יא"ק 6- מכות חשמל / אסי שלם

 

 

בס"ד

יא"ק 6- מכות חשמל / אסי שלם

שאלת השאלות שאין לאף אחד תשובה ברורה לתת עליה היא מה עושים? נראה שגופה בשם הקליבלנד קאבלירס נצפתה מוטלת בגמר הNBA, הרופאים שוקלים אם לקבוע את מותה.

מקרים קיצוניים דורשים פעולות קיצוניות. ננסה ללכת לקצה ולנסות לשכנע את לו, הטירון לו כמו שקראו לו חכמי האתר, לעשות משהו שאולי, רק אולי יעזור לשנות את המומנטום ולנצח. אפילו לא את כל הסדרה, אוהדי הקאבס יסתפקו בשלב הזה גם בניצחון של כבוד באולמם הביתי לפני התהלוכה בסן פרנסיסקו.

דרך 1: להמשיך באותו הקו.

אם יש משהו שאפשר לומר לזכותו של הצוות המקצועי של הקאבס הוא שהם הורידו את הספלאש בכמויות הנקודות, הם יוצאים בשצף קצף לשלשות שלהם ונותנים לאחרים לנצח אותם. הבעיה שהאחרים מצליחים לקלוע.

av sb
הספלאשים- שימו לב לירידה בנקודות בסדרת הגמר לעומת יתר הפלייאוף

ישנה נוסחה לא כתובה שאומרת ששחקני הספסל משחקים יותר טוב בבית מאשר בחוץ. בדקתי את הנושא ושימו לב לירידה במספרים אצל שחקני הספסל הבולטים. אם הקאבס ימשיכו באותו הקו ניתן לצפות שאיגי, ברבוסה ולוי יתנו תוצרת נמוכה יותר בחוץ מאשר בבית. שילוב של המשך הקו ההגנתי המוצלח מול קרי ות'ומפסון מגביר את הסיכויים של הקאבס לנצח.

bench av

שתי בעיות עם זה:

הספסל של הזהובים כבר "נכנס לאקשן" והוכיח שהוא יכול לעשות את העבודה במקום הכוכבים.

לווריורס יתרון ביתיות וגם "אם" (אם גדול מאוד) יצליחו לנצח אותם בQ ארינה, הסדרה חוזרת לגולדן סטייט ושם שינוי חשיבה חייב להתבצע.

דרך 2: להתחפש לדאלאס.

דאלאס מאבריקס השיגו תואר יחידי בזכות אחד המאמנים הטובים בNBA ולטעמי מהפחות מוערכים. קרלייל הביא איתו הגנה שבמיאמי היט עמוסת הכישרון לא מצאו לה פיתרון. הגנה איזורית.

מבלי לפחד להביט ללברון בלבן שבעין, ולמרות אוסף הקלעים המעולה שהיה בהיט (מייק מילר, אדי האוס, כריס בוש) החליט המאמן לאלץ את ההיט לחשוב שונה. הוא שמר איזורית והצליח לחפות על סגל מוגבל מאוד הגנתית כמו נוביצקי האיטי, בריאה הנמוך מאוד, ג'ייסון קיד הקשיש בן ה37 ועוד.

ההיט פשוט לא מצאו פיתרונות להגנה הזו והשינויים מאישית לאיזורית לפי החמישייה שהיתה באותו זמן נתון הוציאה את מיאמי מהקצב שלה והביאה תואר. אז אם גם ככה הווריורס קולעים מצויין מול האישית אבל מצד שני חורכים את ההגנה של הקאבס בחיתוכים ובחדירות עם כדרור למה לא לבנות שני קירות בהגנה איזורית ולנעול את הצבע. בואו נאתגר את האלופים!!

ניתן לראות בסרטון הקצר איך המאבס שמרו את זה מול הספרס דווקא במשחק חוץ. אי אפשר שלא לזהות דימיון בין הסגנון של הספרס ללוחמים המבוסס על הנעת כדור ועל קלעים משובחים. הדימיון בין הקבוצות וחוסר האונים של הקאבס מראה שמדובר בניסיון שאינו תלוש מהמציאות.

דרך 3: התאמות בסגל.

בפוסט של עידו והחברים צוין ששמות כאלה ואחרים אמורים לשחק יותר ממה שעשו עד עכשיו. זה בטוח נכון, בעיקר לאור היכולת של צ'אנינג פריי עד עתה תמוה מאוד למה לו מיעט לשתף אותו עד עכשיו.

להוציא את מוזגוב מהנפתלין? הגיוני בעיקר לאור כמות החסימות המעוררת קנאה מהענק הצהוב של היריבה. אז למה לא מוזגוב? בלאט התעקש לשחק גבוה בגמר אשתקד(מוזגוב וTT יחד) ולפחות הגנתית הוא עמד טוב הרבה יותר מהשנה.

ג'פרסון לחמישייה? להעביר את לברון ל4 תמיד היה שיקול נכון אבל האם במחיר עבירות על גרין? דלבדובה לחמישייה במקום קיירי? נראה לי נסחפנו קצת. עדיין מדובר באחד מחמשת הפוינט-גארדים הטובים בעולם.

דרך 4: תוכנית משחק חדשה לשחקני הספסל.

אם יש משהו שחזר על עצמו במשחקים 1-2 בסדרה היתה התחלה סבירה עד טובה של הקאבס, ואז הפסדים קבועים ברבעים השני והשלישי.

bench

שימו לב להתחלה הצמודה ברבע הראשון והקריסה הקבועה ברבע שני, וברבע הרביעי. אם נוציא את המחצית השניה של משחק 2 מהמשוואה עקב הרמת הדגל הלבן המוקדמת, נראה שהבעיה הקבוע של הלברונים מתחילה בדקות המחליפים הקבועות. הרוטציה מתחילה בסוף רבע ראשון, לברון יוצא וחוזר(שחק כ-10 דק'). קיירי משחק את ה10 הראשונות ויוצא עד לסיום הרבע.

ברבע השני לברון נח וקיירי משחק בהתחלה ואחרי מספר חילופים הם חוזרים יחד לנעול את המחציות. משהו שם לא זורם וההרכבים לא נכונים. נראה שהבעיה נמצאת יותר בחמישיות המחליפות מאשר בחמישייה הפותחת. דרושה תוכנית משחק חדשה לדקות האלה. מה אני מציע?

אצל בלאט ראינו בדקות המחליפים את ההתקפה של הקאבס משחקת Pick & roll מדוייק בין דלי לTT. עכשיו נראה שהכדור כל הזמן בידיים של לברון, ובדקות שהוא בחוץ קיירי מוביל את הכדור כשדלי משחק כקלעי. חסר טעם. הייתי נותן לדלי להיות מוביל הכדור, משחק את המהלך המדובר עם מוזגוב / TT ומשאיר את קיירי לשחק לצד לברון אחרי מנוחה. באותן דקות הייתי מפעיל את הדימיון הפרוע של השחקנים ונותן להם להרביץ, לשבור ולרסק כל דבר. לא ראינו "האק דה בוגוט" או לאזילי שהם קולעי עונשין גרועים. לא פיתרון יפה לעין אבל מוטב לחיות מכוער מלמות יפה.

 

 

 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תענוג.
    מספר הנקודות הנמוך של קארי נובע גם ממיעוט דקות במשחק 2, כמדומני.

    משחק 3 הוא על כל הקופה. עכשיו לנסות איזורית פעם ראשונה ?
    האם הקאבס ניסו לשמור איזורית במשך העונה ?

  2. מעולה אסי. פשוט מעולה.
    הלוואי ולו היה קורא את זה ומפנים.
    נראה לי אבל שאן המסקנות של כולנו כאן דומות, אפילו המאמנים השמרנים של ה-nba יכולים לראות את זה.
    משהו שבלאט ניסה להטמיע בקליבלנד ולא עבד ממש כי השחקנים התנגדו היא שמירת מצ' אפ זון שקצת יותר מתאימה מאיזורית. אולי שווה לבדוק אם הזרעים שזרע בלאט עדיין קיימים כי אי אפשר ללמוד את זה ביומיים.

  3. הטירון לו לא יעשה כלום מתוך זה. האגו של קיירי גדול מדיי. ושל לברון גדול עוד יותר.

    החדשות הטובות זה שעוד 2 משחקים זה נגמר ואז תשתחרר מהקאבס ותוכל לעבור לעשות יומן על גרין אייז שייהלום יותר את כשוריך.

  4. דבר ראשון-אזורית. הבעיה הגדולה של אזורית היא התיאום העיוור הנחוץ. מתי הקאבס ישיגו אותו? נראה לי שאם הם היו משחקים את האזורית לפרקים כבר תקופה היא הייתה אולי הפיתרון הטוב ביותר (1-4 עם לברון/שאמפארט על קרי היה אולי עדיף בעיני) אבל התיאום הדרוש לרמת גמר הNBA פשוט לא נראה שאפשרי.
    נקודה ששכחת, והיא המפתח האמיתי בעיני-לברון משחק נורא. הדוק מזכיר את זה והאמת היא שעם כל הכבוד לקיירי ולאב, הקאבס קמים ונופלים על לברון. אני אגדיל ואומר שאוכל לקשרכמעט כל ירידה בנתון סטטיסטי של שחקן כזה או אחר בקאבס לעובדה שלברון בקושי קיבל טראפ, וכשהוא קיבל הוא לא נתן את המסירה הטובה (כן אני מדבר על השלשות של ג'י אר). אם גם המשחק הזה לא יעיר אותו, אפשר להוציא את המטאטאים.

    1. מסכים שאיזורית זה לא הגנה של מוצש בשכונה וחייב לתרגל, למרות שהריווח בין המשחקים יכול לתת זמן, מה גם שלשחק איזורית זה לא למשחק שלם אלא לפרקים, לאתגר את ההתקפה של היריב. במאני טיים לא שומרים איזורית בד"כ.

      1. כמו שאמר מתן, אזורית דורשת הרבה אימון ודי הרבה תיאום. איזורית גם דורשת ששחקנים יבינו איפה הם עומדים לאן לזוז ומתי. בלי זה אין להם תפילה נגד קבוצה כמו ג"ס. יכול להיות שהם כן התאמנו על זה ושמרו את זה למקרי חירום, קשה לי להאמין אבל מי יודע.
        ההשוואה לדאלאס נגד מיאמי (או לכל נסיון להגן על קבוצה שהיא לא ג"ס) פשוט לא מחזיקה מים. היכולת של ג"ס לקלוע מרחוק (ועם שומר על הקלעי) זה משהו שטרם נראה בליגה (עם כל הכבוד לקלעים ההיסטורים, מייק מילר ג'יימס ג'ונס ובוש).

        חוץ מיזה, יופי של פוסט.

  5. ההשערה שלי היא ששחקני ספסל קולעים פחות טוב בחוץ, כי יש נטייה לגמור משחקים יותר מהר בבית, מה שמוביל לשיתוף מהיר יותר של שחקני הספסל. ז"א צריך לבדוק את זה ביחס לדק' משחק.

    ובכלל, מן הסתם גם חמישייה ראשונה משחקת יותר טוב בבית – כי זה הבית…

  6. אזורית מהסוג שבסרטון לא תעזור מול גולדן. יותר מדי ספייס על הקשת.

    הם צריכים עדיין להמר על הגרין, ולקוות שתתיישר לו הסטט' במשחק חוץ, במידה ולא, אז לא לעשות דאבל טים על הספלאש, אבל להיצמד לגופיה גם במחיר של חדירה על פני זריקה מאחורי הקשת, מבלי להתכווץ עליהם, כשבפנים יחכו להם לברון כ 4, ומוזגוב 5.

    שיהיה להם בהצלחה NOT

  7. טור נהדר אסי. שמחתי לקבל עוד מליץ יושר (ועוד מבין גדול כמוך!) לרעיון האזורית שנשמע קצת מוזר בהתחלה.
    יכול להיות אגב שעלית פה על רעיון אחר שיוכל לעבוד יותר בקלות, עם שינוי הרוטציה ברבע השני. מעניין מאוד.
    וחוץ מזה – אני ממש לא מסכים עם כל מי שזועק שצריך להכניס את מוזגוב ליותר דקות. הוא לחלוטין נטל בהגנה ברגע שהשומר שלו עולה לחסום בפיק אנד רול, וראינו בשנה שעברה איך הלוחמים ניצלו את זה בלי סוף.
    אלא אם כן הקאבס יוכלו לזהות עליה של השחקן שלו לפיק ומיד להחליף שומרים עם TT, מוזגוב הוא, כפי שנוהג לומר זאת בארי המטביל (Barry the Baptist) בלוק סטוק:
    He's a fucking liability

  8. קליבלנד יכולים לנסות הרבה דברים אבל תכל'ס זה מרגיש שאין להם כלום.
    הם השתשכשו בבריכה של הילדים ופתאום זרקו אותם לאוקיינוס בלב הסערה…

  9. אני דווקא חולק על כל תומכי האיזורית כאן.
    זה אולי עבד לדאלאס מול מיאמי, אבל קלעי השלשות של מיאמי היו רול פליירס, לא הכוכבים, וגם ממש לא בסקאלה של קרי-תומפסון.

    איזורית מול השחרור הסופר מהיר של קרי (והיחסית מהיר של תומפסון) זאת התאבדות.

  10. בהנחה שהספסל קולע 8 נקודות פחות והצלחת להשאיר את קארי וקליי בשליטה כמו במשחק הקודם ( לא פשוט ! ) אז ייגמר רק 25 הפרש 🙂

  11. אני מת על המאמרים שלך אסי. הם מנומקים, יצירתיים וכיפים לקריאה (לעיתים זה סותר וקשה לאזן בין צבע לנתונים). זהו הרגשתי צורך עז לפרגן.

    מסכים עם מתן שקשה לעבור להגנה חדשה שדורשת תיאום רב, ידע מקצועי ואגרסיביות רבה. אני קצת פחות מודאג מההגנה של קליבלנד. הם מגנים מצויין רק שהם חסרי משמעת או נשברים ברגע שהפער נפתח. זה 100 אחוז מנטאלי. הסיום של משחק 2 קצת משקר כי כשהקאבס היו במשחק הם הקשו מאוד על הווריורס בהגנה. אני מניח שאם המשחק היה נשאר צמוד הדאבס היו מסיימים עם כ-100 נקודות במשחק. קליבלנד היו קונים מראש ערבי קליעה של גולדן סטייט שנגמרים בכ-100-105 נקודות. חוץ מה-132 שקלעו בקליבלנד בינואר, גולדן לא נתנו תצוגות קליעה מדהימות מול הקאבס.

    אם ניקח את השורה של גולדן סטייט מאז אותו משחק 4 דאשתקד נראה שג"ס סיימו עם: 103, 104, 105, 89, 132, 104 ו-110.

    הבעיה היא 80% ב-ה-ת-ק-פ-ה. גולדן סטייט מגנה נהדר על הקאבס אבל חטפה לא מעט משחקים מול קבוצות רבות. הבעיה היא שמוביל הכדור לא מקבל את הכדור אחרי תנועה או חסימה אלא ממצב סטטי עם השומר הראשי שלו. והבעיה השנייה היא שלברון מתחיל את המהלך מקו השלוש. ואין לו ברירה כי הוא משחק עם שני גבוהים.

    הקאבס בסדרה נותנים לחבורת שומרים טובה את כל הזמן שהם צריכים על מנת לחשוב ולהסתדר. במיאמי ב-2013 הם היו מריצים סט פשוט ונהדר, שבו לברון היה משחק כ- 4 ודווין הוביל כדור. לברון מתחיל את המהלך בעמדת פוסט אפ בצד החזק. אם המסירה אליו לא הייתה פנוייה, וויד היה נכנס פנימה לאיזור קו העונשין ב-ELBOW ולברון ששנייה לפני שהוא עזב את הפוסט לפיק אנד רול באיזור קו העונשין ביצע חסימה לריי אלן שבא לצד החזק לפינה כשקלע נוסף ממתין בצד החלש באלכסון. כך לאחר תנועה יש פיק אנד רול של לברון קרוב לסל כששניים או שלושה קלעים ממתינים באיזורי מסירה והמכדרר יכול לתת ללברון לסיים בכדרור אחד קטלני או לסיים בעצמו באיזור הצבע.

    זה רק דוגמא למה שהקאבס לא עושים. השלשות צריכות להגיע או ממעבר או ממסירה לוויק סייד כשההגנה מתכווצת. כשלברון מתחיל מהלכים מקשת השלוש הוא פחות אפקטיבי בטח כיום שהזריקה מבחוץ כבר אינה (למה נעלמה זה שאלה אחרת). ואז ג"ס פשוט לא מתכווצים כי הם לא מפחדים מהכניסות הרחוקות שלו שמשאירות זמן לאיגי לשלוח יד או לתת באמפים ולבוגוט לתת פלאש קטן או לחסימה או להפרעה לקו מסירה.

    ההבדל בין הקאבס לג"ס עד כה היא שגולדן יעשו מה שצריך על מנת לנצח. אם בארנס צריך לשבת על הספסל – סו-בי-איט. אם סטף וקליי צריכים לשמש פיתיונות לדאבל טימים אגרסיבים שמשחררים את השאר? אין בעיה. סטף לא נעול על זכותו להעיף 25-30 זריקות ללילה. הוא יכול והוא גם יקלע בכל יום שירצה במינימום 40% מהשדה (כשזורק הרבה גם מתחמחם). זו המשמעות האמיתי של MVP. אם קליי חם הכדור עובר אליו.

    אצל קליבלנד מרגישה "מחוייבת" לתת ללברון לשחק בעמדה 3 (למרות שלו המשוגע עבר להרכב שלברון משחק 5 אבל בהתקפה עדיין בחוץ). הם חייבים לתת לקווין זריקות כדי שלא יבכה, יעלב או יהפוך פאסיבי. הם מרגישים בושה לתת למוזגוב כעת יותר דקות מכיוון שזה כמעט הודאה בחוכמתו של דוויד בלאט. והם חייבים את דלי עם הכדור ביד כשקיירי ל-י-ד-ו. לא במקומו לפחות לחלק מהמשחק. יש שם יותר פוליטיקה פנימית מאשר קבוצת כדורסל.

    עדיין אני מאמין שקליבלנד תיקח הלילה. לברון מבין ואמר שזה do or die. והוא לא רק התכוון לגבי הגמר הזה לדעתי. סוויפ או 3-0 וקליבלנד עושה שינויים דראסטים שנה הבאה.

  12. אני לא רוצה להשמיץ, אבל טורים כל כך טובים, שכוללים נתונים (!!!), גרפיים ופשוטים, אני כמעט ולא קורא בעיתונות הספורט האמריקאית.
    כשאומרים שאתר HOOPS זה אתר ברמה עולמית, מתכוונים לטורים כאלה + טורי אווירה של מנחם.

  13. אסי הטור פשוט מצוין.
    אני עם ג'ון, הבעיה של קליבלנד היא לא ההגנה וגם ככה הם לא יכולים לשמור את קרי ותומפסון אזורית אלא (אולי) מאץ' אפ זון של שניים אישית ועוד 3 שומרים איזורית.
    הבעיה היא ההתקפה. בהחלט נכון שבדקות שלברון נח דלי יוביל את הכדור וקיירי יקבל ממנו את המסירה.

    1. זה לא בדיוק אזורית. אבל שנה שעברה הם הימרו על הקליעה של איגודאלה והשומר שלו נתן לו מטר והוא העניש וככה גם הספסל של הווריורס.
      אני חושב שהוגשה הקבוצתית של קליבלנד פשוט לא מתואמת יותר מדי והם בנו על העזרה של תומפסון וקריאת קווי המסירה של לברון. בנוסף, הם הלכו על כך שהתקיים הם יותר טובים וניצחו את המשחק דרך ההתקפה.

  14. אסי, אתה מתעלה על עצמך מטור לטור. והאיורים שלך הם מלאכת מחשבת. פעם חשבתי לקחת ממך כמה שעורים כשאהיה בארץ, אבל החלטתי לוותר כי ממילא אשכח.
    אז בינתיים, ולהבא, אהנה מכל מילה ומכל איור שאתה מענג אותנו איתם!

    דבר אחד: אם השלשות תתחלנה להיכנס, הכל ישתפר, כולל ההגנה.

  15. עוד משהו שלא הוזכר כלל – אם סמית' הוא נון פקטור בהתקפה, למה לא לחזור לרעיון המקורי בעת הטרייד, ולהעלות את שאמפרט (שהיה פצוע אז) בחמישייה? סמית' ייתן כוח אש מהספסל ושאמפ יתפקד טוב יותר בהגנה ואולי בחדירות.

  16. תודה אסי, פוסט מצוין!

    אני כבר שנתיים מחכה לרגע שלברון יחזור לעמדה 4 במשרה מלאה.
    אולי עכשיו כשלאב פצוע.

    רק להזכיר, שבפלייאוף 2012, זו הייתה פציעה של בוש "שדחפה" את לברון לעמדה 4 במשרה מלאה.
    זה הסתיים עם 2 אליפויות.

  17. פוסט מעולה
    כמו שהזכירו לפני, פוסטים טכניים כאלה יוצרים קשת תוכן שמגיעה עד המאמרים האישיים ביותר של מנחם.
    את אליפות האתרים לקחנו !!!!

  18. קרי וקליי אינם צריכים להתאמץ כלל ולכפות את עצמם בשביל סטטיסטיקה כלשהי ולכן המספרים שלהם פחות טובים (למראית) אולי במשחק הראשון כן התקשו טיפה אך להמר על זה שהכדורים לא יכנסו בפעם הבאה זה הימור מסוכן.
    מוזגוב הוא לא הניו זלנדי ולא התורכי של אוקי סי ,הוא לא מהיר בשביל לצאת בחילופים לקלעים הסופר מהירים של גולדן סטייט
    קיצר-לקליבלנד אין שום נוסחה לנצח את החבורה העליזה מהמפרץ
    סמול-בול? -יקרעו אותך
    קליבלנד באזורית?-לא מתואמים מספיק וימטירו עליך שלשות
    משחק גבוהים? לא מספיק מהירים וזריזים מול הסמול בול
    משחק ריצות?ראינו את הנסיון הזה במשחק 1 ועוד יותר ב2

    פשוט מאוד,קליבלנד הגיעה אחרי טיול שנתי שכלל ביקור בעיר המכוניות,ביקור במפעלי הקוקה-קולה באטלנטה וסיום נהדר בטורנטו בקנדה ….קשה לשוב למאמץ אחרי חופשה מענגת שכזו במזרח השקט

  19. יופי של טור קואץ׳!
    אני חושב שכדי ללמוד מהקבוצה היחידה שגררה את הווריורס לGAME7- הOKC. המאמן שלהם הגיע עם תוכנית משחק ברורה- לתקוף את קרי בהגנה עם ווסברוק/ וויטרס ובכך להתיש ולתסכל אותו עד כמה שניתן, להוציא את בוגוט לפיק אנד רול גבוהה ואז הצבע פרוץ , הנעת כדור בהתקפה לפני שתוקפים את הסל, עצירה של מתפרצות בעבירות, הורדת זקיף לכל מי שחודר לסל. מה שקליבלנד עשו עד עכשיו זה בדיוק ההפך ולכן אם הם לא יעשו את השינוי הנדרש אנחנו נזכה לראות רק 4 משחקים בסדרה הזאת!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט