מכתב מקובי של היום לקובי בן ה-17/ תרגם: שייקה

מכתב לעצמי הצעיר/ מקובי המבוגר לקובי בן ה-17

תרגם: שייקה

לעצמי בן ה-17 היקר,
כשחלום הלייקרס שלך יתגשם מחר, אתה צריך לחשוב על דרך להשקיע בעתיד של המשפחה והחברים שלך. זה אולי נשמע פשוט, ואתה חושב שזה יילך בקלות, אבל קח לך קצת זמן לחשוב על זה יותר.
אמרתי להשקיע.
לא אמרתי לתת.
נתינת מתנות חומריות סתם כך, עשויה להיראות כהחלטה הנכונה. אתה אוהב אותם, וכשגדלת הם תמיד היו שם בשבילך, זה מרגיש לך נכון לשתף אותם בהצלחה שלך וכל מה שמגיע עם זה. אז אתה קונה להם מכונית, בית גדול, משלם להם את כל החשבונות. אתה רוצה שהם ייחיו חיים יפים ונוחים, נכון?
אבל יגיע היום ואתה תבין שעד כמה שחשבת שאתה עושה את הדבר הנכון, בעצם רק מנעת מהם להתקדם.
אתה תגיע להבנה שטיפלת בהם משום שזה גרם לך להרגיש טוב, זה עשה אותך שמח לראות אותם מחייכים ובלי טיפת דאגה בעולם – וזה היה מאוד אנוכי מצידך. בזמן שהרגשת מרוצה מעצמך, למעשה נגסת באיטיות בחלומות ובשאיפות שלהם. הוספת דברים חומריים לחיים שלהם, אבל החסרת את המתנות היקרות ביותר: עצמאות וצמיחה.
תבין שאתה עומד להיות המנהיג של המשפחה, וזה כולל קבלת החלטות קשות, אפילו אם האחים והחברים שלך לא מבינים אותן עדיין באותו רגע.
תשקיע בעתיד שלהם, אל תתן סתם.
תשתמש בהצלחה, בעושר ובהשפעה שלך כדי לשים אותם בעמדת הזינוק הטובה ביותר, כדי שיבינו מהם החלומות שלהם וימצאו את המשמעות האמיתית לחייהם. שלם להם על הלימודים, השג להם ראיונות עבודה טובים ועזור להם להפוך למנהיגים בזכות עצמם. תצפה מהם לאותה מידה של עבודה קשה והתמדה שנדרשה ממך כדי להגיע למקום בו אתה נמצא עכשיו, ולמקום שאליו לבסוף תגיע.
אני כותב לך כדי שתוכל להתחיל בתהליך באופן מיידי, וכדי לחסוך ממך את הכאב והמאבק הרגשי כשלבסוף תהיה חייב לגמול אותם מההתמכרות לה אתה גרמת. ההתמכרות הזו גורמת רק לכעס, עוינות וקנאה לכל מי שמעורב, כולל אותך.
ככל שיחלוף הזמן, אתה תראה כיצד הם גדלים ומפתחים את שאיפותיהם וחייהם. מערכת היחסים שלך עם כולם תהיה טובה הרבה יותר כתוצאה מכך.
יש עוד הרבה שאני יכול לכתוב לך, אבל בגיל 17, אני יודע שאין לך את הסבלנות הנדרשת לקרוא 2000 מילה.
בפעם הבאה שאכתוב לך, אולי אגע קצת באתגרים של עירוב דם ועסקים. העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לך היא – שים לב שההורים שלך נשארים הורים ולא מנהלים.
 
לפני שאתה חותם על החוזה הראשון ההוא, תחשוב טוב על התקציב הנכון עבור ההורים שלך – כזה שיאפשר להם לחיות חיים יפים ובמקביל יאפשר לעסק שלך לגדול ולשים אנשים במסלול להצלחה בטווח הארוך. בדרך זו, הילדים של ילדיך וגם הילדים שלהם יוכלו להשקיע בעתיד שלהם בבוא הזמן.
החיים שלך עומדים להשתנות, והכל עומד לנחות עליך במהירות. אבל רק תן לזה לשקוע כשתשכב לישון אחרי יום אימון נוסף של תשע שעות.
סמוך עליי, העמדת דברים במקומם הנכון כבר מההתחלה תמנע טון של דמעות וכאבי לב, שחלקם נותרים עד היום.
באהבה רבה,
קובי

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. מעניין.
    ברוב המכתבים המוטיב של הכסף והחברים משפיע. מאוד מעניין האנשים האלו שבאו מאשפתות וזוכים למשכורת של חברת הייטק . המעבר מהעוני להצלחה מאוד קשה עד בלתי אפשרי.

  2. יסלחו לי כל החברים אך אני ממש לא קונה את המכתב הזה!

    א. התובנות האלו מובנים לכל בר דעת! זה שהוא שיקצה זה בעייתו!
    ב. מלוקק מידי ופופליסטי

  3. לא חובב את האיש אבל הוא אחד האנשים האינטליגנטים ומיסתוריים ששיחקו את המשחק. המכתב הכי קר, מטיף ומחושב שראיתי.

    1. זה בטוח היה תגובה ישירה למשהו, השאלה היא למה, ומתי הדבר הזה קרה.

      אני תוהה אם הוא שמר את זה בבטן הרבה זמן או שהיה איזה טריגר טרי.

  4. מעולם לא היו לי תחושות כל כך אמביוולנטיות כפי שתמיד היו ויהיו לי כלפי קובי בריאנט הן כאדם מהפן אליו אני חשוף כאוהד וצופה והן כשחקן ואת זה אני אומר בתור אוהד של הלייקרס.

  5. תודה לכולם (על התודות:))

    מכתב מעניין מאוד, אם כי קצר. לי מעט הרגיש שזה היה מאולץ, לא יודע למה. אולי משהו בנימה שלו או באורך המכתב.

    אבל בראייה כללית, נושא חשוב מאוד וטוב שמישהו עם חשיפה גדולה שם אותו על השולחן.

    1. הנושא כשלעצמו באמת חשוב ורלוונטי לכל שחקן שמגיע לליגה אבל זה מרגיש כאילו זה מכוון למישהו מאוד מסוים ונועד להעביראיזה מסר

  6. הסכסוך היה אחרי שהוריו שקיבלו ממנו קיצבאות ועזרה אך היו בנתק ממנו בתקופה מסויימת. בזמן הנתק הוריו פשוט אספו את כל הממרוביליה שלו שכללו חולצות מהתיכון, טבעות אליפות ועוד הרבה וחתמו על חוזה עם בית מכירות פומביות תמורת 450 אלף דולר. הציוד היה ברשותם רק בגלל שקובי ביקש מהם לשמור אותם במחסן. הם מכרו את הציוד וקנו בית בווגאס עם הכסף מבלי לשתף את קובי. כשנודע לקובי והוא ביקש לעצור את המכירה הוא נכנס למאבק משפטי עם בית המכירות. הוריו טענו שכל הציוד היה ברשותם ולכן יכלו לעשות איתו מה שרצו. קובי בסוף הגיע לפשרה ורק 7 פריטים נמכרו והוריו הוציאו מכתב התנצלות פומבי. אין לי מושג אם עד היום הם לא מדברים. קובי ואחרותו לא דיברו תקופה ארוכה עם הוריו של קובי וסבתו שלדבריהם נהיו חמדנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט