מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-16 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

הלילה נקבעה הסדרה האחרונה בסיבוב השני, והאלופה עלתה ליתרון 1-0 מול פורטלנד, ללא שחקנה הטוב ביותר.


מיאמי-שרלוט

התעורר בזמן. דראגיץ'.

מיאמי: ההיט למדו הרבה מאוד מהסיבוב הראשון. הם הציגו הרבה דומיננטיות בתחילת הסיבוב ובסיום אבל היו מאוד חלשים באמצע והתקשו מול הרכב הרכזים של לין ו-ווקר. זה נפתר כשהתחילו להחביא את דראגיץ' בהגנה על לי, תרגיל שספולסטרה ישתמש בו גם בהמשך, וכשוויד ודראגיץ' התעוררו ונכנסו למצב פלייאוף. דראגיץ' נתן משחקים טובים בתחילת הסדרה ובסיומה ולכן ההתקפה הקבוצתית של מיאמי הייתה מעולה. וויד התעלה במשחקים 5-6, במאני טיים, כהרגלו. גם ווינסלו וריצ'רדסון עברו את השוק הראשוני של הפלייאוף ויוכלו להיות מאוד מועילים בהמשך, מה שמבשר טובות לקבוצה מסאות' ביץ'.

למרות זאת, מיאמי לא אמורה להפסיד 3 משחקים לקבוצה כמו שרלוט. הדעיכה כשהקצב ירד הייתה רעה למיאמי וקבוצות גבוהות יוכלו להשתמש בזה, להוריד את הקצב ולנצל את היתרון שלהן. פה בדיוק מיאמי צריכה את וויד ולפי מה שהוא הראה, פחות במשחק 7 (היכן שמיאמי שלטה כמעט מההתחלה), הוא יוכל לתת את ה-25-30 נקודות שלו בערב כזה. אם הוא ימשיך לשחק ככה, אם דנג ימשיך לשחק ככה ואם דראגיץ' ימשיך להוביל את הקבוצה כמו שצריך, מיאמי יכולה להגיע בקלות לגמר המזרח. אבל יש פה 3 סימני שאלה גדולים מאוד.


שרלוט:
יחסית לאנדרדוג, שרלוט נתנה פלייאוף מעולה. הראתה הרבה קשיחות ואופי והצליחה לנצח 3 משחקים. למרות שנחנקה במאני טיים שרלוט למדה המון מהפלייאוף, הן מבחינת עשיית ההתאמות הנדרשות והן מבחינת היכולת של קמבה ווקר להתעלות במאני טיים. אם ההורנטס יצליחו להביא עוד כלי התקפי לידו, או שחקן שמסוגל לעשות הגנה בצבע, הם ישארו בפלייאוף הבא ליותר מסיבוב. נכון שזה כואב לאבד סדרה אחרי שהובלת בה 3-2, אבל אלו חבלי לידה עבור הקבוצה הטובה ביותר ששרלוט ראתה מאז לארי ג'ונסון ואלונזו מורנינג. העתיד שלהם ורוד.


גולדן סטייט-פורטלנד

גולדן סטייט: המשחק הערב, בעיקר הרבעים הראשון והשלישי, היו שלמות התקפית של הווריורס. הובלת הכדור שלהם הייתה נפלאה והשילוב של שני מובילי כדור (ליבינגסטון/איגודלה לצד גרין) עם יכולת חדירה מרשימה שיפר את קליי תומפסון בענק בהעדרו של קרי, מוביל כדור שמסוגל ליצור הרבה נקודות לעצמו, יותר מליבינגסטון ואיגודלה. כשהווריורס משחקים ככה, אי אפשר לעצור אותם.

פורטלנד: בדומה למשחק מול הקליפרס נראה שהידיים של הטרייל בלייזרס רעדו בהתחלה, גם בזכות ההגנה הטובה של גולדן סטייט (52.6% מהזריקות של פורטלנד היו תחת שמירה) וכשהסדרה תגיע לאורגון יכול להיות שנראה מצב שונה. פורטלנד לא יכולה לשחק את ההגנה שהיא שיחקה ב-3 הרבעים הראשונים של אתמול, והיא לא יכולה לאפשר לווריורס לשחק משחק כל כך שוטף. הפיתרון לזה, בהעדר קרי, הוא לעצור את דריימונד גרין. אל פארוק אמינו צריך להיות האיש שישמור על אחד השחקנים הכי פחות מוערכים בליגה וינסה למנוע ממנו להשפיע כל כך על המשחק. זה הסיכוי הכי טוב של פורטלנד.


טורונטו-אינדיאנה

טורונטו: הקללה הוסרה? הראפטורס הצליחו, בקושי, לעבור את הסיבוב הראשון בפלייאוף בפעם השנייה בהיסטוריה. הסדרה הזאת לא הייתה מופת של כדורסל מבחינתם והם עשו לא מעט שגיאות מבחינת ניהול משחק לכל אורכה, ובסדרה הבאה, מול מיאמי, הם לא יוכלו לתת לדמאר דה רוזן וקייל לאורי לשחק ככה. ג'ונאס ואלניוצ'אס החזיק אותם למשך רוב הסדרה כשהערב דה-רוזן עשה קובי וקלע 30 נקודות ב-32 זריקות ב-31.25% מהשדה. ואלניוצ'אס הוא הכוכב של הראפטורס בפלייאוף כשגם הספסל, בעיקר קורי ג'וזף ונורמן פאוול, עושים עבודה ראוייה לציון. מעניין לראות איך הם ישתלבו בהמשך הפלייאוף של הקנדים.

אינדיאנה: הפייסרס נתנו את כל מה שהיה להם בסדרה הזאת, ועם אימון יותר טוב של ווגל גם היו מנצחים, אבל פול ג'ורג' לא יכול לנצח סדרת פלייאוף לבד, בלי ביתיות. עם יותר עזרה ממונטה אליס, ג'ורג' היל, איאן מהנימי (שנתן משחק אחד טוב וסדרה בינונית) ושות', הפייסרס היו גם בסיבוב השני. הם צריכים עוד כוכב בשביל להתחיל לדבר בפוסט סיזון, אולי במקום אליס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. סחתיין על ההתמדה,
    כל הכבוד על האיכות.

    אני לא חושב שמיאמי יעברו את טורונטו בקלות, או שהם בכלל פייבוריטים ברורים בסדרה.
    למיאמי אין שומרי קו אחורי כמו שיש לפייסרס,
    וכאשר מתבוננים ב-3 המשחקים האחרונים בין 2 הקבוצות –
    (בכולם ניצחה טורונטו)
    מגלים שמיאמי מתקשה מאוד לעצור את דרוזן ולאורי.

    במשחק היחיד העונה בין 2 הקבוצות אותו ניצחה מיאמי (אי שם בנובמבר), כריס בוש היה כוכב הניצחון של ההיט.

    אני גם לא טוען שטורונטו פייבוריטים – חוסר הניסיון בפלייאוף היה בולט מאוד במשחק הלילה – אבל אני מאמין שתהיה סדרה ארוכה וצמודה.

  2. איזה כיף של טור יומי!ֱֱ
    מאמין שמול אינדי היה לכם יותר קל (ההגנה של ווייד ודראגיץ הולכת להתקשות מול דהרוזן ולאורי, לאינדי היה יותר קשה להתאים הגנה לגונסון ווייד ודראגיץ עם סטופר מוכח אחד בSFׂׂ ׂ

  3. אני לא כ"כ מבין מה אתה אומר לגבי העתיד של שרלוט. כרגע מבחינת חוזים הכל שם פתוח לא? אני מסכים שנתנו עונת התקדמות גדולה, אבל עכשיו צריך לסגור חוזים כדי להמשיך את הפרויקט. כרגע הכל די פתוח.

  4. טורונטו יכולה ללמוד שהיא בקנדה, ובקנדה יש שוק גדול שהאנ.בי.איי אוהב.

    הקמפיין שהתחיל בוויקאנד האולסטאר נגמר על הגב של מהינמי בלא-שריקה שכל העולם רואה, מכאן, בלי מצלמות טלוויזיה. אנד קאט מי דה בולשיט אוף "מסוג השריקות שלא שורקים בסוף משחק". אם ככה, הבהה נלך מכות בשכונה וזהו.

    1. +1
      לא יודע לגבי תאוריית הקונספירציה אבל הייתה עבירה ברורה על מהינמי. טעות איומה של השופטים.
      אגב, במהלך המשחק היו לא מעט עבירות על שחקני אינדיאנה שלא נשרקו.

    2. מצטער, אבל להגיד שיש קונספירציה בעד טורונטו בהתבסס על חוסר שריקה אחת במשחק 7 ביתי זה הזוי לחלוטין.
      לאורך כל הסדרה (והמשחק) היו מספר פעמים שלא שרקו על אותו דבר בדיוק. רק מזיכרון אני יכול להגיד לך שמאנהימי פשוט העיף את וואלנצ'ונאס מוקדם יותר במשחק ולא שרקו.

      1. אני מבין שאתה אוהד ובאמת שמח בשמחה שלכם (ובתור אוהד דטרויט, אהבה גדולה לאינדי – אין לי), אבל אל תצחיק: זו השריקה של כל הסדרה, במהלך האחרון בגיים 7.
        אז השיפוט המעולה של האנ.בי.איי, עם כל כללי הריפליי, פתאום לא רואה את זה? דווקא את זה?

        זו היתה אין-שריקה כזו מחפירה שאפילו שחקני אינדיאנה כולם קפאו ולא הלכו לעשות פאול מהיר. עד כדי כך זה היה שוקינג.

        לכן, לא לעניין ללכת ולדבר על שריקות אחרות בכל הסדרה (אגב, היה אופנסיב לא הרבה לפני של פול ג'ורג', גם שערורייתי אבל ניחא). תמיד יהיו כל מיני שריקות במחלוקת.
        זה היה ה-רגע, האחד. והכישלון בו היה מחפיר.

        ומה מטריד אותי? לא זהות העולה. אלא, שבאנ.בי.איי תיתכן אולי העדפה כזו, ברמה העקרונית. כי אז מה אנחנו עושים פה בכלל. ע"ע גיים 6 בין הלייקרס וסקרמנטו.

        1. כן, זה מסריח, הייתי מעדיף שהיו שורקים את הפאול, אבל לדבר על שיפוט אחרי משחק כזה זה קצת מוזר לי. זכורים לי משחקים, סדרות ופלייאופים שהיו באמת ביזיוניים. בתור אוהד טורונטו אני רק יכול להגיד שזה מועדון שבאמת לא מקבל אהדה מיוחדת.
          שמע, אני מגדולי המקטרגים על השיפוט בנבא. גם אם זה ה-מהלך של הסדרה, לא על זה היא נפלה. כמו שרשמתי גם עם הפאול רוב הסיכויים שטורונטו הייתה מנצחת.

  5. לטורונטו לכאורה אמור להיות קל יותר מול מיאמי. דראגיץ לא יכול לשמור על לאורי כמו שהיל שמר אותו, ואני לא יודע מי ספוסלסטרה מתכנן שישמור על דה רוזן אבל זה בוודאות יתבצע בצורה פחות טובה מאיך שפול שמר אותו ובטח שאם זה יהיה וויד זה יעייף אותו בהתקפה.
    מצד שני שני השחקנים האלה יוצרים בעיקר בפיק&רול וחדירות שם למיאמי יש יתרון עם וויטסייד שיוכל לתקוף אותם אחרי הפיק וגם צריך להיות מטרייה אווירית לחדירות שלהם.

    יהיה מעניין לראות את JV בסדרה הזאת אחרי שנראה כמו סנטר מפלצתי מול הגבוהים של אינדיאנה- נגד מיאמי וויטסייד יהיה המבחן האמיתי שלו ובעיית העבירות של שני הגבוהים יכולה להכריע משחקים בסדרה הזאת בין 2 קבוצות שעדיין מתבססות על חדירות

  6. כל הכבוד רועי!
    מיאמי שיחקו נפלא היום ולדעתי הם מגיעים לסדרה מול טורונטו הרבה יותר טוב. כמו שכבר אמרתי הרבה פעמים – דראגיץ הוא המפתח כמו שהיה אתמול! הקבוצה הרבה יותר טובה שהוא טוב והוא יותר חשוב משחקנים אחרים.
    גולדן שיחקו אתמול מדהים. ישבנו במייקס פלייס וכל הזמן צעקות של איזה יופי.

  7. אני מסכים עם הכל, פרט למה שאמרת על דריימונד. הוא לא פחות מוערך מאחרים, אם כבר מעריכים אותו טיפה יותר ממה שהוא. אני לא בטוח שבקבוצה אחרת דריימונד יהיה כוכב כזה.

    1. אתה טועה . כל העונה היו שטענו שדריימונד נותן את התפוקות שלו בזכות קרי , ושבקבוצה אחרת הוא לא היה מצליח כך .
      עכשיו הוא מראה כבר מספר משחקים איזה שחקן ענק הוא , ולוקח את הלוחמים על הגב בלי קרי , ועדיין יש כמוך שטוענים את זה .
      לפני מספר ימים קראתי כתבה אמריקאית למה עדיין יש כאלה שמטילים בו ספק . הסיבות העיקריות :
      1. הפרשנים וה"מומחים" לא יודעים איך להעריך שחקן מאוד לא קונבנציונלי , שלא כל התרומה שלו רק במספרים . הראיה היא שאין כמעט שחקן עבר שניתן להשוות את דריימונד אליו . את המחמאה הגדולה ביותר הוא קיבל כשהיה מי שהישווה אותו למג'יק , וגם מג'יק עצמו פגש אותו בקיץ שעבר וחילק לו מחמאות .
      2. דריימונד נבחר רק בסיבוב השני בדראפט יש בעיה לפרשנים להודות בטעות ענקית של הערכת שחקן .

      כתבתי כאן אתמול שדריימונד הוא שחקן ההגנה הטוב ב- NBA . קאווי אולי השומר הטוב ביותר בפרימטר באחד על אחד , אבל אף שחקן ב-NBA לא שומר כמו גרין על כל חמש העמדות , ואין שחקן ורסטילי כמוהו , שגם נועל את רחבת הסל , גם מוליך כדור כמו פוינט גארד , גם חודר וגם קולע מצויין מהשלוש . ובנוסף גם ווינר ומוטיבטור ענק.

      1. 100ּ+
        גרין עושה רושם של בלתי מנוצח
        מגוון עצום של יכולות סבירות פלוס עטופות באינטליגנציה מרשימה, יכולת התעלות ברגעים החשובים, מנהיגות ווינריות שלא רואים כל יום.
        מישהו אמר אתמול שהוא האול אראונד פלייר הכי טוב בליגה. צודק ב-100%

      2. ווינר ומוטיבטור ענק אני מסכים. חוץ מזה כלום. קאווי השומר הכי טוב בליגה בפער ענק, והוא בדיוק יכול לשמור על כל חמשת העמדות, מספיק לראות מה הוא עשה לווסטברוק השחקן שהכי קשה לשמור בליגה.

        בנוסף, גם לברון וגם פול גורג' יכולים לשמור היטב על כל חמשת העמדות. אבל מהם גרין יותר טוב.

  8. מיאמי – שארלוט – מיאמי עשו את המוטל עליהם. שארלוט נלחמו אבל למאני טיים לא הגיעו שני משחקים רצוף (שהיום גם ווקר לא מתפקד). מיאמי משום מה הסתבכו בסדרה הזו אבל לפחות דראגיץ' נתן משחקים יפים, למרות שלדעתי הוא לא יוכל לקחת אותם רחוק.
    ג"ס – פורטלנד – פשוט הפרשי רמות גדולים מדי לפורטלנד, שכביכול נקודות החוזקה שלה, שזה הקו האחורי מקבלות אבק מהקו האחורי של ג"ס (למרות שהם קיבלו הנחה בדמות הפציעה של קארי). ג"ס מוכיחים איזה מכונה משומנת הם ומראים קבוצה עמוקה. קליי תומפסון בכושר נהדר וגרין ממשיך לעשות הכל ובצורה מצויינת. פורטלנד אולי יגנבו איזה משחק או שניים בבית, אבל לא יותר לדעתי.
    טורונטו – אינדיאנה – הראפטורס עולים סוף סוף סיבוב. שחקני המשנה היו מצויינים. המזל של לאורי ודרוזן שנגד מיאמי הם לא יפגשו שומרים ברמה של ג'ורג' והיל. באינדיאנה יש צורך לחפש את הצוות המסייע. מונטה אליס פשוט לא היה קיים וג'ורג' לא יכול לעשות הכל לבדו.

  9. לסומסום בעל תיאורית הקונספירציה.

    אתה מוזמן לבדוק, באחד מהבלוגים החיים. דנו שם אנוכי ברץ ועוד, כמה השיפוט לא היה ביתי, לא היה בעד טורונטו. הראפטורס קופחו בסדרה הזאת הרבה. שריקות מטורפות שלא קיבלו דה רוזן ולאורי מההגנה האגרסיבית של אינדי.

    אך אמת כי היה על מהינמי פאול.

    1. 1+
      מסכים שהיה פאול שלא נשרק, כמו שרשמתי בבלוג החי הפאול היה שולח קלע עונשין לא מדהים לשתי זריקות חופשיות כשאינדיאנה במינוס 3.

      1. בדיוק הנקודה למה זה לא מרגש אותי. זריקות עונשין חשודות (מאוד) כנקודות, כשיש בערך 10 שניות על השעון ובצד השני קלעי עונשין מעולים.

  10. רועי הטור מצוין, עזוב אותך מבחינות מתכונת.
    רק לא ברור לי למה אתה רומז שמיאמי היתה צריכה לעבור את שארלוט יותר בקלות – לשתי הקבוצות היה אותו מאזן ועד אתמול בערב היו בשיויון 3-3. אלה שתי קבוצות שוות ביכולתן. המשחק אתמול הוכרע בעזרת הביתיות והניסיון.

  11. טור מצויין, אינפורמטיבי ואובייקטיבי, שילוב שקשה לימצוא באתריי ספורט ישראלים.

    אפשר להגיד היום על כל קבוצה במיזרח שחסר לה משהו כדי להיתמודד עם הקאבס ואני לא מדבר אפילו על לנצח אותם בסידרה.
    אני חושב שדווקה להוקס יש את הכלים לעשות סידרה מעניינת יותר מההיט\ראפטורס.

  12. מיאמי – דראגיץ' ממש אבל ממש לא היה גדול וחלק לא מבוטל מהסלים שלו באו בעיקר מחוסר שמירה מינימאלית, כך שלא הייתי בונה עליו בהמשך.
    שרלוט – דווקא קמבה ווקר נחנק בשיא ה"מאני"
    גולדן סטייט – אני עדיין מחכה לשמוע את "מומחי ההבנה" בנוגע לעליבותה של ג"ס ואף אחד לא ממהר לפרשן ולחזות בבדולח…
    פורטלנד – איך אתה אומר שהידיים רעדו בא בזמן שמעל 50% נזרקו עם שמירה?
    טורנטו – נצחו בגלל פאול שלא נשרק. נקודה!

  13. טור מעולה. רק שני דברים לציין:
    1. אחרי אלונזו ולארי היתה גם קבוצה של דיבאץ, רייס ומייסון שהיתה לכל הפחות לא פחות מוצלחת (אם כי במחיר כבד מאוד ששמו קובה בריינט).
    2. טורונטו. איזו גניבה הם עשו באמצע סיבוב שני עם פאוול. כמו שניהול המשחק של מאמנם נתון לביקורת, כך ניהול הפרנצ'ייז שלהם הוא מצויין.

  14. רועי – בעניין הבראקטים:

    חוץ מה"כל הכבוד" הרגיל על מיקומך בצמרת, מגיע שאפו גדול על היוזמה ועל כמות המשתתפים – 580 שמילאו והצטרפו לקבוצה. כל הכבוד!

  15. תודה רבה על כל רצף הטורים שלך!
    מקום 2 משותף בבראקט :), רק שאני הימרתי על מיאמי עד הגמר ודווקא אתה הימרת שהם יפלו מול הקאבס

  16. רק מציין שלי ולרועי הייתה מתכונת בתנך ב8:30 בבוקר והוא עדיין הצליח לכתוב את הסיכום המרשים הזה.
    כל הכבוד על ההשקעה הבכלל לא ברורה מאליו !!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט