שרלוט הורנטס-יומן אליפות (3): עוד 5 דקות/etayle

מאזן: 26-27, מקום שמיני במזרח.

מסופר על אביגדור קהלני שבעיצומה של מלחמת יום הכיפורים , תוך כדי קרב עמק התקשר למפקד חזית הגולן של אז רפול וביקש ממנו תגבורת . רפול ענה לו: "עוד 5 דקות תגיע התגבורת" , ובכל פעם שקהלני ביקש תגבורת ענה לו רפול את אותה התשובה "שעוד 5 דקות היא מגיעה ". כעבור שנים אמר רפול, שכפי שניחשתם באמת לא הייתה שום תגבורת בדרך , אך הוא הבין שעוד 5 דקות של לשרוד מול הסורים ולהיאבק זה מה שיעשה את ההבדל, בין הצלת רמת הגולן לנפילת הרמה בידי האויב.

נתן חודש מעולה. קמבה ווקר (עם הכדור).

ביומן הקודם שפורסם, הימרתי באופטימיות זהירה ששארלוט יסיימו במאזן 26-27 .

במהלך החודש שארלוט פגשה את יוטה ( ניצחון 124-119 אחרי 2 הארכות- קמבה ווקר נתן משחק ענק של 52-9-8) , אוקלהומה (הפסד  95-109), אורלנדו (ניצחון 120-116 בהארכה –  קמבה שוב להט עם 40 נקודות) את הניקס (ניצחון 97-84 ווקר ולין שבא להוכיח לאקסית הובילו עם 26 נקודות כ"א) ,סקרמנטו (ניצחון 129-128 אחרי 2 הארכות – במשחק במטורף , ומעל כולם בלט טרוי דניאלס שניצח את המשחק עם השלשה המטורפת הזאת) יוטה (הפסד 73-102).

ואז הגיע הרגע ששארלוט חיכתה לו מתחילת העונה  שובו של מייקל קיד גילטריסט, MKG  בשבילכם. (אני לא באמת הולך להעתיק את השם הזה כל פעם), שחזר אחרי פציעה שהשביתה אותו מתחילת העונה. (החמישיה של ווקר באטום MKG, מרווין ווילאמס , וקודי זלר עומדת על מאזן 3-1 ועומדת על +- של 8.5 נקודות).

המשחק פתיחה לא היה כזה מוצלח ושארלוט הפסידה את המשחק הראשון עם MKG  בפורטלנד.

אבל מאז שארלוט פתחו במומנטום חיובי וניצחו 5 מ-6 המשחקים הבאים שלהם (לייקרס,קליבלנד, מיאמי, וושינגטון,שיקאגו ואינדיאנה כשההפסד היחידי היה במשחק צמוד למיאמי).  דבר זה העמיד את שארלוט במאזן חיובי לראשונה מאז תחילת ינואר . זה שם אותם במקום ה8 במזרח ועם כרטיס לפליאוף (ואולי סוף סוף הם יזכו לניצחון ראשון בפליאוף מאז הפיצול ב-2002, למרות שמצד שני יש להם כבר ניצחונות בפליאוף בתור ההורנטס. מבולבלים? גם אנחנו). המומנטום החיובי והצפי לחזרתו של ביג אל , עוררו אצל שארלוט תקוות שהשנה הם בהחלט יכולים לעשות דברים יפים , ועם קצת מזל להגיע אף למקום 6 במזרח , דבר שיגרום למפגש מרתק מול בוסטון.

אבל כמו שכבר אתם יודעים או שלא, במשחק האחרון לפני פגרת האול סטאר MKG  נפצע וגמר את העונה שלו , ואולי גם את שארלוט.  שארלוט שפתחה את העונה ללא MKG , סבלה רוב העונה מפציעות של שחקני מפתח (ביג אל שיחק העונה רק 19 משחקים, לאמב ובאטום חיסרו 11 כ"א).

בא, כיכב והלך שוב. מייקל קיד גילטריסט.

עקב כך נוצר סוג של עומס על שני השחקנים המרכזיים של הקבוצה, ווקר ובאטום שמשחקים כ-36 דקות למשחק כל אחד (מקומות 14 ו-17 בליגה) .דבר זה גרם לחוסר יציבות בקבוצה ולצד תקופות טובות שכללה 7 ניצחונות רצופים, היא חוותה תקופות נפל עם 6 הפסדים רצופים. דבר זה מעמיד בספק את הסיכוי של שארלוט להיכנס לפליאוף שמובילה בחצי משחק על דטרויט (שחיזקה את עצמה בטרייד מצוין על טוביאס האריס).

אז מה  שארלוט צריכה לעשות עכשיו בכדי להישאר במאבק על הכרטיס לפליאוף ואף להגיע לשם?

לא להישבר  – במשך העונה נראה ששחקני שארלוט נתנו מעל ומעבר בכדי להשלים את חסרונם של 2 שחקני החמישייה. ווקר ובאטום משחקים המון דקות ,וגם לין ולאמב  התעלו על עצמם  , אפילו הרוקי פרנק קמניסקי משחק לא מעט דקות (21) , אחרי פגרת האולסטאר בדרך כלל חלה אצל חלק מהקבוצות ירידה ביכולת עקב העומס הרב , אם זאת על שחקני שארלוט להמשיך ולתת 100 אחוז כל משחק בכדי להשאיר לעצמם סיכוי להגיע לפליאוף.
במהלך העונה שארלוט הוכיחה שגם עם הסגל הזה היא יודעת להפיק כדורסל טוב ומהנה , ולא נופלת מבחינת היכולת משום קבוצה מהמקומות 6-10 במזרח. חזרתו של ביג אל והגעתו בטרייד של קורטני לי  אמור  לספק לשארלוט עוד קצת אוויר לנשימה ולהוריד את העומס מחלק מהשחקים. מה ששארלוט צריכה זה להמשיך להיאבק, ולמרות כל הקשיים , והעייפות הם חייבים להילחם על  כל משחק , גם המאמן סטיב קליפורד חייב למצוא את הזמן שבו הוא יוכל  לתת מנוחה לקמבה ובאטום .

שילובם של לי וביג אל –   עקב הפציעה של MKG  שארלוט הביאו בטרייד את קורטני לי ממפיס  ושלחו את  האריסטון רוברטס . לי כנראה אמור להיכנס לחמישייה של שארלוט במקומו של האריסטון .ולחזק להם את ההגנה  על הגארדים (סביר להניח שבאטום יעבור ל-3 ולי יפתח ב2) . וישפר להם את הקליעה ל-3 במקומו של האריסטון (לי קולע ב37 אחוז לשלוש וב-46% מהשדה לעומת הארסיטון שקולע ב31 אחוז לשלוש ו-36 אחוז ל-2). השתלבות חלקה של לי תחזק את החמישיה של שארלוט ותוריד את העומס מווקר ובאטום.

בעיה נוספת היא שובו של ביג אל. ביג אל שיחק העונה רק 19 משחקים. מצד אחד יש לקליפורד רצון להכניס אותו לעניינים כמה שיותר מהר, וזה אומר להחזיר אותו לחמישיה. מצד שני זה עלול לפגוע במרקם העדין של החמישייה (זלר , מרווין , ניק , לי , ווקר) לכן נראה לי שעדיף שהוא בינתיים יעלה מהספסל ויספק לחמישיה השנייה עוד ספק נקודות , וגם משחק פוסט.

אלו לפי דעתי שני הדברים העיקריים ששארלוט צריכה לעשות , מצד אחד לשלב כמה שיותר מהר את קורטני לי וביג אל , ובנוסף לא להרים ידיים ולהילחם על כל משחק . נשארו עוד 29 משחקים לסוף העונה ואיך שזה נראה המקומות האחרונים לפלייאוף יוכרעו על חודו של משחק.

שארלוט צריכה פשוט לעבור ממשחק למשחק, לשחק את המשחק הרגיל ששיחקה רוב העונה ולראות כל משחק כאילו הוא המשחק האחרון. ההורנטס צריכים לחשוב לעצמם שעוד 5 דקות כל זה נגמר ומגיעה התגבורת,  ולא לשכוח שכמו שאמר בני מרשק "כשקר לך ויורד עליך גשם, גם לאויב קר ויורד עליו גשם"

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. תודה רבה על התיקון . אגב אני חייב להודות שאת הסיפור (שלא מצאתי לו מקור באינטרנט ) שמעתי באיזו הרצאה , לכן אני באמת מסופק לגבי אמינותו . אבל כמו בהרבה סיפורים המסר הוא מה שחשוב .

  1. אחלה של יו8מן. מדוייק וקולע למטרה. הפציעה של MKG הגיעה בזמן הכי בלתי מתאים, לא שיש 'זמן מתאים' לפציעות.

  2. אחלה יומן…
    שארלוט בבאסה רצינית, כל פעם שנראה שיש כיוון חיובי באה איזו קללה נוספת. ממש מייאש. מזל שאין להם אוהדים שיסבלו מזה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט