ערב ישראלי בשיקגו/יובל שחם

לאחר משחקים רבים שבהם חוויתי את החוויה האמריקאית האולטימטיבית הערב הזה היה קצת יותר ישראלי.

casspi

בכל עיר שהייתי בה עד היום תמיד ניסיתי לכוון שאני אראה משחק שעומרי כספי משתתף בו ואחרי שבע שנים – הצלחתי.

לא שהמשחק של שיקאגו נגד סקרמנטו משך אותי יותר מדי, אלא העובדה שאוכל לראות את עומרי משחק סוף סוף וגם להחליף איתו כמה מילים עשתה את שלה והגעתי ליונייטד סנטר במטרה לתת את הכבוד לעומרי ובתקווה גם לשאול אותו כמה שאלות בשביל האתר.

מיד לאחר כניסת העיתונאים, ניגשתי לחדר המדיה לשים את התיק שלי וללכת לראות (זה היה כשעתיים לפני המשחק) מי השחקנים עלו לעשות אימון קליעות.

בצד של סקרמנטו ראיתי את רודי גיי זורק קצת מחצי מרחק ואת כספי קולע שלשות בזמן שמי שמוסרת לו את הכדורים היא עוזרת המאמן ננסי ליברמן. אחרי בקי האמון בספרס והמינוי של ננסי לקינגס חשבתי שהמהפכה הנשית באן בי אי מתחילה. בשביל למסור לכספי כדורים בחימום אפשר גם לקחת אותי. אני אקח את הג'וב בשמחה.

בכל מקרה, היה מרשים לראות את החימום של כספי.

במשך חצי שעה הוא עבר על חמש העמדות סביב קשת השלוש, הלוך וחזור ומכל עמדה זרק 6-7 פעמים והמשיך הלאה.

cas2

האחוזים היו נחמדים ובמידה וכספי עושה את החימום הזה לפני כל משחק העונה, בתוספת של העבודה בקיץ שהייתה לו עם המאמן האישי שלו סביב הזריקות לשלוש – אני יכול להבין למה העונה שלו נראית כמו שהיא נראית. משקיען.

חיכיתי שיירד מהמגרש לכיוון חדר ההלבשה כדי לתפוס אותו לשיחה וכשהוא החל לרדת צעקתי לעברו- "עומרי!" והוא אפילו לא הסתובב. כשהוספתי את ה – "מה קורה?" הוא הסתובב מיד וניגש אלי.

עומרי במקור מיבנה ואני גר לא רחוק במושב ליד גדרה. סיפרתי לו שאני זוכר את הימים שהוא היה משחק נגד חברים שלי שהיינו ילדים ואיך שהוא הגענו לדבר על ימי קט סל ב' ביבנה.

התחלנו ללכת ביחד לכיוון חדר ההלבשה ובזמן שרודי גיי מדלק באלגנטיות על כל המעריצים שמחכים מעל המנהרה – עומרי עוצר לכל אחד שמבקש ממנו. חותם, מצטלם, סבלני ואפילו מרים לאחד האוהדים את הכרטיס שלו שנפל לו למטה מהיציע. ילד טוב עומרי.

המשכנו ללכת לכיוון חדר ההלבשה, דיברנו על הימים בצעירותו בשפלה ובמכבי, סיפרתי לו קצת על העבודה שלי ועל זה שזכיתי השנה לסקר את האן בי אי מקרוב וקבענו שנדבר אחרי המשחק.

החלקנו כיפים, איחלתי לו שייתן בראש והתחלתי ללכת החזרה לכיוון חדר התקשורת. ממש על הדלת פגשתי את שון – אחראי התקשורת של הבולס.

אנחנו כבר חברים ונפגשים לשיחה קצרה כל פעם שאני שם ולאט לאט הוא גם מתחיל ללמוד מילים בעברית ואני מקווה שהקשר הזה יישתלם כשאצטרך אישורי כניסה לפלייאוף (בתקווה שהבולס לא יפשלו).

בהמשך, ישבתי לאכול את ארוחת הערב הקבועה שלי עם החבר היהודי שלי משיקאגו שמגיע לכל משחק.

בתפריט הפעם: 4 סוגי סלטים, מרק כרובית, אורז צהוב עם ירקות מוקפצים, חזה עוף ברוטב, ובשר טחון שמגיע בין שתי לחמניות בריוש קטנות. בקינוחים היו עוגיות ואיזה פודינג מוזר עם אוכמניות. כרגיל – האוכל בשיקאגו לא מאכזב.

לפתע, באמצע הארוחה אני רואה במזנון בחור שנראה לי מוכר. "אנדרו קנדי!" אני אומר לחבר שלי לשולחן והוא שואל: "מי?".

הסברתי לו קצת על אנדרו קנדי, אבל לא הייתי בטוח לגמרי אם זה באמת הוא. הראיתי לחברי תמונה של קנדי מגוגל, אבל לא הצלחתי להגיע לקביעה חד משמעית שזה הוא. התג שלו היה מסובב ככה שלא היה ניתן לראות את השם והחלטתי שאני לא אקח סיכון שתיהיה לי פדיחה וזה לא יהיה הוא ושאני אחכה עוד קצת.

שהתיישבתי באולם ראיתי שהוא יושב לא רחוק ממני. הפעם התג שלו היה מסובב לכיוון הנכון והתחושה שלי אומתה – אנדרו קנדי איז אין דה בילדינג! ניגשתי אליו ושאלתי: “There is a chance that you are Andrew Kenndey from Galil Elyon?” הוא היה מבסוט לאללה.

התחלנו לקשקש וסיפרתי לו שאני גר בעיר סאות' בנד, איפה שאוניברסיטת נוטרדאם נמצאת(קבוצת הכדורסל בדיוק עלתה לסוויט 16 של הטורניר). הוא ממש התלהב כי הוא הגיע במסגרת העבודה הרבה פעמים לעיר כדי לצפות בשחקנים.

כיום הוא עובד כסקאוט של היוסטון רוקטס והם אישרו לו לעבוד משיקאגו והוא עושה 50\50 בין סקאוט קולג' לאן בי אי. הוא ביקש את כרטיס הביקור שלי והשאיר לי את המספר שלו בתקווה שניפגש בהמשך. את המספרים של הטלפון שלו אגב, הוא הקריא לי בעברית.

המשחק עמד להתחיל אז לא היה הרבה זמן לדבר ומיהרתי למקום שלי בתקווה לראות ניצחון של הבולס (אני חייב שהם יהיו בפלייאוף השנה והעונה של סקרמנטו גם ככה גמורה) יחד עם משחק טוב של עומרי בצד השני.

כשראיתי את החמישיה של הבולס פתאום הבנתי – זו אולי הפעם השניה שלי העונה שאני רואה את הבולס כמעט בריאים לגמרי (רק ג'ואקים נואה שגמר את העונה חסר).

ביחד עם הדחיפה שאמורה להיות להם לפלייאוף והיכולת הגרועה של סקרמנטו צפיתי התפוצצות של הבולס. המשחק התחיל בקצב טוב ומהיר ששתי הקבוצות מחליפות סלים אחת עם השניה.

אני אוהב את הכישרון של סקרמנטו. קאזינס ורונדו שחקני על, רודי גיי שחקן מצוין וגם הספסל שלהם עם כספי, בלינלי, קופוס וקוליסון (בדרך כלל) הוא אחלה.

יש שם שתי בעיות מרכזיות:

1. הקבוצה טיפשה. אני לא צריך לספר לכם על דמארקוס והשטויות שלו, אבל גם רוב שאר החבר'ה לא נראים חכמים מי יודע מה. ובעיקר לא עושים שום תרגיל. כלום.
2. קבוצה שקווינסי אייסי בחמישיה הפותחת שלה לא יכולה להגיע לפלייאוף. וזה לא משנה מי על הספסל.

כשלוש דקות לסיום הרבע נכנס עומרי לקול התשואות שלי בלבד ובלי שהוא השפיע על המשחק הרבע הראשון נגמר בתוצאה 30-26 לשיקאגו, הרבה בזכות דאג מקדרמוט שהרשים אותי מאוד. הבחור יודע איפה לעמוד ובעיקר יודע לשים את הכדור בטבעת ומזכיר במשחק שלו את קייל קורבר. עומרי פתח את הרבע השני על הפרקט וסקרמנטו הצליחו להשאר במשחק.

מה שהופתעתי ממנו יותר מהכל היה חוסר השיתוף של עומרי במשחק של הקינגס במהלך הדקות שהוא שיחק בהם במחצית הראשונה.
כספי הוא שחקן בולט בסקרמנטו גם מבחינת היכולת המקצועית וגם ברמה האישית, אבל נראה שאם הוא לא מכניס את עצמו למשחק – אף אחד לא יעשה את זה בשבילו.

כשירד לספסל במהלך הרבע השני (3 נקודות בלבד) הוא נראה מבואס וישב שם בלי הרבה חשק, כמו רוב הקבוצה שלו. המשחק שמר על קצב גבוה לצד שליטה יחסית של שיקאגו ודאג מקדרמוט, שהובילו את הבולס ליתרון 59-51 במחצית. במהלך ההפסקה חזרתי לשוחח קצת עם אנדרו קנדי.

שאלתי אותו אם הוא חושב שדייויד בלאט ימצא עבודה בקיץ הקרוב והוא ענה שבמידה ודייויד ירצה אין לו ספק שהוא ימצא קבוצה. סיכמנו שברוקלין זה מקום גרוע ללכת אליו בתקופה הקרובה למרות כל הכסף שמסתובב שם ושמינסוטה כנראה תיהיה האופציה הטובה ביותר עבור דייויד.

לאחר מכן דיברנו קצת על MARCH MADNESS וקנדי היה מאוד נלהב לגבי האוניברסיטה שלו – וירג'ניה. שוחחנו קצת על הפרוספקטים שאני מכיר והוא בא לבדוק מקרוב בנוטרדאם – זאק אוגוסט ודימטריוס ג'קסון. תזכרו את השמות.

לבסוף עניין אותי לדעת איך נראית העבודה שלו בתור סקאוט של יוסטון ובכלל באן בי אי. הוא סיפר לי שכרגע הם מתכוננים לדראפט ולפרי אייג'נסי, לכן הוא מגיע למשחקים לראות שחקנים שמסיימים חוזה בקיץ הקרוב ושעל כל שחקן הוא רושם דוח אותו הוא מעביר לאנשי המקצוע הבכירים יותר ביוסטון.

כשזה נוגע לקולג'ים התהליך הוא יותר ארוך והוא מפיק דו"ח סקאוטינג רק לאחר צפייה בכמות רבה יותר של משחקים. זו הסיבה שהוא הגיע לנוטרדאם מספר רב כל כך של פעמים. המשכנו לדבר קצת על מכבי, במבה וביסלי ועל הקשר שלו עם אנתוני פארקר (הם חברים טובים עד היום) וחזרתי למקומי.

ברבע השלישי כספי כבר ראה מגרש הרבה יותר מהר, פחות מארבע דקות לאחר תחילתו עומרי נכנס כשסקרמנטו בפיגור 10. לעומת המחצית הראשונה, הפעם עומרי נכנס הרבה יותר אגרסיבי והכניס את עצמו בצורה מצוינת למשחק. זה התחיל עם שני אסיסטים טובים לשלשות של קוליסון ורודי גיי שצימקו את ההפרש ל-6 בלבד והמשיך עם רבע מאוד אגרסיבי בשני הצדדים של המגרש שעזר לסקרמנטו לחזור, למחוק פיגור ולסיים את הרבע ביתרון נקודה – 82-81.

עומרי לקח ריבאונדים, היה אגרסיבי, חדר לסל וסחט פאולים – בדיוק מה ששחקן מסוגו צריך לעשות כדי להכניס את עצמו ואת הקבוצה שלו למשחק.

בתחילת הרבע האחרון החבר'ה ביציעים בשיקאגו התחילו להיות לחוצים. סקרמנטו החלשה מובילה בזמן שהבולס חייבים לנצח את המשחק ולהשאר חזק במירוץ הכניסה לפלייאוף.

ישר בתחילת הרבע דאג מקדרמוט המצוין הרגיע אותם קצת עם שלשה שהחזירה את הבולס ליתרון, אבל כספי וחבריו היו טובים יותר והובילו את סקרמנטו ליתרון של חמש נקודות קצת יותר מחמש דקות לסיום. למרות היכולת המצוינת של כספי ושל כל החמישיה השניה, ג'ורג' קארל החליט להוציא אותו ולהשאיר על המגרש את קארון באטלר המזדקן.

אין לי שום דבר רע נגד באטלר, אבל כספי\כל אחד אחר שגם יכול לספק הגנה היו יכולים להיות הרבה יותר יעילים בדקות ההכרעה.

כנראה שסקרמנטו פשוט צריכה למצוא את הדרך להפסיד משחקים בדקות הסיום והפעם זה היה קארל שהחליט לקחת אחריות ולהפסיד לקבוצה שלו את המשחק. בחמש הדקות האחרונות הקינגס כמובן התפרקו ושיקאגו רצה לגמור את המשחק בתוצאה 109-102.

כספי סיים את המשחק עם מספרים סולידיים של 7 נקודות ו-8 ריבאונדים. כדי שלא תגידו שאני לא אובייקטיבי במחמאות לעומרי על המחצית השניה שלו, הוא סיים את המשחק עם מדד הפלוס מינוס הגבוה ביותר בסקרמנטו – +11.

לפני הכניסה לחדר ההלבשה של הקינגס הקשבתי לראיון עם ג'ורג' קארל, מאמן סקרמנטו. בין היתר הוא אמר שהסיבה שהוא החליט ללכת על קארון באטלר בדקות הסיום היא העובדה שמשפחתו של באטלר הגיע לאולם לצפות בו משחק. סיבה הגיוניות לשינוי ברוטציה אצל קבוצה שמתיימרת להיות מקצוענית…

כשנכנסתי לחדר ההלבשה עומרי עוד היה במקלחת, אבל המחזות שראיתי בחדר לא הפתיעו אותי.

אדיש אחרי ההפסד. קאזינס.
אדיש אחרי ההפסד. קאזינס.

חבורת שחקנים שלא אכפת לה יושבת שם, כל אחד מתעסק בעצמו ובודק איך הוא נראה במראה. לאחר כשתי דקות בערך יצא קאזינס הענק מהמקלחת שמגבת על גופו והתלונן על הקור. לא היה נראה שגם לו מפריע שהקבוצה איבדה משחק שהיה לה בידיים בזמן שהוא מריץ צחוקים עם קווינסי אייסי.

ואז יצא עומרי והוא היה היחידי שנראה שבאמת אכפת לו מכל מה שקורה שם. החלפתי איתו כמה מילים והוא היה נראה מאוד מאוכזב מההפסד (אפשר להרגיש בראיון שערכתי איתו שהוא לא היה במצב רוח הכי טוב בעולם אחרי המשחק).

למרות האכזבה עומרי היה מאוד נחמד והסכים בשמחה להצטלם ולענות על כמה שאלות. בין היתר, הציטוט שהכי משך לי את העין היה לאחר ששאלתי אותו על העתיד של הקינגס.

הוא אמר: "תהיה החלטה של הצוות הניהולי והבעלים של הקבוצה בקיץ הזה לראות מה הם עושים הלאה. ככה זה לא יישאר בשנה הבאה זה בטוח. הם צריכים להחליט עם איזה פרצוף הם הולכים קדימה ועם איזה שחקנים ומה הולך להיות השינוי בקבוצה".

אני לא יודע למי התכוון כספי בדיוק שדיבר על "הפרצוף", אבל יכול להיות שגם עומרי מבין מה שרבים מאיתנו חושבים וזה שהחבר הטוב דמארקוס מייצר רק נזק עם ההתנהגות שלו, במיוחד שהוא האיש שהעולם רואה בכל מה שקשור לסקרמנטו.

העונה הנוכחית של עומרי היא הטובה בקריירה שלו, אבל אני חושב שעם קבוצה יותר בריאה סביבו שתמשיך לתת לו את אותו הביטחון שיש לו השנה, הוא יכול להיות אפילו טוב יותר.

גיליתי אדם נפלא שלעומת הרבה שחקנים בסקרמנטו ובליגה בכלל נראה שהוא באמת שם את הלב שלו בשביל הקבוצה. נראה שהוא שמח מאוד לראות ישראלים והוא נתן לי באופן אישי הרבה תשומת לב ואני מלא הערכה אליו עקב כך.

אחרי הפרידה מעומרי יצאתי מהאולם והתחלתי לנסוע בחזרה הביתה בתקווה שהפעם הבאה שלי ביונייטד סנטר תיהיה בפלייאוף המזרח ורצוי שקליבלנד תיהיה שם נגד שיקאגו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. מעולה! כתוב זורם ומעניין.

    אנדרו קנדי הוא אגדה! הייתי שואל אותו למי הקרדיט בגליל על המצאת הסמול בול וגבוהים שזורקים מהשלוש.
    מייק גיבסון וסטיב מאלוביק מחוץ לקשת, קנדי כדריימון גרין ובראד ליף כבראד ליף. איזו קבוצה! געגועי לשנות ה-90 #544,333

  2. יובל טור מעולה ומאוד מיוחד בשביל האתר! כל הכבוד על הראיון עם עמרי ועל הרצינות והשאלות לעניין !
    מקווה שיהיו עוד כאלה כי זה משהו מיוחד לאתר שלנו
    תודה רבה!!

  3. יובל הדיווחים שלך מאחורי הקלעים מוסיפים המון.
    לגבי כספי, העובדה שלמרות המון ספקות כאן בארץ הוא מיצב את עצמו כשחקן NBA לגיטימי ויציב מעידה יותר מכל על העבודה שהוא עושה ועל המקצוענות שלו.

  4. יובל כרגיל זה נהדר! כיף לשמוע את הזווית שלך מאוחרי הקלעים. כיף שאתה ומנחם הולכים למשחקים ומסקרים לנו מבפנים.
    כל הכבוד עם הראיון עם עומרי!

  5. ליברמן מסרה לכספי את הכדורים בגלל שהיא יהודיה לא בגלל שהיא אישה . הח׳ומיס לא בכבוד שלהם לתת ריספקט
    כספי נראה בדכאון טוטאל. , זה משבר ידוע לפני חתונה כבר אי אשפר לחלק כאפות למעודדות
    קאזינס התלונן על הקור ? בטח התכווץ לו החציל והוא חש שלא בנוח ליד קאולי סטיין

  6. אנדרו קנדי אגדה ועוד פעם ניב גונב את מחשבותי,
    שפר היה רוצה שישכחו אותו ואינו צריך עולם אשלייתי
    שמקבלים אהדה מקהל חיצוני, מתמכרים לכך, וחוטפים
    מפח נפש כשזה נעלם.

  7. יובל, תענוג, מצטרף לאכולי הקנאה באתר.

    תובנה אחת שלי מסיקורי המשחקים החיים באתר, לא רק של יובל.
    המשותף לכולם שהם פונים אלינו, בגוף שני, מנחם יובל ויוסי, כותבים ישירות אלינו, הם מכירים אותנו הקוראים. ותמיד אפשר לפתח שיחה עם בר המזל שראה את המשחק בלייב, בעיקר את מאחרי הקלעים של המשחק.
    לא ראיתי אף אתר ספורט שכותב ישירות לקוראים, בגובה העיניים, תוך שהוא מכיר ומזהה את הפרצופים בקהל הקוראים.
    זה ההבדל בין עוד סיקור עיתונאי באתרים אחרים, להנאה הצרופה שלנו כאן באתר.

  8. תענוג לקרוא, יופי של מאמר.

    התמנון הידוע בתור אתר הופס שולח אט אט את זרועותיו וחודר לכל אולם בליגה.
    יש לי הרגשה שהקומישנר שיחליף את מיסטר סילבר יהיה קשור לאתר באיזה אופן….

  9. יובל תודה כתוב יפה מאוד.
    אנדרו קנדי הוא אליל נעורי ואם יסכים לחלוק מחשבות הופס איתך ותעלה אותם לאתר אשמח מאוד

  10. כל הכתבות לאחרונה של נציגים של האתר מהמשחקים עצמם הם בדיוק מה שהיה חסר לאתר הזה! תענוג לקרוא וסחתיין על ההשקעה!

  11. תודה רבה יובל! ממש כיף לקרוא. עד עכשיו לא היה אכפת לי אם שיקגו יעפילו לפלייאוף אבל עכשיו אני מקווה שהם יצליחו.
    רק מעניין אותי, מה בערך היו ה"אחוזים הנחמדים" שכספי הצליח לקלוע שלשות באימון.

  12. אחלה טור, תודה! רעיון קטן לכל מי שמבקר במשחק ויוצא לו להתרועע עם שחקן עבר\אגדה מקומית\מה שלא יהיה: אולי תציעו להם לכתוב טור לאתר?
    אני מניח שלמאמן שרלוט אין זמן אלינו, אבל אולי אנדרו קנדי יסכים לכתוב משהו על העבודה הנוכחית שלו, או משהו על העבר, או שניהם. יש הרבה מתרגמים טובים באתר, וטור של מישהו כזה (אולי גם יואינג, אם יש לו זמן בין הבאת הכדורים לקלע…) יכול להיות נהדר

  13. יצא לי לראות די הרבה משחקים של סקרמנטו והאבחנות שלך מדוייקות.

    קבוצה טיפשה, למרות שקאזינס ורונדו אינטילגנטים מאוד הם עושים המון שטויות. שלא לדבר על האחרים.

    כספי כמעט תמיד לא משותף ע"י השחקנים האחרים וחייב לקחת את המשחק אל עצמו בכוח. למרות זאת מדד הפלוס מינוס שלו כמעט תמיד מהגבוהים בקבוצה.

    קארל לא סומך על כספי ולא נותן לו לראות מגרש ברבע האחרון. בלי או עם קשר בדרך כלל זה גם הרבע שבו סקרמנטו בועטת בדלי.

  14. מקווה שכספי יתרכז רק בכדורסל ולא ינהל משלחות עבור שלדון אדלסון.[ספורט נטו לא להון שלטון]

    בכל מקרה הוא כרגע לא מרוצה ואף אחד בסקרמנטו לא מרוצה אבל דווקא בשיטה של קארל הממוצעים של כספי עולים.
    במשחק עומד אין לו המון מה למכור למרות ששיפר קצת את החדירה לאחרונה.
    כספי לא יציב והרבה פעמים הוא ממש מחרב את המשחק, בטעויות לא מחייבות את המציאות בפאולים מיותרים וכדומה.
    למרות מה שאמרתי לדעתי ההישג שלו מאד יפה והוא בסך הכל מוערך מאד בסקרמנטו.
    הפספוס שלו הלילה יקח בקלות תשק טאן אפול הקרוב. טאונס וויגינס כמעט עשו במכנסיים :]

  15. אין הרבה גופי מדיה שיש להם שליחים באטלנטה, שרלוט, ושיקגו – נציגים 'חיים' בשלושה משחקים בארבעה ימים, והערב עוד אחד בצד השני של ארה"ב – סן פרנציסקו!

  16. חברים העונג כולו שלי. תודה רבה! אני ואנדרו החלפנו טלפונים, אעלה בפניו את ההצעה לכתוב טור/לענות על כמה שאלות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט