הלילות של אירופה סיכום המחזור השישי

אירופה היא מקום משונה. אתה חושב שאתה יודע עליה דברים, שאתה בקיא בהיסטוריה בתרבות באופי, שהמידע הזה הוא כמו מפה, מאפשר לך לדעת מה קורה מה יקרה ולאן הדברים הולכים. והנה מסתבר שיש במקום עוד כוחות שפועלים מתחת לפני השטח שמידי פעם יעלו ויפתיעו אותך. לאירופה, יש עוד מה להציע.

כי אם חשבתי שאני על היורוליג יודע משהו בא המחזור השישי והוכיח שהולכות להיות הפתעות העונה, שיש כאן לא מעט קבוצות שגם במצב קשה יש  להם מה להציע ושגם את הצמרת הסגורה לכאורה, אפשר בהחלט לפרוץ.

יוניקס קאזאן 65 (4-2) – הכוכב האדום בלגראד 62 (4-2)

בהכנה למשחק הצענו לקזאזן שתי אופציות לניצחון: הרחבת המשחק הקבוצתי או עוד התפוצצות של קית' לנגפורד וניחשנו שייבחרו בשנייה. קאזון מיעטה להתמסר (11 אסיסטים) לא קלעה באחוזים מחרידים לשלוש (20 אחוז עלובים ונוראיים) שלושה שחקנים בלבד קלעו בדאבל פיגרס וקית' לנגפורד אחד עם 23 נקודות ומקום ראשון בטבלת הקלעים במפעל העונה. מול ההתקפה החלשה של הכוכב, זה בהחלט הספיק.                                                                                                                                                             מי עוד היה שם בקאזאן? מרקו בניץ' קלע עשר וכך גם לטיביוס ויליאמס שהוסיף תשעה ריבאונדים. אבל באמת, חוץ מקית' לנגפורד אים לי הרבה מה לומר על הקבוצה הזו.

רק ברבע הריבעי קלעה קאזאן מעל עשרים נקודות הכוכב לא קלעה כך באף אחד מן הרבעים. לכאורה,הכוכב עשתה את מה שהיית צריכה לעשות. היא הורידה את קצב המשחק נתנה לקאזאן להחטיא. אבל ההתקפה החלשה שלה בתוספת יום טוב של לנגפורד ורבע רביעי סביר של המארחים ניצחו את המשחק. הקלע המוביל בכוכב קלע 11 נקודות (נייט וולטרס) שלצידו שחקן בודד עם ספרות כפולות (קוזמיץ', 11). לא מנצחים משחקים עם התקפה כזו, גם מול קאזאן.

דרושאפקה דואוש איסטנבול 72 (2-4) – בורוזה במברג 70 (4-2)

אז דרושאפקה למדה  ופתחה את המשחק חזק עם 23:17 ברבע הראשון. ברבע השני היא נחלשה וירדה למחצית בשווין עלתה כהרגלה חזק הגנתית לרבע השלישי וכמעט ואבדה את המשחק הרביעי. בסוף – ניצחון אבל לא אחד מעודד במיוחד בטח שיומיים לאחר מכן היא מפסידה שוב בליגה. לצפות בקבוצה הזו זה להכנס לעולם של חוסר וודאות, איך הקבוצה תראה? אי ייראה כל רבע? האם הקליעות לשלוש ייכנסו? גם הניצחון לא מעניק שום תשובה לאחת הקבוצות הכי לא יציבות או בברורות במפעל עד עתה. כרגע הקבוצה בטופ אייט במאזן לא רע, אבל אם זה ימשיך ככה האוהדים שלה יחיו בחוסר וודאות עד הרגע האחרון.

ובמשחק וויל קלייבורן מיודענו קלע 17 נקודות והוסיך 5 ו3 בריבאונדין ואסיס'. דייריס ברטנס הפציע עם 15 ווונמייקר ומאורמן קלעו 11 כ"א. הקבוצה המשיכה למסור מספר חד ספרתי של אסיסיטים ולהסתמך עך היכולת של הגארדים והפוורדים שלה ליצור מצבי קליעה. הקבוצה קלעה באחוזים סבירים (40 לשתיים 36 לשלוש) ואין (לי) ספק שמשחק קבוצתי יותר היה מעלה אותם.כדאי לתת גם קרדיט להגנה של במברג.

בבמברג יאניס סטריינקיס 14 ת'ייס 13 וניקולו מלי 10 נקודות 10 ריבאונדים ו4 אסיס'. הקבוצה שיחקה מצוין ברבע הרביעי וכמעט הצליחה לחפות על רבע שלישי חלש שבסוף, צריך לומר נכנעה לקבוצה שקצת יותר טובה ממנה. במברג משחקת כדורסל נכון והיא  צריכה עוד קצת ספקי נקודות ומעלי אחוזי קליעה (כן דריוס מילר, 12 זה לא מספיק ולא מה שמצפים ממך) כדי לתת פייט לקבוצות בדרג מעליה.

פנאתנייקוס אתונה 83 (2-4) – מכבי פוקס תל אביב  75 (4-2)

לא הרבה נשאר מהיריבות הגדולה בין מכבי לאו (להזכירכם: גמר היורוליג 2011- 2012). פאו עשתה את העבודה בבית ונצמדה לצמרת במפעל כשבינתיים ההבאה של צ'אבי םפסקוול בהחלט מוכיחה את עצמה עד עתה. מצד שני – היא שיחקה מול אחת הקבוצות המאכזבות השנה בינתיים ונגררה אתה להערכה.

פאו לא הבריקה בשום שלב של המשחק ולא קלעה מעל ל20 נקודות באף רבע או הערכה. כריס סינגלטון הופיע בענק עם 26 נקודות שלצידו קלאת'ס עם 13 ו6 אסיס'וג'יימס גיסט עם 12. קולו של בורוסיס ממשיך לידום. הקבוצה קלעה באחוזים נוראיים ל3 (25) וזה דבר שחייב להשתפר כששוב שחקנים רבים שאמורים להוביל את הקבוצה לא מופיעים. פאו מסתדרת לא רע השנה במפעל ואני מנסה לחשבו מה יקרה כשהפזאל יתחבר שם ונראה את בורוסיס לצד ריברס סינגלטון וקלאת'ס מככבים. זו קבוצה עם פוטנציאל פיינל פור שיכולה לשחק טוב בהרבה.

מכבי משיכה לשחק רע ולא להיראות כמו קבוצה. בטח לא כמו קבוצה עם שחקנים כמו שיש לה. נזכיר שווימס עם 15 וגאודלוק עם 14 שדווין נתן 11 וצירבס 12. הקבוצה אמנם ניסתה (כהרגלה)לחזור מהקבר ברבע הרביעי ואף נגררה להארכה אבל החולשה ההתקפית הנפילה במאני טיים היעדר השחקנים המשלימים והתלכיד הקבוצתי הביאו עוד הפסד לקבוצה חסרת הזהות מתל אביב שמוצאת את עצמה מתבוננת מלמטה על הטופ אייט.

EA7 אמפוריו מילאנו 105 (3-3) – אנאדולו אפס איסטנבול 92 (4-2)

ניצחון יפה למילאנו מול קבוצה לא רעה שהוכיחה שמבחינה התקפית מילאנו היא מהמובילות ביבשת. ראקים סנדרס כיכב עם 22 באחוזים מצויינים והוסיף 7 ריבאונד.  ג'נטילה עם 17 קורנוסלב סימון עם 14ראדוליצה 13 וקלנטייס עם 10. לא רע. הקבוצה קלעה ב68 אחוז לשלוש (!) וחמישים אחוזים לשתיים ומסרה 24 אסיסטים וכאמור- נראתה מצוין התקפית. מילאנו הובילה לכל אורך המשחק וסגרה סיפור ברבע השלישי בו קלעה 30 נקודות (לא ירדהמ24 באף רבע). תצוגה התקפית כזו שווה ניצחון, בטח מול אפס, בטח בבית.

אפס שיחקה לא רעה ברוב שלבי המשחק כשגם היא קולעת טוב בכל הרבעים אך נפילה ברבע השלישי בו קלעה 18 נקודות בתוספת 28 האחזוים בהם קלה לשלוש עמדו בעוכריהם. תומא הרוסטל המשיך להוביל וקלע 18 ומסר 7 לצידו דסטון עם 17 ובראון עם 16 (8 ו7 ריבאונדים כ"א בהתאמה) וצ'די עוסמאן עם 14. כאמור הקבוצה לא קלעה באחוזים טובים לשלוש ונתנה ערב הגנתי רע מאוד בו מילאנו עשתה ככל העולה על רוחה בהתקפה. 92 נקודות במשחק חוץ זה לא רע בכלל אבל איפה ההגנה איפה. אם אפס רוצה לעלות למעלה, ונדמה לי שהיא רוצה, היא חייבת להשתפר בחלק הזה של המגרש.

משחק התקפי אדיר. סנדרס
משחק התקפי אדיר. סנדרס

FC ברצלונה לאסה 92 (2-4) – ז'לגיריס קובנה 86 (5-1)

בסוף הדבר הכי מרגש במשחק לצד החזרה של שאראס לברצלונה הוא החזרה לחיים של פטרי קופונן. הגארד שחזר מפציעה בתאונת דרכים לאחרונה קלע 16 נקודות ולצד 20 של רייס 12 של וזנקוב ו11 של אריקסון הוביל את בארסה לניצחון בבית. שתי הקבוצות פתחו מגומגם משהו כשז'לגיריס נלחמת ברבע השני ויורדת למחצית בפיגור נקודה בלבד. ברבע השלישי פתחה בארסה פער קטן שנשמר לאורך כל המשחק. בארסה קלעה באחוזים טובים ונראתה כמו שמצפים ממנה להיראות השנה. מי שאני מעוניין להזכיר הוא אנטה טומיץ' שהתחיל רע מאוד את העונה וממשיך בגרף הירידה שלו בשנים האחרונות. ממי שציפו שיוביל את הקבוצה ויהיה סטאר אירופי לא נשאר יותר מידי וזה חבל מאוד.

בז'לגיריס שאראס ממשיך להשתלח בשופטים וטען שבלעדיהם מצב הקבוצה היה שונה לחלוטין. והאמת? לדעתי אם הקבוצה היית משחקת כמו ששיחקה הערב מתחילת העונה ייתכן וזה היה משנה את התמונה. 26 נקודות של מוטום ברוק לצד 12 של יאנקואס ו10 של קווליאאוסקס כש הקבוצה קולעת בחימישם פלוס אחוזים לשתיים וארבעים פלוס אחוזים לשלוש זה משהו שלא רואים הרבה השנה בליטא. ערב התקפי טוב יחסית שלא הספיק מול קבוצה טובה בהרבה. אם היית בעיה בהתקפה של ז'לגיריס זה ההליכות לקו, מול בארסה והקו הקדמי שלה צריך לזרוק יותר פעמים מהקו מאשר 16 זריקות בלבד. שהקבוצה תמשיך לשחק ככה והמצב ישתפר, ומי יודע אולי גם השופטים יהפכו לנחמדים יותר.

welcome

 

גאלאטאסריי אובדנק איסטנבול  89 (5-1) – אולימפיאקוס פיראוס 87 (3-3)

הפתעת המחזור הראשונה מגיעה בטורקיה והיא בהחלט הפתעה נעימה, ניצחון בכורה לגלא במפעל על קבוצה שנראתה עד עתה טוב ממנה בהרבה. מה השתנה? פשוט יחסית – גלא מצאה קבוצה שתקלע פחות ממנה בהתקפה. ואם תאמרו: כל ניצחון הוא כך נאמר שגלא לא יצאה מגדרה בהגנה כדי לנצח. היא שיחקה טוב התקפית אולימפיאקוס פחות וכמובן גולת הערב: הבלוק של טיוס על השלשה לניצחון של ספאנוליס.

ג'סטין דטמון ממשיך להיות נקודת האור בגלא וקלע הערב 22 לצידו דיברל עם 17 דיי עם 16 וטיוס עם 10 8 ריבאונדים וחסימה אחת גדולה. הקבוצה קלעה ב59 אחוזים לשלוש בכמעט 40 לשתים ונראתה ממש כמו קבוצת כדורסל כשמסרה 20 אסיס'. מנגד משחק התקפי לא רע של היוונים אבל גם לא משהו לדבר עליו יותר מידי. מנזקקי'ץ עם 19 מאט לוג'סקי עם 15 פריטזיס ממשיך לשחק טוב עם 17 בירץ' עם 16 וספאנוליס עם 14 ו8 אסיס'. הקבוצה קלעה סביר, התמסרה סביר והגיע לסקור טוב. ההגנה יכלה לעשות קצת יותר ואריק גרין היה יכול לקלוע יותר מה2 שלו ואז אולי התוצאה היית אחרת. בסוף, הפסד לא מחויב ויש לקבוצה מרחב תיקון.

ריאל מדריד 90 (2-4) – צסק"א מוסקבא 91 (0-6)

המשחק הטוב ביותר שהמפעל יכול לספק העונה נפתח בסערה על ידי המדרידאים שניצחו את הרבע הראשון 17:26. הרבע שלאחריו היה הפוך וצסק"א התפוצצה על ריאל ברבע של 12:30.. במחצית השניה ריאל אמנם שלוה יותר במחשק ניצחה א תהרבעים השלישי והרביעי והצליחה לעצור חלקית את צ'סקא שקלעה 42 לעומת 59 במחצית הראשונה אך למעשה, הם היו ברדיפה תמידית ולא הצליחו להביא את עצמם לקראת הסוף למצב לניצחון. בסוף: צסק"א מושלמת ריאל קצת פחות.

בצסק"א: 28 לדה קולו, 15 ו6 אסיס' למילוש קורבנוב עם 13 ו8 ריבאונדין והיינס עם 10. אצל ריאל סרחיו יול המשחק ענק עם 21 נקודות ו7 אסיס'סי ג' קרול עם 13 ג'ונאס מצ'יליוס עם 11 וראוי לאזכור גם הילד לוקה דונציץ' עם 9 נקודות ו8 ריבאונדים.

אני לא מרחיב על המשחק אבל ממליץ בחום לראות אותו במלואו ביוטיוב. משחק ששוקח ברמה גבוהה, בקצב גבוהה ומלא בהמלכי היילייטס למיניהם,לא תתאכזבו.

באסקוניה וויטוריה 86 (2-4) – פנרבחצ'א אולקר 52 (2-4)

יש משפט שמאמנים אוהבים להגיד והוא נראה לי מתאים למשחק הזה: יש דרך להפסיד. פנר הגיע לבאסקוניה ואנשים (כולל אני) ציפו לקרב התקפי גדול ומופלא. פנר חטפה בראש מבאסקוניה והיא כבר בשני הפסדים רצופים לקבוצות שהיא יותר טובה מהם. פנר לא קלעה באף רבע יותר מ16 נקודות כשבמחצית הראשונה כולה היא קולעת 24 ומי יודע מה צעק אוברדוביץ' במחצית כי למחצית השניה הם עלו במטרה השתפר וקלעו 28 נקודות שלמות. אחוזים: 15 אחוז לשלוש 36 לשתיים. אף שחקן לא קלע מעל עשר נקודות כשקוסטאס סלוקאס המוביל עם 9. הפסד לבאסקוניה בכל פמטר אפשרי ונוכל להמשיך ככה עוד הרבה.

באסקוניה שיחקה את משחקה הטוב ביותר עד עתה. היא הצליחה להוריד באופן מדהים את אחוזי השלוש של הטורקים, להכריח אותך למיד ריינג' ולשבש להם את כל משחק ההתקפה. בנוסף היא גם קלעה לא מעט נקודות מול אחת מקבוצות ההגנה הטובות עד עתה במפעל. 13 נקודות קלעו גם שיין לארקין (6 אסיס') גם אנדרה ברנייני שחזר מפציעה וגם יונאס וויגטמן (הוסיף 8 ריבאונדים) ג'אקה בלזיץ הוסיף 11 כאשר כל שחקני באסקוניה מלבד אחד קולעים הערב. הקבוצה קלעה באחוזים טובים מסרה מעל 20 אסיסטים ונראתה מעולה מול הטוענת לכתר. אחרי ניצחונות על ריאל ופנר אף אחד לא יזלזל בקבוצה הבאסקית והאמת? הם הרוויחו את זה.

איזה ניצחון בבסאקוניה
איזה ניצחון בבסאקוניה

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה לביא. תענוג לקרוא כל שבוע.
    מכבי כרגע נראית רחוקה מצמרת היורוליג, ואפילו מקבוצות המרכז שנאבקות על עליה. אפילו ההתקפה שהגיעה למספרים גבוהים, נעצרה תחת רמי הדר והפוטנציאל ההתקפי הגבוה נעלם כלא היה.
    צסקא וריאל באמת נראות רמה מעל כולן, ואליהן יכולות להצטרף פנרבחצה ברצלונה וויטוריה. גם היווניות נראות טוב ממכבי ועפ"י לוח המשחקים הקרב ובא עננים שחורים מקדירים את השמים.
    השאלה הגדולה היא עד מתי בהנהלת מכבי ימשיכו לשים פלסטר בתקווה שיכסה על כל הבעיות?

  2. מעולה לביא!
    איפה אנחנו בהימורים?
    השבוע יצא לי 5 מ-8.
    הליגה הזאת מרתקת השנה, כמה משחקים צמודים ובאמת קשה לנבא מה יהיה.

  3. תודה רבה.
    מכבי מתאימה לחלק התחתון של הטבלה. השבוע יש לה שני משחקים מול פנרבחצ'ה וקאזאן, ובתסריט אפשרי בהחלט בו היא מפסידה לשתיהן רמי הדר יכול להתחיל לברר מחירי אריזה והובלה בדפי זהב.

    1. ואחר כך יש נסיעה לאתונה למשחק מול אולמפיאקוס
      אם מכבי מגיעה לדצמבר במאזן 7-2 הסיכוי לסיים בטופ 8 קלוש
      בהנחה ש 16 ניצחונות ידרשו היא תצטרך לנצח 14 מ 21 לא כולל ביקורים במדריד , ברצלונה ,פנרבחצ'ה ופעמיים צסק״א
      בלי לנצח 2 מ 3 הבאים ההישג העונה יהיה הבטחת המקום בטופ 16

  4. לביא זוכר שהגעת לכאן ישר שיבחתי אותך, עכשיו כולם רואים
    אתה מדליק אותנו על אירופה שהזנחנו.
    כתיבתך נהדרת מאד.
    מהנה כל פעם מחדש.
    תודה רבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט