עובדות וסיפורי נ.ב.א (33) / רון טחן

השבוע בפינתנו, נכיר שחקן עבר שהסתבך עם החוק בגדול, ניזכר בשחקן שנגמל מאלכוהול, ונקנח עם שחקן שהצליח למרות הכל

1. כדי לתת כבוד לשחקני עבר, וגם כדי ליצור מורשת קבוצתית נהוג להוציא לגמלאות את מספרי החולצות של השחקנים המובילים של כל מועדון. כתוצאה מכך יש מספרים שהולכים ונעלמים ממגרשי הנ.ב.א.

המספר שהוצא לגמלאות במספר הרב ביותר של קבוצות הוא 32, שעם המחווה המתוכננת לשאקיל במיאמי, לא יילבש יותר ב-10 קבוצות:

בוסטון (קווין מקהייל)
ברוקלין (ד"ר ג'יי)
לוס אנגלס לייקרס (מג'יק)
מיאמי (שאקיל אוניל)
מילווקי (בריאן ווינטרס)
פילדלפיה (בילי קאנינגהאם)
פורטלנד (ביל וולטון)
סן אנטוניו (שון אליוט)
יוטה (קארל מאלון)
אוקלהומה סיטי (פרד בראון)

מבין מספרי החולצות הפופולרים (שנלבשו לפחות על ידי 50 שחקנים שונים) יש מספר אחד שמשום מה לא נתלה על תקרת האולם של אף קבוצה עד עכשיו – המספר 8.
224 שחקנים שונים לבשו את הגופיה הנ"ל לאורך ההיסטוריה (כולל 7 שחקנים שנכנסו להיכל התהילה, ביניהם מוזס מאלון ו-וולט בלאמי), אבל אף קבוצה עדיין לא מצאה לנכון להפריש אותו.

כל זה יכול להשתנות די במהירות,עם הפרישה של קובי ברייאנט. השאלה היא רק האם הוא ירצה שיתלו את המספר שלבש יותר זמן מיומו הראשון בליגה 8, או את זה שאיתו פרש – 24 (תודה לעידו גילרי על הסיפור)

 *

2. שאקיל א'וניל ומייקל ג'ורדן הם שני השחקנים היחידים שזכו בתואר השחקן המצטיין של סדרת הגמר, שלוש פעמים ברציפות.

בעוד שאקיל עשה זאת פעם אחת, בין 2000 ל-2002, מייקל ג'ורדן עשה זאת פעמיים. בפעם הראשונה בין 1991 ל-1993, ובפעם השנייה בין 1996 ל-1998.

 *

3. עם הגעתו של דון נלסון לגולדן סטייט בשנת 1988, אחד הדברים שהפריעו למאמן הייתה העובדה שכריס מאלין המוכשר החסיר מספר אימונים והעלה במשקלו.

הסיבה מתברר, הייתה תחביבו של מאלין לשתות משקאות חריפים. לאחר שמאלין הפר את הבטחתו לנלסון להפסיק לשתות, הוא נשלח לטיפול אינטסיבי בן חודש במכון גמילה.הטיפול התברר כהצלחה, שכן מאז אותה נקודה מאלין הפסיק לשתות, והפך לאחד משחקנים האהובים והטובים ביותר של נלסון, ובליגה בכלל.

בשנת 2006, דרכיהם של נלסון ומאלין התאחדו פעם נוספת, לאחר שהאחרון, הפעם בתור המנהל המקצועי של הקבוצה, החתים את מאמנו לשעבר כמאמנה החדש-ישן של גולדן סטייט.

 *

4. דרל אלומס, פאוור פאוורד בגובה 2.05 מ', לא הצליח להפוך לשחקן לגיטימי בליגה הטובה בעולם, ונפלט ממנה לאחר עונה אחת בלבד (1980-81) בדאלאס, במהלכה קלע 2.7 נק' למשחק.

ואולם, אלומס "הצליח" להיכנס לרשימה הארוכה והלא מכובדת של שחקני עבר שהסתבכו עם החוק, ונשלחו לכלא.

אלא שבניגוד למעצרים השגרתיים יותר, במהלכם שחקן זה או אחר נתפס עם סמים או נשק ונשלח לכלא לתקופה קצרה, אלומס נשלח "לבלות" בכלא לא פחות מתשע שנים.

הסיבה: אלומס, שהידרדר לסמים קשים לאחר פציעה מסיימת קריירה, הורשע בשמונה מעשי שוד של שליחי פיצה, כולם מרשת דומינו'ס.

במהלך משפטו, אלומס גילה שנהג להזמין את השליחים לביתו, וארב להם עם מפתח ברגים. במהלך משפטו הודה בכך שגנב מהם באיומים כסף מזומן וכן בקבוקי שתייה. עם זאת, על הפיצה, אלומס סיפר שדווקא ויתר…

*

5.בשנותיו הראשונות לחייו, אוון טרנר נזקק לטיפולים רפואיים רבים, חלקם במחלקת טיפול נמרץ. כשהיה בן שנה, אוון טרנר אושפז פעם אחר פעם בבית החולים לאחר שסבל תוך תקופה קצרה מאבעבועות רוח, אסתמה, דלקת ריאות, ובעיות נשימה שונות.

גם כשהתבגר מעט, המזל הרע המשיך לרדוף את טרנר, שבגיל 3 בלבד נדרס על ידי רכב חולף שלא הבחין בו. אמבולנס שעבר במקרה במקום הציל את חייו של טרנר הצעיר, שספג זעזוע מוח ונזקק לכמה תפרים.

השנים חלפו, וטרנר המשיך להיתקל בקשיים בחיי היום-יום, לאחר שהפך למושא ללעג חבריו, שלעגו לבעיות הדיבור שלו, שנבעו מבעיה בצמיחת השיניים שלו.

בנוסף לכל, טרנר סבל מאלרגיות רבות, וכל יציאה שלו מהבית גרמה לדאגה בקרב אמו, שתמכה בבנה לאורך כל הדרך, והקדישה לו זמן רב כדי לסייע לו לטפל בבעיית הדיבור שלו, וכן כדי להדביק את הפערים בינו לבין שאר התלמידים בבית ספרו.

ואולם, לדברי טרנר, היה מקום אחד בו כל בעיותיו לא הפריעו לו – מגרש הכדורסל.

טרנר התגלה כשחקן כדורסל מחונן בתיכון, התקבל למכללת אוהיו סטייט, ולא נתן לפציעות, בעיות ברכיים ומחלות שתקפו אותו מדי פעם למנוע ממנו להגשים את החלום ולהפוך למקצוען.

"אני יודע שהרבה דברים יכלו להסתיים בצורה אחרת", אומר טרנר, שלאחר עונתו השלישית והמצוינת במכללות, זכה להיבחר על ידי פילדלפיה בשנת 2010 במקום השני בדראפט.

 

לפוסט הזה יש 36 תגובות

        1. אסף צודק, הוא היה מוסר מרהיב ושחקן חכם.
          פשוט הדגש במשחקו היה על הקליעה – תיפקד יותר כסקורר בקבוצותיו

          1. כמו לארי לא היה ולא יהיה (גם לא לברון) מבחינת המסירה אבל בגלל שהיה בגולדן סטייט בעיקר סקורר "פספסו" הרבה תכונות טובות שלו שציינתי קודם, בגלגול המאוחר שלא באינדיאנה הם באו לביטוי הרבה יותר ששם פחות נדרש לקלוע

          2. בטקס הפרישה של בירד אמר ,מג'יק ללארי: "לארי, סיפרת לי רק שקר אחד, אמרת שיהיה עוד לארי בירד. לעולם, אי פעם, לא יהיה עוד לארי בירד!"

  1. טרנר שיחק באותו תיכון ממנו הגיע גם אייזאה תומאס (המקורי). זהו התיכון שבו גם שיחק אחד הגיבורים של הסרט hoop dreams המומלץ.

  2. סיפורים מדהימים שלא הכרתי.
    אוון טרנר צריך להפוך לאייקון של כל הילדים החלושס…. מהיום אני ממש ממש אוהב אותו 🙂

  3. אך איוואן טרנר…. סיפור מדהים אבל לעזאזל…
    איך פילי בזבזו עליו בחירה שנייה בדראפט לפני קאזינס ופייבורס…..

  4. תודה, רון.

    גם אני אהבתי לצפות בכריס מאלין.
    אבל להשוות אותו לבירד?
    לא ממש.
    בו נגיד את זה ככה – גם בעונת השיא שלו, מאלין קטף פחות רב' ומסר 2.5 פחות אס', מג'יימס הארדן בעונה שעברה.

  5. מה שלא מובן לחלוטין היא העובדה שכריס מאלין החל לשתות בתיכון, והוא הצליח להגיע למה שהגיע בעת שהיה אלכוהוליסט

    1. בירד היה מכור לבירה בשנותיו הראשונות בליגה והיה בחמישיית העונה הראשונה גם בשנים אלו ומצטיין האולסטאר בשלישית ורוקי העונה.

  6. המוסד למודיעין ול"תפקידים-מיוחדים" מפמפם בכם מנה גדושה של שטנה ומדון כנגד ציבור שלם (החרדי) בשם הדמוקרטיה רק כדי לאחד אתכם סביב "אויב משותף", שהוא לא אחר מאשר אחיכם- דמכם ובשרכם.
    גורלו כרוך בגורלכם בעבותות שאין להתירם.

    אל תהיו רובוטים.
    אל תצייתו באופן עיוור למה שקריין החדשות מצווה עליכם.

    האם זה לא בדיוק הדבר שמקומם כל-כך בדת היהודית? הציות העיוור למה שהרבי אומר?

    אז תדעו לכם שה"רבי" יכול ללבוש צורות רבות: הוא יכול להיות ה"מומחה" לעניין זה או אחר; הוא יכול להיות ה"יונית-לוי" או ה"תמר-איש-שלום" ועוד כיוצא באלו…

    תחשבו בשביל עצמכם:
    ההגיון הבריא+החשבון הפשוט אומרים שאם השבת יוצאת בשעה 19:38 בתל-אביב, אז איסור מונפץ על עבודות במוצ"ש (השבת יוצאת, עפעס, במוצאי-שבת) משמעו איחור של ארבע שעות ושתיים-עשרה דקות בעבודות. אין שום סיבה לעכב מדינה שלמה יום שלם…

    אבל יש מי שיש לו אינטרס לזרוע בעם שטנה ומדון בשם מטרה כזו או אחרת.

    אל תהיו רובוטים. תחשבו בשביל עצמכם.

  7. נשמע לי שהבעיה של אוון טרנר היתה אולי אמא שלו (הכניסה לו לראש פחדים מכל מיני חומרים שיעשו לו רע, אם יצא החוצה הוא ידרס וכ"ו). ישנם סיפורים כאלה, כמו שאומרים cherchez la femme.
    ללברון היו 5-6 תארי MVP של הגמר אם כדורסל נטו היה הדבר החשוב ביותר

  8. שחקן נהדר אבל בטח לא "בירדי" באופיו וצורת משחקו.
    שניהם בעלי עור לבן, נכון.
    שניהם ידעו לקבור את העור הכתום, נכון.
    אבל זהו – שם נגמת ההשוואה. לי הוא מזכיר את רדיק – קלעי נפלא שיודע להוריד כדור לרצפה ולתת עוד כדרור לפני הג'אמפ, וגם לפרוץ עד הסל. למעשה, אם כבר להיתלות באילנות גבוהים, אז הוא הרבה יותר מזכיר את דוראנט, עם קליעה אבסולוטית אבל גם יכולת לכדרר ולחדור (למרות שמבחינת רמה הוא כמובן נחות ממנו).

  9. אפשא להרכיב קבוצה מהוללת מגופיה מספר 32: מג'יק,, אליוט או ויטרס, ד"ר ג'יי, מלון, שאק ובספסל אליוט או וינטרס, קנינגהאם, בובי ג'ונס, פרד בראון וביל וולטון.

  10. בארקלי שיחק עונההאחת עם מס' 32 לכבודו של מג',ק לאחר פרישתו הראשונה בגלל נגיף איידס כשהוא שיחק בפילדלפיה והקבוצה הסכימה אף שהפרישו מספר זה שאותו לבש קנינגהאם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט