מארבע נשאר אחד. מארי אלוף עולם

מהו כשרון טניס?

האם אלו יידי טניס עדינות שיכולות לקבל וולי ב 150 קמ"ש ברשת ולהפוף אותו לדרופ שט שייעצר 20 ס"מ מהרצפה?
האם זו היכולת לרוץ בספרינט במשך 4 שעות? להכות סרב שני מדוייק? להגן על כל כדור?

במשך 15 השנים האחרונות התברכנו בשלוש אלופים שהם שלושת הגדולים שייצר הטניס, ועדיין מארי מצא את מקומו, והגיע למקום הראשון כשכל הארבע עדיין פעילים.

מאריי מגדיר מחדש את כשרון הטניס הנדרש לתפקיד המדורג הבכיר, כי הוא עושה את כל מה שרשמתי למעלה, והוא עשה את כל זה למשך הכי הרבה זמן. מארי בקרוב מאד יהיה בן 30 (בהפרש 4 ימים מנובאק וחצי שנה מראפא) ובתחילת 2017 הוא יהיה האחז שמבין ארבעת הגדולים והדור החדש הוא זה שמקום ראשון בעולם.

האם מאריי ראוי למקום הראשון? אין פה בכלל שאלה. נובאק שמנחם מחשיב כגדול ביותר ואני מחשיב בזה שרואה את הכדור הכי טוב, איבד משהו בריכוז באילעי שלו ומרגע שהטניס עבר למגרשים המהירים שם יש יותר דגש על אינסטינקטים ומהירות הוא לא יכל יותר להסתיר את הנסיגה המאד קלה שבא הוא מגיע למגרש.

מאריי לעומתו לא איבד שום דבר וביחד עם המאמן הישן חדש שלו לנדל, שהוא אחד הלוחמים והווינרים הגדולים בהיסטוריה פשוט המשיך בשלו בלי לאבד את הראש וזה מספיק להיות המקום הראשון בעולם לשנת 2016 בואך 2017.

האם הוא שחקן הטניס הכי טוב כיום? לא. ה A גיים של וואוורינקה בכיר עליו. האם יש לו את הפורהאנד הכי טוב. לא דל פוטרו המתקמבק מביא פורהאנד מעולם אחר השנה.  האם הוא המגן הכי טוב? גם לא, טיאם וזברב מכסים את המגרש כל כך טוב שאפשר לעשות מהם שמיכת פוך. אבל רק מאריי יכול לעשות את כל זה ברמה של 9.5 ולהגיע כל יום למגרש עם אותה אינטנסיביות ולכן הוא מקום ראשון. אחרי כל השנים האלו…

Image result for murray
מקום ראשון של ההווה והעתיד לוחצים ידיים אחרי שמאריי שוב ניגב עם קיריוס את המגרש

 

 

בנשים זהו סוף עידן הדינוזארית. סוף עידן הסארינה.  אנג'י קרבר הגיעה השנה לרמת משחק גבוהה מאד מאד מאד. היא הפכה לקיר לבנים עמיד לכל סוגי המזיקים. וכמו מארי בגברים היא מגיע כל יום לעבודה. מוכנה לרוץ להכות בכדור חזק ולמרות סרב דרדלה היא חתיכת קרצייה שאי אפשר להדביר גם עם פצצת אטום. לעיתים זה משעמם כמו קריקט אבל אז קרבר מביאה איזה מכה חתוכה או זויית בלתי אפשרית וסוגרת ראלי של 35 חבטות עם נקודה לטובתה.

Image result for KERBER WITH A CRICKET BAT
קרבר נחה אחרי סרב ראשון

 

סיכום השנה של עדו:

 

הישג השנה – הפול סלאם של נובאק. לא פדרר לא סמפרס ולא נאדאל ולא בורג הצליחו לעשות את זה. נובאק כן.

משחק השנה לצפות בו בשידור חוזר בפעם האלף: קיריוס מול בראון בסיבוב השני של וימבלדון

המשחק הטוב של השנה: וואוורינקה מביא את ה A גיים שלו מול ה A גיים של נובאק וזה אפילו לא קרוב.

הפתעת השנה: מוניקה פוייג מנצחת את קרבר מוגרוזה וקביטובה לזהב אולימפי.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה עידו.
    צד את עיני המשפט "הוא אחד הלוחמים והווינרים הגדולים בהיסטוריה". אאל"ט, היה לנו דיון לא מזמן בו טענת שהוא לוזר. שמח לראות ששינית את דעתך.

    1. נאמר על לנדל שהוא מקום שלישי בכל הזמנים במספר הנצחוניות.
      ווינר לטעמי הוא אחד שיודע להכריח נצחון שהמשחק בהשגת יד או מתנדנד.
      ראה לילארד שהתוצאה בטווח העשר נקודות. פדרר הזקן או קרבר של השנה האחרונה

  2. עידו תודה רבה. המשחק בין 2 חביבי המדור (קיריוס ובראון) מדהים.
    הסבלנות והעיקשות של מארי השתלמו. קשה היה לראות את זה מגיע כשהוא היה מספר 4 נצחי.

    עידו, אולי כמה מילים על ההבדלים במשחק בין מארי לנולה.
    לחובב מהצד נראה שהם משחקים אותו דבר.

    1. שאלה טובה. יש בניהם דיי הרבה הבדלים.
      הראשון זה שנולה רואה את הכדור טוב יותר. זה אומנם נשמע אמורפי, אבל זה מאשפר (או איפשר בלשון עבר) לנובאק לעמוד בתוך המגרש ולענות על הכדורים בעליה וככה לקחת זמן מהיריב שלו.
      הבדל קטן אבל שווה 5 שנים ברשות הדירוג.

      שנית מאריי לטעמי מחזיק ביידי טניס יותר טובות. זווייות , וואלי, הגשה הוא עושה טוב יותר.

      שלישית. מאריי מחזיק את הרקטה ב 1/4 סיבוב נובאק ב 3/8 סיבוב (איסט ווסט אן איך שלא קואים לגריפ הזה) ולכן הטופ ספין שלו אכזרי יותר אבל הופך אותו פגיע יותר לכדורים נמוכים.

      רביעית ופה זה הבדל של שמיים וארץ. נובאק הוא מלך כדורי ההכרעה. במצב BREAK POINT נובאק מחזיק בסטטיסטיקה עליונה. מאד מאד קשה לשבור אותו או לשחק בראש שלו.
      מארי לעומתו הוא חם מזג ויכול להפסיד משחק על מומנט שלילי.
      זאת הסיבה העיקרית שהוא בצל והקריירה שלו לא ברת השוואה לשלושת האחרים

      חמשישית 0 מאריי רץ הרבה יותר. הוא עומד יותר עמוק ואוהב לעלות על הכדור קדימה .

      שישית – מנבחינת טקטיקה שניהם לא מבריקים במיוחד. הם עושים את הדבר הנכון אבל לא בליגה של נאדאל או פדרר מבחינת יצירתיות. מאריי הפתיע אותי כמה פעמים השנה בבחירות שלו.

  3. אולי תפסיק לבלבל לנו את המוח עם "העתיד" האוסטראלי הדפוק שלך?
    מארי מספר אחד אבל לא היהמזמן מספר אחד מעצבן ואנטיפאתי כמוהו.

  4. מצוין עידו.
    מארי נראה לי תמיד בעל כישרון וטכניקה גדולים יותר מדג'וגוביץ', אבל תמיד נראה רך יותר ושביר יותר.
    אני חושב שאין הרבה ענפי ספורט שבו הקשיחות המנטלית משפיעה יותר. גם מארי הבין אחרי הניצחון בווימבלדון שהוא אשכרה יכול לנצח משחקים גדולים וזה עשה לו סוויץ' בראש וכמובן יחד עם הדעיכה של הענקים שפינו לו את המקום בראש.
    מגיע לו, הוא מין אנדרדוג תמידי.

    1. הוא כבר ניצח טורנירים גדולים… היה צריך לחכות לזמן שלו גם אם זה אומר להגיע לגיל 30 שיימעס לנובאק כבר להרביץ בכל הכח

  5. עידו הטורים שלך על טניס הם תענוג, וגם התגובות כמובן.
    הידע הזה הוא רק מתחביב או שיש לך רקע מקצועי במשחק? גם אתרי ספורט גדולים לא נוגעים בטקטיקה ובדקויות של המשחק והשחקנים כמו שאתה מראה פה, ולי זה חסר.

    1. אני מוכר טי שרטס למחייתי! (תלחץ על השם שלי ויפתח לך קולקציית קייץ 2017).

      השנה אחרי הרבה שנות צפייה. התחלתי לעבוד עם לי המאמן של סבילייה (בויקטוריה לא בספרד) למשך חודש, ואני ברמה של RECREATIONAL TENNIS , אני משחק פעמיים בשבוע ומעיף 100 סרבים כל יום. מקווה ששנה הבאה אגיע לרמה של CLUB TENNIS. (עברתי ממזמן את גיל 40) . אבל אין חשש את גור כולן אני אקרע לחתיכות כשאגיע לארץ בפסח.

  6. תודה על הטור!
    אני לא חושה שמארי ראוי לאיזכור נובאק, פדרר ונדאל… הוא בחיים לא היה עולה למקום הראשון אם איד מהם היה בכושר הטוב שלו. נובאק טיפה איבד את הרעב בשבועות האחרונים וזה מובן ! אני לא חושה שמארי השחקן השלם כטוב ביותר כרגע … אני חושב שעדיין שנובאק ורפא יותר טובים ממנו ההבדל הוא שמארי הוא היציב מכולם. המקום הראשון בוחן את היציבות שלך.

  7. תודה רבה על הטור הנהדר.
    לפחות להדיוט כמוני נראה שמה שמפיל את נולה בתקופה האחרונה זה מספר הטעויות הבלתי מחוייבות שהוא עושה. כתבת שדווקא מבחינה מנטלית הוא אחד החזקים (ואני זוכר שזה באמת היה כך). אז מה לדעתך הסיבה לנפילה המנטלית הזאת? יש דרך לדעת מעבר למה שהוא אומר?

    1. תודה מידן. מה שלום הילדה?

      דווקא, כתבתי לפני כמה שבועות על טראמפ. ואפילו פדעתי בול בתחזית שייבחר 28:22 (מי האמין על מישיגן ואיווה). עוד כתבתי שהוא יועלם ומייק פנס יהיה הנשיא בפועל מה 22/01.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט