אירועי דיומא: 14.7.2016/רועי ויינברג

יש ספורט לא רע ביום הבסטיליה:

*

כדורגל:

מוקדמות הליגה האירופאית:

17:45-קאיראט אלמאטי (קזחסטן)-מכבי תל אביב (ערוץ 20). ב-21 באפריל, 2009, ליברפול שיחקו מול ארסנל בפריימר-ליג. זה נגמר ב-4-4 בלתי נשכח, כשאנדריי ארשבין מבקיע רביעייה בארסנל ובניון מבקיע צמד בשורות הסקאוזרים. 2,641 ימים לאחר מכן, השניים נפגשים שוב בסיבוב השני בליגה האירופאית. סגנית האלופה הישראלית צריכה לשמור היטב על ארשבין, אבל ביכולת הנוכחית של הכוכב לשעבר מאוד סביר שנראה אותה חוזרת לישראל עם תוצאה סבירה, ולדעתי המשחק יסתיים בתיקו.

20:00-בית"ר ירושלים-אומוניה ניקוסיה (קפריסין) (ספורט 2). בית"ר לא הרשימה יותר מדי בסיבוב הראשון, אבל עברה. העדרו של חסוס מהמשחק יכול להשפיע כנגד הבית"רים, אבל ניקוסיה, שסיימה במקום הרביעי בליגה המקומית ב-2015/16, חלשה יותר מהירושלמים. למרות זאת, אני חושב שהקפריסאים יחזרו מירושלים עם תוצאה סבירה וידיחו את החבורה של רן בן שמעון בגומלין. 2-1 בית"רי.

20:00-מכבי חיפה-נומה קאליו (אסטוניה) (ספורט 1). קאליו האסטונים סיימו במקום השלישי בליגה האסטונית הדי חלשה, ועל הנייר מחזיקת הגביע הישראלית יכולה לעבור אותם בקלות. אסור לחיפאים להקל ראש במשחק, אבל יש לי תחושה שהם ינצחו הערב בדרך לשלב המוקדמות השלישי.

אליפות אירופה עד גיל 19:

אפרט בתגובות על המשחקים לפי דרישה:

13:00-איטליה-אוסטריה (אין שידור).
20:30-גרמניה-פורטוגל (יורוספורט).

*

כדורסל:

ליגת הקיץ של האנ.בי.איי:

הסאמר-ליג מתקרבת לשלבי ההכרעה, והנה משחקי היום:

23:00-אטלנטה הוקס נגד וושינגטון וויזארדס (ספורט 5). הזדמנות נוספת, אולי אחרונה, לראות את שון דאוסון בליגת הקיץ. היה לו משחק אחד טוב ואחד חלש עד עכשיו, ויכולת טובה שלו תעזור לוושינגטון לנצח. באטלנטה כדאי לעקוב אחרי טאורן פרינס, הבחירה ה-12 בדראפט שמשתפר ממשחק למשחק וקלע אתמול 21 נקודות באחוזים גבוהים.

23:30-מינסוטה טימברוולבס נגד ממפיס גריזליס. הגריזליס נותנים טורניר יותר טוב ממינסוטה למרות המשחקים הסבירים של טיוס ג'ונס. המשחק הזה די פתוח לדעתי ונותן הזדמנות טובה ל-2 הקבוצות לראות איך הנבחנים שלהם מתפקדים במאני טיים.

1:00-פניקס סאנס נגד מיאמי היט (ספורט 5). הסאנס נהנים מסאמר ליג טוב של מרקיז כריס ודווין בוקר (שלא ישחק יותר) ופחות טוב של דראגן בנדר. במיאמי, בראינטה וובר ורודני מקגרוגר הם צמד הגארדים שמוביל את הקבוצה להצלחה יחסית. זה משחק של בק-קורט נגד פרונט-קורט, והפרונט קורט ינצח, כשיכולתו הטובה של טיילר יוליס תאזן את וובר. ניצחון של פניקס, כשבנדר נראה סוף סוף שייך למשחק הכדורסל.

1:30-פילדלפיה 76' נגד ברוקלין נטס. פילדלפיה הושיבה אתמול את בן סימונס ואיבדה היום את כריסטיאן ווד, השחקן הטוב ביותר שלה בליגת הקיץ שחתם על חוזה לשנתיים בשרלוט. יהיה לה קשה מאוד בלי שניהם, במיוחד כשברוקלין מציגה ניצוצות מהיכולת של איזייאה וויטהד ורונדה הוליס ג'פרסון שחוזר מפציעה. לכן, בהתחשב בעובדה שגם עם סימונס ו-ווד הם לא היו להיט, הנטס תנצח.

3:00-יוטה ג'אז נגד דנבר נאגטס (ספורט 5+לייב). ג'מאל מאריי ועמנואל מודיאיי הציגו כמה משחקים לא רעים ביחד, ואפילו אם מודיאיי לא ישחק הערב, דנבר עדיפה על הנייר. ביוטה היחיד שמראה יכולת נורמלית זה טריי ליילס, וזה לא יספיק מול הנאגטס, במיוחד בהתחשב בזה שהם נהנים מעוד יום מנוחה.

3:30-דאלאס מאבריקס נגד שיקגו בולס. בדאלאס, שמציגה יכולת יחסית ממוצעת (מאזן של 2-2 בליגת הקיץ), בולטים ג'סטין אנדרסון, הבחירה ה-21 בדראפט 2015, וג'ונתן גיבסון. גם דין פיני סמית' זה שם מעניין שכדאי לעקוב אחריו ויכול לעשות את זה גם באנ.בי.איי, אבל זהו. בשיקגו יש את דנזל ולנטיין שמוביל סגל לא רע בכלל שלא הפסיד עד כה. למרות זאת, יש לי תחושה שדווקא המאבס ינצחו.

5:00-גולדן סטייט ווריורס נגד טורונטו ראפטורס (ספורט 5). טורונטו עדיפה, כשג'ייקוב פולייטל נותן סאמר-ליג פנטסטי. בגולדן סטייט יש את פטריק מקאו הלא רע בכלל, אוגאן קוזימיץ' ועוד כמה שחקנים נחמדים, אבל הם פחות טובים משמעותית מהראפטורס. זה יבלוט הערב.

5:30-לוס אנג'לס לייקרס נגד קליבלנד קאבלירס. הלייקרס נראים טוב בהרבה מקליבלנד ועדיין לא הפסידו בסאמר-ליג, כשאינגרם ובעיקר זובאץ מראים יכולת טובה מאוד. ניתן לצפות שינצחו גם הפעם, וזה מה שיקרה.

*

אופניים/דוד "פאקו" סעדה:

קטע 11 של אתמול היה ללא ספק הקטע המפתיע ביותר בטור. הקטע, שהיה מיועד לספרינטרים טהורים בסגנון קבנדיש, קיטל וגרייפל, הסתיים בנצחונו של פטר סאגאן, מנצח לא מפתיע כשלעצמו, אך הדרך בה הושג הנצחון הייתה יוצאת דופן: כ-12 ק"מ לסיום, החליט סאגאן לברוח לפלוטון עם חבר קבוצתו מאצ'יי בודנאר, ומייד אח"כ הצטרף אליהם כריס פרום עם חבר קבוצתן גראן תומאס. הבריחה המפתיעה תפסה את הפלוטון לא מוכן, והארבעה הצליחו להציג חזית מתואמת ולהגיע לקו הסיום בלי שייתפסו, כאשר סאגאן מגיע ראשון ופרום אחריו. לארבעה ודאי לא הזיקה העובדה שמארק קבנדיש התפנצ'ר בזמן בריחתם, מה שהוריד מהפלוטון קבוצה אחת שתרדוף אחריהם. בנצחונו חיזק סאגאן מאד את אחיזתו בחולצה הירוקה, והוא מוביל כעת על קבנדיש ב-80 נקודות, פער שנראה כמעט בלתי מחיק בהתחשב במהלך הטור. אשר לפרום, יחד עם שניות הבונוס על המקום השני, פתח המוביל פער של עוד 12 שניות על הדולקים אחריו, וספציפית על קינטאנה עליו הוא מוביל ב-35 שניות. נראה שהאלוף החליט להכין בטור הזה שק של הפתעות ליריביו ולצופים, עם התקפות במקומות שאינם מאפיינים בד"כ את יתרונותיו כרוכב. מלבד ההתרחשויות בסיום הקטע, הרוכבים התנהלו באורח עצבני מאד עקב הרוחות הערות שנשבו באזור, ועקב מאבקי המיקום בפלוטון. כך הפלוטון קיבל מספר פיצולים, וראינו גם מספר תאונות (אף אחת מהן לא קשה במיוחד).

קטע 12 (יורוספורט 15:15, ספורט 5 15:10) היום ייקח אותנו ממונפלייה להר ונטו. היום, יום הבסטיליה, הוא יום בו מארגני הטור אוהבים לשבץ קטעים עם משמעות מיוחדת. הפעם הם שיבצו בסופו את הר ונטו, הר המהווה את אחת הקלסיקות היותר גדולות של הטור. אך אליה וקוץ בה, כפי שנגזר משמו של ההר (Vent – רוח בצרפתית), הרוחות העזות הצפויות היום בפסגתו של ההר לא הותירו למארגנים כל ברירה אלא לבטל את החלק העליון של הטיפוס אליו, שארכו 6.5 ק"מ. מדובר בכשליש מקטע הטיפוס, הכולל את החלק הקשה ביותר של ההר. בכל זאת זה מותיר לנו טיפוס באורך 15 ק"מ שעדיין יכול להחשב כקטגוריית HC (התמונה המצורפת לא מעודכנת – הסיום הוא ב-Chalet Reynard). מי שוודאי לא יצטער על כך הוא המוביל כריס פרום. למרות שכבש את הפסגה בצורה מרשימה בטור לפני שלוש שנים, פרום ישמח לכך שליריבו העיקרי נאירו קינטאנה יהיו פחות הזדמנויות היום לנצל את יתרונו הצפוי כמטפס, ואולי לצמצם את הפער בראשות הדירוג. גם למאמץ שפרום השקיע היום בסיום הקטע יהיה מחיר יותר נמוך לאור השינוי הנ"ל. פרט לשניים, צפוייה היום התנפלות רבתי על ההר, ובעיקר צפוייה זו להגיע מכיוון הרוכבים הצרפתים המעוניינים להותיר חותם ביום העצמאות. עדיין, לא ברור איך מטפסים כמו פינו, בארדה ובארגיל יתמודדו עם התותחים הכבדים יותר לאור ההתפתחויות האחרונות. בנוסף, הרוחות היום, שאמורות להיות אפילו חזקות יותר מאשר אלו של אתמול, צפויות גם הפעם לעשות שמות בפלוטון לאורך הקטע. מה שלא יהיה, זהו קטע שאסור להחמיץ.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 136 תגובות

  1. איזה יום מחכה לנו באופניים! מאכזב שקיצצו את בשלב.
    אני חושב שפרום ישלם היום על המהלך של אתמול בכמה שניות. לא בטוח שלקינטנה דווקא.

    לדעתי תהיה בריחה מאוד איכותית : מייקה, פינו, דמולין (קיצור כל הנלחמים על החולצה המנוקדת) ולדעתי יצטרפו אליהם כמה ספרינטרים עד קו הספרינט. סאגאן אמור להיות גמור אבל מבחינתו מחר יום מנוחה אז לדעתי הוא יראה לנו עוד יכולות.

    השאלה הגדולה האם קבוצת הבריחה תחזור לפני עליית הhc. תלוי מאוד הבורחים בה. אולי יברח את מועמד כמו ואלורדה או קרויזינגר שלא רחוק בדירוג או רודריגז שאיבד כמה שניות אתמול.

  2. גור גולן, מהמעקב אחרי הטורים פה, אני שם לב שמלבד פאקו עידו ומתן, גם לך יש ידע נרחב באופניים, מלבד האהדה ללייקרס ולהבנה בכדורסל.

    סחתיין.

    1. אני מת על אופניים. התחלתי לעקוב בטור ה100 לפני 3 שנים בו ניצח פרום. נהייתי אוהד של קונתדור וקבוצתו (שנה הבאה מתפרקים לצערי). עוקב אחרי הטורים הגדולים בעיקר. אבל מצפייה שוטפת למדתי את השמות והטקטיקה.

    1. אני רואה בזה שלב מתאים לרןדריגז… לא בטוח שהפלוטון ירדוף אחריו בשיא המהירות והוא יכול להפתיע את כולם.

  3. חשוב להדגיש שלמרות הקיצוץ החלקים הקטלניים של הוונטו עדיין נשארו. אחרי ההתחלה העדינה מגיעים קילומטריים אכזריים של שיפועים של 9-10%. שיהיו מצוינים להתקפות של מטפסים מצטיינים כמו קינטנה. אולי העובדה שהם יותר קרובים לסוף דווקא עוזרת אפילו.

  4. אך, מה שפרום עשה שם ב-2013. ללקלק את הקסדה.
    ההימור שלי: הקיצור של הקטע יגרום ליותר רוכבים להאמין ביכולתם לנצח מה שיוביל לקבוצת בריחה גדולה יותר (כמובן עם לא מעט צרפתים). כמו כן, החשיבות של הגעה בראשות הדבוקה התגברה בדיוק מאותם טעמים, מה שיגרום ליום עצבני כמו אתמול. פיצול ברוחות כאלה ואלה יכול להגיע לעלייה הממלא קצרה יותר בפיגור קריטי של חצי דקה.
    אפילו הצלחתי לגרום לאשתי להסכים לקחת את הגדול לחוג כדי שאצפה בקטע.
    רק מקווה שיגמר לפני שצריך לצאת למשחק.

    1. האמת שהרוחות יכולות לשחק תפקיד חשוב גם היום אם סקיי ינסו לפצל את הפלוטון לפני ההר. בעלייה הרוח צפויה להגיע מול הרוכבים מה שמאד יקשה על ההתקפות.
      מתי טתה צריך לצאת?

  5. קינטנה חייב היום לתקוף!
    מחר הוא הולך לאבד זמן לפרום בודאות,
    ככה שהיום זה הזדמנות נהדרת גם לראות את יחסי הכוחות בהרים וגם להתיש את פרום לקראת מחר.

  6. 18.35 דקות הפרש בין קבוצת הבריחה לפלוטון. דווקא פינו ומייקה לא הלכו לקבוצת הבריחה ויכולים להפסיד את החולצה לדה גנט שברח לפי דעתי.

    1. אם דה גנט מנצח את הקטע הוא ישתלט על החולצה המנוקדת.
      אני בספק לגבי יכולתו לעשות זאת ומחזיק אצבעות לשאבנל.

  7. עוד קבוצה שכדאי לשים הב אליה בדרך לוונטו היא טרק. עם אינטרסים לדלל מתחרים למולמה ומנוע כמו קאנצ'לרה סיכוי טוב שגם הם ינסו לשבור את הפלוטון.

  8. כבר פחות מ10 דק לבריחה. אם היתה עלייה שלמה הייתי מהמר שיתפסו אבל עכשיו קשה לדעת. זה עדיין פער גדול.

    1. יש עוד קטע לפני העלייה עם רוחות צד עצבניות בו יכולה לבוא עוד הגברת קצב של הדבוקה. ב-2009 אסטנה וסקסו עשו שם לא מעט נזק. לדעתי יצטרכו הפרש של 6 דקות בתחילת העלייה.

  9. הג'נטלמניות הזו מקובלת? שהדבוקה האטה בגלל התאונה? זה מקביל בערך להוצאת כדור החוצה כשמישהו נפצע בכדורגל? זה די מוזר לי…

  10. בכל טור יש את העניין הזה שמחכים למישהו. גם בטור הזה סקיי כבר חיכו ל-BMC ובטור הקודם בעלייה לפני האלפ-דואז (ברח לי שמה) לפרום היתה תקלה טכנית ורק ניבאלי ברח לו, אבל היה ברור שהוא כבר לא מאיים על הצהובה. קינטנה, וולורדה וקונטדור חיכו.

  11. וואו, איזה סיום מטורף,ריצה במעלה ההר עוד לא ראיתי.
    אני מאמין שיתנו לו ולפורט את הזמן של קבוצת קינטנה, אולי אפילו יתנו להם כמה שניות פחות כי הובילו,אבל וואלה אין לדעת.

      1. ולוורדה שהוביל את הטור לפני ארבע שנים התפנצ'ר כשהיה בחולצה הצהובה ואיבד המון זמן, ויש את תקרית השרשרת הידועה של שלק, אם כי אני לא תומך בזה שזה כשל מכני.

    1. פרום, פורט ובאוקה מולמה ברחו לפלוטון עם קינטאנה ופתחו יתרון משמעותי. באיזשהו שלב אופנוע הטלויזיה עצר, והשלישיה כשפורט מלפנים התנגשה בו. מולמה הצליח להמשיך, פורט איכשהו קירטע לסיום, אבל האופניים של פרום נשברו. הוא התחיל לרוץ לאורך הפסגה, קיבל אופניים לא מתאימות, ולבסוף את שלו, אבל בינתיים כולם עברו אותו.

  12. אם מדברים רכיבה נטו,
    קינטנה אכזב היום בגדול, מילא להפסיד לפרום אבל להיות בקצב של וולורדה וארו,רק מראה שהוא לא בכושר טוב משום מה.
    כולם נראו סובלים היום אבל הוא במיוחד.

  13. פרום ווינר ענק. לא משנה מה קורה הוא לא מוותר. כבר ידע שיש לו יותר מדקה על קינטנה. דבר כזה יכול לרסק מנטלית.

          1. סופי גור? זה הכי צודק.
            וכח הכבוד שלמרות שאתה לא מת על פרום ידעת להודות בכך. מגיע לו ךהגדיל את הפער. הוא נותן טור אדיר בכל תא שטח ומבריק אסטרטגית.

  14. אני מסרב לקבל מצב בו הטלויזיה תכריע את הטור. פרום ופורט פשוט חייבים לקבל את הזמן של מולמה. אני יודע שכבר כתבתי זאת אבל זה הדבר הכי מתבקש בעולם. בכל תרחיש אחר יהיה להמשך הטור טעם חמוץ מאד.

  15. אם מדברים פה על חוסר צדק, אז פורט הוא אולי הנפגע העיקרי בינתיים בטור הזה. נראה מעולה עד כה, מצליח להחזיק עם פרום בכל העליות, אבל נמצא 2:30 מאחור בגלל פנצ'ר ובגלל התאונה ההזויה היום.

    1. לא מדויק. פרום ברח לו כמה פעמים ב-HC הקודמת, אבל כשהוא לא הצליח לברוח לקינטנה הוא האט ופורט חזר. זה קרה יותר מפעם אחת. אבל ברמה העקרונית אתה צודק.

  16. וואו השלמתי עכשיו את מה שקרה וזה טירוףףףףף
    לא ידעתי שאפשר לרוץ ברגל אך אסור לחצות בלי אופניים.

    לדעתי ישנו את ההחלטה אם לא זה שערורייה למרות שאני מבסוט שפרום לא לקח 😜

  17. בנדר סיים את המשחק הלילה עם 10 נק' (3 – 13 מהשדה, 2 – 9 מה-3), 9 רב', 5 איבודים.

    אם יש משהו שהסאנס צריכים להיות מרוצים ממנו –
    שוב, טיילר יוליס.
    20 נק' (9 – 13 מהשדה), 8 אס'.
    לא סתם הוא כבר הוחתם לחוזה של 2 + 2 למרות שנבחר בסיבוב השני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט