פריוויו לעונת 2016-17 – בוסטון סלטיקס / רון טחן

לאחר שתי הופעות פלייאוף רצופות, בוסטון חושבת רחוק יותר, וממשיכה להשתפר ולהתחזק. האם היא בדרכה להפוך למועמדת לאליפות?

אולם ביתי: TD  גארדן, 18,624 מקומות.

מאזן: 34-48 (מקום חמישי במזרח). הודחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף לאחר הפסד 4-2 לאטלנטה.

מאמן: בראד סטיבנס, עונה רביעית בליגה ובבוסטון. מאזן בעונה הרגילה 113-133 (45.9%)

מה שהיה

העונה שעברה הייתה מצוינת עבור בוסטון, שביצעה את קפיצת המדרגה המיוחלת והפכה לאחת הקבוצות היותר טובות במזרח המתחזק. אייזיאה ת'ומאס נבחר לראשונה (ובצדק) למשחק הכוכבים של הליגה והיה נהדר עם 22.2 נק' למשחק, אייברי בראדלי וג'ו קראודר סיפקו הגנה אדירה ותרמו אף הם את חלקם בהתקפה.

הקבוצה עצמה הציגה את אחת ההגנות הטובות בליגה, בדרך ל-48 ניצחונות, מאזן שווה ערך למקום השלישי במזרח.

בעקבות נחיתות במאזן הפנימי בין המדורגות 2-6, בוסטון סיימה ללא יתרון ביתיות ונאלצה לפגוש את אטלנטה הרביעית, שניצלה את פציעתו של בראדלי כדי לעלות לשלב הבא לאחר שישה משחקים.

קיץ 2016

ברוכים הבאים: אל הורפורד (חופשי, מאטלנטה), ג'ראלד גרין (חופשי, מיאמי), ג'יילן בראון, בן בנטיל, מרכוס ג'ורג' האנט, דמיטריוס ג'קסון (דראפט)

שלום ולא להתראות: דיוויד לי (שוחרר), סאלינג'ר (טורונטו), אוון טרנר (פורטלנד)

ערב הדראפט, בו קבוצתם החזיקה במספר שיא של בחירות (8), אוהדי בוסטון חיכו וחיכו לראות מה זומם הג'נרל מנג'ר דני איינג', ופינטזו על מגה טרייד שינחית בקבוצה שחקן בכיר דוגמת דמרקוס קאזינס, כאשר ברור לכולם שהקבוצה זקוקה לשחקן פנים איכותי.

אלא שחרף כל השמועות, דני איינג' לא ביצע כל טרייד, והפתיע כשבחר במקום השלישי את ג'יילן בראון, גארד-פורווארד אתלטי (נבחר כאתלט הטוב ביותר על ידי יתר הרוקיס) בגובה 2.01 מ', שבחירתו התקבלה ברגשות מעורבים.

בהמשך, איינג' הפתיע פעם נוספת, ולא לטובה, כאשר בחר בגרשון יאבוסלה הצרפתי, שלא אמור להגיע העונה לליגה. גם הבחירות הבאות של בוסטון (אנטה זיזיץ', דיונטה דיוויס) לא הרשימו את אוהדי הקבוצה, שהבינו שהם לא הולכים לקבל את הטרייד שרצו.

מאוחר יותר, בוסטון פעלה נמרצות כדי להחתים את השחקן החופשי המבוקש של הקיץ – קווין דוראנט – אך כידוע, דוראנט החליט על אופציה אחרת.

וכך, כשכבר נראה היה שמתארגנת עצומה לפיטוריו של איינג' (לא באמת), בוסטון ביצעה את אחד המהלכים הגדולים של הקיץ כשהצליחה להחתים סוף סוף שחקן בכיר, ועוד שחקן פנים, בדמותו של אל הורפורד  (שלא היה רחוק מהישארות בהוקס).

בנוסף, היכולת טובה בליגת הקיץ של ג'יילן בראון ושחקן השנה השנייה הרכז טרי רוזייר, העלתה עוד יותר את מפלס האופטימיות בחדרי ההלבשה של הסלטיקס.

מה שיהיה:

חמישייה משוערת: אייזאה ת'ומאס, אייברי בראדלי, ג'ו קראודר, אמיר ג'ונסון, אל הורפורד

ספסל: מרכוס סמארט, ג'יילן בראון, טיילר זלר, ג'ראלד גרין, יונס ירבקו, קלי אוליניק, ג'יימס יאנג, טרי רוזייר, אר ג'י האנטר, דימיטריוס ג'קסון, בן בנטיל (הקבוצה צריכה לשחרר שחקנים כדי להגיע לסגל של 15)

לאחר שנתיים מצוינות שהסתיימו בהדחה מובנת בסיבוב הראשון, העונה תתמודד הקבוצה של בראד סטיבנס המצוין עם ציפיות גבוהות, כאשר כבר עכשיו לא מעט אנשים מחשיבים את הסלטיקס לקבוצה השנייה בטיבה במזרח (אחרי קליבלנד).

סיבה אחת היא העובדה שמלבד אוון טרנר (שהיה נהדר מהספסל), בוסטון שמרה את כל שחקניה הבכירים, ונהנית מאווירה מדהימה בחדר ההלבשה, קהל תומך, וכמובן, מאומנת על ידי המאמן הצעיר המבטיח בליגה.

ואולם, הסיבה העיקרית לציפיות הגבוהות מהעונה הקרובה היא החתמתו של הורפורד, אולסטאר לכל דבר ועניין, שמגיע לבוסטון לאחר 9 עונות באטלנטה כאשר השתיים האחרונות (בהן נבחר למשחק האולסטאר), היו מוצלחות במיוחד מבחינה קבוצתית.

הגבוה בן ה-30, שהיה בעברו גם חלק מקבוצת המכללות האגדית של פלורידה (שזכתה באליפות המכללות פעמיים ברציפות), הוא שחקן קבוצתי נפלא שמוכן לוותר על זריקות, לשים גוף בהגנה, ויותר חשוב, להניח את האגו בצד –  למען הצלחת הקבוצה.

לכן, הורפורד הוא בדיוק השחקן שבוסטון רצתה, ואין למעשה סיבה שהוא לא ישתלב בקבוצה במהירות, ויהפוך למנהיג השקט והמנוסה שלה.

גם חזרתו של אתלט העל ג'ראלד גרין  לקדנציה שנייה בקבוצה (ובמחיר מבצע של פחות ממיליון לעונה) לא אמורה לפגוע במרקם הקבוצתי המיוחד, ומי יודע, אולי ג'יילן בראון יתגלה כשחקן מחונן כבר בשנתו הראשונה.

תחזית אופטימית: הורפורד משתלב במהירות בזק, אייזאה ת'ומאס ממשיך להיות ענק, ובראדלי וקראוודר הם הצמד ההגנתי הטוב במשחק. צעירי בוסטון מצטרפים לחגיגה, ובראד סטיבנס מאמן העונה.

ימשיכו לככב

הסלטיקס מסיימים במקום השני במזרח, בדרך לגמר המחוז.

תחזית פסימית: קבוצות הליגה לומדות איך לעצור את ת'ומאס, והורפורד פחות מאיים כשהוא לא ליד מילסאפ.  הקבוצה מתקשה לקלוע מבחוץ, ושחקני הספסל מתקשים לתרום. בוסטון עדיין מספיק טובה כדי להגיע לפלייאוף, אך מהמקום השישי בלבד, בדרך לעוד הדחה בסיבוב הראשון.

ספסל בעייתי?

תחזית ריאלית: כל עוד אף אחד משחקניה הבכירים של הקבוצה לא ייפצע, בוסטון אמורה להילחם פעם נוספת על יתרון ביתיות בפלייאוף, מה גם שהסגל הנוכחי הוא המוכשר ביותר מאז הגעתו של סטיבנס לקבוצה.

ואולם, אי אפשר להתעלם מכך שגם כמה מקבוצות המזרח התחזקו הקיץ, כולל הניקס ופילדלפיה, המשחקות עם בוסטון בבית האטלנטי (שהיה אשתקד החלש בליגה), ועשויות להקשות עליה להגיע למאזן הרצוי.

משכך, אני מאמין שהקבוצה תסיים במקום השלישי, בדרך לסיבוב השני של הפלייאוף.

 

 

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. תודה על הסקירה. אני עם התחזית הפסימית שלך לדעתי יסיימו 5-8 ויעופו עוד פעם בסיבוב הראשון.יותר מידי שחקנים בינוניים בלי סטאר פאוור אבל עם מאמן מצויין.אייזיה תומאס וגיי קראודר הם שחקנים נחמדים אבל לא הם יובילו את בוסטון חזרה להיות קנדידטית.הורפורד הוא שחקן טוב מאד אבל בעולם שכל קבוצה שרוצה אליפות מחזיקה טריו כוכבים הוא אמור להיות הצלע השלישית בטריו משמע כריס בוש של מיאמי דריימונד גרין של גולדן סטייט קווין לאב של קליבלנד ולא השחקן הבכיר בקבוצה .חסר להם 2 סופרסטארים כדי להתמודד על האליפות וסופרסטאר אחד כדי להגיע לגמר המזרח.בקיץ הבא אפשר להחתים סופרסטאר בשוק השחקנים החופשי ועוד טרייד[יש להם מבחר של שחקנים בינוניים] על עוד סופרסטאר

  2. אחלה פריוויו.

    אני מאמין שהסלטיקס ילחמו על המקום השלישי,
    די בדומה לקרב הצמוד שהיה בעונה שעברה על מקומות 3 – 6
    (4 קבוצות עם מאזן זהה).
    מקמות 1, ו-2 (בהיעדר פציעות משמעותיות) תפוסים (קאבס, טורונטו)

    1. לדעתי אחרי שנתיים הרצה הם בהחלט בשלים לזה ועדיין במרחק שחקן פנים משמעותי אחד מקפיצה לגמר הליגה…. אולי אפשר להביא את אוקפור מפילדלפיה?? קאזינס עוד לא דרש טרייד מסקרמנטו?

  3. תודה על הפריוויו. אני איתך בתחזית. מקום שלישי ולפחות חצי גמר כשגם גמר הוא אופצייה ריאלית בעיניי.
    אני חושב (יותר נכון מקווה) שלאיינג' יש איזה כמה מהלכים בקנה. לדעתי הוא מחכה שקאזינס יתחיל לשחק ברוגז עם סאקרמנטו ואז הוא ייתן להם את ההצעה. גם גריפין אופציה בעיניי. תלוי איך תיראה העונה הזאת של הקליפרס.

  4. פריוויו מצוין תודה.
    אני באמת חושב שעם השדרוג (העצום) של הורפורד לעומת כל מה שהיה לבוסטון בסנטר עונה שעברה הם חייבים להיות מקום שני במזרח

  5. ביחד עם דטרויט, הקבוצה שיכולה לעשות הכי הרבה צרות לקאבס בפלייאוף.
    אם וכאשר: יש יותר מדי נעלמים במזרח כדי שאפשר יהיה לדעת משהו כרגע. אינדיאנה מסקרנת מאוד וחדשה, הניקס ושיקגו חדשות לגמרי, אורלנדו השתנתה מהיסוד, ואם הווארד יפתיע ויתעלה, גם אטלנטה תהיה פקטור משמעותי. טו קלוז טו קול.

      1. מאוד מאוד לא קלים, שלושה מהם היו צמודים ביותר. הסוויפ הכי מבלף שיש.
        ולא לשכוח שכל הפיסטונז פשוט ילדים חסרי נסיון פלייאוף. מאמין שהשנה תראה הבדל גדול. וגם הסגל השתפר מאוד.

        1. אני מחזיק מואן גנדי וחושב שהוא מאמן מצויין, אבל הסדרה הזו פשוט לא היתה כוחות מול קליבלנד.
          אולי בעונה הזו, עם סגל מלא, הוא יפיק יותר עם הקבוצה. למרות שלדעתי עם רג'י ג'קסון כ-PG אי אפשר להגיע רחוק.

  6. פריוויו מעולה, אין הרבה מה להוסיף. אני חושב שזאת גם שנת מבחן לחבר'ה המשלימים כדי לראות את מי כדאי להשאיר ועל מי אפשר לוותר הטרייד כדי להנחית כוכב נוסף לקראת העונה הבאה

  7. פריוויו מעולה!

    לטרנר וסאלינג'ר הה חלק משמעותי בהצלחה של הסלטיקס בעונה החולפת. האם הורפורד בן ה-30 והרוקי ג'יילן בראון הם שדרוג ? כנראה שכן . זה כנראה יספיק ליתרון ביתיות בפלייאוף.

    דני איינג' למרות כל הקלפים שהיו לו ביד ולמרות ההחתמה של הורפורד יצא די שמרן הקיץ הזה. לבסוף הכוכבים האמיתיים של הסלטיקס זה ה- GM והמאמן וזה אומר הרבה……

    1. הספרס עשו מהמתכון הזה אימפריה יחד עם כוכבים נטולי אגו ו/או
      סטאר קוואלטי, בוסטון מעט מזכירה אותם בקטע הזה (למרות שהם צריכים איזה 15 עונות רצופות של להיות בטופ בשביל להתקרב להיות הספרס)

  8. פריוויו מעולה.
    לי זה נראה כאילו העונה הזו היא עוד צעד בשיפור ההדרגתי של בוסטון, שלוקחת ת'זמן. יש עוד הרבה לאן להשתפר. כפי שעידן כתב, חייבים עוד שני שמות רציניים לאליפות או שם אחד לגמר מזרח.
    עד להודעה חדשה תקרת הזכוכית נמצאת שעתיים נסיעה מקרית אקרון. ואולי זו באמת הסיבה שלא ממהרים שם בבוסטון.

  9. לא קונטנדרית אבל שיפור יהיה.
    אם בראון ישתמש באתלטיות שלו להפוך לשומר טוב, בוסטון תהיה קבוצה עוד יותר מציקה וקשה לפיצוח.
    תומאס אמור להיות במצב יותר טוב מהעונה שעברה כשהורפורד מושך תשומת לב שקודם הלכה אליו, אז גם אם העונה שעברה הייתה שיא, העונה לא אמורה להיות ירידה משמעותית.
    סמארט חייב קפיצת מדרגה כדי להוביל חמישיה שניה בלי טרנר, גם כאן, יש תלות מסויימת בבראון.
    השאלה הגדולה – האם הורפורד הוא נשק מספיק בשביל הפלייאוף, כשצריך כישרון התקפי שיכול לתת את האקסטרה מול הגנה טובה ומוכנה. לדעתי חצי כוח, הם טובים, אולי גמר מזרח, אבל צריכים עוד קליבר עם יכולת התקפית כדי לתת פייט על אליפות. אני מחבב את בוסטון, אולי אם אוקלהומה תתרסק מוקדם, ווסטברוק יחפש בית חדש ולבוסטון יש עדיין ים בחירות דראפט לחלק.

  10. לא יודע לגבי הדירוג הסופי, אבל צופה להם להתקדם במאזן לכיוון 53 נצחונות, וחובה עליהם לעבור סיבוב. עכשיו זה באמת חובה רק מההחתמה של הורפורד. אם הכימיה תעבוד ובראון יתגלה ככוכב אמיתי, זה גם יכול להביא גמר מזרח.

  11. לדעתי יש 3 קבוצות טובות מהם במזרח – קליבלנד, אינדיאנה, טורונטו.

    הם ברמה של דטרויט פחות או יותר ואני מהמר שהם יהיו 5-6 במזרח.

    חסר להם קלעי 3 וPF מספיק טוב – אמיר גונסון נחמד אבל לא לקבוצה שרוצה להיות בגמר המזרח.

  12. כשמומי רואה בוסטון מול העיינים הוא רץ לשירותיים
    מומי מאמין שבוסטון עשו שגיאות בדראפט והתוסםת של הורפורד לא תקפיץ אותם קדימה
    חסר להם גו טו גאיי שהוא לא אייזה תומאס ב
    עם דוראנט הם היו קבוצה לאליפות המז-פח

    1. דוראנט בחר לקפל את החציל וללכת לקבוצה שיש בה אחרים שייקחו את הזריקות המכריעות, העדיף להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים.

  13. יופי של פריוויו. לא צופה להם בעיות בבית האטלנטי. ניקס זה פטה מורגנה, תאונה שמחכה להתרחש, ופילי זה תאונה שכבר התרחשה.

  14. מעולה רון.
    להערכתי הם לפחות בחצי גמר המזרח יש סיכוי סביר לגמר האזור…הבעיה שהמרחק שלהם מקליבלנד…כעט כמרחק הבוסטון הזו מזו של לארי ,פאריש ומקהייל.

  15. תודה רון.לדעתי אם כל הקלפים יסתדרו להם יצליחו להגיע לחצי גמר המזרח,לא יותר בשביל יותר הם חייבים טרייד שאם יגיע זה יהיה סיפור אחר.
    מה שכן המאמן זה שיחוק ענקי של איינג'.

  16. המזרח מבאס. יש לפחות חמש קבוצות שהדירוג ביניהן ייקבע לפי מזל, פציעות וכימיה, ומעליהן קליבלנד.
    אז מה עשינו?

  17. מעולה תודה!
    הקבוצה השתפרה אבל שוב – אין להם כוכב שיוביל אותם. הורפורד הוא שחקן קבוצתי אבל לא סופרסטאר שמוביל קבוצה , אותו דבר איזייה.
    מקום 3 נראה ריאלי בגלל המזרח ובגלל שהקבוצה במגמת עלייה.

  18. תשמעו אני הייתי מאוכזב מאוד לא מזה שקזינס לא הגיע או דוראנט אלא מזה שביסמאק ביומבו הלך לאורלנדו…..עם ביומבו לסלטיקס הייתה יכולה להיות את קבוצת ההגנה הטובה בליגה באיי פאר ואחת הטובות בדור האחרון בכלל.

  19. פריוויו מעולה, תודה רבה. הרבה סימני שאלה. הורפורד יהיה טוב אבל הוא לא השחקן שיביא להם אליפות או קרוב לשם. אני מאוד אוהב את תומאס, אבל בשביל שהסלטיקס יתחזקו הם צריכים לעשות עליו ועל שחקן כמו ג׳יי קראודר טרייד על כוכב. קאזינס זו אופציה ( יצור קו קדמי מעניין מאוד ), ג׳ימי באטלר גם יהיה מעניין. הבעיה הכי גדולה שלהם בהנחה שהסגל הנוכחי לא ישתנה הוא עמדת הפאוור פורוורד. אמיר ג׳ונסון בינוני ומטה ומאחוריו אין מישהו לספר עליו. אולי הרכב נמוך עם קראודר ב-4 יכול ליצור משהו מעניין.

  20. אני חושב שאפשר לצפות לטרייד. יש להם קבוצה עמוקה אבל חסר כשרון (שחקן על) שיעלה אותם מדרגה.
    השחקנים ישתפרו רק כדי להוות פתיון לטרייד עתידי שינחית שחקן לרמה הבאה.
    היתרון שלהם זה ההמשכיות והסגל הרב גוני והעמוק.

  21. אחלה פריביו תודה.

    לדעתי האופטימיות מוגזמת, תחושה של קבוצה תקועה, אל הרפורד יאכזב, והקבוצה תגרד פלייאוף בלי ביתיות ותעוף בראשון או בשני

  22. בבוסטון מרוב בחירות דראפט לא ראו את היער
    בשנה הבאה הם יקבלו בחירה טופ 5 ( לפחות מברוקלין )
    הם פוטנציאל לקונטנדרית אבל הורפורד זה לא האיש שממנו תבוא הישועה
    יכול להיות שהתוכנית בבוסטון שונה והם מתכננים לרוץ על השלד הקיים מבלי לפגוע במרקם ובשיטה של סטיבנס
    בכל מקרה הם קבוצה לטופ 3 בקונפרנס

  23. בוסטון מזכירה את מזל גדי שיש הטוענים שהוא החזק בגלגל
    המזלות, או החיה עז ההרים, השניים עולים לאט לאט אבל בטוח
    גם אם יש סיכון גדול בהרים, היא לא נופלת.
    שם המשחק: סבלנות, לתת זמן לבראד סטיבנס ולהשתלבות של
    הורפוד. אוהדי הירוקים צריכים אורך רוח.
    פרוויו מושלם מסודר ומהנה לרון טחן. תודה

  24. תודה רבה

    בוסטון מזכירים לי סלט אנטיפסטי – מעניין, עשיר במרכיבים, טעים ובריא.
    אבל עדיין סלט

    1. מסכים. כל מה שחסר זה איזה חתיכת סטייק רצינית באמצע (קאזינס) או ביצה קשה וחציל בשביל האקסטרה (גריפין, תאכלס לא) ויש לך מתכון אליפות!

  25. פוסט נהדר, מאמין שיפתחו חלש ובמהלך העונה יביאו בטרייד או בדרך אחרת קלעי ראוי שישלים את תומאס והורפורד מושלם (דני גרין?)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט