יומן שרלוט הורנטס (2)-אין חדש תחת השמש/etayle

מאזן: 17-20, מקום 12 במזרח, מרחק 2.5 משחקים מהפלייאוף (נכון ל-13.1).

שארלוט נשארה שארלוט?

 

מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ: (קהלת, א, ט)

אז עברה כבר חצי עונה ואנחנו כבר לקראת האול סטאר. אפשר להתחיל ולהעריך את המגמות של כל קבוצה העונה-הווריורס והספרס כנראה ימשיכו לשלוט פה בשנים הבאות, החלפת מאמן זה לא פתרון קסם וגם הבאת מאמן מכללות (דונובן) מצליח לא מבטיח שינוי של הרגלים רעים שקיימים בקבוצה (לפחות לא בפן המיידי), וגם שארלוט שוב לא יגיעו לשום מקום.

כן אז למרות ששארלוט פתחה את העונה בצורה חזקה, ואף הייתה לזמן קצרצר במקום השני במזרח, היה נראה שהיא לא באמת חלק מהקבוצות האלה, בלשון המעטה המנצחות והיציבות.

לי שארלוט מזכירים תלמיד בתיכון, אחד שלא מהזן המצליח והמוכשר , אבל גם לא מהזן של מעוטי היכולת "והחלשים". שארלוט מזכירים דווקא את התלמיד ה"בינוני", התלמיד שאם הוא יקרע את עצמו הוא יוכל להוציא 80 במבחן ואם לא יכשל. התלמיד שלא מעט פעמים מוותר לעצמו ומתייאש מראש, ותמיד יברח מאחריות כשזה אפשרי.

גם אצל שארלוט העונה דווקא פתיחת העונה בישרה טובות, כשכמעט הכל עבד לקבוצה בצורה טובה. ההתקפה הייתה מאוזנת, ההגנה הייתה מהטובות בליגה. באטום השתלב בצורה מופלאה והקבוצה שיחקה טוב. אפילו הספסל בראשות הג'רמים לין ולאמב  שיחק טוב, אבל אז קרה הדבר שקורה לא מעט לקבוצות מהזן של שארלוט והגיעה תקופה רעה, ואצל שארלוט בהחלט מדובר בתקופה רעה. כמה רעה? הקבוצה עם 7 הפסדים רצופים, עדיין לא ניצחה ב-2016 (נכתב ב 13/1) , ובמהלך הרצף השלילי הזה היא קולעת רק 93 נקודות וסופגת 104 נקודות במשחק.

דבר זה דרדר את שארלוט  עד המקום ה-12 (בין מילווקי שבמקום ה-13 לוושינגטון שבמקום 11, שני סיפורים ששווים פוסט, והיא במרחק 2.5 משחקים מאורלנדו שבמקום השמיני במזרח (והשנה ישנה תחרות רצינית על המקום הזה, כשחוץ מפילדלפיה וברוקלין נראה שכל אחת במזרח יכולה להיות שם).

בתור אחד שראה לא מעט משחקים של שארלוט השנה נוכחתי לדעת שלשארלוט ישנה יכולת לא רעה , והיא כן מסוגלת להוציא משחקים טובים, במיוחד בהגנה. אז בדקתי ומצאתי מהם חלק מהגורמים לכושר הנוראי של ההורנטס:

  • לוח משחקים קשה: הקליפרס, טורונטו, אוקלהומה, גולדן סטייט, פניקס, שוב הקליפרס דנבר (בק טו  בק בחוץ) אלה משחקים מול קבוצות שעל הנייר יותר טובות משארלוט גם בתקופה טובה (למעט פיניקס שבערך באותה רמה כמו שרלוט כשבלדסו כשיר, ודנבר  אך זה היה גם משחק קשה וצמוד). לכן בעונה כל כך ארוכה, רצף כזה יכול לייצג לפעמים מצב של משבר, אבל צריך לקחת דברים בפרופורציות. בנוסף לכך לדעתי אם כבר משבר אז מול קבוצות שבכל מצב היה לך פחות סיכוי לנצח אותם, ושהתקופה הטובה תהיה מול קבוצות שאותן אתה כן יכול לנצח.
  • פציעות: בנוסף ללו"ז הקשה, שארלוט סובלת מפציעות של שני שחקני מפתח.

אל ג'פרסון – ביג אל לא הרבה לשחק השנה עקב פציעות, ומעורבות בפרשיית סמים שבגללה הורחק מ-5 משחקים. הוא שוב נפצע, הפעם בעקב ולא ישחק 6 שבועות. דבר זה פוגע בפרונט קורט של שארלוט ובמקומו קודי זלר הוקפץ לחמישייה.

פחות יעילים מהשילוב של באטום וקמבה. לין (7) ו-ווקר.

ניקולס באטום- באטום פספס 4 משחקים עקב פציעה, דבר זה הקפיץ את ג'רמי לין לחמישייה, ופגע בשארלוט הגנתית והתקפית, ובמיוחד בקמבה שהפך למוציא לפועל העיקרי ומציג מספרים נמוכים משמעותית בתקופה הזאת (36% מהשדה , 23% נוראיים משלוש לעומת ה- 44.2% מהשדה ו-36.6% מהשלוש שהיו לו לפני הרצף).

צריך לזכור גם שבנוסף לחיסרון עצמו של שחקן מפתח, הדבר פוגע באיזון של החמישייה הראשונה ובעיקר בשנייה (במקום זלר, קמניסקי, לאמב, לין ועוד שחקן שמשתנה מפעם לפעם) זה מצריך לשחק יותר עם הוז, ופחות עם לין. דבר זה פוגע בכימיה של החמישייה השנייה ופוגע משמעותית במנוחה של שאר השחקנים ומכך נוצר עומס על השחקנים.

  • סיום "אפקט יואינג" וגמירת ההתלהבות של פתיחת העונה:

בפתיחת העונה היעדרו של ביג אל, בנוסף לכך שדובר בתחילת עונה והרבה שחקנים חדשים באו להוכיח למאמן מה הם שווים. כל שאר החבר'ה נתנו 150% בכדי למלא את החלל, ובכדי להוכיח את עצמם. ההתקפה זרמה, וגם ההגנה היתה טובה ויצאה חזק לקלעים היריבים, נראה שבמשחקים האחרונים ירדה ההתלהבות של תחילת העונה, והחלה שחיקה בחלק מהשחקנים. שארלוט סופגת 104 נקודות למשחק (בניגוד ל-100 בחודשיים לפני), וקולעת רק 93 נקודות למשחק (במקום 103). ככה לא מגיעים לשום מקום.

אז מה שארלוט צריכה בכדי להישאר במאבק המטורף על המיקום לפלייאוף השנה?

  • להישאר בריאה – חוץ מג'פרסון, הסגל של שארלוט קצר יחסית ואינו יוכל לסבול עוד פציעות בעיקר של באטום (שבהיעדרו רוב נטל ההתקפה נופל על קמבה, שפחות טוב בתור מוביל כדור אלא יותר כמסיים), ושאר הסגל בכל זאת לא יציב (לאמב, קמניסקי, והוז הם שחקנים שאי אפשר לבנות עליהם לאורך זמן). לכן הדבר הראשון זה להישאר בריאים.
  • לחפש חיזוק של גבוה בתקופה הטריידים. נכון שעם ביג אל בסגל אז יש לך בסגל 5 גבוהים סבירים (ג'פרסון, זלר, וויליאמס, הוז וקמניסקי) אבל הפציעה של ביג אל וגם כושר המשחק שלו כששיחק (הכי נמוך שלו בעשור האחרון) מחייבים את שארלוט למצוא פתרונות למצב הבעייתי. לדעתי גבוה הגנתי לחמישייה יכול להועיל, והשאלה העיקרית היא איזה נכסים הם מוכנים להעביר. עדיין זו בעיה שאם שרלוט לא תפתור זה יהיה בעוכריה.  ממשחקים שראיתי, עולה שבעיית הגובה של שארלוט מאלצת אותם לא פעם לצופף את ההגנה, מה שמאפשר ליריבות שלה לקלוע באחוזים גבוהים משלוש.

 

via GIPHY

יעיל רק בצד אחד של המגרש. זלר.

לפי דעתי התקופה הקרובה זו תקופת מבחן לשארלוט. הקבוצה חייבת להבין שבכדי לא להישאר אותה שארלוט הם חייבים לשבור את מחסום הבינוניות, כמובן שדבר זה הוא תהליך ארוך אבל הגעה לפליאוף ומתן הופעה סבירה (ניצחון אחד) זה צעד הכרחי. העונה נראה שבאמת יש לה את הסיכוי לעשות את זה, אף על פי המלחמה הקשה שהולכת להיות על כך במזרח. יכול להיות שגם העונה ההורנטס יחזרו להרגלים הרעים שלהם ויגיעו לשום מקום (יסיימו במקום 9-13 כי ברוקלין ופילי בליגה מפני עצמן) ותוכיח שמַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ:

תחזית: איזה מאזן יהיה לשארלוט עד היומן הבא? (היומן הבא יהיה מן הסתם כחודש מהיום). המשחקים הם: ניו אורלינס (חוץ), מילווקי (בית),יוטה (בית), אוקלהומה (חוץ), אורלנדו (חוץ), ניקס (בית), סקרמנטו (חוץ),יוטה (חוץ), פורטלנד (חוץ),לייקרס (חוץ), קליבלנד (בית), מיאמי (בית), וושינגטון (בית), שיקגו (בית), אינדיאנה (חוץ).

התחזית שלי: 26-27, וזה כי אני אופטימי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אני מכיר את הקבוצה הזאת טוב יותר מרוב הקבוצות. היומן מצויין, מדוייק, ומתאר את מצב הקבוצה בצורה הטובה ביותר. עם באטום ואל ג'פרסון בריאים, אני כמעט בטוח שהם עושים את הפלייאוף.

    1. יותר מביג אל העונה הזו של שארלוט תקום ותיפול על באטום ועל
      קמבה ווקר, לא יודע להגיד עם זה חיובי או שלילי בעיקר במקרה של באטום זו הפעם הראשונה בקריירה שהוא מוביל קבוצה

  2. הקריעה של אטלנטה הערב – עם באטום בלייאפ – כבר הראה כמה הוא היה חסר. חכו שג'פרסון יחזור.
    ומה שעוד חייבים להדגיש הוא משחקו המשופר ביותר של ג'רמי לין!!!!!!!!!

  3. תודה על יומן משובח.

    בין מקום 5 לבין מקום 12 במזרח (שארלוט) מפרידים 3.5 משחקים בלבד.
    אני חושב ששארלוט בריאה (וזה רחוק מלהיות בטוח – לבאטום יש לא חיסורים בתעודה…) שווה פלייאוף. עצם העובדה של מאזן סלים חיובי מצביעה על כך ששארלוט חזקה מהמאזן שהיא מציגה כיום.

  4. הבעיה של שארלוט והמזרח יותר שיווניוני מאשר שנים קודמות וכמו שרשום, למעט ברוקלין ופילדלפיה, כל הקבוצות יכולות להיות בפלייאוף.
    בנוסף הפציעות. קיד-גילכריסט פצוע לכל העונה וג'פרסון גם על תקן נוכח-נפקד.

    הייתי עושה פה הימור של טרייד על ג'פרסון ולראות מה אפשר לקבל עליו. נראה לי שג'פרסון ושארלוט מיצו אחד את השני והגיע הזמן להיפרד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט