הרייבנס והסיהאוקס עשו זאת בנחישות / מנחם לס

ריי לואיס – לוחם, מנהיג, שחקן ההגנה שלא היה כמוהו!

בולטימור קולטס – אינדיאנאפוליס קולטס 9-24

ריי לואיס, הליינבקר העליון של הרייבנס, צרח בסוף המשחק כשהוא עושה סיבוב ריצת נצחון מסביב האיצטדיון, "הביאו את פייטון מנינג! הביאו את פייטון מנינג!".

הדנבר ברונקוס והקוורטרבק שלה פייטון מנינג – מועמד רציני ל-MVP של הליגה – יהיו יריבת הבולטימור רייבנס בשבוע הבא אחרי שבולטימור ניצחוה את משחק הווילד-קארד של ה-AFC. ריי לואיס – אחד המגינים הגדולים בתולדות המשחק שהודיע על פרישתו בסיום העונה – יצטרך לחכות לפחות עוד שבוע לפני שיוכל ללכת לשחק גולף. אנקוואן בולדין עשה שיא בולטימור כשתפס כדורים ל-145 יארדס, כולל הטאצ'דאון שהיה "הקלינצ'ר" של המשחק.

מספר 52 – מספרו של ריי לואיס – נראה בכל מקום. מהכניסה לאיצטדיון בין משואות דלוקות כשהוא ניכנס במין טראנס של ריקוד א-לה "השחורים מניו זילנד" בראגבי, ועד לסיבוב הנצחון כשחברי קבוצתו הצעירים בעצמם מחבקים ולא מניחים לשחקן שהוא יותר "דוד מפורסם" מחבר קבוצה. הוא מבוגכר מרובם ב-10-15 שנים. דנבר ניצחה את אותה בולטימור רייבנס לפני שלושה שבועות 17-34. "הפעם זה יהיה אחרת", הבטיח ריי לואיס. "לפני שלושה שבועות לא שיחקתי!". לואיס חזר מפציעה ארוכה והיום היה משחקו השלם, ללא מיגבלות. הרייבנס לא יכולים לחכות. הם רוצים את אליפות ה-NFL הראשונה מאז 2000, כשלואיס זכה בתואר "שחקן ההגנה של השנה" הראשון משניים שלו.

לואיס סיים את היום עם 15 טאקלים גדולים, ומיד עם שריקת הסיום יצא עם ריקודו המפורסם, החותמת המוכרת שלו ע"י כל חובב פוטבול בעולם. פוטבול, לא סוקר. היה זה משחקו הראשון מאז קרע את שדריר הטרייצפס. מין שמשון גבור שניכנעי לשריר קרוע. זה קרה ב-14 לאוקטובר במשחק נגד הקאובויס. "השבר היחיד שחשבתי עליו בכל חודשי הריהביליטציה היה להגיע בזמן לפלייאוף ולעזור לקבוצתי לנצח. שום דבר אחר – מאומה – לא היה לי חשוב כמו להגיע כשר למשחק הפלייאוף הראשון, אבל החלטתי גם שאם אני לא בהחלמה מלאה אני לא מספר ספורים ולא משחק כי חם וחלילה הייתי עוד מסוגל להרע לקבוצה!", אמר הענק החביב בן ה-37 שהיה אחד מגבורי המשחק, בשנתו ה-17 במשחק. "מאומה לא יכול היה להסתיים טוב יותר מהצורה בה המשחק הסתיים, ואני חלק חשוב בו אחרי שלושה חודשי השבתה".

ההפסד היה סוף של COMPLETE TURNAROUND של קבוצה שהיתה 14-2, והפכה לקבוצה בפלייאוף אחרי רקורד של 6-11 בשנתו הראשונה של המאמן צ'אק פגנאנו. אבל הוא החמיץ 12 משבועות העונה אחרי שחלה בסרטן דם, והיה חייב לעבור כימוטרפיה והשתלת מיח עצמות. הוא חזר לקווים רק בשבוע שעבר. לדעתי היה עדיף להשאיר את הקבוצה בניהול עוזר מאמנו, ברוס אריאס (שהוא ה-OFFENSIVE COORDINATOR) אך ההחלטה נעשתה לטוב או לרע. ברוס לא הצטרף לקבוצה בגלל "מחלה מסויימת שהקבוצה מעדיפה לא לדבר עליה". אולי מחר נדע יותר על "המחלה" שלי נראית יותר מאי רצונו של ברוס להגיע למשחק לקבוצה שהוא הוביל לרקורד של 2-9 אחרי שפגנאנו היה חייב לעזוב. פגנאנו אמר במסיבת העתונאים ש-"ברוס אריאס יצטרף לקבוצה השבוע ברגע שיוכל" אבל אני לא מאמין שזה יקראה, ובכלל, מה ה-""RUSH"? יש זמן עד אוגוסט לפני תחילת האימונים.

ברוס אריאס – שהיחה זה שקרא את כל תרגילי ההתקפה עבור הקוורטרבק הרוקי אנדרו לאק – לא היה היום בבולטימור לקרוא את התרגילים שהוא מכיר ככף ידו. קלייד כריסטנסן היה זה שקרא את התרגילים.

ריי לואיס לא עזב את לאק במנוחה לשנייה אחת בכל הזמן שהכדור היה בידי הקולטס. "אפילו כשהוא לא היה לידי, כאילו הרגשתי אותו נושם בעורפי", אמר בחירת הדראפט הראשונה השנה מסטנפורד יוניברסיטי. "עשינו כמה שגיאות היום – ואני אחד השוגים – ובמשחק כזה אינך יכול לשגות יותר מפעם-פעמיים ולצאת מזה בחיים", אמר הקוורטרבק שסבל משלושה 'סאקים' היום, 2.5 מהם ע"י פאול קרוגר.


ריי לואיס יש רק אחד!

הקוורטרבק של הרייבנס פלאקו המשיך במסורתו כקוורטרבק מנצח במשחקי פתיחה של הפלייאוף כשהוא מנצח את כל חמשת משחקי הפתיחה בפלייאוף שלו משך הקריירה בת 5 שנים, הקוורטרבק היחיד לעשות זאת מאז תקופת הסופרבול. המטרה הראשית שלו היום היה בולדין עם תפישות ל-50 יארדס ו-46 יארדס, בנוסף ל-FLOATER שזרק לו פלאקו לטאצ'דאון מ-18 יארדס עם 9:14 דק' לסיום שלמעשה סיים את המשחק. בולטימור ניצלה משני פמבלס של ריי רייס – הראשונים שלו העונה. הבק-אפ הלפבק ברנרד פירס ניכנס ומיד פרץ ל-43 יארדס שהביאו לטאצ'דאון של בולדין, וריי רייס ניצל. פלאקו גם מצא את דניס פיתה לטאצ'דאון של 20 יארדס, והרוקי ג'סטין טאקר בעט פילד גול מ-23 יארדס. הנקודות היחידות של הקולטס באו משלושה פילד-גולס ע"י הבועט הטוב בליגה – לדעתי כמובן – אדם וינטיירי מ-47, 52, ו-26 יארדס. זה אותו וינטיירי, שניצח שני סופרבולס עם ניו אינדלנד. לאנדרו לאק היה יום פחות מבינוני כשעל הבמה הגדולה ביותר הצליח להשלים רק 28 מ-54 מסירות ל-288 יארדס, והרבה בגלל הלחץ הבלתי פוסק בעיקר מלואיס, ושאר חבריו לקו ההגנה. אבל, אף פעם לא היה רוקי בפלייאוף שהעז לזרוק 54 פעם!

רג'י וויין עם 108 יארדס ב-8 תפישות – הפך לשני בכל הזמנים בתפישות לקריירה בפלייאוף, 91, עדיין 60 אחרי ג'רי רייס.

המשחק היה יותר מסתם מאורע ספורט. הקולטס, שעזבו את בולטימור במין בריחה לאינדינאפוליס ב-1984, עדיין שנואים כאן כבוגדים. הנצחון היה מתוק שבעתיים בגלל זה. אבל כשספור המשחק יסופר בעוד כמה שנים, ריי לואיס יהיה הנושא מתחילה ועד סוף.

וושינגטון רדסקינס – סיאטל סיהאוקס 24-14


ראסל וילסון, הקוורטרבק הרוקי האחרון. האם יהפוך לגדול מאנדרו לאק ו-GR3?

ראסל וילסון, הקוורטרבק הרוקי של סיאטל, רץ קדימה ואז זרק את העור למרשון לינץ' לטאצ'דאון-ראן, ולסיאטל היה סוף-סוף נצחון חוץ במשחק פלייאוף. הוא היה הקוורטרבק הפחות מפורסם של המשחק, אם-כי בשבועות האחרונים המוניטין שלו פרץ שחקים כמטאור. הקוורטרבק הרוקי השני, רוברט גריפין 3 – A.K.A – ידוע גם כן – RG3, לא היה כבר במשחק. הוא לא היה צריך לשחק בכלל. הוא סבל מכאבים בברכו עוד לפני שהמשחק החל – וכל המשחק ראינו אותו צולע – ורופא הקבוצה המליץ שלא ישחק. מאמנו מייק שנהאן השאיר את ההחלטה בידיו. איזה קוורטרבק בן 23 יודה שהוא לא מסוגל לשחק? הוא שיחק עד כמעט הסוף, כשברכו BUCKLED כשהוא ניסה SHUTGUN SNAP, וזה היה סופו, וסוף הרדסקינס.

הקוורטרבק הרוקי האחרון שנשאר עומד על רגליו במשחקי הפלייאוף האלה הוא וילסון, בחירת סיבוב הדראפט השלישי, שמטרתו הראשית היתה לינץ' בנצחון 24-14 על הרדסקינס., הוא נשדא כדור ל-131 יארדס כשהגנת וושינגטון לא הצליחה לעוצרו, ווילסון – שכל המומחים כינו אותו "נמוך מדי ל-NFL" השלים 15 מ-27 ל-187 יארדס ונשא כדור 8 פעמים ל-67 יארדס, במשחק חכם, זהיר, ורגוע – ממש פלא כיצד הצעיר הזה הוביל את קבוצתו כגנרל עם וותק של 10 שנים – כשהוא נמנע ממסירות וירטואוזיות, ומתקדם שעל אחרי שעל, כמו שפעם קרן הקיימת קנתה את אדמות פלשטינה. הרגיעה שלו היתה מדביקה ממש כשהקבוצה פיגרה 0-14 בדרך לחדר ההלבשה בהפסקה, והוא חזר למגרש כאילו המשחק רק החל מבלי להאיץ דברים, ומבלי לזרוק מסירות של 60 מטר, שנגמרות באינטרספשיונס לא פחות מאשר בתפישות. הוא פשוט חיסל את  הרדסקינס  לאט-לאט,  באמינות  זהירה, ובמומחיות של וותיק.

היריבה הבא בשבוע הבא היא אטלנטה פלקונס.

אמר מאמנו פיט קארול: "ה-RESOLVE שלו הוא דבר שקשה להסביר. קשה להאמין, אבל הצעיר הזה ניגש אלי, מאמן שחי את הפוטבול כבר חצי מאה כמעט, ואמר לי, 'אל תדאג, קוץ'. אנחנו ננצח!'". הקבוצה ממשיכה ברצף 6 נצחונות, ובנצחון היום ריסקה לחלוטין את הדיעה שהם לא מסוגלים לנצח מחוץ לצפון-מערב ארה"ב. הם קטעו עם הנצחון רצף של 8 הפסדי פלייאוף רצופים במשחקי חוץ.

הטאצ'דאון של לינץ' בא בריצה משנת-כיוון מ-27 יארדס, שחלק מהצלחתה קרתה בגלל בלוק נהדר של וילסון על הסייפטי מדיו ויליאמס ליד הגול-ליין. כשגריפין שכב על הדשא של האיצטדיון, ידעתי שזה הסוף. הוא קם מדדה בכוחות עצמו, אבל הצליעה לעבר הקו הראתה שהיום הסתיים עבורו.

המצב היה 21-14, ולרדסקינס היה סכוי קטן להשוות עם קוורטרבק חדש לחלוטין שלא זרק מסירה אחת כבר חודשים, אבל פמבל נתן לסיהאוקס את הכדו בחזרה,, והסיפור ניגמר בבעיטה אל בין הקורות, ו-24-14.

אז זהו. הפלייאוף התחיל עם 12 קבוצות. היום נשארו 8. בסוף השבוע הבא תישארנה 4.!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. נהדר. תודה.
    נדמה לי שארינאס היה בבולטימור וצריך היה להיות במשחק, אך אושפז שם. אם היה כאן משהו "מסריח" הוא בכלל לא היה יוצא לבולטימור

  2. למחצית הקבוצות ירדו בתוצאה 14-13 .
    הרבע הראשון נגמר 14-0 לרדסקינס
    וברבע השני הסיהוקס חזרו ל 14-13.
    אם אני לא טועה הרבע השני הסתיים כשוושינגטון הצליחו להשיג רק 9 יארד כל הרבע!!
    איזו הגנה מדהימה של סיאטל!

    ווילסון היה גדול. חוץ ממסירות , ריצות והרבה רוגע הוא פעמיים הצטרף לחסום לרץ שלו. איזה קווטרבק עושה דברים כאלה. מדהים

  3. ברוס אריאס התמוטט במהלך אימון הבוקר ופונה על אלונקה לבית החולים. אישתו טסה במיוחד מאינדי להיות איתו וזה כנראה רציני.
    לא אומרים מה זה כי הרופאים נכון לאתמול לא יודעים.
    סיאטל ינצחו גם את אטלנטה ואז ננקום בהם בלאמבו על השערוריה מתחילת העונה. פקרס אול דה ווי.

  4. Arians became dizzy Sunday morning, a source told ESPN. After running tests at University of Maryland Shock Trauma Center, doctors think he may have a virus or inner ear infection.

    Arians says he feels he could have left to coach the game but doctors would not let him, the source said.

    Information from ESPN NFL Insider Adam Schefter and The Associated Press was used in this report.

  5. יש סכוי שגריפין קרע שוב את רצועת ה-ACL ואם כך, פציעה כזאת יכולה לסיים לו את הקריירה. אסור היה לתת לו לשחק אתמול. המאמן לא היה צריך להשאיר את ההחללטה לשחקן, כי כפי שכתבתי, אף שחקן NFL אף פעם לא מודה שהוא פצוע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט