הלילות של אירופה- לקראת המחזור השני

ערב יורד על אירופה לקראת מחזור שני חם במיוחד באדיבות הגרלת המפעל.

אז מה יש לנו?

20 באוקטובר

אולימפיאקוס פיראוס (0:1) – אנאדולו אפס (0:1)

קבוצה מוזרה אולימפיאקוס. חוטפת בראש מריאל ביום חמישי, נותנת בראש לפאו יומיים אחר כך. או שאולי צריך לומר קבוצת בית?

כך או כך מעודדת מהניצחון על היריבה הגדולה תפגוש אלופת יוון את הטורקים שפותחים את המפעל ברוד טריפ קשה מאוד. לאחר ההפסד על חודה של נקודה לבאסקוניה ינסו הטורקים לנצח במגרש קשה מאוד. מצד אחד יקווה ספאנוליס להראות שעדיין יש לו מה להציע במפעל הגדול ומאידך ינסו דריק בראון ברייס קוטון ובראיינט דאסטון להמשיך את פתיחת העונה הלא רעה שלהם. ממשיך להמליץ לעקוב אחרי תומא הורטל שאמור, לפחות לדעתי, לפרוץ העונה אם כי עדיין מתאושש מפציעה.

כיוון: אולימפיאקוס הוכיחה בראשון שהיא קבוצת בית חזקה מאוד. הטורקים יתנו פייט שלא יספיק.

עוד רלוונטי? ספאנוליס.

ברוזה במברג (0:1) – יוניקס קאזאן

מפגש מסקרן מאוד בין שתי קבוצות שהקשו במחזור הקודם על אריות המפעל. קאזאן יקוו שהפתיחה הרעה של קית' לנגפורד לא תמשיך למחזור הזה כי מול במברג בבית אין להם הרבה סיכוי בלעדיו, במשחק שעבר קלעו הרוסים 63 נקודות בלבד בבית והאמריקאי שם במיוחד בשביל העבודה הזו.

בשנה שעברה היית במברג מקבוצות הבית הטובות במפעל ויש להם הזדמנות מצוינת להראות שזה לא הולך להשתנות. במשחק הקודם הקבוצה נראתה מאוזנת מאוד מבחינה התקפית וחזקה מבחינה הגנתית כאשר עצרה את פנר על 72 נקודות. שווה לעקוב אחרי דריוס מילר שנראה כמו מחליף ראוי מאוד לוונמייקר בהתקפה ואחרי דניאל טייס שעשוי למצב עמו כאחד הפוורדים ההגנתיים הטובים במפעל.

כיוון: קאזאן הראו במחזור הקודם שלא כדאי לזלזל בהם ועדיין מול במברג בבית זה לא יספיק. ניצחון במשחק יעיל לגרמנים.

מכבי פוקס תל אביב (0:1) – ריאל מדריד (1:0)

נהרות של מילים כבר נשפכו על תחילת העונה של מכבי תל אביב כשמולה ניצבת האימפריה ממדריד שהביסה את אולימפיאקוס בקלילות במחזור הקודם. עד עתה הקו האחורי של הצהובים נראה רע מאוד ומול קו מעובה וחזק של הספרדים עלולים הצהובים לנחול מפלה קשה. בקו הקדמי לעומת זאת אנדריי גאודלוק מוכיח שהוא סטאר אירופאי מהשורה ויפתח בראשונה העונה לצד סוני ווימס הוותיק שיבוא להראות שכוחו במותניו בזירה האירופאית ולצד דווין סמית' שהוכיח את זה במשחק הקודם. מבחן אופי רציני מאוד לצהובים שעשוי לתת כיוון להמשך העונה כולה. מאידך, מלבד הקו האחורי החזק סרחיו יול מגיע בכושר נפלא לעונה הזו וינסה להראות לגארדים הישראלים את ההיררכיה בכדורסל האירופאי. שווה לעקוב אחרי לוקה דונצ'יץ' הצעיר שמקבל קרדיט מפאבלו לאסו ומהווה חלק מהדור הצעיר הנפלא שגדל באירופה. (את רובו אתם מכירים מהNBA)

כיוון: מכבי תראה הרבה סימנים חיוביים אבל הקו האחורי שלה חלש להחריד לעומת הקו האחורי של הספרדים. צפו לחגיגה של האנטר רנדולף ושות' בצבע הצהוב.

זכור לי יום בו המשחק מול ריאל נגמר כך.

דרושאפקה דואוש איסטנבול (1:0) – EA אמפוריה מילאנו (1:0)

דרושאפקה ניצחה בקושי את הכוכב האדום כשדיוויד בלאט מזהיר לאחר המשחק ממשחקים רבים בסגנון דומה הצפויים לקבוצה. ההגנה של מילאנו רחוקה מזו של הכוכב אך ההתקפה שלה נראתה מצוין מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר, מאידך- ההגנה של הבלאטים הרבה פחות פרייארית מזו הצהובה ותהיו בטוחים שהאיטלקים לא יקלעו 99 נקודות בטורקיה. הבלאטים יקוו לתצוגה התקפית טובה יותר מצד באדלי וונמייקר וסקוטי ווילבקין  שאם אכן וייכנסו למשחק הכל יעשה פשוט בהרבה. בנוסף זו הזדמנות טובה לראות את הקו האחורי המעובה של הטורקים מול ראדוליצה ומצ'באן ולראות האם התצוגה של השניים במשחק הקודם קשורה ליכולות או להגנה הנרפית בה נתקלו. צריך להזכיר שבתחילת שבוע הפסידו הטורקים לאחר משחק בו שוב נקלעו לפיגור מוקדם למרות קאבמק מרשים, הנטייה של הקבוצה לפתוח רע את המשחק עלולה לעמוד בעוכריהם במשחק כזה.

כיוון: ממשיך עם הלב, דרושאפקה בתצוגה התקפית מנצחת בדו ספרתית כשאצל האיטלקים היקמן ממשיך להציג יכולת נהדרת.

21 באוקטובר

צסק"א מוסקבא (1:0) – פנאתינייקוס אתונה (1:0)

אם מישהו ממכם יקבל טיוטת חוזה לאימון בפאו שידע שהנוסחה פשוטה – תפסיד בדרבי, תתפטר. אחרי שבועיים בלבד התפטר אריגיס פדולאקיס לאחר ההשפלה מול אולימפיאקוס והירוקים ייסעו במלוא המורל שהפסד כזה ומאמן זמני יכול להעניק.

העניין הוא, שהם נוסעים למוסקבה.

מוסקבה בבית זו אופרה אחרת מאשר בחוץ, ושאני אומר אופרה אני מתכוון גם לדממה מצד הקהל. הירוקים לא הביסו את ז'לגיריס במחזור הקודם כשניק קלאת'ס שקיבל את המושכות אכזב מאוד בהופעתו הראשונה כרכז פותח. לעומתם הרוסים הביסו ללא רחמים את הטורקים. כאשר ננו דה קולו הולך לקבל דקות רבות יותר מהעשרים ומשהו שלו במשחק הקודם ומילוש תאודוסיץ' ימשיך את הכושר הנהדר אני מאמין שגם יאניס בורוסיס וקי סי ריברס לא יוכלו להציל.

כיוון: רוסי חד צדדי.

גלאטאסריי אודבנק איסטנבול – הכוכב האדום בלגרד

בשנה שעברה המשחק הזה נגמר ברצח של אוהד. הקהל הטורקי הוא אקס פקטור בכל משחק בית ומול הכוכב כל שכן. הנהלת היורוליג לא עושה חכמות ומענישה על כל חריגה מצד הקהל כך שמשחק כזה עלול לגמור לקבוצה עונה, שלא לדבר על לגמור חיי אדם. נקווה מאוד שהקהל הטורקי יישאר רגוע יחסית ושלפני כל תוצאה, שהמשחק יעבור בשלום.

גלא הציגה משחק איום ונורא בשבוע שעבר ותנסה לתקן מול הכוכב רגע לפני הביקור בארץ הקודש. האמת שקשה לשפוט את הטורקים ששיחקו מול צסק"א וכעת זה בחלט זמן טוב יותר לבחון את הקבוצה של עות'מאן. זה לא הולך להיות פיקניק מול הכוכב שהציגה שבוע שעבר הגנה נהדרת מול היריבה העירונית של גלא, מצד שני הכוכב בחוץ זה ממש לא הכוכב של הבית. בגלא כדאי לראות האם ראס סמית' מאפס את עצמו האם טיבור פליייס מתחבר לקבוצה ואת סימן גולר שמהווה אי של יציבות בקבוצה הטורקית. אצל הסרבים כדאי בעיקר לראות האם הם מצליחים להמשיך את המחמאות על ההגנה למגרש חוץ קשה מאוד מול קהל עוין מאוד.

כיוון: משחק שיכול להיות צמוד מאוד ויכול להיות חד צדדי. כך או כך זה ייגמר לצד הטורקי כאשר הקבוצה צריכה להתפלל שהקהל לא יהרוס.

ז'לגיריס קובנה (0:1) – באסקוניה (1:0)

באסקוניה נראתה מצוין מול אפס כשאנדרה ברנייני הראה שהוא בהחלט הכוכב שציפו לראות. מול הליטאים זה לא אמור להיות קשה מידי אם כי אולי שאראס מכין הפתעות. הליטאים שיחקו לא רע בכלל באואקה וינסו להראות שיש להם מה למכור בבית מול קבוצה שמכוונת לטופ שמונה. אצל הליטאים מוטום ברוק שיחק מצוין ביוון ועשוי להיות מוקש לא צפוי מהספסל. אצל הספרדים מלבד בראנייני הזדמנות לראות מה יש לשיין לארקין למכור ולהינות מהפתיחה הטובה של טורקין שנגלייה את העונה.

 

FC ברצלונה לאסה (1:0) – פנרבחצ'א אולקר (1:0)

אמנם שתי הקבוצות נצחו במחזור הקודם אבל בהחלט לא הציגו יכולת משכנעת. לאחר תצוגת הנפל של טייריס רייס ברוסיה והמוקש הגרמני המציק בו נתקלו הטורקים נפגשות הקבוצות למשחק שיש ומצפים לו גם במאי הקרוב. ברצלונה קלעה רק 69 נקודות ברוסיה ותצטרך יותר מטייריס רייס ומהספסל כדי לנצח כשגם המשימה ההגנתית הולכת להיות קשה בהרבה. אצל הטורקים ההקתפה תצטרך להיות טובה בהרבה כאשר היתרון הגדול שיש לטורקים על הספרדים בקו האחורי עלול להכריע את המשחק. כבר שנים שאנטה טומיץ' מוכיח שאין לו את היכולת להתמודד מול גבוהי היבשת בהגנה וכאשר אתה פוגש את יאן וסלי ואת אקיפ אודו זו בעיה רצינית. משחק שעשוי לתת כיוון ברור יותר ביחס לשתי הקבוצות שמכוונות פיינל פור ופתחו בצליעה יחסית את העונה.

כיוון: החולשה בקו האחורי של ברצלונה תעמוד בעוכריה כמו גם בוגדנוביץ' הנפלא. היחיד שיכול להציל את הספרדים הוא טייריס רייס במשחק גדול.

יתפוצץ? רייס
יתפוצץ? רייס

 

 

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. הזכרת את לוקה דונצ'יץ' ששווה לדבר עליו עוד:

    הוא רק בן 17, מבוגר ממני ב-7 חודשים, אבל כבר שחקן חשוב בבוגרת של מדריד. סיכוי מאוד מאוד גבוה שיהיה בחירת טופ 5 בדראפט הקרוב ושחקן שאני, אישית, מאוד מאמין בו.

  2. תודה רבה על ההשקעה. טור מצוין ומושקע.
    תיקון קטן: קו קדמי מתייחס לגבוהים בקבוצה וקו אחורי מתייחס לגארדים.

    מחזור מצוין ויש למה לצפות. אולימפיקוס היא קבוצת בית מובהקת ותנצח את אנאדולו היום. ההבדל מבחינת היוונים זה שבשנים הגדולות שלהם הם הצליחו לאסוף גם ניצחונות חוץ חשובים.
    מכבי תפתיע היום את ריאל ותנצח בתוצאה גבוהה.

  3. תודה.
    גם הפעם אני מסכים עם הרוב אבל חלוק בעיקר במכבי.
    מכבי תנצח דו ספרתי היום עם התפוצצות של הקהל שמחכה למשחק שכזה.
    כבר בערך שנה.
    אולימפיקוס גם תנצח דו ספרתי את אפס.
    באמברג תנצח בקרב צמוד את קאזאן.
    צסק"א וגלטסארייי בקלות.
    קובנה תנצח בבית את באסקוניה…וכנ"ל ברצלונה מול פנרבחצה.

  4. תודה על הפריוויו.
    מכבי במשחק שיכול לתת לה בוסט של ביטחון להמשך. צפו לארז אדלשטיין על המזכירות.

    אחרי שאתמול ירושלים ניצחה את ולנסיה, מכבי יכולה להשלים דאבל על הספרדיות.
    אגב, אם ספונסרית היורוליג היא ענקית התעופה turkish airlines, מן הסתם ספונסרית היורוקאפ היא ענקית הסרת השיער turkish hairlines..

  5. קצת התבלבלתי בין קו אחורי לקידמי, בד"כ הסנטרים הם הקו הקדמי.
    טור מצוין. היום מכבי בהפסד מכובד, מושג שפעם לא היה קיים בשבילה והיום הפך לנורמה, מי היה מאמין.

  6. אחלה, תודה.

    הערה קטנה: כדאי להקפיד כשרושמים מאזן, נצחונות – מימין, הפסדים – משמאל.
    0:1 זה מאזן חיובי, 1:0 – שלילי. ונדמה לי שיש כמה בלבולים פה 🙂 תודה

  7. אחלה פריוויו לביא, תודה.

    מחזור מצוין עם מפגשים בין גדולות בנוסף לעוד כמה משחקים מאוד מעניינים.
    יהיה מעניין לראות את יויי נגד גאודלוק. יויי הוא גם שומר נהדר ומעניין אם יוכל להאט אותו קצת.
    דווקא מי שיותר צפוי לחגוג היום מבחינת הקו הקדמי של ריאל זה איון, שחקן שאני מאוד אוהב ואם צריבס לא יתחיל לשמור הוא יכול לקלוע 15-20 בקלות.

    לא רואה את פנא נותנת פייט לצסקא, הקבוצה הזאת פשוט מפחידה.

    אנאדולו נגד אולימםייקוס גם משחק מצוין ולא הייתי פוסל נצחון של הטורקים. גם בבבסקוניה יש מגרש ביתי מאוד והם הפסידו רק בנקודה אחרי שהובילו רוב המשחק.

    1. אהבתי את ה"יויי".
      זו באמת צורת הביטוי הנכונה לשם "Llull" כי בספרדית LL (ולפעמים גם L) עושה את הצליל Y. כמו casillas שזה קסיאס, ו-villa שהוגים וייה.

      לפני כמה שנים הליגה הספרדית עשתה פרויקט בו הקליטה כל שחקן הוגה את שמו שלו – http://www.acb.com/redaccion.php?id=70832
      בלינק הזה אפשר לשמוע ולהיווכח שזה אכן סרחיו יויי.

  8. למכבי אין אפילו סיכוי קלוש מול ריאל. ברבע הראשון האנרגיות מהקהל עוד יתנו פוש וזה יראה טוב אבל פה זה ייגמר. מכבי נכון לעכשיו לא קרובה ברמה שלה לריאל. ראיתי את המשחק שלהם שבוע שעבר וראנדלוף הזה שחקן שחקן

  9. אגב הפועל ירושלים-ולנסיה:
    לקבוצה הספרדית יש שני שחקנים בנים של-
    לוק סיקמה בנו של ג'ק סיקמה האגדי מהמילווקי באקס
    ויאנקוביץ' (שכחתי שם פרטי) בנו של בובאן ינקוביץ שזכור מאחת התקריות הכי טראגיות בתולדות הכדורסל האירופי (השיתוק אחרי תקיעת הראש בבסיס הסל שהיה עשוי מבטון).

  10. צ'אבי פסקוול מאמן ברצלונה לשעבר סיכם לשלוש שנים בפאו.

    זו החתמה מעניינת מאוד ושידוך מוזר בין מאמן שהיה רגיל להנהלה התומכת והסבלנית של בארסה לבין הנהלה הפכפכה שתוחבת את אפה לעניינים מקצועיים כל זמן ועת.
    רק לציין שאצל פאו עברו לא פחות משבעה מאמנים שונים מאז עזב אוברדוביץ'

  11. לביא אתה מסקר נהדר את היורוליג. הטעויות באמת זניחות והן ענין של תשומת לב שלפעמים אין כשלחוצים בזמן. תענוג לקרוא את הפריוויו שלך ואת סיכומי המחזור. באף אתר לא מתקרבים לרמת ההשקעה ווהאיכות שלך.
    מחסור באמת מעניין שיכול לתת תשובה לגבי הרמה דל כמה קבוצות כמו ברצלונה, פאו ומכבי. כמובן שעדיין מוקדם מאד להכתיר או להספיד, אבל נקבל תמונה מסויימת לפחות לגבי איכות הסגלים ורמת הגיבוש דל הקבוצות.

  12. כל הכבוד למכבי שהביאה שחקנים טובים שכיף לראות.
    את ההחלטה להביא זרים במקום לפתח כשרונות מקומיים הם קבלו מזמן.
    נשאר רק למחוא להם כפיים ולקוות שגם. השנה הם לא ירדו ליגה כי קבוצה שיורדת ליגה מתחילה תהליך בניה מחוסר ברירה
    שישארו איפה שהם היום וישארו לא רלונטיים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט