כמה טוב בבית – יומן אליפות ספרס / דור בלוך

 

 

בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו, כאילו הפסיד הוא עצמו למיאמי בגמר של 2012/2013, ולמלא את מצוות והיגדת לבינך, ולו בשביל שבנו לא ישאיר את ריי אלן פנוי לשלשה בדקה האחרונה של משחק אליפות ביתרון 3.

*

16 משחקים לפני סיום העונה סן אנטוניו נמצאת במצב מוזר. היא הבטיחה כבר את אליפות הבית שלה, והיא תבטיח ב-4-5 משחקים הקרובים את המקום ה-2 בליגה. מצד שני היא נמצאת מרחק 4 משחקים מהמדורגת ראשונה גולדן סטייט, אלא שלמרות שיש כאמור עוד 16 משחקים לשחק העונה, אף אחד לא חושב שלסן אנטוניו יש סיכוי של ממש לעבור את הווריורס לאור מדיניות המנוחה של פופ, לוח המשחקים (מייד ניגע בו) והמרדף של הווריורס אחרי השיא של הבולס.

*

ולכן בעונה שתהיה ככל הנראה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הפרנצ'ייז מבחינת מאזן עונה סדירה (השיא הנוכחי עומד על 63 נצחונות, מאזן של 50% עד סוף העונה יספיק לשבירת השיא), האווירה סביב הספרס היא מנומנמת משהו, ודומה שכולם ממתינים לדו קרב הצפוי בגמר המערב מול הווריורס, ואולי אפילו לחצי גמר המערב מול אוקלהומה.

*

בחודש האחרון הספרס הפסידו פעמיים – משחקי חוץ באינדיאנה ובלוס אנג'לס נגד הקליפרס, וניצחו את כל יתר המשחקים, כאשר משמעותיים במיוחד שני הנצחונות האחרונים שלהם על הבולס (כשלפני שאתם מזלזלים שימו לב לניצחון של הבולס על טורונטו הלילה). אבל הייתי רוצה להפנות זרקור לחודש מרץ. בחודש הזה הספרס שיחקו 8 פעמים, ניצחו 7 והפסידו פעם אחת בלבד. מה שמפתיע הוא שהם עשו זאת למרות שהממוצע שלהם בהתקפה עומד על 100 נקודות בלבד, ירידה מ-110 בינואר ו-107 בפברואר. גרוע מזה, האחוז שלהם מהשלוש עומד על 25% בלבד. הם משיגים את הנצחונות בכל זאת הודות להגנת ברזל (9.5 חטיפות למשחק, עלייה מאיזור ה-7 קודם לכן), ושמירה טובה על הכדור (11 איבודים למשחק לעומת כ-13 לפני כן). הלאה.

*

שימו למאזן הבא – מתוך 66 משחקים עד כה, רק ב-10 לא היו קוואי לנארד או אולדרידג' הקלע הבולט של הקבוצה (7 טוני פרקר, 2 ג'ינובילי, 1 דנקן). מישהו חסר לכם ברשימה הזאת? ליומן כן, והיומן מודאג. איפה דני גרין? הקלע שנתן עונת שיא לפני שלוש עונות, והיה מצויין גם לפני 2 נמצא בירידה דראסטית. מעבר לעובדה שהוא קולע רק 7.3 למשחק מה שחמור יותר הוא שהוא לא מוצא את הקליעה שלו. גרין הוא למעשה הקלע השני הכי גרוע בסן אנטוניו השנה (!!!!!!!) עם 33% מהשלוש. זה מסביר כמובן את הצורך להביא את קווין מרטין, ונותר לראות האם הוא ישיב את השלשות החסרות (מאוד), אם כי אם כבר הולכים על פרי אייג'נט וטראן קשה לי להבין למה לא הלכו על ג'ו ג'ונסון.

*

עד תום העונה (רואים שחזרנו לזה, כבר חשבתי ששכחתי נכון?), יש לספרס רצף מאתגר במיוחד שצפוי להביא אותם לפלייאוף במצב תחרותי – קליפרס (הלילה), פורטלנד, ג"ס, שארלוט, מיאמי, ממפיס, אוקלהומה, ממפיס, פלקינס, טורונטו, ג'אז, ג"ס, דנבר, ג"ס, אוקלהומה, דאלאס.

וואו!

*

כרגע עוד אין דרך לדעת בוודאות את מי הספרס יקבלו בסיבוב הראשון, אבל בכל מקרה זה לא יהיה טיול בפארק, כמה שיש פער גדול בין ה-2 הראשונות לבין היתר, קבוצות קשוחות ומנוסות כמו דאלאס, יוסטון אם תתחבר ופורטלנד האנרגטית הן קבוצות שבהחלט יכולות לעשות צרות אם כי לא להדיח את הספרס. אוקלהומה כבר תהיה אתגר הרבה יותר מעניין, היא עדיין הקבוצה חסרת הסדר עם ההתקפה המגעילה שהיא תמיד הייתה, אבל עם דוראנט ווסטברוק בריאים יש בה מספיק כישרון כדי לקחת את העסק למשחק 6 לכל הפחות, עם זאת עם יתרון ביתיות של הספרס, אני דיי רגוע גם לגבי המפגש הזה.

*

וכדי לסגור פינה בואו נדבר רגע על המצ'אפ עם ג"ס. אני לא יודע האם פופ הולך להשתמש ב-3 המשחקים האלה כדי לנסות דברים חדשים מול הווריורס, האם חשוב לו לנצח לפחות את אחד מהם כדי לא להגיע מולם בגמר המערב אחרי סוויפ בליגה, אבל אם תשאלו אותי (ולא שאלתם אבל בכל זאת), יש כמה מפתחות כדי לאתגר את הווריורס – בהתקפה אתה חייב לשמור טוב על הכדור כי הריצה שלהם תהרוג אותך, ומאותה סיבה אתה חייב לקלוע טוב משלוש, כי אלה הריבאונדים הכי מסוכנים, מעבר לזה הווריורס הם לא קבוצה שאתה יכול להוריד לסקור מספיק נמוך כדי ש-100 נקודות בממוצע למשחק בסידרה יספיקו לך כדי לדגדג אותם אפילו.

בהגנה, שזה החלק המעניין יותר, אין לך איך להחביא את טוני פרקר, וזה בעייה כי לצורך ההתקפה של הספרס הוא קריטי – והשיפור בכושרו בחודשים האחרונים מעודד מאוד, אבל אם אתה הולך על דאבל טים אוטומטי על קארי כשהוא עובר את החצי אז זה מרבע במעט את המעגל הזה, ואז אתה צריך למנוע מגרין לקבל את הכדור בפיק אנד רול כדי למנוע את ה-4 על 3 כשאחד מהמוסרים ומקבלי ההחלטות הטובים בליגה נמצא עם הכדור, ואז אתה כבר חצי דרך למוות.

התזמון של הדאבל טים ומניעת הגעת הכדור לגרין הם אם כן המפתחות לטעמי של שיבוש משחק ההתקפה של הווריורס, מעבר לזה, כדי להוציא את קארי טיפה משיווי משקל הייתי הולך מדי פעם על לחץ על כל המגרש ומלכודות, כדי למנוע ממנו להוביל את הכדור. בהיבט הזה הטווח הפסיכי של קארי הוא סוג של יתרון, אם גם ככה אתה צריך לשמור עליו דיי קרוב מהחצי, אז למה לא להשתמש בזה כדי ללחוץ, גם אם דאבל טים לפעמים ועל ידי זה לקצר את ההתקפה ולמנוע מהווריורס להיכנס לרוטינה שלהם? לא צריך לשחק ככה 48 דקות וכנראה אי אפשר אבל לפרקים או ברגעים שבהם הוא מתחמם, או כשאתה מעלה שחקני אנרגיה כמו סימונס זה יכול להיות מעניין.

*

זהו יומן הספרס האחרון לעונה הסדירה הנוכחית, וקשה שלא להעלות מחשבות נוגות –

האם זהו היומן עונה סדירה האחרון של השושלת?

 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. כמובן חבר ההלבשה שלהם. בקשתי גם – וקבלתי – 3 דקות INTERVIEW עם הפלח. יש לי כבר השפלה לגביו אם יענה לי במילה אחת. אני יודע שהוא חכם נגד כולם, אבל הוא עוד לא פגש אחד כמוני (הוא כן פגש, אבל זה היה עוד בימים שהוא היה CIVIL ולא מזדקן המנסה להיות CUTE.)

  2. אחת השאלות שאשאל אותו תהיה כזאת: "אני נותן לך 3 מספרים: 8, 10, ו-;12, ואתה תגיד לי כמה מהן נותנים לך הזיברות במשחק ביתי".

  3. והשאלה השנייה תהיה "מה היית אומר כמאמן נגדי אם מגן כמו קאווי לינארד היה שומר כל כך צפוף שהוא למעשה עושה פ-אול מתמשך".

    והשאלה השלישית תהיה "למה שלא תצטרף לקבוצה הסוציאליסטית של ברני סאנדרס?"

  4. ודבר אחרון: אם הוא לא משחק את שלושת המשחקים נגד ג"ס בפול כוח במטרה לנצח, ועושה צחוק מהעבודה, לדעתי ה-NBA צריכה להשעות אותו לעונה שלמה.

      1. זה לא קרב זה מלחמת טיטאנים! אתה גדול מנחם אני צוחק בקול
        כבר חמש דקות רצוף. תודה. בבקשה תכתוב פוסט על הראיון איתו

  5. עידו גילרי

    אני חושב שהתשובה לשאלה "האם זהו יומן עונב סדירה אחרון של השושלת?" נמצא בגוף הטקסט:
    "שימו למאזן הבא – מתוך 66 משחקים עד כה, רק ב-10 לא היו קוואי לנארד או אולדרידג' הקלע הבולט של הקבוצה"
    ובכן התשובה היא לא!

    1. לא חידדתי אבל הכוונה הייתה לשושלת של הטריו. כשמאנו טוני וטימי יפרשו (או למעשה רק טימי הוא העניין פה) זה יהיה סופה הרשמי של השושלת, אם כי, הנקודה שלך נכונה, השושלת למעשה נגמרה אנחנו כבר בשושלת השלישית כשהראשונה הייתה סביב טימי בהתחלה עם רובינסון ואחרי זה פחות או יותר ככוכב יחיד, אח"כ הטריו, ועכשיו מתחיל העידן של קוואי ואולדרידג' ונראה כמה רחוק ילכו עם זה.

        1. רועי ויינברג

          אני מסכים בקשר למאנו, אולי דאנקן (אם יקח אליפות ואני מקווה שכן), אבל טוני רק בן 33-יש לו עוד כמה שנים טובות לתת.

  6. השושלת הזאת תלויה לחלוטין בפופוביץ ולא בלנארד או אולדריג'. אותם שחקנים עם כל מאמן אחר היו מקסימום במאזן של הקליפרס ואולי פחות.

  7. תעירו את טימי ומאנו בפלייאוף…דני גרין זה סוג של הודיני מודרני,
    מאמין שאפילו הפלח לא ירשה לעצמו להפסיד ללוחמים בסוויפ עונתי.
    המנוחה המסורתית תבוא במשחקים אחרים ,66-67 נצחונות ייקבעו שיא מועדון חדש. לא רואה משהו שימנע מהם גמר אזורי ומשם אלוהים וקארי גדולים. לכל המתלוננים על קוואי וההגנה שלו די לייבב ככה כדורסל צריך להיות משוחק, קשוח ופיזי ולא אובר קולינג אירופאי שדבק בליגה בשנים האחרונות.

  8. רועי ויינברג

    סל ענק. ענק. המהלך הכי גדול בהיסטוריה (של מיאמי). ההחטאה של לברון, הריבאונד של בוש, השלשה הפנוייה של אלן, שלמות. מהלך מדהים שאין שני לו.

    יומן מעולה, טימי ומאנו יעלו לכושר שיא בפלייאוף (דאנקן כבר שם הגנתית, לא בטוח שמאנו יוכל לתת יותר מ-25 דקות ברמת פלייאוף בערב). לאור השיפור העצום בקליעה של קוואי מהשלוש התפקיד של דני גרין די השתנה העונה, והוא זורק הרבה פחות מהפינה ממה שהוא זרק כל הקריירה.

    לדעתי התפקיד העיקרי שלו עכשיו, בניגוד לאופציה השלישית בהתקפה שהיה (כיום הוא אופציה רביעית אחרי לאונרד, אולדריג', פארקר ואולי גם דאנקן), זה הגנה. הוא צריך לעשות לסטף דוולדובה בפלייאוף. אם הוא יצליח, הוא שווה כל סנט מעשרת מיליון הדולר שהוא עושה העונה.

    1. רועי- זה אכן סל ענק אבל כשאומרים מהלך מתכוונים למשהו מתוכנן ופה לא היה שום דבר מתוכנן אלא מזל טהור שגרם לכדור להגיע לידיים של בוש ומיקם את רי אלן היכן שמיקם. זהו.

  9. מצוין.
    לגבי מה יקרה לטריו. קשה להאמין שאחד ממאנו/טימי יפרשו והשני יישאר.
    לגבי פארקר אני מאמין שבסוף החוזה הוא יעזוב את הספרס ויקבל קצת כסף במקום אחר לפני הפרישה

  10. מצוין. מנחם אני מקווה שבאמת תשאל אפילו אחת מהשאלות שהעלית, זה יהיה משהו היסטורי. אל תשכח לציין שאתה מההולילנד.
    טימי ופארקר לא יפרשו, אולי מאנו.

  11. פחחחח
    סאן אנטוניו זה הקריפטונייט של לברון אם כבר להפסיד לגולדן סטייט אבל לקליבלנד הם פשוט לא מסוגלים להפסיד

  12. בואי נודה בזה, דני גרין הוא בעיה והוא מכביד על הקבוצה. תמיד היה נראה לי שיש הייפ מוגזם סביבו וקצת קיוויתי שיפרדו ממנו השנה. עדיין, אני אשמח לאכול את הכובע ב-מאני טיים-

  13. גני גרין הולך לשמור על תומפסון לא מעט דקות ולצד זה תהיה רוטציה על קארי שתכלול את קוואי ומילס. בדקות שקוואי על קארי גרין ישמור על, ובכן – גרין.

כתיבת תגובה