יומן אורלנדו מג׳יק (4)/ שגיא נאור

לקראת כתיבת יומן מס׳ 4 ואחרון לעונה זו של אורלנדו מצאתי את עצמי בדילמה. האם העונה הזו גמורה מבחינת סיכויי הפלייאוף ואפשר לכתוב סיכום עונה ולחשוב על העתיד הקרוב והרחוק או שמא, 3 וחצי משחקים מהמקום השמיני משאירים מספיק תקווה ריאלית שהחבורה הצעירה מדיסניוורלד יכולה להשתחל פנימה? אם היו מפסידים הלילה לשיקגו היו משאירים אותי עם אופציה א׳ אבל הנצחון הזה על הבולס המפורקת מאלץ אותי לבחון לעומק את סיכויי ההעפלה.

image
״פייטון תשמע לי, כבר מסרתי 30 אס׳ במשחק״

22 משחקים לסיום העונה הסדירה המג׳יק מחזיקים במאזן 27-33 ונמצאים במקום ה-11 בקונפרנס הכביכול משתפר אך לבטח השוויוני המזרחי. אם הייתי צריך להמר באחוזים הייתי נותן לקבוצה של סקיילס 10% סיכוי להיכנס לשמיניה. לפי הערכתי הסבירה, מאזן חצוי יכול להספיק לכך. כלומר, אורלנדו צריכה לסיים את העונה עם מאזן 14-9. על פניו, לא נשמע כמו משימה בלתי אפשרית.
אז בואו נבחן את לוח המשחקים הנותרים – 12 משחקי חוץ, 6 בק טו בק, מפגשים מול הווריורס והרפטורס בחוץ והקאבס בבית מבין הגדולות. מצד שני, מפגשים מול הלייקרס, נטס ופיניקס החלשות ודנבר, סקרמנטו ושניים מול מילווקי המשועממות. בנוסף, שלושה מפגשים מול מיאמי ואחד מול הסלטיקס שמקומן בפלייאוף נראה די מובטח. המקור לאופטימיות הוא המפגשים הישירים הכפולים מול דטרויט ושארלוט, ומול אינדיאנה ושיקאגו.
לסיכום הנקודה, אם המג׳יק ישכילו לנצח את הקרבות הישירים שלה (לפחות ארבעה נצחונות) ואת המשחקים הקלים יחסית פלוס גניבה , שתיים מהמשחקים האחרים היא יכולה לעשות את זה.
עם מאזן חוץ של 10-18 קשה לי לראות את זה קורה בנוסף לחזרה הצפויה של באטלר בבולס, ההתעוררות של וושינגטון והעובדה הפשוטה שאורלנדו פשוט קבוצה פחות טובה מהאחרות.

זה מה שצפוי להמשך העונה, בוא נראה מה חדש באורלנדו בזמן האחרון.
אז אחרי הבטחות ונבואות חוזרות ונישנות מצד דדי על נוכחותו הזמנית של טוביאס האריס במדים של המג׳יק הגיע הטרייד דד ליין ששלח את האריס לעיר המכוניות תמורת ברנדון ג׳נינגס וארסן איליאסובה. הרכז לא הצליח לחזור לעצמו אחרי הפציעה הקשה והצדיק את החוזה והאמון של הפיסטונס ברג׳י ג׳קסון (האמת שרג׳י בעצמו הצדיק את החוזה שלו) והוא הגיע לאורלנדו ששיוועה לרכז מחליף אחרי שסי ג׳יי ווטסון היה הפצוע רוב העונה. איליאסובה הגיע על העמדה של האריס וגם ממלא את מקומו של צ׳נינג פריי שנשלח לעזור ללברון והחבורה מאוהיו.
אם בוחנים את הטרייד מבחינת ההווה אני חושב שהוא סביר ואולי משדרג מעט את הקבוצה אבל לא יוצר שינוי משמעותי. החוזה של ג׳נינגס מסתיים בסוף העונה ולטורקי עונה נוספת לעומת האריס, שחתם בקיץ לחמש שנים.

image
זה שהלך ואלו שהגיעו

אני חושב שהעובדה שאורלנדו לא יצאו מהטרייד עם בחירת דראפט היא פספוס גדול. החוזה של האריס הולך להיות אטרקטיבי מאוד עם עליית השכר, ג׳נינגס לא באמת יתרום הרבה ואיליאסובה נחמד על חוזה נוח אבל מסתיים בעונה הבאה.

בגזרת השחקנים ארון גורדון התגלה לעולם בתחרות הדאנקים האדירה למרות שסיים שני (יש שיאמרו שהוא המנצח האמיתי) ותפס רשמית את המקום בחמישיה.
לדעתי, מבין כל הצעירים, הוא הפוטנציאל הגבוה ביותר. אין ספק שהוא אתלט על אבל חייב לשפר אספקטים רבים במשחק, במיוחד קליעה מחצי מרחק ומהשלוש לצד פיתוח מהלכי פוסט יעילים.

 

 

האיידול שלו צריך להיות בלייק גריפין שהגיע לליגה בתור אתלט אבל עבד על עצמו והפך לשחקן שלם שמטביע מדהים אבל קולע מכל הטווחים כולל מהקו, מוסר נהדר ויעיל בפוסט.
אליו לחמישיה הצטרף לאחרונה גם הרוקי מאריו הזוניה שהתחיל את העונה חלש ונראה כמו באסט גדול בבחירה החמישית. במשחקים האחרונים סקיילס נותן לו דקות רבות יותר והוא מראה קליעה מבחוץ לצד אתלטיות מרשימה.
ווצביץ׳ ממשיך להיות עוגן התקפי יציב ויעיל, פייטון משתפר בהתקפה ואולדיפו שחקן הגנה – התקפה מצוין.

זהו להפעם, נראה אם למג׳יק יש מספיק בשביל בשביל לסיים את מרתון העונה הסדירה בספרינט מרשים ולעקוף את יריבותיה שהראו לה את הגב כל העונה.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. אני יודע שהרוב פה לא יאהבו את מה שאני חושב אבל אני מהרהר עם עצמי בסוגייה הזו כבר הרבה זמן.

    המג'יק בעונה הבאה צריכים למצוא מאמן אחר. סקוט סקיילס (למרות הסגידה אליו לפני יומן אחד או שניים) לא מצליח למצוא את הנוסחה נכונה, משנה הרכבים ללא הרף, משחק ללא סוף עם הדקות של השלקנים "הבכירים" שלו, מה שמעיד על סוג של ייאוש וחוסר רעיונות כיצד לפתור את הבעיות הרבות.

    בנוסף, אם מסתכלים על זה מבחינה מספרית נטו, רוב השחקנים נמצאים בירידה מהעונה שעברה- אם זה אולדיפו, ווצביץ' ועוד.
    מה גם שעושה רושם כאילו הוא לא מצליח להדביק את החבורה המוכשרת שיש לו לקבוצה אחת, שזו גם בעיה של מאמן ולא רק שלנשחקנים.

  2. הייתה ציפיה לפריצה השנה וחבל שזה לא קרה.
    אולי שנה הבאה אחד מהחבורה הצעירה סוף סוף יעלה רמה ויגיע לרמת אולסטאר ואז נראה קבוצה שיכולה לעשות צרות בפליאוף.
    יופי של יומן שגיא, תודה

  3. אורלנדו משלמת את מחיר הצעירות פלוס התרגלות השחקנים לשיטה של סקיילס, שידוע כמאמן טובעני.
    מניח ששנה הבאה עם שינויים מינורים כי אני בספק שג'נינגס ישאר וכנראה עם טרייד כזה אחר בשוק החופשי והדראפט, הם יהיו טובים יותר עם ההתבגרות של השחקנים.
    סה"כ יש שם שלד טוב של שחקנים ואם פייטון יצליח לשפר את הקליעה מבחוץ אז זה בונוס אדיר.

  4. העתיד שלהם ורוד, אבל את זה גם אמרו על מילווקי שנה שעברה והשנה הם מקרטעים (אבל אורלנדו לא טובים כמו מילווקי שנה קודמת).

  5. יצאו מופסדים מהטרייד של האריס כמו שנכתב .היו צריכים לנסות. ללכת על טרייד גדול או בחירה גבוהה , גורדון והזונייה הכשרונים בחבורה פיטון נראה לי מאכזב ביותר …

  6. מישהו יכול להסביר לי מה ההיגיון מאחורי הטרייד על האריס? אני באמת לא מצליח להבין את זה.
    התחושה היא שאורלנדו ממש נתנו מתנה לדטרויט…

  7. אם כבר, אפשר הסבר על צ'אנינג פריי? הם בכלל קיבלו תמורה? מישהו בטרייד ההוא קיבל משהו מלבד צ'אנינג ג'יי פריי?

    1. בטרייד על האריס קטונתי מלהבין את המשמעות העמוקה מאחוריו (או שפשוט אין והוא ממש גרוע מהצד של המג'יק)
      הטרייד של פריי דווקא מובן יותר.
      אתה מפנה מקום לגורדון (אפשר לטעון גם על האריס האמת) ומרוויח מקום בתקרה ובחירת סיבוב שני.
      פורטלנד עברה עם וורז'או את רצפת השכר שמתחתיה משלמים מס והרוויחה בחירת סיבוב ראשון

      1. אז מבחינת פורטלנד זה כלכלי גרידא, ואין לי מה להגיד על זה. אולי רק שחבל שורז׳או לא נשאר שם. היה יכול לסייע מהספסל.

        בקשר לאורלנדו, זה נשמע קצת כמו ״ויתרנו על העונה ועכשיו זורקים צעירים למים ללא גלגל הצלה״. הרי אין יותר מדי דברים שהיו מונעים מהם לשלוח את פריי להרכב השני ולהעלות את גורדון. כל התמרמרות מצידו תחזיק גג חצי שנה, אז היה אפשר לשלוח אותו בטרייד תמורת נזיד עדשים ומחזה נוליוודי (כן, נוליוודי) כושל, כמו שהם בעצם עשו.

        1. לא חושב שזה בהכרח רע. פריי לא מתאים לטיימליין שלהם ותופס כסף שהם יוכלו להשתמש בו בקיץ למשוך פרי אייג'נט רציני (יש שמועות על הורפורד).
          חוץ מזה מאז הטריידים גורדון משחק 8 דקות יותר, מקבל עוד 3 זריקות, ומשתפר בכלל סטט' שאתה רוצה . גם מבחינה נצחונית הם 4-4 מאז (ואחד ההפסדים היה לג"ס אז לא סופרים אותו).

  8. מודה שגם אני לא ממש רואה תמורה ראויה בטרייד של פריי. היו לא עוד כמה שנים בחוזה ועם הקליעה שלו מבחוץ הוא נכס להרבה מאוד קבוצות כי הוא גם שומר לא רע (בעיקר כמגן טבעת). גורדון לא היה חייב לאבד דקות, במיוחד אחרי העזיבה של האריס.
    לגבי הטרייד עם דטרויט, גם אני לא ממש מבין מה אורלנדו השיגה. אני חושב שכל הזמן האריס לא היה בתוכניות של הקבוצה, גם כשהוא חתם על החוזה הגדול בקיץ וזה יותר נועד בשביל להרוויח עליו משהו אבל התמורה שקיבלו נראית ממש נמוכה ביחס למה שהיו יכולים לקבל. חוזה ארוך כמו שלו בשביל שחקן צעיר. הפיסטונס הרוויחו בענק.
    אולי סקיילס לחץ להביא את איליאסובה אותו הוא אימן במילווקי. עם איך שמילווקי נראית בלעדיו אולי יש בו משהו אבל בכל מקרה התפקיד שלו לא אמור להיות מאוד משמעותי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט