היום לפני 35 שנה: שוגר ריי ליאונרד גובר על תומאס הרנס / מנחם לס

September 16, 1981                                                  Caesars Palace, Las Vegas

 

שוגר ריי ליאונרד ניצח את אליפות העולם במשקל WELTERWEIGHT של WBC בנוק.אאוט בסיבוב ה-5 על וילפרד בניטס ב-1979. הוא אז הפסיד לרוברטו דוראן בהחלטה מאד צמודה ביוני 1980, ואז זכה בחזרה בכתר בקרב ה-"NO MAS" המפורסם נגד אותו דוראן שהחליט שהיה לו מספיק בסיבוב השמיני ביוני 1981.

ליאונרד החליט אז לעבור לכיתת המשקל הבא, משקל קל-בינוני ("LIGHT MIDDLEWEIGHT") לקרב אחד בו גבר על איוב קאלול בנוק.אאוט בתשיעי ביולי 1981.

ב-1980 תום "HITMAN" הרנס זכה  בתואר העולמי ב-WELTERWIGHT של ארגון האגרוף המתחרה WBA כשגבר בנוק.אאוט בסיבוב השני על חוזה "פיפינו" ואבאס בדטרויט. הוא המשיך עם שלוש הגנות על תוארו על לואי פריימרה, רנדי שילדס, ופבלו באז.

הוסכם אז על קרב בין אלוף ה-WBC ואלוף ה-WBA לאיחוד התואר ב-WELTERWEIGHT ב-16 לספטמבר, 1981, בקרב שכונה "THE SHOWDOWN".

הקרב של 15 הסיבובים ניצפה ע"י קהל סולד-אאוט של 23,618 צופים, ושיא צופים בטיווי של 300 מיליון

הקרב החל כמצופה עם ליאונרד אוסף נקודות ממרחק, ובריקוד, והרנס STALKING. למרות התנועה המתמדת של ליאונרד, הרנס אסף נקודות בגלל ה-REACH הארוך שלו בג'אבים שגרמו לנזק מתאסף במקום "בום אחד וגמרנו".

בסיום החמישי נראתה נפיחות גדולה תחת עינו השמאלית של ליאונרד כשלוח תוצאות הקרב הראה יתרון גדל בהתמדה של הרנס. היתרון גדל עם ישירה של הרנס לס נתר של ליאונרד שזיעזע אותו בבהירות שנראתה לכל.

בששי ובשביעי ליאונרד החל להתקיף בפראות כתגובה על החבטה בסנטרו, וזכה בברור בסיבובים האלה כשליאונרד הופך למתקיף והרנס ל-STALKER.

הסיבוב השמיני בוזבז כששני המתאגרפים מסתפים בעמידה וזריקות ג'אבים שכולם נעצרו. היה ברור שהם אוספים כוחות לקראת הפיניש.

את הפיניש החל הרנס לפני ליאונרד כשהוא זוכה בצורה ברורה בתשיעי, עשירי, אחד עשרה, ושנים עשרה. בהפסקה בין ה-12 וה-13 אנג'לו דאנדי, הטריינר של ליאונרד, אומר לו את המילים שניכנסו ללקסיקון של שפת האגרוף:

"You're blowing it now, son! You're blowing it!"

ליאונרד, עם עין שמאלית עצומה עתה לחלוטין עלה ל-13 בטרוף. הכל החל בימנית שזיעזעה את הרנס, והמשיך בקומבינציות של כל האגרופים האפשריים ששלחו את הרנס לחבלים שוב ושוב, ואז הוא נפל, אך מיד קם לפני שהשופט התחיל אפילו בספירה. ליאונרד הצליח להשכיב את הרנס פעם נוספת לפני שנשמע הגונג לסיום הסיבוב.

למרות ההתקפה המצויינת של ליאונרד ב-3, רופא הזירה ניגש בסיום הסיבוב לבדוק את עינו של ליאונרד שהיתה עצומה לחלוטין. ליאונרד , בכפפתו, דחף את ידי הרופא כאומר "עזוב את זה".

מיד עם שמיעת הגונג לתחילת הסיבוב, ליאונרד המשיך בהתקפתו כי הוא הרגיש נוק.ררוט באוויר. הוא סגר את הרנס בפיה והחל בקומבינציה הידועה שלו של שמאל-שמאל- ימין; שמאל-שמאל-ימין. כל מה שהרנס היה מסוגל לעשות היה לכסות ת פניו כשליאונרד חובט בו בחופשיות, והרנס נראה חסר אונים.

השופט דייבי פירל החליט שהוא ראה מספיק וסימן לסיום הקרב, ונתינתו לליאונרד בנוק.אאוט. טכני.

לוחות התוצאה של השופטים הראו באותה דקה 122-124, 122-125, ו-121-125 – כולם לטובת הרנס.

הקרב הזה שהסתיים בחילוקי דיעות היה הסיפתח לקרב הבא ביניהם, הקרב של 1987, הנחשב על ידי רבים כטוב ביותר מכולם עד היום, ושכתבתי עליו פרק שלם בספרי 'חיצים ובונבונים'.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט