היום לפני 47 שנים: שיא סטרייקאאוטים בהפסד / מנחם לס

September 15, 1969                                                          ST. LOUIS

סטיב קרלטון מהסנט לואיס קרדינלס קבע שיא סטרייקאאוטים כשעשה 19 (!!!) מהם נגד הניו יורק מטס.

אבל המטס עדיין ניצחו 4-3 עם שני הום ראנס  של רון סוובודה, והם פתחו את הפער בדיביזיה שלהם ל-4.5 משחקים עם 15 שנשארו.

קרלטון, פיצ'ר שמאלי בן 24 עשה סרייק-אאוט של כל השלושה ב-4 אינינגס מתוך ה-9. הוא שבר בסטרייק אחד את שיאו של סנדי קופאקס שעמד על 18. מאז 5 פיצ'רים נוספים עשו 19 סטרייקאאוטים, וארבעה עשו 20, שהוא השיא היום.

אמנם הוא עשה את השיא של אז, אבל בתוך הפרוצס הוא גם היה זה כמובן שזרק פעמיים להום-ראנס של סוובודה. לכן הוא האשים את עצמו בהפסד כשניסה "TO OVER POWER" כל חובט במקום סתם לשרוף אותו, נניח עם חבטה שתשרוף אותו בבסיס הראשון או בתפיסה.

בכניסה לאינינג ה-9 היה עליו לעשות סטרייקאאוטס של כל השלושה לשבור את שיאו של סנדי קופאקס. באינינג התשיעי הזה הוא STRUCK OUT את הפיצ'ר טאג מקרו שבא להחליף את גארי ג'נטרי באינינג ה-7. זה היה סטרייקאאוט מס' 17. אז הגיע לעמדת החובט באד הרלסון, החובט המצויין, והוא לקח סטרייק שלישי למס' 18. האחרון היה  עמוס אוטיס שרק הביאו מהמיינור ליג, ועליו עשה קרלטון את שיאו.

קרלטון טוען שהרצון לעשות שיא עלה למטס במשחק כי

"It was the best stuff I ever had," said Carlton, like a sculptor who has just created a  masterpiece and then accidentally chipped it. "But when I had nine strike-outs, I decided to overpower every player instead of over finessing him

*****

ב-1972 סטיב קרלטון הועבר בטרייד לפילפיס בטרייד הנחשב עד היום לאחד הטריידים הגרועים בהסטוריה. בשנה שהוא הועבר לפילדלפיה הוא ניצח 27 משחקים עבור קבוצה עלובה שניצחה רק 59, כשהוא זורק 310 סטרייקאאוטים ל-ERA של 1.97. הוא המשיך לנצח עבור פילי 241 משחקים ולזכות ארבע פעמים איתם ב-CY YOUNG AWARD הניתן לפיצ'ר הטוב ביותר במייג'ור ליגס.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. קרלטון גם ניצח עבור הפיליס את המשחק האחרון בוורלד סירייס של 1980. מיותר לציין שהוא ב-HOF.
    עקרונית רק עוד 4 עשו 19 ורק שלושה עשו 20 כי הביג יוניט הגיע פעמיים ל-19 SO ורוג'ר קלמנס פעמיים ל-20. שניהם עשו את זה פעמיים באותה עונה מה שהופך את ההישג לעוד יותר מרשים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט