יומן שרלוט (4)/איתי לוי

מאזן: 31-43, המקום הרביעי במזרח (ביחד עם מיאמי).

אז זהו העונה הסדירה כבר כמעט נגמרת , רוב המקומות בפליאוף כבר נגמרו .ומה שנשאר זה לשפר את העמדות הן בפליאוף העליון והן בפליאוף התחתון (שמזכה את הזוכה בו בעוד כדורים בלוטרי ,שמתם לב כמה "פצועים" יש בזמן האחרון?). עם סיומה של העונה מגיעה גם סיומו של טור זה.

אז קודם לפני שנגיע לשלב הסיכומים, בואו נראה מה שארלוט עשתה מהטור הקודם?
בא נאמר שאם הייתי אומר לכם לפני חודש שהמאזן של  שארלוט בעוד חודש אחרי 21 המשחקים יהיה  השלישי בטיבו בליגה במהלך תקופה זו (תנחשו לבד מי הן השתיים הראשונות …)  הייתם חושבים שזו עוד מתיחה שמתוכננת לאחד באפריל, אבל לפעמים כמו שאתם בטח יודעים לדברים חוקים משלהם והם לא תמיד הולכים כמו שאנו חושבים . אז המאזן של שארלוט בתקופה זו הוא 16-5 (76% הצלחה). שארלוט קולעת בתקופה זו 108.2 נקודות (7 ב-NBA ) וסופגת רק 101.2 (6 ב-NBA).

לרצף המרשים הזה של שארלוט ישנם מספר גורמים שלדעתי הם:

  1. המאמן – סטיב קליפורד – ישנה לפעמים תחושה שעל הניצחונות אחראיים השחקנים ועל ההפסדים אחראי  המאמן  . אני אינני  שותף לדעה זו, לכן בחרתי  קודם כל לציין לשבח את מאמן שארלוט, סטיב קליפורד,  שהינו חלק מרכזי בהצלחה זו. כשצופים במשחקים של  שארלוט מבחינים מיד בטביעת האצבע של המאמן-רואים משחק מסודר, ישנו תיאום בין שחקני החמישיה, וגם ספסל שתמיד מוכן לעלות ולתת מנוחה לפותחים. עוד דבר שאפשר לזקוף לזכותו של קליפורד זה  ששארלוט  קבוצה שחוזרת גם במשחקים שהיא נקלעת לפיגור דו ספרתי  (אולי המשחק שהכי מסמל את זה הוא הניצחון הביתי לעיני ד"ר לס-שגם סיקר את המשחק-מול הספרס כששארלוט חזרה מפיגור 24 ואחרי שסיימה את הרבע הראשון עם 28-7).
  2. לוח משחקים יחסית קל – למזלה של שארלוט לקראת סוף העונה יצאו לה משחקים די נוחים נגד קבוצות בינוניות ומטה (למעט הספרס ומיאמי). דבר זה אפשר לה לחבר רצף של ניצחונות ולהיכנס לכושר משחק טוב בדיוק לקראת הישורת האחרונה של העונה.

שחקנים- ואיך אפשר בלי להגיד מילה על השחקנים , כמובן שבכדי להציג כושר משחק כזה צריך את המאמץ הכולל של  כל שחקני הקבוצה , אבל בכל זאת ברצוני לציין 4 שחקנים שבהחלט תפסו את עיני:

קמבה ווקר – על קמבה אני מעדיף שלא להרחיב כדי לא להלאות אתכם (מי שמעוניין ישנו את הפוסט המצוין של סער ברעם על השחקן) אני רק יאמר שבחודש האחרון קמבה מעמיד ממוצעים של 22 נקודות 5 אסיסטים ו4 ריבאונדים ולא פחות מרשים מכך הוא עושה את זה ב43% מהשדה ו40% לשלוש.

מרווין ווילאמס – ווילאמס נמצא בכושר פשוט נהדר , והוא עושה את זה  בשני ציידי המגרש ,קודם כל בהגנה בהגנה למרות גובהו היחסית נמוך (9"6 עם נעלים) הוא שומר על ה4 של היריב בצורה מצויינת . ובהתקפה הוא מתפקד כסטרצ' 4  ומרווח את המשחק בשביל החדירות של ווקר ובאטום. וקולע בתקופה זו  ל3 ב 42%  מרשימים במיוחד.

ביג אל – כולנו מכירים את המקרה של אנדרי איגואדלה שהסכים לרדת מהספסל בכדי לתרום לקבוצה, דבר דומה קורה העונה לביג אל שהתחיל את העונה בתור השחקן המרכזי של שארלוט שאחרי עונת מרובת פציעות שגם הספיק לקבל בה הרחקה מ5 משחקים, הסכים אחרי הפציעה לעלות מהספסל ולתת לקודי זלר ששיחק בחמישיה רוב העונה להמשיך ולפתוח. ג'פרסון נותן לספסל של שארלוט עוד ספק נקודות מצויין בפוסט (קולע כ-10 נקודות בכמעט 50%)  ובאמצעות זה הוא מרווח את המשחק ללין ולאמב שעולים אחריו.

קורטני לי – לי הגיע בטרייד ומייד הוקפץ לחמישיה במקומו של פ.ג האריסטון שנשלח בטרייד לממפיס. ההשתלבות של לי הייתה פשוט מצויינת הוא נותן לשארלוט עוד מימד בהתקפה עם הקליעה שלו לשלוש (44%) וגם יכול להוריד כדור לעת מצוא, מה שהיה חסר לקבוצה. לצד ריווח המגרש הוא שומר מצויין.

 

 

עד כאן בקצרה מה עבר על שארלוט מאז היומן האחרון ומהן לדעתי הסיבות/ הגורמים לכך. .

לדעתי מה ששארלוט פשוט צריכה לעשות זה  את אותו הדבר שעשתה עד עכשיו ולקוות שזה יספיק לה ליתרון הביתיות בפליאוף (יתרון זה משמעותי לשארלוט שהיא קבוצת בית מצוינת עם מאזן 27-11  ועם מאזן חוץ שלילי של 16-20 ) . עד סוף העונה נשארו לה עוד 8 משחקים שהם : פילי (בבית), קליבלנד, טורונטו  והניקס בחוץ, ברוקלין בבית וושינגטון ובוסטון במשחק קריטי בחוץ ואורנלדו למשחק האחרון של העונה בבית. זה ריאלי להגיד שהם יסיימו את המאזן עם 6-2 דבר שיעמיד אותם על מאזן 49-33 . האם זה יספיק ליתרון הבייתיות אני לא יודע. למרות שמהתבוננות בלוח המשחקים של היריבות זה אמור להספיק.

אני מאמין שאם היית מדבר עם אוהד של שארלוט ואומר לו שהקבוצה שלו תיכנס יחסית בקלות לפליאוף ואפילו תאבק על יתרון הביתיות הוא היה חושב או שאתה אופטימיסט חסר תקנה או שאתה אוהד הניקס . לכן אני בהחלט חושב ששארלוט יכולים להיות מאוד מרוצים מאיך שהעונה הזו הלכה, וזה אף על פי כל הפציעות שפקדו את הקבוצה הזו.

לכן בחרתי לסיים את היומן הזה דווקא עם התחזית האופטימית שניבא דור בלוך בתחילת העונה על שארלוט (מומלץ מאוד להיכנס לפוסט ולקרוא אותו , במיוחד את התגובות).

"ווקר הופך לאחד הגארדים המובילים בליגה, באטום חוזר ליכולת השיא מפורטלנד, אל ג'פרסון הופך לסנטר הטוב בליגה (לא מגזים), הלינסניטי משתלט על צפון קרוליינה, ושארלוט פותחת את העונה בסערה. היא מגיעה לפגרת האולסטאר במקום ה-4 ומסיימת את העונה במקום ה-5 במזרח. לשמחתה הרבה היא פוגשת בסיבוב הראשון את טורונטו שתפקידה הוא לעוף בסיבוב הראשון והם לא מפספסים גם הפעם. שארלוט עולה לסיבוב השני ומודחת ע"י קליבלנד, אבל עם הרבה אופטימיות לעתיד ", ואני חושב שאחרי העונה הזאת בלי קשר לאיך היא תסתיים ומה שארלוט יעשו בפליאוף בהחלט שארלוט יכולה להיות עם הרבה אופטימיות לגבי העתיד.

נ.ב-ברצוני להודות לאתר הנפלא הזה שמאז שגיליתי אותו לפני מספר שנים וויתרתי על הצורך להיכנס לאתרים אחרים בכדי לקרוא על NBA , ונותן לקלוש הבנה כמוני לרשום את מחשבותיו. למנחם שמגדל כבר עשרות שנים דורות של חובבי הופס אנד בובס לרועי, לכותבים וכמובן לגולשים שכפי שנאמר "הרבה למדתי מרבותי ומחברי – יותר, מרבותי ומתלמידי – יותר מכולם".

לסיכום וברוח האחד באפריל ברצוני להביא מספר  נתונים, כמובן שתצטרכו לנחש מה מתוכם שקר ואיזהו מהם הוא אמיתי, אתם מוזמנים לכתוב כמה יצא לכם בתגובות:

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. יומן נהדר, תודה רבה.
    הקבוצה הכי מפתיעה בליגה אחרי פורטלנד. אם היינו יודעים שהמזרח ישתפר כל כך לא היינו מאמינים שההורנטס מסוגלים להגיע לפלייאוף.
    כל הכבוד לקליפורד, הוא עושה שם אבודה נפלאה. בפלייאוף אני מאמין שג׳פרסון יקבל תפקיד משמעותי יותר כשקצב המשחק ירד וההגנות יתהדקו.
    קמבה בתקופה ככה ככה והיו לו לא מעט משחקים חלשים בשבועיים האחרונים.

  2. לדעתי המאוד בלתי קובעת, השינוי החשוב שהתרחש העונה בצפון קרוליינה הוא מארב ויליאמס, שממש שיקם את הקריירה וסוף סוף מצליח לבוא לידי ביטוי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט