבוצה מאוזנת הרבה יותר אם לא היו יוצרים את הזעזועים שעשו בשנים האחרונות.
      אין לי ספק שחמישייה של פייטון/אולדיפו, אולדיפו/פורנייה, טוביאס האריס, ארון גורדון ו-ווצ'ביץ'/ביומבו הייתה הרבה יותר מרשימה, ואולי הייתה מסוגלת לתת פייט על מקום בפלייאוף. כרגע זה פיקציה, אין טעם לפלייאוף.

      הניגן חייב ללכת הביתה כי הוא חתום על העסקאות הכושלות האחרונות.
      טובאיס האריס על כלום בערך? למה? בשביל להחתים את גרין על אותו סכום?
      אולדיפו, אילייסובה וסבוניס על איבקה?? עם כל הכבוד לצרפתי, הוא לא שווה אפילו את אולדיפו לטעמי, בטח לא בצורה שבה הקבוצה בנויה.

  6. קבוצה של צעירים שלא טובים מספיק (לפחות כרגע) ולא ממש מתקדמים.
    ברגע שהביאו את ביומבו ואיבקה זה סימן את הדרך לטרייד על ווציביץ'.
    אלפריד פייטון לא מראה ממש יכולות של PG מוביל בליגה והמעבר שלו לחמישייה השנייה כנראה יהיה "זמני-קבוע".
    טרייד ל-PG מציב את פיניקס כחשודה המיידית. ואני מניח שתמורת ווציביץ' ותופינים הם יכולים לקבל את נייט (ואולי אף את בלדסו) ועוד כמה מסביב.

  7. כבר אמרתי בתחילת העונה שאורלנדו לא תגיע לשום מקום חבורה של שחקנים בינוניים בלי שום כוכב באופק , צריכים לכוון לדרפט כמו כל קבוצה במצב שלהם , הדאפט השנה עמוס וכדי להשיג כמה שיותר בחירות בעיקר טופ 10 , במקומם מחפש טרייד לווצביץ תמורת בחירה עתידית עם אופק גבוה כמו פיניקס מינסוטה בוסטון (בחירה של ברוקלין) , איבקה ווצביץ יכולים לשדרג הרבה קבוצות

  8. תודה רבה!
    הימרתי עליהם שייכנסו לפלייאוף, בעוד שיקגו ואטלאנטה לא.
    עדיין מסוגל לראות את זה קורה, המגמות הן כרגע התחזקות של אורלנדו והיחלשות של שתי הוותיקות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט