הלילות של אירופה המחזור השישי

לאחר הבחירה שעשו תושבי ארצות הברית  נזכיר לכל  אזרחיה התוהים בדבר עתיד החיים היקום וכל השאר כי ישנה יבשת ישנה מרחק מטוס אחד ולאחר שהדוק ארז מזוודותיו ארצה גם הם מוזמנים לבקר. אמנם לא בכל מקום מדברים אנגלית אבל נדאג להם שלא יתגעגעו: ג'אנק פוד אפשר להשיג בכל מקום, האוניברסיטאות עובדות בשיתוף פעולה ויש לנו גם ספורט להציע. וחשוב מכך – כדורסל. הבא נציג לתושבי ארצות הברית את הכדורסל האירופאי ערב המחזור השישי. חבילות וכרטיסים באתר המפעל.

10 בנובמבר

יוניקס קאזאן (4-1) – הכוכב האדום בלגראד (3-2)

מדינות ברית המועצות לשעבר תמיד ספקו כדורסל טוב והיו תקופות שאף עלו על האמריקאים. יש הטוענים שטראמפ יתנהל כרודן ואם כבר רודן לא עדיף אחד עם סטייל כמו פוטין?  נמליץ לנוסעים לבלגראד לקפוץ לאצטדיון המקומי במשחקי בית ולנוסעים לרוסיה להצטייד בלבוש חם.

משחק מסקרן ברוסיה בין שתי קבוצות שמעוניינות להצליח יותר. קאזאן הפתיע את פנר בשבוע שעבר והיא תנסה להמשיך את המומנטום בבית. הסיפור עד עתה בקאזאן די פשוט – יש שחקנים טובים בקבוצה אבל אין כל כך קבוצה. הקבוצה מוסרת הכי מעט אסיסטים ביורוליג וקית' לנגפורד וקוינו קולום לוקחים על עצמם את משחק ההתקפה ומציגים הירו בול בטהרתו. כשזה עובד הקבוצה מנצחת את פנר כשזה לא היא יכולה להפסיד לכל קבוצה במפעל. הצצה במאזן תגלה שרוב הזמן זה לא עובד וחבל, כי יש שחקנים מוכשרים בקבוצה ובדקות שהיא כן משחקת ביחד זה נראה בכלל לא רע. כדי לנצח הערב הקבוצה תצטרך עזרה בהתקפה מול הקבוצה הסרבית הקשוחה משחקני העזר ומהספסל. או עוד התפוצצות של לנגפורד. מההיכרות עם הקבוצה יותר הגיוני שנראה את השני.

הסרבים מפתיעים עד עכשיו ומקשים על כל קבוצה שהם נפגשים עמה. ההגנה עובדת מצוין אבל הקבוצה חייבת לקלוע יותר נקודות. אם הערב יצליחו הסרבים לעצור הגנתית את הרוסים ולקלוע אפילו מעט יותר מהרגיל הם יכולים לנצח.

הימור: קאזאן תתקשה במשחק האיטי מול הסרבים מצד שני ההתקפה הסרבית היא לא בדיוק דונלד טראמפ בעימות לייב. קאזאן בקושי.

דרושאפקה דואוש איסטנבול (2-3) – בורוזה במברג (3-2)

בטורקיה אפשר למצוא בית חם ולא מעט כסף. רק תשאלו את האזרח דיוויד בלאט ואת לגיון הזרים האמריקאי שלו. אמנם ראש הממשלה נוהג להשבית רשתות חברתיות כל שני וחמישי אבל ייתכן וזה עדיף על אחד שמביך את עצמו בהן. גרמניה היא אחת המדינות המערביות הבודדות כרגע עם שלטון שמאל ליבראלי מוצהר ויציב וייתכן וזוהי האופציה הטובה ביותר בשביל אמריקאים ממורמרים בעת הזו. שם דרך אגב, כבר מושלת אישה.

דרושאפקה אמנם במאזן חיובי אך ללא כל ניצחון בית השנה במפעל. לקבוצה יש בעיות מנטליות וימי משחקי הכנה העליזים עמוק בעבר. אף אחד מההפסדים של הקבוצה לא היה מחריד כאשר מצד שני גם אף אחד מהניצחונות לא היה מרשים במיוחד, מהבינוניות הזו לא יצא שום דבר וכדאי לבלאט לחשוב מה הוא עושה. הקבוצה חייבת להימנע מהפתיחה הנוראית למשחקים שמאפיינת אותם השנה ולקלוע באחוזים טובים, אם הכדורים לא נכנסים לא לכפות את הזריקות ולשחק על יכולת החדירה של הגארדים שלה ועל היכולות של הקו הקדמי המעובה. יש  הרבה מאוד כישרון בקבוצה הזו והיא צריכה ויכולה לשחק מגוון.

בצד השני קבוצה שתתנפל על כל חולשה של הטורקים. במברג קבוצה מאוזנת אוד שרוצה להתקדם השנה ולבסס את מעמדה בכדורסל האירופאי (מתוך הנחה שהיא תזכה באליפות ותהיה גם שנה ההבאה. זה יקרה כנראה, דרך אגב). דריוס מילר מתגלה כהברקה ויזכה לפגוש את ההברקה הקודמת של במברג – בראדלי וונמייקר. במשחק הקודם מילר עלה מהספסל וסיפק .את משחקו הטוב ביותר העונה. מעניין יהיה לראות האם זה ישוב על עצמו גם הערב. במברג צריכה ללחוץ הגנתית מהפתיחה ולנצל את הנטייה של דרושאפקה לחלום חלק מהמשחק כדי לגרור אותה לדקות ההכרעה ולנצח. שבוע שעבר חטפו הגרמנים 102 נקודות והיא צריכה לחטוף הרבה הרבה פחות. גם כשמדובר במשחק חוץ.

הימור: קשה. דרושאפקה מוכשרת התקפית בהרבה מהגרמנים אבל הבעיות המנטליות והקליעה הלא יציבה עלולות לפגוע בהם. במברג תפתיע ותנצח.

פנאתנייקוס אתונה (2-3) – מכבי פוקס תל אביב (3-2)

טענות אנתרופולוגיות משוות בין אמריקה לרומא הקלסית, מהעיט על הדגל ועד לתרבות הלחם והשעשועים יש לטענה הזו אחיזה במציאות. כשהנשיא הנבחר בהחלט עומד בקריטריונים רומאים של עושר וחמדנות ומגלה עניין בחידוש האימפריה נמליץ למבכי הדמוקרטיה לבקר בגלגול הקודם של רומא ומולדתה של הדמוקרטיה.

לא בטוח שמצביעי הילרי ישמחו להגיע לישראל שם מולך המלך ביביהו בשקט ובטח. מצד שני הדוק כבר כאן ולפי השמועות נהרות של סטודנטים מאדלפי מתכננים להגיע אחריו. לדתיים שבהם נמליץ על ירושלים והמקומות הקדושים ולבורחים מטראמפלנד נמליץ על תל אביב שמצטיינת בגיוון אוכלוסיה ובה ישתלבו בקלות יתירה.

פאו מציגה יכול בינונית פלוס עד עתה ומבססת את ההתקפה על יכולותיו של קיסי ריברס ועל משחק אנד רול של ניק קלאת'ס. בינתיים הקבוצה הפסידה לקבוצות בעלות יכולת התקפית גבוהה וזה עלול להוות בעיה מול מכבי. הירוקים יהיו חייבים עזרה של שחקנים נוספים: כריס סינגלטון, דרו ניקולס מייק ג'יימס ומעל כולם – יאניס בורוסיס. לגבי האחרון, המפגש מול הקו הקדמי הרך של מכבי היא הזדמנות מצוינת ליאניס להיכנס לעניינים. הקבוצה צריכה להשתמש בפוורדים שלה ולנצל את החולשה ההגנתית של מכבי בחדירות ובכניסה צבע.

במכבי זקוקים לניצחון מאוד. גל מקל נשאר בארץ ודייג'י סילי צפוי לפתוח כשהמטרה הראשית היא עצירת משחק הפיק אנד רול של קלאת'ס ודומיננטיות בצבע. שאלת מייק צירבאס מתחילה לצוף עם הזמן ומכבי צריכה למצוא את האופן הטוב ביותר להשתמש בסנטר עליו שלמה מליון דולר. לצד צירבס גם ראד נעלם מאז תחילת העונה ומכבי זקוקה לו מאוד. גאודלוק את ווימס ימשיכו כנראה להוביל בצד ההתקפי ויזדקקו לכל עזרה מצד הספסל והשחקנים שסביבם. אחרי הכישלון שבוע בעבר זו הזדמנות למכבי להוכיח שיש בהם יותר ממה שהראו עד עתה.

כיוון: מודה, קשה לי לראות את מכבי מנצחת. מצד שני פאו לא הרשימה יותר מידי עד עתה ואם מכבי תכנס לזון התקפי ותעצור אפילו חלקית את ההתקפה היוונית היא יכולה לחזור עם ניצחון. קרב צמוד וניצחון ירוק

EA7 אמפוריו מילאנו (2-3) – אנאדולו אפס איסטנבול (2-3)

אז על טורקיה כבר דברנו ומן העבר השני איטליה היא אופציה מעניינת מאוד לבוחנים אופציות יציאה מארה"ב. אמנם דוברי אנגלית רבים לא יהיו שם אך היתרונות התרבותיים והקולינריים של ארץ המגף ושל בירת האופנה הם רבים. כמו שאמרנו מקודם רומא היא ממקורות ההשראה של אמריקה ואין מקום טוב מזה להתחיל במסע החיפוש אחר אמריקה שנעלמה ואבדה.

מילאנו פתחה את העונה מצויין ונחלשה ככל שהעונה התקדמה. במשחקים האחרונים חזר ג'נטילה להוביל את הקבוצה לצד סנדרס שפורח. לצידם שחקני המשנה אמנם נלשו אך עדיין מדובר בקבוצה בעלת פוטנציאל התקפי גבוהה מאוד שקלעה שבוע שעבר מאה פלוס נקודות מול במברג. הקבוצה תצטרך ערב הגנתי טוב מול אפס המתקמבקת הכולל עצירת הפוורדים והגארדים המצוינים התקפית של אפס. התקפית כדאי למילאנו לשחק לצבע ולקוות לערב טוב של ראדוליה ומקלין. חזרתו של מצ'באן לעניינים עשויה לעזור מאוד לקבוצה שמאז שנחלש לא מוצאת את עצמה.

אפס מתחילה לחזור לעניינים לאחר פתיחה נוראית. תומא הורטל מנהל את המשחק ואת שלל הכישרונות התקפיים בסגל.  היכולת שלו משנהי את מה שניתן להוציא מהסגל של אפס והוא זה שאפס זקוקה לו גם הערב. לצידו הטריו תומאס – בראון – קוטון ימשיכו לקלוע כשכל עזרה מטיילור האניקט וצ'די אוסמן יתקבלו בברכה. אם הקבוצה תבוא באנרגיות בהן שיחקה מול דרושאפקה  ותמשיך לבלוט בצד ההתקפי היא בהחלט יכל לנצח.

הימור: אפס נראתה מצוין במשחקים האחרונים ומילאנו לא. משחק החזרה של אפס למרכז הבמה וניצחון חוץ חשוב.

FC ברצלונה לאסה (3-2) – ז'לגיריס קובנה (4-1)

בין השנים 1936ל1939 התרחשה בספרד מלחמת אזרחים בין המורדים לשלטון שכללו קבוצות אנרכיסטיות וקומוניסטיות למיניהם לבין השלטון המקומי. אחת מבסיסו של השלטון המקומי היה בקטאלוניה. תמיכה זרה מחלקים שונים של העולם זרמו לשני צדיי המערכה כאשר אמריקאים רבים באים לעמוד לצד השלטון המקומי, חלקם מפורסמים כגון ארנסט המינגווי. מי שפוחד מאנרכיה שתשרור בארה"ב בעקבות עליית הדולנד בהחלט יכול לבוא לקטאלוניה ולקבל השראה מהאמריקאים הצעירים שבאו עד ספרד כדי להלחם לטובת אמונותיהם.

הזדמנות מצוינת לפתוח פער בצמרת אחרי הגמגומים בתחילת העונה לברצלונה. ג'סטין דולמן עדיין בחוץ וויקטור קלאבר והילד ג'ונתן הולמס ינסו לחפות על חסרונו. הקבוצה לא בולטת יותר מידי בצד ההתקפי (לא קלעה עדיין 80 נקודות במשחק העונה) אך מציגה הגנה ראויה לציון שסופגת 67 נקודות בלבד בממוצע למשחק. טייריס רייס מוביל את הקבוצה התקפית לצד נבארו והקבוצה זקוקה בדחיפות לשחקן שיוביל התקפית לצידם. בהיעדר ג'סטין דולמן זו צריכה להיות המשימה המרכזית של הספרדים מול הליטאים.

אצל הליטאים לא נראה שמשהו עובד בינתיים. הקבוצה חלשה מאוד התקפית, קולעת האחוזים נמוכים ולא מוצאת שחקנים שיובילו אותה לצד מוטום ברוק ולאו ווסטרמן. מול קבוצת התקפה חלשה יחסית כמו ברצלונה הליטאים יכולים לקוות למשחק צמוד אם יצליחו לשחק קשוח בשני צידי המגרש. שאראס חוזר לברצלונה וקשה לראות איך הוא יוצא משם עם חיוך. הליטאים יקוו לחוק שיגרש את האירופאים מארה"ב ויחזיר אליהם את שלל הבנים האובדים והמוכשרים שמשחקים בNBA. פורזינגס אנחנו מחכים.

הימור: לא הכי יפה לא הכי מושלם אבל ברצלונה תעשה את שהיא צריכה לעשות.

11 בנובמבר

גאלאטאסרי אובדנק איסטנבול (5-0) – אולימפיאקוס פיראוס (2-3)

אין הרבה מה להרחיב. גלא היא נמושת המפעל ומציגה הגנה נוראית התקפה שלא מצליחה להתרומם ותלות מוגזמת בשחקנים. אין סיבה שהמשחק הזה ישנה את זה. סינן גולר הוא עוגן של הקבוצה אבל הוכח שגם כאשר הוא מופיע הקבוצה זה לא עוזר. ראס סמית' הוא פלופ אדיר ובהיעדרו אין לקבוצה כמעט סקורר שייקח אותה על כתפיו. ג'סטין דנטמון סיפק כמה משחקים טובים וכך גם טיוס אך הם זקוקים לעזרה. עזרה ששילב די והשחקנים המקומיים לא מעניקים להם מספיק.

באולימפיאקוס העניינים מסתובבים סביב ספאנוליס ואריק גרין כשאחד מהזרים או השחקנים המקומיים מופיעים לצידם בסבב משתנה. ראוי לציון פרינטזיס שפתח את העונה מצוין לצד ספאנוליס. אולימפיאקוס צריכה להעלות את ממוצע הנקודות שלה (83) מול גלא כשההגנה של הקבוצה היא טובה יחסית ולא אמורה להתקשות מול גלא. ספאנוליס כבר ידאג לשאר.

הימור: אולימפיאקוס. מצד שני אחרי שטראמפ ניצח אולי נזכה להפתעה נוספת. כאן כמו שם- קשה לראות את זה קורה.

צסק"א מוסקבא (0-5) – ריאל מדריד (1-4)

המשחק של המחזור מפגשי בין שתי הקבוצות הטובות ביותר עד עתה במפעל. מוסקבה ומדריד הם שתי ערי בירה חשובות ובעלות היסטוריה כך שתושבי וושינגטון המתוסכלים מהשכן החדש יכולים למצוא בהן את מקומם.

צסק"א מציגה כדורסל כמעט ומושלם השנה במפעל. ההתקפה מובלת על ידי ננו דה קולו תאודוסיץ' וארון ג'קסון וההגנה מוחזקת על ידי חיאפה היינס וחבריהם. בריאל הצוות המקומי בהובלת סרחיו יול ורודי פרננדז מובילים את הקבוצה עד עתה ונעזרים בסי ג' קרול אנתוני ראנדולף וחבריהם שמביאים למשחק שלל יכולות התקפיות והגנתיות. מפגש בין שתיים הקבוצות המובילות התקפית ביבשת (קולעות 88 נקודות ו90 נקודות כ"א) שמסוגלות לנצח כל קבוצה באירופה השאלה הגדולה היא האם הם מסוגלות לנצח אחת את השנייה.

הימור: ריאל מצויינת אבל צסק"א משחקת כקבוצה  טוב יותר. ההגנה הרוסית היא משהו שריאל לא נתקלו בו עדיין והיא בהחלט יכולה לעצור את השחקנים הבולטים בריאל.

באסקוניה וויטוריה (2-3) – פנרבחצ'א אולקר (1-4)

משחק מסקרן מאוד בחבל הבאסקים המהווה יעד אטרקטיבי ליוצאי ארה"ב, החבל שואף לעצמאות וכאשר אתה מיואש ממדינתך ומן הפוליטיקה בכלל אין טוב מאשר להתחיל מחדש.

באסקוניה מסתדרת בהיעדר ברנייני כאשר טורקין שנגלייה ושיין לארקין מובילים אותה. בפנר ברנייני יחזור ואתו כך יקווה אוברדוביץ' גם היכולת הטובה שנעלמה שבוע שעבר. בובי דיקסון מוביל את הקבוצה כשהוא קולע בלא פחות מ60 אחוז לשלוש. לצידו אקיפ אדו בקו הקדמי וקוסטאס סלוקאס עוזר גם הוא. מעניין הוא שבאסקוניה מובילה על פנר הן בריבאונד והן באחוזים לשתיים ואילו פנר מובילה באחוזים לשלוש. צפו לקרב התקפי חם. כדי לנצח יצטרכו הטורקים לעצור את ההתקפה השוטפת של באסקוניה ולהוריד את האחוזים שלה משתיים. בנוסף היא תצטרך את יאן ווסלי ואודו בקשיחות מרבית כדי לחפות על החיסרון בריבאונד מול הבאסקים. הספרדים צריכים לקוות ליום קליעה רע משלוש של הטורקים ולהכריח אותם לשחק במיד ריינג'. בנוסף כדאי לבאסקוניה שלא לשלוח לקו יותר מידי את אחת מקבוצות העונשין הטובות באירופה. הגנתית פנר סופגת פחות מבאסקוניה ויהיה מעניין לראות איך באסקוניה תתמודד מול ההגנה הטורקית.

הימור: צפו לקרב חם התקפית  והגנתית. פנר תנצח אבל זה לא הולך להיות קל בכלל.

 

 

לפוסט הזה יש 86 תגובות

  1. וואו צסק'א-ריאל. איזה משחק! אני הולך כאן על ניצחון לריאל כי גם לצסק'א מותר להפסיד מדי פעם.
    עוד משחק חם בין שתי הקבוצות שאני מאוד אוהב במפעל- דרושפקא ובאמברג. הגרמנים האלו קשוחים אבל הקבוצה של בלאט חייבת להתאבד על המגרש היום. אחרת למה יש בית?
    גם מכבי ת'א פנתניאקוס משחק שתמיד מבטיח דרמות.
    כיף של מחזור

    1. בגלל אובדן המחשב כתבתי במחשב בבית
      שלושה אחים נתלו עלי שאתן להם אותו ככה שהייתי צריך לקצר ככל יכולתי. אערוך בהמשך
      בכנות יש לי מזל שאני חי ונושם

      מה בדבר הסטודנטים מאדלפי דוק?

  2. כיף של פריביו, החכמתי הרבה.

    [ ואם נודניק כמוני יכול להעיר רק שפורזינגיס הוא לטבי ולא ליטאי – זה אומר שעבדת קשה 🙂 ]

  3. זה משחק פשוט מזעזע
    זה לא השבוע של הכדורסל הישראלי
    מכבי משחקת כדורסל בלי כריזמה , בלי תשוקה ובלי אופי
    בצלמו ודמותו של המאמן שלה ??

  4. משחק נוראי… במסגרת אכילת הכובעים של הימים האחרונים יתכבדו כל מי שחשבו שמכבי יכולה לקלוע 85 נק' מתי שבא לה

  5. חזרתי מאוחר מהעבודה, פתחתי ערוץ הספורט והתוצאה היא 30 נק' למכבי ברבע השלישי?ההגדרה של רבע ביורוליג השתנתה או שההגדרה של מכבי למה זה כדורסל?!
    אפשר הסבר על מה שקרה עד עכשיו? (כי כדורסל כנראה לא היה..)

  6. צירבס מדהים. לא יכול להיו שהוא שחקן הגנה כ"כ גרוע זה מאוד מוזר. או שאף אחד לא ראה קלטות שלו מהעונה שעברה או שמשהו ממש דפוק בשיטה של מכבי. אני מנסה להסתכל עליו עכשיו בהגנה והוא די לבד

  7. אף על פי המשחק העלוב
    מכבי צריכה 2 שלשות של גאדולוק והיא חזק במשחק
    היא חייבת לעשות סלים מהר וללכת על משחק של הרכב נמוך
    שהדר יפשיר את ג׳ו אלכסנדר

  8. גבוהים של היריבות יעשו שיאי קריירה באופן עקבי מול מכבי
    בלי PF כל יציאה לחסימה של אייברסון נגמרת באופנסיב ריבאונד קל

  9. הפסד פשוט מביך לקבוצה רעה
    סינגלטון במשחק לקלטת של הסוכן
    כל דקה שצירבס על המגרש מכבי במינוס 2
    יש מדד פלוס מינוס ביורליג ? נראה לי שהוא במינוס 20 בדקות על המגרש

כתיבת תגובה