יום שישי השחור של אורלנדו – רצף ההפסדים של המג'יק נמשך, הסלטיקס מתחילים אחד חדש / עידן עופר

 

אני אמנם מגיע לפה פעם בשבועיים שלושה אבל הטי די גארדן מרגיש לי כמו בית. צוות המאמנים מכיר אותי ותמיד בא ואומר שלום, גם השחקנים, במיוחד ג'יילן בראון וקיירי ארווינג, כן גם אני לא תופס את זה לפעמים.

שבוע שני ברציפות שאני מגיע לאולם מיד אחרי משחק הוקי ופתיחת החימום נדחית בשל ארגון הפרקט, הפעם זה שיחק לטובתי.

בזמן שאני מחכה שיסיימו עם הפארקט, המתנתי במסדרון שמוביל לחדרי ההלבשה ואחרי כמה דקות גם שחקני הסלטיקס הופיעו. הקבוצה הייתה בדרך לתדריך אחרון לפני המשחק וכשקיירי הגיע הוא מיד בא ונתן לי כיף כמו שנתן ללברון בסיום המשחק הראשון בעונה. כשהסופרסטאר חזר דיברנו עוד קצת וכשהבין שלא חגגתי את חג ההודייה הוא שאל, "יו קיפ שבת?", ענק.

תוך כדי שאני צופה בחימום הזוי בו שחקני שתי הקבוצות מתחממות באותו הצד (עוד לא סיימו למקם את הסל השני) בריאן סקאלבריני עובר לידו ואני זורק לו -" וויט ממבה, וואטצ אפ?" הוא מצידו שאל לשמי ושלומי ואחרי שדיברנו קצת אמרתי לו שתמיד מצחיק לראות את מסיבת העיתונאים שלו אחרי האליפות עם בוסטון ב-2008, יש מצב שהוא שתה קצת יותר מדי שמפניה לפי מקור אמין..

עוד קצת צחוקים עם ג'יילן בראון על ארוחת החג שלו תוך כדי שהוא מתחמם ואני בחדר ההלבשה מראיין את טרנס רוס. כמה דקות לפני שריאיינתי את רוס דיברתי עם מו באקטס, הלא הוא מוריס ספייטס. החלק הכי מעניין בשיחה היה כששאלתי אותו מתי אראה אותו בתחרות השלשות והוא ישר ענה – "הלוואי. אתה יודע מה, הלוואי שתהיה תחרות שלשות לגבוהים, אני בטוח לוקח" "דירק ייקח" אמרתי לו אבל הוא הוא פקפק בזה והביע ביטחון עצמי לא קטן בעצמו. מי שאולי כן נראה בתחרות באולסטאר הוא מריו הזוניה הקרואטי שאמר לי שאולי הוא יהיה שם בקרוב מאוד כששאלתי אותו מה עם להתחרות מול ארון גורדון בתחרות הטבעות, נחיה ונראה.

הזוניה. ישתתף באולסטאר 2018?

אחד שכבר השתתף בכמה תחרויות הטבעות בחייו הוא טרנס רוס, השוטינג גארד הפותח של המג'יק. רוס לא היה במצב רוח לענות תשובות ארוכות (אולי בגלל רצף ההפסדים של הקבוצה) אבל כן ענה לשאלה מי המטביע הכי טוב בקבוצה ואם נראה אותו משתתף פעם נוספת בתחרות.

 

חימום אחרון של "אנקל דרו" ומתחילים.

"אנקל דרו".

חמישיות

בוסטון סלטיקס: קיירי ארווינג, ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום, מרכוס מוריס ואל הורפורד.

אורלנדו מג'יק: אלפריד פייטון, טרנס רוס, אוון פורנייה, ארון גורדון וניקולה ווצ'ביץ'.

מחצית ראשונה

למרות 2 איבודי בהתקפות הראשונות תודות להגנה האדירה של בוסטון, המג'יק מצליחים להישאר צמודים לבוסטון שקולעים מכל עבר (טייטום כבר עם 6) וזה 15-13 אחרי 5 דקות של משחק.

ההתקפה של אורלנדו תקועה, אין שחקן יוצר סטייל קיירי, דוראנט או הארדן למשל. השחקנים פשוט בינוניים מדי וללא תקרה גבוהה.

פייטון. יעזור אם הוא יקח יותר יוזמה.

הסלטיקס ממשיכים להיות עדיפים על הלבנים כחולים בעיקר בזכות קיירי ובראון אבל המג'יק נשארים בתמונה בזכות הרכז שלהם. סטיבנס אמנם לוקח זמן אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם, הירוקים-שחורים מובילים בתשע נקודות אחרי שלשה יפה של הורפורד דקה לפני כן. השלוש נקודות אלה אמנם היו הראשונות במשחק של הסנטר מהרפובליקה הדומיניקנית אבל בעודי מסתכל על לוח התוצאות אני משפשף את העיניים ורואה שהוא כבר מסר לא פחות מ-7 אסיסטים, מדהים.

גם הזמן של הקהל בגארדן להתעורר הגיע ושלשה של בראון מרימה פה את האוהדים באוויר, 36-24 לבוסטון.

המג'יק אמנם לא משחקים בצורה יעילה ומוסיפים חטא על פשע עם ההגנה שלהם אבל חובה לציין לטובה את ארון גורדון. הפורוורד האתלטי פיתח קליעה מבחוץ בקיץ האחרון והפך לשחקן שלם יותר בעל פוטנציאל להפוך לכוכב אמיתי בליגה, רק שימשיך את גרף ההתקדמות.

כשהם ביתרון 14 בתחילת הרבע השני, הסלטיקס מעלים עוד הילוך ויוצאים לריצת 26-12 בכיכובם של רוז'יר, קיירי, טייטום וביינס. ההגנה של המג'יק פשוט מתחת לכל ביקורת ומלבד סימונס אף אחד לא מנסה לשמור. לא סתם הממוצע נקודות שנקלעו על המג'יק בשישה משחקים אחרונים עומד על 114.6, כולם דרך אגב נגמרו בהפסד.

23.1 שניות לסוף המחצית, לאחר עוד סל (יפהפייה) ועבירה של קיירי הקהל מתחיל בקריאות אמ. וי. פי למי שיכול מאוד להיות יהיה כזה בסוף העונה, 73-47 בסיום המחצית הראשונה.

MVP ?

מחצית שנייה

המג'יק פותחים את הרבע השלישי עם שינוי בחמישייה, ג'ונתן סימונס בפנים, פורנייה, הקלע המוביל של הקבוצה, על הספסל. הסיבה לחילוף מובנת מהשנייה הראשונה כשסימונס מקבל את אחת ממשימות ההגנה הקשות בליגה, לשמור את קיירי ארווינג.

אם כבר הזכרתי את פורנייה אז קבלו פרט מעניין שחבר טוב סיפר לי היום ואומת על ידי הפורוורד הצרפתי. יש לא מעט שחקנים שבוחרים את המס' שלהם ע"פ כוכבי עבר, לרוב מייקל, קובי, שאק ועוד. פורנייה גם בחר את הספרה עשר בגלל שחקן שהוא מעריץ, מי הוא אתם שואלים? מייק ביבי, הרכז של סקרמנטו הגדולה מתחילת/אמצע שנות האלפיים.

אחרי פייד אווי שפוגש רק את האוויר אפשר לראות את התסכול של ווצ'ביץ' כשהוא זורק את הידיים לצדדים, ככה זה שהקבוצה שלך במשבר ואתה אחד מנקודות הטווח של הקבוצה.

כל הניסיונות של פרנק ווגל לייצר שינוי לא עובדים והדבר היחיד שעובד פה בגארדן זה "קיירי פור פרייי", המשפט החדש של הכרוז של הקבוצה וקצת פחות מארבע וחצי דקות לסוף הרבע  הוא אומר את זה בפעם השנייה- הערב, 30 הפרש. יש סיכוי לקאמבק?

בחלומות של המג'יק אולי, גארבג' טיים עד לסיום, 118-103 לבוסטון שמתחילה רצף ניצחונות חדש ומנחילה למג'יק את הפסדם השביעי ברציפות אחרי שפתחו את העונה עם 8 ניצחונות ו-4 הפסדים בלבד.

סטטיסטיקה

בוסטון סלטיקס: קיירי עם הצגה של 30 נק' ב-9 מ-15 מהשדה, רוז'יר היה ענק מהספסל עם 23 ושישה ריב', ארון ביינס גם הוא תרם 13 נק' ו-11 ריב' מהספסל, האחים ג'יי ג'יי (בראון וטייטום) קלעו 13 ו-11 בהתאמה והורפורד הוסיף 10 אס'.

אורלנדו: סימונס קלע 14 מהספסל, ספייטס הוסיף 12, ווצ'ביץ' ופייטון עם 12 נק כ"א וגורדון עם 11 נק'.

האחים ג'יי ג'יי. העתיד ורוד

מוקד המשחק: ג'ונתן סימונס – 23:41 דקות, 14 נק', 6-14 מהשדה, 1-4 לשלוש נק', 3 ריב', אסיסט ואיבוד בודד.

מאוד רציתי לראיין את הסווינגמן שהגיע הקיץ מהספרס אחרי שפרץ בעונה שעברה אבל זה לא יצא לפועל לצערי. סימונס הוא ללא ספק גניבה בחוזה שהוא מקבל (20 מיליון לשלוש השנים הקרובות) והוא אולי הדבר הכי טוב בקבוצה הזו שלא קוראים לו ארון גורדון.

הגנה: הסטטיסטיקה המתקדמת שלו אמנם לא מראה את זה (בין היתר כי הוא משחק בקבוצת הגנה נוראית) אבל סימונס הוא ללא ספק השומר הכי טוב בקבוצה, לא סתם הוא עלה בחמישייה במחצית השנייה בשביל לשמור את קיירי. ג'ונתן מצליח להישמר צמוד לשחקן שלו, בין אם זה באחד על אחד או כשהוא נע ללא כדור. העובדה שהליגה השתנתה ועברה לכדורסל מהיר עם חמישיות נמוכות גורמת לסימונס להיות בעל ערך עוד יותר גבוהה לקבוצה שלו מכיוון שהוא מסוגל לשמור על כמעט כל שחקן בליגה בעמדות 1-4.

התקפה: התפתח מאוד מאז שהגיע לליגה ולא בכדי אחוז השימוש בו השנה עומד על 24.5%. לא פעם סימונס משמש כמוביל כדור (15%) ועושה זאת בצורה לא רעה אבל עדיין צריך לחול שיפור בקבלת ההחלטות שלו ובשיפור השליטה בכדור ( מכדרר גבוה מדי ורחוק מהגוף).

הקליעה גם היא מאוד השתפרה ואחוז ה-TS שלו עומד על 59%, הכי טוב מבין השלוש עונות האחרונות. האחוזים אמנם השתפרו אבל אם הוא רוצה לשמור על יציבות כרול פלייר ואף שחקן חמישייה הוא יצטרך לשפר את הצד הזה במשחק שלו..

אופי: לא מכיר אותו באופן אישי אבל ממה שאפשר לראות על המגרש ניכר שהוא שחקן בעל מוסר עבודה גבוה שלעולם לא מוותר ותמיד ינסה לקבל את ההחלטה הנכונה. בקיצור, אופי של שחקן ששילם 150 דולר לפני 4-5 שנים בשביל להיבחן לקבוצת הדי ליג של הספרס ולא הפסיק גם כשאמרו לו שהוא לא יכול.

סימונס. שחקן שחקן

המצטיין – רק תבחרו

לא חסר אופציות לתואר שחקן המשחק בקבוצה שהסנטר שלה מסיים את הרבע הראשון עם 7 אס'. באופן אישי אני אלך על קיירי ארווינג שנתן משחק מעולה עם 30 נק' באחוזים אדירים ושב פעם הוכיח למה הוא חזק במירוץ לאמ. וי. פי העונה.

המאכזב – הגנת המג'יק

הגנה? בגדר המלצה בלבד.

השנוי במחלוקת – מישהו אמר פלייאוף?

גורדון יודע לקלוע מבחוץ ואתלט בחסד, סימונס שומר, רוס קולע שלשות מדי פעם, סימונס משחק כאילו זה המשחק האחרון שלו, פייטון מהיר ובעל פוטנציאל אך ללא קליעה ו-ווצ'ביץ' סנטר התקפי נחמד אבל אם לוקחים את הכל ושמים בקבוצה אחת, זה פשוט לא זה. יש בקבוצה הזו יותר מדי חלקים בינוניים שלא הולכים להרים אותה למקום טוב יותר בזמן הקרוב.

המרגש – קיירי והקהל

באופן אישי נהניתי מאוד לדבר כמה דקות עם קיירי לפני המשחק ושוב פעם להבין איזה אישיות נהדרת הוא. הקהל? אדיר כהרגלו.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. קיירי יהיה MVP אם הליגה תחליט ככה, אין לזה שום קשר למספרים שלו, הוא אפילו לא ב-5 השחקנים המובילים של העונה (הזקן, לברון, התאומים מניו אורלינס, סטף, דוראנט, יאניס, פורצינגיס…)
    ויקטור אולדיפו צריך לעלות לפניו בחמישיית האול-סטאר של המזרח, המספרים שלו בהתקפה יותר טובים ויעילים, ובהגנה הוא תמיד יותר טוב

      1. קיירי ואולדיפו דומים מאוד מאוד במה שהם נותנים על המגרש, רק שלקיירי יש את הקהל הגדול של אוהדי בוסטון ואת כל מי ששונא את לברון, שעשה ממנו גיבור גדול ולא הילד המפונק והאגואיסט שהוא

      1. חגגנו כאן את חג ההודייה כאילו היינו בארה"ב! לסיגל יש ANGLO"-SAXON GANG" (80% אמריקא6ים) והןם חוגגים את חג ההודייה במסורת מושלמת כשגייל הכינה את ה-CRANBERRY, ואת תרנגול ההודי קנו פה באיזה מושב. היה זה ממש כמו חג ההודייה בבית עם איזה 70 איש, אישה, וילדים (פיצלו את הקבוצה לארבעה מקומות)

    1. בטח חוגגים. זה אחד החגים האהובים על היהודים דווקא בגלל שאין כאן אלמנטים דתיים, חוץ מצפייה בטלוויזיה, אכילה המונית וקניות. השילוש הקדוש האמריקאי.

  2. כבר לא נותרו שבחים במחסנית
    עוד סיקור נהדר
    נשאר לך זמן להשתולל באיזה אאוטלט ?
    להיות בארצות הברית בבלק פריידי ולא לבקר בבאוטלט זה כמו להיות בכותל בלי לשים פתק

  3. אז אני אשים את זה פה ואני דיי מסכים עם בראד
    “I told you we weren’t as good as the 16-game win streak. But we do have a lot of resolve,” said Stevens, according to Mike Petraglia of CelticsBlog. “We have to get better. Looking at that 16 straight, it was a little bit of a mirage.”
    בוסטון עדיין מאחורי קבוצות כמו קליבלנד ו ג"ס ביכולת להגיע לגמר אן בי איי. עם הייוורד הסיכוי היה גדול יותר. אולי שנה הבאה…

  4. עידן מעולה ומעלה קנאה כהרגלך.
    מדהים ששחקן כמו קיירי זוכר אותך וניגש אליך באופן קבוע. אני בעד ראיון הבלעדי על חייו בבוסטון ועל המעבר מקליבלנד.

    1. היי גור

      דיי ברור לי שכשייש עיתנאות מפרגנת יש שיתוף פעולה. קיירי הוא בחור טוב שממעט להשתחצן (כולם משתחצנים פה ושם וגם הוא). כשאתה בא בטוב זוכרים אותך לטובה. מצטרף לרצון שלך ב 100% לראיון בלעדי על חייו בבוסטון ועל הציפיות שלו לעתיד. מקווה שהסלטיקס מכינים לו חוזה המשך כי פשוט תענוג לראות אותו משחק…

  5. סיקור כיפי כרגיל. מבחינת אורלנדו אני חושב שעידו צדק, בתחילת העונה רוב ההצלחה הייתה כי השלשות נכנסו. ההתקפה שלהם עדיין לא רעה אבל ההגנה ממש לא מתאימה לקבוצה של פרנק ווגל.

    הספסל של בוסטון מאוד מרשים. ארון ביינס היה מעולה ונותן הרבה בהגנה, טרי רוזייר קפץ מדרגה מהשנה שעברה (אולי עדיף להשאיר אותו ולא את סמארט) וסמי אוג'ליי עושה עבודה טובה ויתפתח לסוג של קראודר. גם ג'בארי בירד וקאדים אלן נותנים יופי של עונה בליגת ההתפתחות ויכולים להיות שחקני קצה ספסל אדירים כשזמנם יבוא

    1. רועי דווקא הספסל הזה לא היה משהו בשבועיים האחרונים. לדעתי יש להם הרבה מאד להתקדם לפני שנוכל באמת לשבח אותם. מסכים שרוזייר וביינס נותנים עבודה טובה ושסמארט הוא המאסטר בהגנה. מצד שני יכולת הקליעה של סמארט בירידה חדה מאד מאז תחילת העונה. לא ברור מדוע איבד את הביטחון בקליעה.

      1. סמארט אף פעם לא היה קלע גדול וזה לא התפקיד שלו. הוא תורם יותר בהגנה והייתי שמח לראות עוד תנועה שלו בלי כדור. אין סיבה לצפות ממנו לקלוע, לכן הוא גם לא בחמישייה. הספסל אפילו יותר חזק משנה שעברה

        1. בתחילת העונה היו לו משחקים טובים עם אחוזים טובים מכל הטווחים. בשבועות האחרונים הוא מחמיצן סידרתי ממצבים מצויינים ולא ברור מדוע. ברור לי מדוע איינג' לא נכנע לדרישות שלו ושל מנהל שלו לחוזה חדש ויותר מדיי משודרג. יכול להיות שמכינים פה איזהשהוא תרייד עליו בינואר. אני שומע לחשושים ומקווה שהם לא נכונים.

  6. תמשיך ככה ואני בטוח (שאם תרצה) תסיים עם איזה ג'וב ב-NBA. אני מכיר אחד או שניים שיוכלו לעזור. אני לא יודע מה תכנית העבודה שלך בניו יורק, אבל מרק פישר למשל ישמח שתתחיל ב'אינטרנשיפ'. הבעייה היחידה היא שאני לא בטוח אם אתה צריך להיות רשום לאוניברסיטה עבור זה. אם כן, היית יכול להירשם לברוקלים קולג' שיש להם 'ספורט מנג'מנט' ואני הייתי כותב לראש המחלקה את העניין בלי לב לבלף; סתם להסביר את המקרה המיוחד שלך.

  7. אח… מייק ביבי והזכרונות….
    אני בטוח שגם בגילו שרה יכולה לסדר לו להיות הרכז הפותח של נבחרת ישראל, רק בשביל לשמוע את הקהל צועק " ביבי… ביבי…"
    "מייק היה, ותמיד יהיה חלק ממשפחת נתניהו. זוכרים שביבי גר באמריקה? תעשו את החשבון לבד…."

  8. בפורים הבא אני מתחפש לגיבור העל החדש החביב עלי, עידן עופר.
    ועכשיו ברצינות, אתה מתחיל לפתח עם השחקנים יחסים כמו שהיו למנחם עם החבר'ה של שנות השבעים והשמונים… אתה חי את החלום של כולנו

  9. עידן עכשיו ברצינות, אתה חייב לתפוס את מייקל רפפורט ולעשות איתו קטע. הוא מסתובב הרבה בניו יורק לא? או שהוא גר באל איי היום?

  10. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    אורלנדו חייבת לשנות את החמישיה שלה, סימנס צריך להתחיל את המשחק, הוא שחקן הגנתי מצויין והם בין הגרועים בליגה בהגנה. אחרי רצף של הפסדים חייבים שינוי.
    בוסטון כבר גרמו לכולנו להאמין שהם יכולים להגיע לגמר. אחרי שהיווארד נפצע כולם הספידו אותם אבל הם מראים שיש להם צוות מאמנים מעולה ושחקן שהגיע להראות לכולם שהוא יכול לסחוב קבוצה מנצחת על גבו.

    תודה רבה עידן

  11. עדיאל שמרון איזה תיאבון!
    אפס נבוב, בירוקרט פצפון
    מביט במראה רואה "כל-יכול"
    אתה לא חמור – אתה אתון.

    כי תאב אתה קרקע, רצית הכל
    אקח זה הדלי, אמלהו בחול…
    עכשיו עדיאלי, תפתח פה גדול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט