יומן סקרמנטו קינגס (1) – "אשר ייג(ו)רתי בא לי" / עמית טבול

ברוכים הבאים ליומן סקרמנטו הראשון לעונת 2016-17.

למי שפספס את פריוויו סקרמנטו לעונת 2016-17, יש מועד ב' בלינק הבא:

פריוויו סקרמנטו קינגס לעונת 2016-17

שלמה המלך, החכם מכל אדם, כתב בספר קהלת (פרק א' פסוק ט'):

"מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שייעשה ואין כל חדש תחת השמש"

בדרך כלל לבני אנוש קשה מאוד לחזות את העתיד, אבל לפחות לגבי אירועים או הרגלים מסוימים הקשורים בחיינו, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהם לא עומדים להשתנות. לא חסרות דוגמאות:

השמש תזרח במזרח; בסוף החודש נשלם מס הכנסה; בגיל 120 שנה (או קצת קודם) ניאסף אל עמנו, נחזיר ציוד לבורא עולם ונעזוב לעולם שכולו טוב; מחר בבוקר שוב נעמוד בפקק כשאנחנו לבד באוטו; רמבו ינצח את כל הרעים וירשום טריפל דאבל בקטגוריות ההרוגים, פצועים ושבורים; ביבי ינצח בבחירות; ניקולה פקוביץ' וטיאגו ספליטר לא ישחקו מעל 40 משחקים בעונה אחת (ביחד!); גור גולן ינצח השנה בפנטזי מכיוון שאחרי כל טרייד איתו תגלה שיצאת ברוקלין והוא יצא בוסטון (קצת מנחוס לא יזיק לנו) ו…סקרמנטו שוב פעם לא תעפיל לפלייאוף.

נכון, לעיתים בחלק מהמקרים הנ"ל יש טוויסטים בעלילה, אולם בגדול הסוף כבר ידוע מראש.

הקבוצה נמצאת במאזן 13-7 שמספיק למקום 10 במערב ומקום 4 בבית הפסיפי (לפני פיניקס). הלו"ז שלהם עד כה היה סביר בהחלט.

סקרמנטו החליפו יותר מחצי סגל, הספסל שודרג, החליפו את המאמן, המאמן החליף שיטה, עברו לאולם חדש, שינו את הלוגו. ומה בסוף? הם נמצאים בדיוק באותו מקום גרוע: מקום 11-10 במערב עם בחירת דראפט שכנראה לא תעשה את ההבדל. בקיצור: Same shit, different year.

נשגב מבינתי לפענח את תעלומת המלכים, מועדון עם כמות לא מבוטלת של כשרון שהוא למעשה האנטיתזה המושלמת למועדון שמנוהל קצת אחרת: סן אנטוניו ספרס.

אפשר לדבר שעות על סטטיסטיקות, מדדים וטקטיקת מאמן אבל בשורה התחתונה: 11 שנה בלי פלייאוף. לצערם השנה הנוכחית לא הולכת להיות שונה מקודמותיה ולכן בהיעדר שינוי מהותי בעתיד הנראה לעין, הפיתרון היחיד כאן הוא דחפור D-9, כלומר יש להרוס ה-כ-ל ולבנות מחדש, וזה כולל החלפת בעלים ,הנהלה ואולי מעבר לסיאטל.

 

Seatle – here we come?

 

בכל אופן, לא נסגור את הגולל על הקבוצה הזאת כבר עכשיו. אחרי הכל בקושי רבע עונה חלפה ולכן בכל זאת ננסה לנתח את ביצועי המדוכאים מבירת קליפורניה ואולי אפילו נצליח בטעות לחשוף טפח של אופטימיות בטווח הנראה לעין.

אז מה היה לנו עד היום? סקרמנטו פתחה את העונה עם ניצחון חוץ על פיניקס, הפסידה בבית לסן אנטוניו, ניצחה בבית את מינסוטה ואז כהרגלה בקודש יצאה למסע כושל של 5 משחקי חוץ במזרח בו הפסידה 4 רצוף לאטלנטה, מיאמי, אורלנדו ומילווקי, מסע שהסתיים (איך לא) בניצחון על טורונטו. המלכים חזרו הביתה, ניצחו את ניו אורלינס החבולה ואז פצחו שוב ברצף 4 הפסדים, הפעם מערבי, ללייקרס, פורטלנד, סן אנטוניו ולקליפרס, השתקמו שוב מול טורונטו, ניצחו את ווסטברוק נטול צוות הסיוע ואת ברוקלין נטולת לין והפסידו ליוסטון ,וושינגטון (בהארכה), בוסטון והניקס. הקטע של סקרמנטו עם טורונטו לא ברור. קבוצה שנמצאת במרתפי המערב עושה סוויפ עונתי על קבוצה שנמצאת בטופ המזרחי. נסתרות הן דרכי ה-NBA…

שנה שעברה הייתה לסקרמנטו את אחת מההתקפות המהירות והמהנות בליגה ואת ההגנה הגרועה בליגה. השנה הביאו את המאמן דייב ייגר (ההוא שמשתלב בציטוט שבכותרת) שדוגל בכדורסל הגנתי ואיטי יותר מזה של ג'ורג' קארל (בל נשכח שגם רונדו עזב). כתוצאה מכך השנה האופנסיב רייטינג שלהם עומד על 102.6 (מקום 18 בליגה) והדיפנסיב רייטינג עומד על 106.6 (מקום 23 בליגה). הקבוצה קולעת 102.4 נקודות למשחק (מקום 21 בליגה) לעומת 106.6 בעונה שעברה (מקום 3 בליגה).

דארן קוליסון קיבל את המפתחות של הקבוצה, אולם במהלך הקיץ הוא הספיק להסתבך עם החוק והושעה לשמונת המשחקים הראשונים של העונה. בהיעדרו טיי לאוסן היה הפוינט גארד הפותח ועשה עבודה לא רעה. קוליסון חזר ושימש בהתחלה כמחליף ללאוסן או לאפללו בהרכבים נמוכים במיוחד וכעת, כצפוי, פותח בחמישיה.

קאזינס עושה בערך את מה שעשה שנה שעברה וזה מצוין. בוגי מדורג שלישי בטבלת קלעי הליגה. הוא קולע 29 נקודות לערב (46% מהשדה, 75% מהעונשין, 38% מהשלוש) עם 10.5 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים, 1.2 חטיפות ו-1.4 חסימות –נתונים יוצאים מן הכלל לכולי עלמא. הבעיה שמה שטוב לליגות פנטזי לא בהכרח מביא ניצחונות והישגים (ע"ע אנטוני דייויס), בפרט כאשר הקופסא בראש לא מצטיינת מדי ערב. תזכורת קטנה לסט היכולות שלו כשהוא מתעסק בכדורסל:

 

https://youtube.com/watch?v=hWprreSZrTI

 

רודי גיי פתח מצוין את העונה ומעמיד ממוצעים של 19.4 נקודות, 6.5 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-1.4 חטיפות לערב. רודי כבר הבהיר לסקרמנטו שהוא לא מעוניין להישאר לטווח הארוך. העונה הטובה שהוא נותן בהחלט משתלמת לסקרמנטו מבחינת ערכו בשוק השחקנים.

קוליסון סביר עם 13 נקודות וקרוב ל-5 אסיסטים למשחק.

אפללו מגלה יכולת פושרת עם 8 נקודות למשחק. מקלמור ממשיך לאכזב ונמצא כרגע מחוץ לרוטציה. נראה שהוא כבר לא יפרוץ בסקרמנטו. אולי במקום אחר. גם טוליבר לא רואה דקות משחק, שלא לדבר על הרוקיז לביסייר ופאפאג'ייניס.

בגזרת המרוויחים מהגעתו של ייגר ניתן למצוא את מאט בארנס שהגיע איתו מממפיס. בארנס מקבל לא מעט קרדיט ממאמנו. גם קוסטה קופוס וגארט טמפל זוכים לדקות משחק לא מבוטלות. בארנס וקופוס בדרך כלל פותחים בחמישיה.

בגזרת המקופחים ניתן למצוא את כספי שמשחק 18 דקות לערב וקאולי-שטיין עם 12 דקות בלבד לערב. הראשון עד לא מזמן לא ראה מגרש וירד בכל קטגוריה סטטיסטית אפשרית מלבד הופעות בשאקטין, והשני משחק מעט מאוד ומבזבז את הפוטנציאל שלו.

דילמת כספי: האם לחכות לפציעה/טרייד של גיי או פיטורים של ייגר או שעליו לעבור עכשיו בטרייד לקבוצה כמו אוקלהומה, ברוקלין, קליפרס או פילי? אני בעד האופציה השניה. כספי נמצא בשנת חוזה וחייב להוכיח את עצמו העונה על מנת להצטרף לחגיגות המיליונים שמחולקים לכל זב חוטם. השמועות האחרונות דווקא מדברות על וושינגטון. יש גם שמועות על הכללת כספי כחלק מטרייד גדול יותר עם קאזינס. דילמה נוספת שלו: האם לעבור לקבוצת פלייאוף על חשבון סטטיסטיקה אישית שתסדר לו חוזה גדול או להפך?

כספי. יעבור בטרייד?

 

לסקרמנטו יש לא מעט בעיות מקצועיות מעבר לבעיות ניהוליות ומנטליות.

לקבוצה יש סגל עבה מדי, בעיקר בעמדות הגבוהים והפורוורדים, ומצבת גארדים חלשה. הרוטציה של ייגר קצרה.

אין אופציות קליעה משמעותיות בנוסף לקאזינס וגיי. בדרך כלל הבוקס סקור שלהם מורכב מ-30 נקודות של קאזינס, 20 של גיי ועוד 15-10 נקודות של קוליסון ולפעמים בארנס/אפללו. כל השאר לא מגיעים לדאבל פיגרס. עם זה לא הולכים למכולת.

מה בהמשך?

עד סוף חודש דצמבר צפוי לו"ז ברמת קושי בינונית הכולל מפגשים עם דאלאס (פעמיים), הניקס, יוטה (פעמיים), לייקרס, יוסטון, ממפיס (פעמיים), מינסוטה, פילי ופורטלנד (פעמיים).

זה אומר שאם הם לא מסיימים את דצמבר במאזן חיובי (והם לא…) אפשר להגיד שלום לחלום הפלייאוף שלהם משום שבינואר ממתינים להם אריות הליגה. רק משחק אחד בינואר יהיה נגד קבוצה שמדורגת נמוך יותר מסקרמנטו (מיאמי). בהצלחה לכם…ניפגש בעונה הבאה.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. ככה זה שסנטרים מחליטים שבא להם לצלוף ולא מתחזקים את השוטפ.
    וואלק שיעמוד בצבע, יקלע סלים ממטר וחצי יעשה 75% מהשדה ולא יתקרב לקו ה-3.
    את העבודה להעביר לו את הכדור צריך לתת ל MY MAN טיי. כבר חצי שעה נקי. ורודי גיי אפללו ועומרי שלנו מטווחים מה-3.

    שקאזינס הצהע שום ראסל בג'י יומו לא יעשה עליו דאנק.

    1. עדו מה שאתה אומר משמעותו שינוי רדיקלי בשיטת המשחק של סקרמנטו.
      גם לדעתי השיטה של ייגר נכשלה. צריך להכניס את קאזינס לרחבה ולהקיף בקלעים. שישאל את סטן ון גנדי איך עושים את זה.

  2. תודה עמית על יומן טבול בפסימיות רבה. אם אני כספי אני חושב רק על הסטטיסטיקה האישית, סורי. בתקופה של חוזים כל כך מופרכים אין שום סיבה שהוא לא ישותף בחגיגה ויסדר את כל המשפחה שלו להרבה זמן.

  3. שאני אני קורא את המשפט של שלמה המלך אני אומר לעצמי הגיע הזמן לפריוויו בסגנון תנכי או לתת משפט מהתנ״ך לכל קבוצה
    הוא כל כל מתאים לסקרמנטו שתקועה שנים על מקום 7-9 מהסוף בליגה ללא כל שיפור
    קאזינס וגיי חייבים להפרד ויפה שעה אחת קודם

    1. מומי יש בקהלת משפט על האשה שהכותב (שלמה המלך? לא בטוח!) מצא מרה ממוות. מתאים לך לעשות יומן לייקרס באותה רוח בהסתמכות על המשפט החכם הזה!

  4. סקרמנטו נכנסה לסוג של מלכודת דבש עם קאזינס – שחקן מצויין אבל הקבוצה לא מנצחת (מסיבות כאלו ואחרות) וכנראה שמתבקש פה טרייד ובנייה מחדש מסביב למישהו אחר.

    הקו האחורי גם כן חלש מאוד והם חייבים להשיג גארד בכיר ששם נקודות ו/או דומיננטי מספיק כדי לייצב את ההתקפה שם.

  5. תמיד אמרו שכספי וקאזינס חברים טובים. אחרי התקרית הבוקר נראה לאן זה הולך.
    לתחושתי קאזינס יחבור בעונה הבאה לגארד על בקבוצה חזקה שתלך עד הסוף.

    1. בוא נירגע…"תקריות" כאלו קורות כל יומיים…

      נכון שזה נראה לא טוב במצלמות אבל כל מי ששיחק קצת יודע שהאמוציות לפעמים משתלטות עליך, ואחרי מקסימום כמה שעות הכל עובר.

  6. סקרמנטו (עם כל הכבוד לכספי) מעניינת אותי כשלג דאשתקד. אני קורה את הפוסט המעולה הזה, אבל כל מה שאני מצליח לחשוב עליו זה:
    1. האם המצב שם קשה דיו בשביל שבוסטון יורידו להם את המכנסיים בטרייד של בוגי בעד הבחירה של ברוקלין + קצת שאריות?
    2. האם כדאי לבוסטון לעשות בכלל את הטרייד הזה, בהנתן מצב הברגת הראש של בוגי, הפוטנציאל המטורף של הדראפט הקרוב?
    3. האם בוגי זה באמת מי שיכול להקפיץ את בוסטון למעלה? או שזה יבוא על חשבון שחקנים אחרים, יוסיף בעיקר תסכול ולא ישפר את התמונה הכוללת?
    4. לאן בוסטון הולכת?
    תודה עמית על היומן הנהדר, נתת לי המון חומר למחשבה 😉

  7. שלם הקטן בהרבה מסך חלקיו + כוכב-על שלא הופך את ההישגים האישיים לרווח קבוצתי = בעיית מ-א-מ-ן. מאמן, הנהלה, צוות. בעיית מערכת. ברור כשמש.

    הלילה, גם הלילה, ראיתי את הקינגס. קבוצה כל כך מבאסת. בשלב מסוים נפטרו שם מעמדת השוטינג גארד, מצעד של פוורוורדים, עמרי נאלץ להתמודד עם הזריזות של דריק רוז – ומה זה משנה בעצם – קאזינס יקבל את הכדור, קאזינס יילך לסל עם ראש בקיר, או שקאזינס יזרוק מהשלוש.
    עושים ריצה יפה עם המחליפים, חוזרים מפיגור גדול נגד הניקס בגארדן – ובום, אותן מחלות. אין המשכיות, נפילת מוטיבציה, הפרצוף של קאזינס סובל. קבוצה מייאשת לצפיה. שנה שעברה עוד היתה ריצה והיה כיף – השנה זה בעיקר סבל.

    לחשוב על האיש הזה מתחת סדרן עבודה סמכותי כמו לברון או כריס פול, איזה גיים-צ'יינג'ר הוא היה במסגרת מתאימה. נראה סיפור אבוד.

    1. סומסום, ישנם כמה שחקני ליגה הנמצאים בסיטואציות הגרועות ביותר עבורם ולבי עליהם: קאזינס…פול ג'ורג'….ג'ן וול…אני חושש שחסאן ווייטסייד הופך לאחד כזה…עכשיו גם ראסל ווסטברוק…
      לא אשמתם

    2. אני עדיין דבק בעמדתי שקאזינס צריך לחבור לוול בוושינגטון או בסקרמנטו. הם שיחקו ביחד במכללות ויכולים לעשות דברים גדולים.

  8. תטדה רבה עמית

    אני הגעתי למסקנה הזאתכבר מזמן – חייבים לפרק ולהתחיל מחדש. קאזינס קיבל מספיק שנים להוביל ובחלק מהקרים גם קיבל צוות לא רע לעבוד איתו, חייבים לשלוח אותו למקטם אחר. טרייד על רודי גיי וטנקינג עצבני עם 3,4 בחירות דראפט טובות ולנסות מחדש.

    בהמשך למה שאמר עברי – אני פשוט לא יודע אם קאזינס טוב כמו ההייפ סביבו. המספרים מדהימים, סט היכולות והכישורים גם כן. אבל מה זה עוזר אם זה לא מוביל לכלום והקופסא שלו סדוקה קשות.

    לגבי כספי – אחרי קרוב לעשור בליגה אני לא בטוח שעונה חלשה בסקרמנטו תגרום לכל הגי אמים בליגה לוותר עליו. הוא הוכיח כבר מספיק פעמים שיש לו את התכונות טהיכולות שיכולים להתאים למספיק קבוצות ולקבל את ה-25/30 ל-4 שיסדר אותו ואת המשפחה שנים קדימה.
    אני לא בטוח שחצי עונה בקבוצה פח כמו ברוקלין או פילי תעשה את ההבדל בצורה כזו משמעותית.

  9. עד שלא תשתנה ההנהלה ובעלים הקבוצה לא תגיע לשום מקום, הקבוצה מנוהלת נורא, קבוצה לא מאומנת טוב כלל וכוכב אינפנטיל שלמרות הארסנל ההתקפי המדהים פעם אחר פעם בוחר את המהלכים הלא נכונים בהתקפה. הדרך היחידה של הקבוצה להגיע לפלייאוף בשנים הקרובות היא דרך בנייה מחדש את כל ההנהלה צריך להחליף גם, דמרקוס קאזינס לא יישאר בקבוצה בסוף עונה הבאה גיי יעזוב בסוף העונה וחייב טרייד על שניהם ולהיבנות מהדראפט האיכותי של השנה.

  10. תודה עמית על אחלה יומן כולל
    הפתיח (שלמה המלך)אין חדש תחת השמש (משפט חזק ונכון מאד)
    אשר יגר.. גיגלתי כי לא ידעתי, אך גיא היה מסביר זאת יותר טוב.

  11. כספי 1. סמיילי ואחרים צודקים, זה ממש נראה שהקרמה שלו
    בסקרמנטו בה שיחק הכי טוב או היחידה שהראה יכולת אמיתית.
    2. עמית עגל ואחרים גם צודקים, כספי שיפר את ההגנה שלו ביוסטון
    (כמובן שיש עוד מה לשפר) ומביא הרבה התלהבות ומראה ביטחון
    ומיסטר ייגר מייסטר לא מאמין בו ונותן לו לשחק כתרגיל מכירה.
    אז אולי טרייד.
    מקווה שיבחר נכון (אני ממש לא יודע)
    חוץ מפי גיי טאקר הוא הישראלי היחידי בNBA. 🙂

  12. אחלה תגובות כולל הצחוקים של ברחך עמית ויניב והרעיון של מידן.
    אחלה תגובות לכולם.
    לגבי מומי : שבארנס הערס "שכח" לשלם במונית
    והבין שעם המשטרה אפשר להסתבך
    אך עם האחים חזיזה שישליק ומומי עדיף לרדת למחתרת.
    מומי בצייד עכשיו.

  13. מעולה עמית, איזה כיף לקרוא.
    אכן קבוצה ללא כיוון וייגר מראה שהוא one trick pony. אני בטוח שאם יהיו לו את השחקנים שהוא רוצה הקבוצה תהיה הרבה יותר מוצלחת אבל עם חומר השחקנים הזה גם הוא וגם הקבוצה הולכים לאיבוד.
    קאזינס חייב ללכת עד פברואר אחרת הם יתקשו למצוא לקבל בשבילו נכסים הולמים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט