יומן אורלנדו מג׳יק (1) – ווגל לא עושה קסם

אחרי הטרייד הגדול של דוייט האוורד בקיץ 2012 אורלנדו מג׳יק זנחה את ההווה לטובת העתיד וניסתה לבנות את עצמה מחדש דרך הדראפט. חודשיים לפני הטרייד הגדול אוקלהומה סיטי הגיעה לגמר הליגה והפסידה למיאמי אבל הראתה לכל הליגה איך אפשר לבנות קבוצה אדירה דרך הדראפט.

דוראנט, ווסטברוק, הארדן ואיבקה היו הבחירות של הת׳אנדר באותן שנים. אלה הבחירות של המג׳יק בשלושת הדראפטים האחרונים עד השנה:

  • ויקטור אולדיפו בבחירה השניה ב-2013
  • ארון גורדון בבחירה הרביעית ואלפריד פייטון בבחירה ה-12 (אורלנדו החליפה עם פילי את דריו שאריץ׳ שנבחר במקום ה-10) ב-2014
  • מריו הזוניה בבחירה החמישית ב-2015.

הקיץ, כשהמג׳יק הבינו שקבוצה גדולה מהדראפט כבר לא תצא, הם שינו כיוון – סרז׳ איבקה המנוסה הגיע בשביל להוביל, לראשונה בקריירה, את הקבוצה לפלייאוף אחרי בצורת ארוכה. אולדיפו עשה את הדרך ההפוכה ואיתו נשלח גם סבוניס ג׳וניור שנבחר בדראפט. קונגולזי נוסף שהגיע היה ביומבו אחרי פלייאוף נהדר במדי טורונטו וחוזה נאה ביותר במטרה להציב שניים מהחוסמים הטובים בליגה כצמד מגדלים ולנעול את הצבע. ניקולה ווצ׳ביץ׳ אמור להשלים אותם בהתקפה.

מי שאמור לקחת את הקבוצה קדימה הוא פרנק ווגל שנחת בפלורידה אחרי שנים מוצלחות מאוד באינדיאנה שכללו שתי הופעות מרשימות בגמר המזרח והדחות צמודות מול הטריו של ההיט. ווגל, שנחשב למומחה הגנתי והקבוצות שלו באינדיאנה היו בטופ של הליגה בצד הפחות סקסי של המגרש, לא הצליח עד עכשיו להביא לשדרוג הגנתי אצל המג׳יק. הקבוצה מדורגת רק במקום ה-18 בדיפנסיב רייטינג, נמוך אפילו מהשנה שעברה תחת סקוט סקיילס ומקבוצה עם שומרים מצוינים כמו פייטון, איבקה וביומבו אפשר היה לצפות להרבה יותר.

בסקר הפלייאוף של הופס לפני תחילת העונה המגיבים באתר לא התרשמו יותר מדי מהפרויקט החדש בעיר של מיקי מאוס ואורלנדו דורגה רק במקום ה-12 מבחינת ההצבעות. נראה שזו היתה הוכחה נוספת לחוכמת ההמונים כי פתיחת העונה לא מבשרת שהקסם מרחף מעל הקבוצה.

המאזן אומנם לא נורא ואחרי 3 הפסדים רצופים שהיו יכולים להכניס את המערכת לקצת לחץ הגיעו 3 נצחונות ובסה״כ המאזן עומד על 5 נצחונות ב-12 משחקים אבל מבט מדוקדק יותר מספר סיפור פחות מבטיח. 2 מהנצחונות הגיעו על וושינגטון וניו אורלינס נטולות ג׳ון וול ואנטוני דיוויס, נצחון נוסף על פילי ועוד נצחון על סקרמנטו. הנצחון המרשים היחיד עד כה הגיעה נגד אוקלהומה עם סל נצחון נהדר של איבקה מול האקסית אבל גם במשחק הזה הקבוצה של ווגל שמטה יתרון גדול רק כדי לנצח בשיניים.

 

בהפסדים הקבוצה הוכיחה שגם ההתקפה שלה מהחלשות בליגה – 82 מול הפיסטונס, 80 מול הבולס, 73 מול הג׳אז והשיא – 69 מול אינדיאנה. ווצ׳ביץ׳ ואוון פורנייה, שאמורים להוביל את ההתקפה, לא מספקים את הסחורה וקולעים רק ב-43% מהשדה. גם איבקה לא מצליח לבלוט במיוחד עם 13.8 נק׳ למשחק וג׳ף גרין, שאמור היה להוביל את הספסל, תורם מעט מדי (7.8 נק׳ ב-32% עלובים). ארון גורדון, כנראה הפוטנציאל הכי גדול מבין הצעירים, עדיין לא מצליח לפרוץ ולתרום בצורה עקבית ובעיקר לא הגיעה לעונה עם קליעה משופרת (31% מחוץ לקשת). ואם כל זה לא מספיק, נראה כי בחירת הדראפט הכי מרשימה של המג׳יק היא דווקא הבן של סבוניס…

מעל הכל, נראה שהקבוצה לא בנויה נכון וכולם מחכים לטרייד שיאזן את הקו הקדמי העמוס מדי לטובת כח אש בקו האחורי. המועמד הראשי לעזוב הוא כנראה ווצ׳ביץ׳ שיכול לעזור להרבה קבוצות עם משחק הפוסט היעיל והקליעה מחצי מרחק אבל באורלנדו נראה שמיצה את עצמו והוא די מיותר.

image
מי מהביעיה ימצא את עצמו רחוק מדיסני וורלד?

 

עד סוף החודש צפוי לאורלנדו לו״ז די נוח עם שני משחקים מול מילווקי ועוד משחק מול פילי, וושינגטון ופיניקס ואם תצליח לנצח את המשחקים האלו ואולי להפתיע  בבית את הספרס או הגריזליס תוכל לסיים את נובמבר במאזן חיובי ולתחיל לדבר ברצינות על פלייאוף. בלי להעלות הילוך בהגנה אני לא רואה את זה קורה.

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אחלה יומן.

    אני חושב שלאורלנדו ייקח חצי עונה עד שהם יתחברו לשיטה של ווגל.
    ,זה מסוג המקרים שבהם גב מצד ההנהלה, יאפשר לקבוצה את הזמן הדרוש לצמוח, ולהתחבר.
    בגלל שפוטנציאל – ממש לא חסר.
    וכאשר לוקחים בחשבון את כמות הנכסים שיש לקבוצה,
    אז אחרי טרייד או 2 , בהחלט יכולה לצמוח באורלנדו קבוצה מצוינת.

  2. הלך הקסם נשאר הילד….
    קבוצה שתמיד כמעט
    היה להם את שאקיל אוניל למען השם ולא לקחו אליפות 🙂

    תודה על הסקירה

  3. הכל מתחיל מעמדה מס' 1, ניהול משחק וכוח אש, בוודאי בתקופה הכי גדולה בהיסטוריה של המשחק בעמדה הזו.
    אלפרד פייטון שומר על ממוצע של 11 נקודות, 5-6 אסיסטים, 3-4 ריבאונד, חצי שלשה למשחק, ו-60 אחוז מהקו. מדגיש: שומר על הממוצע הזה, ב-30 דקות למשחק.
    זה רע. שום דבר טוב לא יצמח בהמשך לזה. כלום. משם צריך להתחיל.

  4. ווגל לא עושה קסם כי ווגל הוא מאמן אוברייטד, ואני אומר זאת כבר זמן רב. הוא הצליח באינדיאנה (די הצליח) כי נתנו לו קבוצה טובה.
    חשבתי שאורלנדו יפרחו. בינתיים מאומה לא קורה.

  5. אני דווקא ממש מחזיק מווגל. שיתנו לו זמן לייצב את ההגנה ולחזק את התיאום והקבוצה תהיה בסדר גמור. הכל תלוי ציפיות- מי שציפה שהקבוצה תעלה לפלייאוף יצא מאוכזב.
    כמו שאמרנו בתחילת העונה, יש שם סגל לא מאוזן בעליל וכמה שיותר מהר שיעשו טרייד ככה הקבוצה תיראה טוב יותר לאורך זמן.
    לעומת אינדיאנה שהיא באמת מאכזבת בינתיים, אורלנדו נמצאים איפה שחשבתי שיהיו בשלב הזה

  6. הקבוצה לא תגיע לפלייאוף כל עוד הניגן ממשיך לנהל את העניינים.
    הטריידים שלו ובחירות הדראפט שלו זעוותיים. עד עכשיו אני לא מצליח להבין את הוויתר על טוביאס האריס בשביל כלום בערך.

    הרעיון הקיץ היה להזיז את ארון גורדון לסמול פורוורד, ולכן הוא לא מצליח לפרוץ.

    על הנייר, המג'יק היו צריכים להיות עם קבוצה הרבה יותר איכותית ללא הטריידים ההזויים שנעשו בשנים האחרונות.

    פייטון (לא מספיק טוב), אולדיפו, טובאיס האריס, ארון גורון, ווץ'\ביומבו.
    לא חמישייה יותר איכותית?

  7. תודה על היומן! כמה פוטנציאל ככה טעויות. אחד הסנטרים ההתקפיים הטובים בליגה ואתם רוצים לעשות עליו טרייד?! נראה אותם נשארים עם ביומבו ואיבקה.
    גורדון עדיין לט יודע באיזה עמדה הוא באמת משחק והוא לא מק ל את הביטחון לדעת. אם הוא 4 תעשו עליו טרייד כי איבקה שם, אם הוא 3 תנו לי לשחק. גרין זו עוד טעות שיוצרת עומד על עמדות חשובות עם שחקנים שצריך לפתח, עמדות 3 ו-4.
    הפוטנציאל בקבוצה הוא בעיקר לטריידים כי חומר השחקנים שם לא באמת מתאים אחד לשני.

  8. יומן נהדר
    לדעתי צריך לתת להם זמן לפני טרייד
    הרבה דברים השתנו שם בקיץ האחרון וצריך לתת לדברים להתחבר.
    דווקא אני חושב שצריך להוציא בטרייד את ביומבו: אז נכון שהוא הגיע רק בקיץ,אבל לדעתי הוא אובדייטד וקו קדמי של ווציביץ-גורדון-איבקה עדיף מביומבו-גורדון-איבקה , חסרים שחקנים כמו ווציביץ בשוק ,ואם כי ביומבו לא מרשים אותי במיוחד.

  9. גורדון לא פורץ כי הוא בלייק גריפין פחות מוכשר רזה בלי קליעה. בקיצור קפיץ, בינתיים. ועוד בקבוצה עם קו קדמי שנראה כמו עציץ שלמישהו נגמר הכוח בזריעה ודחף פנימה ערימת זרעים אותו דבר. דרוש דילול דחוף. קודם כל.
    אם ווגל רוצה שיטה הוא חייב רכז עם שכל ולא תספורת מגוחכת.
    כדאי גם שחקן חושב אחד או שניים.
    הניסיון של איבקה הוא בלהיות כוכב משנה לשני סופר על. מזכיר את כספי בנבחרת. יכול להגיד הייתי שם וראיתי אחרים עושים את זה, אבל אף פעם לא ניסיתי לבד.
    בקיצור, קבוצה לא מאוזנת, לא חכמה ולא מנוסה שהושתל בתוכה מאמן שמתעקש על "שיטה".
    כרגע לא נראה שיש לו שותפים.

  10. תודה שגיא.

    צריכים לפטר את הניגן. הוא עושה מהלכים איומים בשנים האחרונות.
    האריס עזב תמורת בערך כלום, הטרייד על איבקה גרוע (כי מה הסיכוי שהוא הולך להישאר? הוא מסיים חוזה, תקנו אותי אם אני טועה), וביומבו …

    לא מבין למה ביומבו קיבל כזה חוזה ענק בגלל שתי סדרות פלייאוף טובות (יחסית אליו). כבר בפלייאוף דיברנו על זה שהוא הולך לקבל חוזה ענק, וכבר אז לא הבנתי למה.
    מציע להם לחפש טרייד על איבקה תמורת איזה צעיר מוכשר.

  11. קבוצה משונה.
    מצד אחד, ווייצ'יץ' (מחזיק פעיל בשיא הריבאונדים למשחק של המועדון, אני מזכיר, ומדובר במועדון שבו כיכבו שאקיל והאוורד בשיא אתלטיותם) ופורנייה, שהם מסיימים מעולים, איבקה שהוא סולידי פלוס בשני הצדדים (יותר בהגנה). מצד שני, אף שמץ של אפילו לא איזה קונלי או ג'ורג' היל כזה, מן יד יציבה על ההגה שתדע לראות מבחוץ את ההתקפה של הקבוצה ותנווט.
    אז להגנה ייקח עוד קצת זמן להתחבר. הפייטון שלא מהמשפוחה (זה כמו לפגוש את אדם בולדווין ולגלות שאין לו שום קשר לאחרים) לקח את החלק של הכפפה מהשם המחייב, איבקה והאחרים יעשו את שלהם. אבל בהתקפה חסר חלק יותר מדי חשוב כרגע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט