Free No More 2016 – סמית (טרי מהתנור!), אפללו, לי, היל, ריברס, לואר / עומר מזיג

ג'י.אר סמית נשאר בקאבס – 57,000,000$ לארבע שנים (משוער) – 14.2$ מיליון לעונה – עונה רביעית לא מובטחת

תדהמה. הקאבס החזיקו את סמית on-hold כל הקיץ ובסוף החתימו אותו על חוזה כמעט כמו שהוא רצה. מי היה יכול לנחש שזה מה שיקרה? כלומר, חוץ מכל מי שהיה חי בקיץ הקודם, וראה אותם עושים בדיוק אותו דבר לטריסטן תומפסון.

נתחיל מזה – סמית הולך לעלות לדן גילברט המון כסף העונה, וגם בעונות הבאות:

אבל אני לא הולך להתחשב בזה. די ברור שגילברט משתין כסף, ולא ממש אכפת לו כמה מס הוא משלם. בכל מקרה, הFAR הוא מדד שמנסה להתחשב בטובת הקבוצה ופחות בטובת הבעלים.

ואם מסתכלים החוזה הזה לבד – בלי זה שהוא עולה לגילברט אקסטרה 50 מיליון דולר במיסים – זה Value ממש טוב. מי שעוקב אחרי סדרת הכתבות לפי הסדר כבר שם לב שאנחנו הולכים מהחוזה הגדול לקטן, ובטח שם לב שאנחנו כבר בטווח של חוזים שמספיקים לשחקן חמישייה מתחת לממוצע/מחליף מעל הממוצע.

סמית הוא יותר מזה:

יחד עם תומפסון, הוא משלים בצורה מושלמת את הBig 3 של הקאבס לחמישייה מאוזנת מאוד התקפית. הוא אחד מקלעי השלשות הכי קטלניים בליגה כיום, וקלע 2.6 כאלה למשחק בעונה שעברה ב40%. הנה קואץ ניק מהעונה שעברה, מדבר על ההבדל בין סמית של ניו יורק לסמית של קליבלנד:

קואץ ניק צדק – העונה 47% מסך הזריקות של סמית מהשדה היו שלשות בCatch&Shot, והוא קלע 2.2 כאלה למשחק ב42.6% דיוק.

סמית עדיין יכול וצריך להשתפר בצד ההגנתי. למרות שהוא הראה בסדרת הגמר מול הווריורס שהוא מסוגל לשמור כמו שצריך כשהוא רוצה, הוא חייב לרצות יותר – הקאבס היו קבוצת הגנה בינונית איתו על המגרש בעונה שעברה (DefRtg של 104.4 – שווה ערך למקום 15 בליגה), ואחד רצחנית כשהוא יורד (99.1 – שווה ערך למקום 3 בליגה). גם בפלייאוף, איפה שמבחן העין הראה שיפור – הסטטיסטיקה הראתה אותו הדבר (99.7 ו104.9 בהתאמה).

יעילות השילוב שלו עם קיירי בקו האחורי עדיין מוטלת בספק. בהתקפה זה עובד, אבל שניהם עדיין שחקני הגנה אישית מתחת לממוצע, וכאשר שניהם היו על המגרש יחד בעונה שעברה (1176 דקות), הדירוג ההגנתי של הקאבס התדרדר ל108.1. זה מקביל לנתון השלישי מהסוף בNBA השנה – לפני הלייקרס והנטס – וזו בעיה אמיתית. דווקא עם דלבדובה שעזב בקיץ העסק עבד הרבה יותר טוב – עם DefRtg של 100.8 ב867 דקות.

אבל עכשיו אנחנו כבר יודעים שהעונה הרגילה פחות חשובה לקאבס, ולסמית יש עוד תכונה נדירה וקריטית עבור המועדון באספקט הזה – הוא מתפקד מעולה בפלייאוף, ומעלה את המספרים שלו לגבהים חדשים כבר שנתיים ברציפות:

הוא מאוד דוראבילי, והפסיד מעט מאוד משחקים מאז הגיע לקאבס, והכי חשוב – לא הייתה לגילברט ברירה אלא להחזיר אותו. זה שהוא הצליח לעשות את זה במחיר נמוך ממחיר השוק, אחרי כל הסאגה הזו כל הקיץ – זה ניצחון ענק לקאבס. החוזה הזה נמוך ונוח בהרבה (רק שלוש שנים + שנה רביעית מובטחת) מהחוזה שניתן לתומפסון בשנה שעברה, ואם אז היה אפשר לטעון שקליבלנד הפסידה, השנה זה נוק-אאוט לטובתה.

FAR=10

 

ארון אפללו לקינגס – 25,000,000$ לשנתיים – 12.5$ מיליון לעונה

השחקן עם השם הכי יהודי בליגה מגיע לקבוצה החמישית שלו ב4 השנים האחרונות. אחרי שבקיץ שעבר הניקס החתימו אותו על חוזה בvalue טוב, השנה הקינגס עושים את זה. מעניין למה רק קבוצות נוראיות מוכנות לשלם עליו כסף..

אפללו הוא מה שנקרא בליגה Journeyman – שחקן טוב אבל לא מצוין, שמחליף קבוצות יותר מהר משטראמפ מחליף עמדות. הגארד עבר בטרייד כבר 4 פעמים בקריירה הלא מאוד ארוכה שלו, והוא בהחלט עונה על ההגדרה:

הוא קולע מצוין מכל הטווחים, כשההתמחות שלו היא מחצי מרחק. הוא קולע בEFG% של 59% ממרחק של 10+ feet כשהוא חופשי אל מול 42% מול שמירה, ובניקס חסרת הרכז רק 41% מהזריקות שלו מהטווח הזה היו חופשיות – האחוז השלישי הכי נמוך בליגה אחרי ליבינגסטון וקובי לשחקנים שזרקו מספיק משם. גם השנה – עם קוליסון/לאוסון בעמדה – הוא לא צפוי לקבל זריקות יותר קלות.

הוא שחקן הגנה סביר מינוס, שהתדרדר מאוד בתחום הזה מאז השנים שלו בדנבר. הוא בדיוק בגיל המתאים לחוזה של שנתיים, והוא מהווה שדרוג ענק על כל המקלמורים והסטאוסקאסים הניסיוניים שהיו לקינגס בעמדה שלו לאורך השנים האחרונות. הוא יביא ניסיון לקבוצה מאוד צעירה, והוא מאחד שוב כוחות עם פארמר וקוליסון, איתם שיתף פעולה בUSLA במשך שנתיים (ולבארנס שחבר במחזור מוקדם יותר).

 

הוא מה שהקינגס צריכים – שחקן חמישייה סולידי שסוגר את העמדה, ויביא עם בארנס קצת ניסיון ומנהיגות. הוא יביא קצת ריווח בקו האחורי לקבוצה שתהיה זקוקה לו נואשות עם קוליסון/לאוסון, ובמחיר הזה סקרמנטו יכלו לעשות (וכבר עשו) דברים הרבה יותר גרועים.

FAR=7

 

 

קורטני לי לניקס – 48,003,340$ לארבע שנים – 12.0$ מיליון לעונה

אז נכון מה שכתבתי על אפללו כשחקן? קחו בדיוק אותו דבר ותדביקו ללי – פלוס יכולת הגנתית קצת יותר טובה.

מדובר על Journeyman מבוהק אפילו יותר, שמגיע לקבוצה השביעית שלו בתשע שנים (!!), והספיק לעבור לא פחות מ5 פעמים (!!!!!) בטרייד לאורך התקופה. גם כאן מדובר על בערך אותם המספרים, רק שלי כבר הראה לנו לאורך השנים שלו בממפיס (ואפילו בעונת הרוקי באורלנדו) שהוא מסוגל לספק את הסחורה גם בפלייאוף (מה שמתאים לפחות לשאיפות של הניקס השנה).

הוא מה שהניקס צריכים – שחקן חמישייה סולידי שסוגר את העמדה, ויביא עם נואה קצת ניסיון ומנהיגות. הוא יביא קצת ריווח בקו האחורי לקבוצה שתהיה זקוקה לו נואשות עם רוז, ובמחיר הזה הניקס יכלו לעשות (וכבר עשו) דברים הרבה יותר גרועים.

ואם הפסקה האחרונה נראית לכם מוכרת, זה כי עשיתי העתק הדבק מאפללו והחלפתי "קינגס" ל"ניקס" ו"קוליסון/לאוסון" ל"רוז". הציון יורד בנקודה בגלל שזה חוזה לארבע שנים ולא לשנתיים, אבל עדיין החתמה יפה.

FAR=6

 

סולומון היל לפליקנס – 48,000,000$ לארבע שנים – 12.0$ מיליון לעונה

הפליקנס משחקים משחק ארוך ומעציב של "כמה אנחנו יכולים לתסכל את הסופרסטאר שלנו עד שהוא יבקש טרייד" (TM by 2000's Timberwolves). והפעם – 48 מיליון דולר לשחקן שאחרי שנה בחמישייה שלה, אינדיאנה לא רצתה להאריך לו את חוזה הרוקי לשנה רביעית תמורת 2.3 מיליון דולר.

הפייסרס טעו כמובן – הוא מחליף פנטסטי בשביל 2.3 מיליון דולר והזכות להחליט לגביו בעוד שנה – אבל זה חייב היה להרים דגלים אדומים. היל לא הרשים בעונה שבה פתח בחמישייה במקום ג'ורג' ושיחק 29 דקות עבור פרנק ווגל, ושמר על אותם מספרי 36 בינוניים גם בעונה שעברה כמחליף עם חצי מדקות המשחק:

אז כן – מספרי הRPM שלו לא רעים וכן, הוא יכול לשחק בעמדות 2-4. והוא הראה שיש לו פוטנציאל להפוך לשחקן טוב יותר בפלייאוף מול הראפטורס.

אבל אלה היו שבעה משחקים, וגם בהם הוא לא הפיל סטטיסטיקות יוצאות דופן. הוא בן 25 – לא צעיר כמו שאולי היה אפשר לצפות – והתקרה שלו כל כך נמוכה עבורה שחקן על חוזה כזה.

בנוסף, "כלל החצי" – אם הייתי שומע על 24 ל4 שנים להיל, הייתי חושב שזה חוזה טוב אבל לא הייתי מאוד מופתע. אחרי שהפליקנס נתנו את אחד החוזים הגרועים של הקיץ לאשיק בעונה שעברה, הם שולחים קונטנדר חזק מאוד לתואר גם השנה (לא באמת כי בכל זאת – גף גרין. אבל הבנתם את הכוונה).

FAR=1

 

הבן של דוק ריברס נשאר בקבוצה של דוק ריברס – 35,475,000$ לשלוש שנים – 11.8$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בעונה אחרונה

אווווווף!!!

הנה דעה שאני אקח איתי לקבר – ריברס לעולם לא יהיה שחקן NBA ראוי. הוא עשה קצת צעדים לכיוון העונה, אבל הוא עדיין נוראי כמעט בהכל – הוא שומר קטסטרופלי. באמת – הוא לא גדול מספיק לשמור בצורה טובה על כמעט כל שחקן שהוא לא רכז, ועבודת הרגליים שלו לא קרובה ללהיות מספיק טובה עבור שמירה על הגארדים הטובים של הליגה.

בהתקפה הוא קלעי רע מכל הטווחים שהם לא הטבעת, שם הוא מסיים באחוזים יפים מאוד לשחקן עם המימדים שלו. יש לו קרוסאובר טוב שמאפשר לו לפעמים להגיע לצבע, ופלואטר לא רע ביד אחת שמאפשר לו לסיים, כמו שגריפין טורח להדגים:

אבל זה הכל. ריברס משחק את הרוב המוחלט של הדקות שלו עם המחליפים, ובחמישייה השנייה יש כבר את ג'מאל קרופורד בתפקיד הגארד שמבודד הרבה ולא שומר. כדי להדגיש את הנקודה, נגיד רק שהוא סיים 416 מתוך 462 שחקני NBA בRPM השנה, ו424 מתוך 474 בשנה שלפניה.

אלה מספרים של שחקן שאמור להילחם על המקום שלו בליגה, לא של כזה שאמור לשחק 20 דקות בקונטנדרית. עוד דבר שחשוב להבין, ואני לא הבנתי בזמנו – לא היו לקליפרס bird rights עליו. הוא שיחק בקבוצה רק עונה וחצי, ולכן היה זכאי רק לearly bird – שהיה מזכה אותו במשכורת מקסימלית של 6 מיליון בשנה הראשונה – ולכן הוא חתם על cap space חופשי.

זה פסיכי. זה אומר שהקליפרס היו יכולים לקחת כל שחקן אחר בליגה ולהחתים אותו על החוזה הזה, ומדובר פה על קבוצה עם חור ענק בעמדה 3. ה3 הפותח שלהם העונה עומד להיות ווסלי ג'ונסון, שבאופן אבסורדי חתם רק על חוזה בגובה הmid-level ל3 שנים, כי לקליפרס לא היה עוד כסף.

זה פשוט שוד לאור יום של דוק ריברס, ולא במובן המטאפורי אלא במובן הפלילי. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי עד הקיץ הבא, פול גריפין ורדיק הופכים כולם לשחקנים חופשיים. בשלב הזה – כשכולם יצטרכו הבטחות והוכחות כדי לחזור לקבוצה שלא הצליחה להגיע לגמר המערב מאז הרכבתה – הקליפרס מאוד יצטערו שיש להם 24.5 מיליון דולר מחויבים לשנתיים הקרובות לשחקן מינימום.

FAR=0 + זימון לחקירה לדוק

 

ג'ון לואר לדטרויט – 42,000,000$ לארבע שנים – 10.5$ מיליון לעונה

ונסיים בטוב – לואר הוא לא שם מוכר ברחבי הליגה, אבל מעמיד מספרי 36 דקות מעולים כבר כמה שנים – ובמיוחד בעונה שעברה כאשר פציעות אילצו את השמשות לתת לו כמעט 20 דקות למשחק:

הוא גם סיים 161 בRPM בעונה שעברה. אני יודע שזה לא נשמע מרשים כל כך, אבל זה מדרג אותו במקום רביעי מתוך הסאנס הנוראיים – אחרי בלדסו, פרייס, וטאקר. הNetRtg של הקבוצה היה 3- איתו על המגרש, ו9.8- איתו על הספסל, פער מרשים מאוד.

עם 37.5% קריירה מטווח השלוש (38.2% בעונה שעברה), יכולת בינונית מטווחי חצי המרחק, ו70% מרשימים מאוד בטבעת לאורך הקריירה, מדובר בנשק התקפי ורסטילי מאוד. ה70% האלה מתקבלים בעזרת סיומת טובה מאוד בשתי הידיים ליד הסל, ויכולת אתלטית מרשימה מאוד:

מצד שני – הוא גבוה "אמיתי", ומהווה נשק התקפי יעיל בפוסט-אפ (באחוזון ה64 ביעילות) וכגבוה החוסם בפיק&רול (באחוזון ב85 ביעילות). הוא יכול להעניש קבוצות שינסו לשמור עליו עם שחקנים נמוכים, כמו שהוא מראה כאן ללייקרס:

https://www.youtube.com/watch?v=XqkRUhgjefY

הוא לא מטריה אווירית או משהו כזה, והוא לא יספק יותר מידי הגנה, אבל בשביל מישהו שעומד לשחק את רוב הדקות שלו ליד דראמונד או מריאנוביץ, זה לא כל כך נורא.

הדבר שאני הכי אוהב בהחתמה הזו זו ההתאמה הקבוצתית – לואר הוא בדיוק מסוג השחקנים שואן-גנדי אוהב לשיטה שלו. קצת כמו רשארד לואיס או בעיקר ריאן אנדרסון לעניים – שחקן עם הגובה והגודל לשחק בעמדה 4, אבל עם יכולת קליעה מספיקה כדי לרווח את המשחק מסביב לסנטר הדומיננטי (האוורד/דראמונד). לואר מוסיף גם יכולת טובה בהורדת הכדור לרצפה מול close-outs, משהו שאנדרסון אף פעם לא עשה ברמה גבוהה.

הוא בן 27, ויש לו לאן לגדול לאורך החוזה הזה – אולי אפילו למקום בחמישייה במקום האריס או מוריס, שני שחקנים נוספים שמאוד דומים לו וישחקו דקות בעמדות הפורוורד. אני בהחלט יכול לראות את החוזה הזה הופך למציאה גדולה עוד השנה.

FAR=9

 

תעקבו

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. היית כל כך חד משמעי שאני אפילו לא יכול לחלוק עליך, גם אם הייתי רוצה. ההחתמה של ריברס היא נפוטיזם ממדרגה ראשונה.

  2. תענוג עומר. צריך לשנות את הכותרת בסולומון היל לפליקנס, לא להורנטס.
    לדעתי גם אפללו, לי והיל הן החתמות בול לקבוצות שלהם. לכולם הייתי נותן ציון 8.
    לואר לגמרי 9 והוא ממש גניבה.
    אני לא יודע איך איש עסקים רציני כמו באלמר משאיר חסר מושג ואינטרסנט כמו ריברס בתפקיד מנהלי, על זה צריכה להיות וועדת חקירה.
    ההחתמה של סמית היא לא 10, זה לא שהיתה להם איזושהי ברירה, ובסוף הם היו בצד המפסיד של המשא ומתן.

    1. מה ?
      למי קראת איש עסקים רציני ….?
      איפה היתה המניה של מיקרוסופט כשבאלמר נכנס לתפקיד המנכל ואיפה היתה כשיצא ?
      ומה קרה אחרי שיצא ?
      אתה באמת מאמין שיש כאן מקריות …?

  3. ההחתמה של ריברס מבישה… זה שחקן שנחתך בזמנו לפני שהגיע לקליפרס, אבן שאין לה הופכין.
    הוא לא יודע לנהל משחק כמו רכז, לא לקלוע כמו 2 ובטח שאין לו את המידות של ס"פ. סרח עודף, ויקר.

    ההחתמה של היל – אני לא מצליח להבין החתמות כאלה, כמו גם של דלי ושל לאנס תומס לדוגמה, למה "לזרוק" הצעה כזו גבוהה לשחקן?????
    למה לא להציע לו חצי, או אפילו פחות, ולהתחיל את המומ משם.
    פשוט מוזר. הפליקנס עשו כמה רכישות תמוהות של שחקני ספסל בתמורה לסכומים של שחקני חמישייה משלימים/ מחליפים בחפכירים בקונטנדריט, שהם לא.

  4. הקטע עם ריברס ממש הזוי, מזכיר את רגב פנאן במכבי תל אביב 🙂

    לקורטני לי הייתי נותן ציון יותר גבוה, שחקן סבבה לגמרי, ובמחיר טוב יחסית למה שהולך השנה.

    ניתוח מעולה, כרגיל.
    תודה.

  5. נפלא. הקטע עם הקליפרס פשוט דוחה, גם בגלל זה אני לא רוצה שיגיעו רחוק בפלייאוף.

    הדבר היחיד שאני לא מסכים איתו הוא קורטני לי שהיה ממש יעיל בשרלוט כשהוא בא באמצע העונה. הוא השילוב האידיאלי ליד שני שחקנים שחייבים את הכדור ביד. FAR 7 או 8 לדעתי.

  6. לפני שראיתי את הציון ועוד לא קראתי ורק ראיתי את הכותרת של ריברס, חשבתי לעצמי שכל דבר מעל FAR=0 יהיה תמוהה בעיני.
    אחרי שקראתי, הייתי נותן גם מינוס 10 אם היה אפשר.
    מאז שהגיע, אני קורא לו הנפוטיסט.
    ריברס האב, רמס והרס את הווה הקליפרס ואת עתידם הקרוב, את שנות השיא של פול ואת הפריחה של בלייק.
    הוא מאמן גרוע וג"מ עוד יותר.
    סוף העונה, הקבוצה תתפרק, פול גריפין ורדיק יסיימו חוזה ולדעתי יעזבו.
    ריברס יסיים קדנציה סופר מאכזבת ולדעתי יפוטר ע"י באלמר.
    הנזק שעשה יסתכם בזה שהוא לא פיתח אף צעיר, זרק מלא בחירות דראפט עתידיות בטריידים כושלים שעשה ונתן חוזים גרועים ומופרכים.
    ג'ורדן, שגם ככה לא מרשים התקפית, יהיה נוראי עוד הרבה יותר בלי פול והקבוצה תחזור להיות האסקופה הנדרסת (גיא?) של הליגה והמערב לשנים הקרובות.

  7. ג׳ון לואר אחת ההחתמות הטובות של הקיץ (חוץ מהכוכבים הגדולים). ראיתי מלא משחקים של פיניקס לפני שנה (ושנתיים), ויחד עם בוקר (וטי ג׳יי וורן הפציע ולא מנוצל מספיק) הוא הכי הרשים אותי. התאמה בול לשיטה של ואן גנדי.

  8. אם צריך להגיב אז לא רע בגדול.
    אתה כותב די הרבה סטטיסטיקה שלא תמיד רלבנטית.
    אבל יש לך בסופו של דבר את הדבר החשוב הבנת המשחק יפה מאד יחסית לאלו שהתחנכו באתר הזה על חוסר הבנה קבוצתית .
    פחות יפה יחסית למי שחי קבוצות טבל בסופו של דבר איכשהו ואני באמת לא מבין איך כי אני לא מאמין לסטטיסטיקה בספורט אתה יותרוגע מאשר מפספס.
    עכשיו הערה קטנה עברית שפת עבר שפת הקודש .
    מה זה דוראביליות בעברית….?
    כל המונחים בגיבריש יותר ממעט צורמים .
    נכון שגם אחרים כותבים כך אבל מנחם חי בחול ובאמת לא דובר עברית …רועי מזלזל ….וזה באמת די מרגיז .
    אבל ככה חינכו אותו כאן ….
    ההבדל העיקרי שאתה באמת כותב לענין אז למה לא בעברית ?

    1. היי. לא בטוח שלגמרי הבנתי את התגובה עד הסוף (וזה לגמרי לא מזלזול – זה מחוסר סימני פיסוק ושגיאות הקלדה).

      לגבי המושגים בלועזית – קשה לתרגם מונחים כמו catch&shot (קליעה בתפיסה?) או bird rights (זכויות בירד. זה האמת יותר קל). יותר מזה, אנשים שמכירים את המונחים הללו מכירים אותם כי הם קראו אותם באנגלית ולא בעברית, ולכן יהיה להם יותר קל להבין אותם אם נישאר איתם ולא ננסה לתרגם אותם. יותר מזה – מה ההבדל בין "דוראביליות" (עמידות? לא לגמרי מעביר את הנקודה), לבין "ריבאונד", "אסיסט", או לצורך העניין המילה "רלבנטית" שאתה השתמשת בה? בעיני אין.

      לגבי הסטטיסטיקות – אני מביא את אלה שעזרו לי להגיע להחלטה שלי לגבי הציון, ושניתן להסביר בקלות יחסית כך שאנשים שלא מכירים יבינו. אני מעדיף לסמוך את הטענות שלי בכמה שיותר עובדות כי זה נראה לי רציני יותר.

      ואין מישהו שלא כותב לעניין באתר הזה. יש סגנונות שונים ודעות שונות אבל כולם כותבים "לעניין".

  9. טור מצויין ומקצועי לחלוטין.
    ה-FAR זה הרבה עניין של "טעם" בנוסף לסטטיסטיקה. לסמית' לא הייתי נותן 10 כי הוא לא שחקן שהייתי בוטח בו ליותר משנה. 6=7 זה הFAR שלי.
    לבן של ריברס הייתי נותן לפחות 6. אם אביו רק יבין שהוא שחקן חמישייה ולא שחקן של החמישייה השנייה. הוא אחד האתלטים הטובים בקבוצה ולדעתי אביו נותן לו FALSE NEGATIVE! הוא שחקן הרבה יותר טוב מאשר הסטטיסטיקה מראה. קורטני לי גם הייתי מסמן כ-6-7

  10. אני לא חושב שיש עוד הרבה גולשים בהופס שראו את לואר בעונה שעברה יותר ממני (100% מהדקות שלו. לצערי אני אוהד הסאנס, כך שיצא ששרפתי כמות לא מבוטלת מהזמן שלי בלצפות בהם מתבזים בעונה שעברה…)
    ואני לחלוטין מסכים!
    תפור על השיטה של ואן גנדי. יש לי תחושה שנשמע עליו הרבה בעונה הקרובה.

    ג'יי אר?
    המקרה שלו פשוט – אי אפשר לתת ציון. זו אופציה בינרית.
    0 או 1 (לצורך העניין 10…)
    במצב של השוק (אין כזה), בכלים שיש לקבוצה לבצע טרייד עבור שוטינג גארד (אין כאלו),
    לקבוצה לא הייתה שום ברירה.
    המשמעות של לא לא להחתים אותו הייתה להישאר עם חור בסגל,
    ולהרוס את הסיכוי של לשמור על התואר.

  11. אפללו מתאים לקינגס. בראיון איתו הוא אמר שהוא עבד כל הקיץ עם מאמן הגנה על. ההגנה האישית שלו. ושזה הפוקוס שלו השנה. אני מאד מרוצה על ההחתמה הסו בנתייים הוא סבבה לגמרא בשני צידי המגרש. גון לואר הוא שחקן טוב. כל פעם שהוא שחק כמו שכתבת פיניקס. היו יותר טובים.(ראיתי אותם הרבה כאוהד הקינגס) ואן גנדי עובד חכם, שקט וטוב הפעם.

  12. אוקיי, באמת סדרת טורים נהדרת, אבל זה בלי ספק הגרוע שבהם.
    אני אתמקד רק בטעויות הקריטיות –

    1. ריברס והקליפרס.

    קודם כל, והכי עקרוני – ריברס לא הוחתם על ידי cap space.
    לקליפרס היו זכויות בירד מלאות עליו.
    הם מעולם לא ירדו מתחת לתקרת השכר הקיץ, מה שאיפשר להם להחתים מחדש את קרופורד, ריברס, לתת MLE לווס ג'ונסון, ואפילו BAE למ-בה מוטה.

    אני גם חולק עליך בהערכה לריברס כשחקן.
    עקבתי אחריו בסוף העונה שעברה ומאד אהבתי את ההתקדמות שלו – גם הגנתית וגם התקפית. קומבו גארד שיכול לשמור על שתי עמדות, לוחם, אינטיליגנטי, וגם סקורר כשצריך. ו… רק עכשיו חגג 24 – בדיוק כמו בארנס שאתה רואה בו פוטנציאל אולסטאר…

    מבחינתי למשל, זה היה אחד השחקנים שקיוויתי שהלייקרס ילכו עליו.

    אז כן, יש פה אוברפיי מסויים, אבל חלק מזה זו העובדה שלא היו לקליפרס הרבה אופציות, חלק זה העובדה שהוא בעצם גארד חמישי ברוטציה ויצטרך להיאבק על דקות עם קרופורד ופלטון (האנדררייטד), ובהחלט יכול להיות שגם יש כאן נפוטיזם מסויים…

    בכל מקרה, החתמה לגיטימית, אני הצטערתי שהוא נשאר שם (בתור שונא קליפרס), ובסך הכל הכללי זו החתמה של 6.

    לפי התגובות שאני קורא (בהנחה שהן לא מתייחסות לטעות של ה cap space), הרבה אנשים עוד יאכלו את הכובע לגבי ריברס. שחקן שיהיה מאד חשוב לקבוצה.

    2. אפללו. אין סרט בעולם שזה לא FAR 10.
    מועמד לחוזה הכי טוב של הקיץ. גם מבחינת שחקן, גם מבחינת הגמישות שהחוזה שלו מעניק בשנה השנייה לגבי האופציות לשמור עליו, לנצל את החוזה שלו בטרייד או לשחרר מקום תחת התקרה בעזרתו, ואפילו באפשרות להחתים אותו אחר כך לטווח יותר ארוך – השכר שלו וההעלאה שהוא יוכל לקבל כשחקן early bird בדיוק מתאימים – אם יהיה רצון הדדי.

    (ומהבחינה הזו מאד דומה למקרה של ג'ף גרין שאתה מתעקש כל פעם להעלות מחדש ולא להבין 😉 ).

    3. כאן אני לא אתעקש יותר מדי, אבל בוא נגיד שאני כנראה מחזיק יותר ממך מסולומון היל שיש לו בדיוק את משחק ה 3D שהפליקנס צריכים בעמדה שלו, הוא עדיין צעיר ומשתפר, ולמרות שהחוזה נשמע גם לי קצת גבוה, מכאן ועד FAR 1 ? במיוחד בהתחשב בציון שנתת ומה שאמרת על האריסון בארנס ? הדרך מאד מאד ארוכה ולא ברורה.

    לדעתי החתמה של לפחות 5 (והציון יורד הרבה לא בגלל היל אלא בגלל מה שהיה אפשר לקוות שהפליקנס יעשו בכסף שלו + של איטוון מור) וכנראה יותר קרוב ל 6, ואני מוכן אפילו לקחת סיכון ולהצהיר שעד סוף העונה יהיה ברור שזו החתמה לא פחות טובה מבארנס ! 🙂

    1. ריברס לא מתאים לקליפרס. הוא לא פוינט גארד (3.4 אסיסטים ב-36 דקות זה לא מספיק), והוא קלע גרוע (פחות מ-50% אפקטיבים מהשדה. אפילו מהעונשין הוא לא פוגע – 63.7% בקריירה, 68.1% בעונה שעברה)

      בעונה שעברה היה לו נט רייטיג שלילי – מינוס 2.1 ,
      הנתון הנמוך ביותר בקבוצה (עבור שחקנים ששיחקו לפחות 15 דקות המשחק)

      בכל הנוגע להתקדמות –
      אחרי האול סטאר הנט רייטינג שלו ירד למינוס 3.1

      בפלייאוף?
      נט רייטינג של מינוס 9.7

        1. יש לך את זה ביותר מתנשא?

          תבדוק לאורך כל העונה, ובפלייאוף, מי נמצא בבלוגים החיים בזמן אמת.
          זה משעשע איך שבכל פעם שהעובדות סותרות קביעות דטרמניסטיות מסוימות, צף לו טיעון ה-"רואה משחקים".

          1. גיא, התגובות שלך תענוג. היכולת לגבות מראה עיניים בסטט' היא חוויה מלמדת כל פעם מחדש. אתה תמשיך להעשיר אותנו ואחרים ימשיכו עם טיעון "אנשי המספרים" כאילו רק להם זוג עיניים.

          2. במקרה הנדיר הזה, זה לא עניין של מתנשא 😉

            פשוט אין לי עניין בדיונים שכאלה. הם משעממים אותי.

            אני הרבה יותר סומך על טביעת העין שלי מאשר על סטטיסטיקות, ועד עכשיו זה גם עובד לי לא רע בכלל…

            אין לי בעיה אם אתה רוצה לחלוק עלי בעניין ריברס, ואני גם במודע הולך כאן נגד הזרם, אבל אם הטיעונים שלך יהיו סטטיסטיקות, זה פשוט לא סוג הדיון שאני נהנה ממנו וגם בטח לא סוג הדיון שמספר את כל הסיפור אחרת אף ג'נרל מנג'ר לא היה טורח לראות משחקים.

            אז לבריאות – תביא איזה סטטיסטיקות שבא לך, אבל אני לא רואה בזה ראייה אמיתית של השחקנים ושל הליגה שמעניין אותי מה יש לה להגיד כשהיא מובאת כקייס יחיד או לפחות עיקרי.

  13. דדי היקר נותרת בדעת יחיד למול בליץ על הבן,
    הגיע הזמן להודות שטעית
    פעם ראשונה זה תמיד קשה…
    חוץ מזה אתה גיא עומר ואחרים נותנים אחלה דעות.

  14. דדי אתה צריך ללכת לפוליטיקה, פה מנהלים דיונים ולא ויכוחים.
    יכול להיות שריברס עוד יוכיח את עצמו, מספיק שיעזור לנצח מחשק פלייאוף אחד, אבל כרגע כל העובדות מראות שהוא החתמה מזעזעת. גם אם הוא שחקן ראוי, היה אפשר להחתים אותו בהרבה פחות!

  15. מסכים עם הרוב , לדעתי לי שווה יותר לכיוון 8, שחקן יעיל מאוד ולא מוערך מספיק, לסלומון היל יש פוטנציאל ., מסכים שהסכום גבוה אבל זה יותר 4-5. על ריברס ג׳וניור נאמר מי צריך יכולת שיש פרוטקציה?
    ( ועדין הוא רכז מחליף סביר בשילוב חוזה מוגזם 3)

  16. בגדול די מסכים, סולומון היל וריברס החתמות הזויות (איבדתי את דדי כשאמר על ריברס הבן ״אינטילגנטי״…). לדעתי לי לניקס אחת ההחתמות הכי טובות בקיץ. אני לא מבין למה החוזה הארוך (ביחס לאפללו, נגיד) מוריד לחוזה נקודות ולא מעלה. עם העלייה בשכר החוזה הופך עם השנים למשתלם יותר. אני מבין את עניין הגמישות הכלכלית אבל בעוד הקינגס יאבדו את אפללו עוד שנתיים הניקס ימשיכו ליהנות מחוזה יחסית נמוך (בטח ביחס לעלייה הצפויה בתקרה) ויהנו מקלף לטרייד במקרה ולא יהיה להם צורך בלי (נגיד עוד שנתיים או שלוש כשבמהלך העונה יבינו שהקבוצה לא הולכת לשום מקום כמו שקורה בניקס לעיתים קרובות).

    1. פשוט כי הוא זקן. הנקודה שאמרת לגבי העלייה בשכר היא נכונה ואני תמיד הייתי מציג אותה בנירמול השכר עד שהפסקתי לעשות את זה, אבל אני לא חושב שאתה תרצה את לי בגיל 34 (תראה מה כתבתי בכתבה על וויד על גארדים בגיל הזה)

  17. תודה רבה

    לא היכרתי את ג'ון לואר בכלל, ומהמעט שראיתי אותו במשחקי ההכנה הוא הפתיע אותי לגמרי! קלע מוכשר מכל הטווחים, לוחם וחסר פחד. בדיוק מה שהיינו צריכים. החתמה נהדרת! (גיא, אפילו יותר מראיין אנדרסון!)

    1. פחות טוב מאנדרסון –
      אין לו את הריב' ומשחק הפוסט של אנדרסון.

      אבל אני בהחלט חושב שזו החתמה מעולה, בעיקר בגלל שהוא תפור על השיטה של סטן
      (סטרצ' 4 פורחים בשיטה של ואן גנדי)

    2. חבל שאין כאן קישור לתגובות של האנשים כשפורסמה ההחתמה של לואר, כמו גם של קרופורד.

      זה בהחלט היה מראה משהו על המשמעות של "דעת הרוב"…

  18. אני עדיין לא מסוגל להשלים עם הסכומים המטורפים שהשחקנים הבינוניים האלה מקבלים.
    בסכומי החוזה הנפוטיסטי של ריברס אפשר לפרנס אלף הודים לשנתיים. (הוא ישחק 9 דקות למשחק ב 70 משחקים בערך. כלומר 12 שעות עבודה נטו בשנה.
    נכון שהתקדמנו מהימים שהשחקנים בגבעת ברנר היו עובדים בבקר בפלחה ובערב משחקים כדורסל בליגה לאומית ומקבלים כוס גזוז בדרך הביתה,אבל המצב כיום נשמע הזוי. אפילו בארה"ב, אוסטין ריברס כזה, בן 23 ,נכנס לאלף העובדים המשתכרים הכי הרבה במדינה. למה זה מגיע לו?

    1. ביקוש והיצע.

      ה-NBA ריווחי, והרווחים מתגלגלים גם לאוסטין ריברסים של ה-NBA.
      היו ימים שכל הרווחים היו מגיעים רק לבעלי הקבוצות,
      דרך אגב, אם בשוק הכדורסל הייתה באמת תחרות משוכללת, אז לריברס היה הרבה פחות, ולקרי/דוראנט/לברון, הרבה יותר.

      1. אני שומע הרבה על כמה שוק משוכלל זה נהדר. אם התחרות המשוכללת היא כמו שתיארת, אני לא בטוח כמה זה עדיף. לדוראנטים של הליגה יש מלא דרכים אחרות להרוויח עוד ועוד כסף שסגורות יותר בפני הריברסים (נגיד פרסומות), ולכן נראה לי שאני מעדיף את השוק הפגום.

  19. 1. וואו, וואו, מה כולכם עשיתם לאוסטין ריברס פה? ממש גנג בנג. כנראה לא שחקן של 11 מליון לשנה אבל שחקן חביב ויעיל לפרקים בסך הכל. היו כמה משחקים שהוא אפילו הוציא אותם מהבוץ והוביל אותם בקליעה (או היה בין המובילים). ואפילו יותר חשוב…

    2. וואו, וואו, מה כולכם עשיתם לדוק ריברס פה? לא המוח כדורסל מספר אחד בשוק, אבל מאמן שהשחקנים חולים עליו – שזה מאסט בקבוצה שבנוייה על אגויים של כוכבים כמו הקליפרס – בלעדיו אני ממש בספק עם דיאנדרה היה שם היום. הוא גם הביא שחקנים כמו רדיק ושדרג אותם יפה, והוא משתמש בקרופורד באופן מצויין (תחשבו מה ט'יבו היה עושה עם/ ל שחקן מופרע כמוהו). הוא גם לא מנהל משחק כל כך נורא.

  20. טור מצויין, ורק מחלוקת אחת לי עימך מזיג (יש קשר לאדם מזיג?).
    אפללו זה שם יהודי כמעט מהמעלה הראשונה, והיה כך בכל קבוצה אחרת. אבל לומר זאת כשהוא מצטרף לקבוצה שיש בה שחקן שנקרא עמרי כספי? מה יכול להיות יותר יהודי מלשים את השורש כ.ס.פ. בשם שלך?

  21. דדי לגבי ריברס אתה צודק. הוא אכן מתאים ללייקרס. הקליפרס עשו טעות למרות שיש לו הרבה פוטנציאל. אני מאמין שאילו קבוצה אחרת הייתה משקיעה בו אולי יכל להיות אחלה שחקן spark מהספסל שכשצריך שינוי מומנטום נכנס ומטריף את הקבוצה והקהל.

    העניין הוא שהקליפרס זקוקים למנהל משחק טוב עד מצויין מהספסל היום. לא עוד שנתיים. החלון נסגר מהר. מכיוון שדוק הgm החתים קו קדמי מצויין בעמדות 4/5 (ספייטס, ברייס ןבאס.) וקרופורד יכול להוביל כדור וליצור קליעה משל עצמו. הקליפרס היו זקוקים לשחקן כמו קורי ג'וסף או שון לוינגסטון כי פול פצוע לעיתים וגם כשפול נח הקליפרס צריכים קודם כל מנהל משחק חד ויציב ולא עוד שחקן שקופץ על כל כדור אבוד ומראה אגרסיביות חזקה. פלטון היה כזה לפני 5 שנים לא בגילו ומצבו הפיזי.

    וגם לגבי המשא ומתן. יכול להיות שלקליפרס היה מידע שקבוצה אחרת עמדה לשלם סכום דומה לאוסטין הכל השחקנים שרצו לא באו. כך שגם שןק של היצע וביקוש הוא תלוי נקודה בזמן וביחס לשוק הרלוונטי. בווקום יכול להיות שהאלטרנטיבה הייתה גרועה בהרבה או שבכלל לא היה לאוסטין ביקוש והקליפרס סתם שילמה או שבכלל מדובר על מעשה של אמון בו קבוצה רוצה לתת ביטחון לשחקן שמאמינים בו וכסף זה אחד הצורות לעשות את זה (קיבלת את הכסף כעת האחריות שלך לתת קבלות) למרות שלרוב זה לא עובד…

    1. ג'ון, לקליפרס לא היתה אפשרות להביא אף אחד חוץ מריברס – אלא אם כן היו מוותרים גם על קרופורד.

      ובשוק חופשי שבו מישהו כמו היל מקבל 12 מיליון לעונה, אתה גם צריך לעשות אוברפיי לא כל כך רחוק למישהו כמו ריברס שיודע שלקבוצה אין הרבה אופציות אחרות, ושיש סיכוי סביר מאד שהוא לא הולך להיות מחליף ראשון לאף אחת מעמדות הגארד. דבר כזה = $$$, גם אם זה קצת פחות ממה שהוא קיבל בסופו של דבר. קצת.

      ובאמת ריברס לא אמור להיות מנהל המשחק העיקרי מהספסל – בשביל זה הביאו את ריימונד פלטון האנדררייטד. ריברס פשוט נותן להם גיבוי לשתי עמדות הגארד עם פוטנציאל לשיפור – גיל צעיר ואתלטיו שלא קיימים ברוטציית הגאדרים שלהם.
      ועוד נקודה מרכזית – גם מספק אפשרות אמיתית לנסות להוריד את עומס הדקות מכריס פול כדי שסוף סוף יגיע לפלייאוף בריא.

      שלא תבין אותי לא נכון – אני לא טוען שמדובר על החתמה של 9-10 או אפילו קרוב לזה, אבל זה לפחות רחוק מ 0 כמו שזה רחוק מ 10…

  22. לי לא ברור איך להעריך את ה FAR, הרי זה לא אני זה שמשלם על השחקן. לגבי ריברס, נו אנחנו מסכימים שמדובר בשחקן בינוני ומוגבל, אבל מה הקליפרס היו יכולים לעשות אחרת, איזו אלטרנטיבה היתה להם?
    סמית' זו החתמה מצוינת וצפויה להחריד (כאמור לא אכפת לי מהכסף של הבעלים). לגבי קורטני אני מאוד אופטימי, מדובר בשחקן ותיק ועמיד (דוראבילי 🙂 ) שיתרום המון לקבוצה, בעיקר חמצן וצלילות לאחר האולסטאר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט