יומן פילי- כנגד כל הסיכויים / רפי

.

13-7  זהו מאזן הסיקסרס מאז הגעתו של איש סמית לפילדלפיה, הקבוצה הפכה לנחושה ועיקשת בהגנה ושיפרה מאוד את משחק ההתקפה.
במהלך חודש ינואר רשמו הסיקסרס הצעירים כמה נצחונות נאים על אורלנדו, מינסוטה ופורטלנד.  לצד הנצחונות היו מספר מפלות מביכות (אוי אטלנטה , אטלנטה…….) , אבל המשחקים הטובים ביותר שצפיתי בהם בחודש החולף היו שלושה הפסדים צמודים, מול שיקאגו (בהארכה ו-53 נקודות של ג'ימי באטלר), הניקס ( הפסד בשתי הארכות) וכמובן ההפסד לווריורס בבאזר ביטר של האריסון בארנס.

במשחק מול הווריורס, הסיקסרס רשמו את המחצית הטובה ביותר שלהם בשנתיים האחרונות ועל כך ראוי שנרחיב קצת:
המשחק מול הווריורס נפתח במחצית ראשונה נטולת הגנות ומשחק ריצה בדיוק כמו שהווריורס אוהבים. במשחק כזה אין לסיקסרס הצעירים שום סיכוי מולם, שחקני גולדן סטייט קולעים בקלילות 73 נקודות ומעל כולם בולט קליי תומפסון הענק ששורף את הסיקסרס עם 21 נקודות קלילות במחצית. הסיקסרס אחרי שטיפה שבראון במחצית, עולים נחושים לרבע השלישי ועוצרים את הווריורס על 18 נקודות אך ההפרש עדיין סובב לו סביב 20 נקודות ……..אבל המומנטום במשחק משתנה, וזה באוויר.

עשר דקות לסיום הרבע הרביעי, הווריורס מובילים בבטחה ב-19 הפרש. ברט בראון מעלה הרכב של שלושה נמוכים מאוד ( סמית, כאנאען ומקונל כולם בין 1.82-1.88 ) יחד עם קובינגטון ונואל. מולם עומדת החמישיה השנייה של הווריורס עם ספייטס, לווינגסטון , ראש, ברבוסה ובארנס.
ריצת 7-0 של פילי תוך 40 שניות, גורמת לסטיב קר לקרוא לפסק זמן, והוא מחזיר מיד את הספלאש ברודרס ודריימונד גרין למשחק…..
תשע דקות לסיום – יתרון 12 לוורויורס וה- A Team שלהם חוזרת לתת פוש אחרון בסוף המשחק, האם זה נראה מבטיח?
אז זהו שלא –  בליץ הגנתי של הסיקסרס מלווה בחטיפות, בלוקים ומשחק בלתי מתפשר ואופס……הסיקסרס מצליחים להשוות  22 שניות לסיום (נציין שקארי את תומפסון סיימו את המשחק עם 12 איבודים משותפים).
איש סמית עם הדאנק שמשווה את התוצאה 105-105 מקפיץ את האולם באוויר, הקהל יוצא מהכלים, האווירה מחשמלת. בפעם האחרונה שראיתי התלהבות כזו ביציעים היתה בפלייאוף 2012………
ואז הפוזשיין האחרון מגיע, הסיקסרס לא מבצעים עבירה למרות שהיתה להם עוד אחת לתת, בנוסף הם מבצעים דאבל טים על קארי במרכז המגרש שמצליח לשחרר מסירה מהירה לדריימונד שמוצא את בארנס פנוי על קשת השלוש וסוויש…………. הסיקסרס מפסידים משלשה של בארנס 0.2 טיקים לתום המועד החוקי.
מפח נפש אחד גדול!!!!! אך יחד עם זאת עם הרבה גאווה וכבוד שמקבלים הסיקסרס הצעירים משחקני גולדן סטייט על הלחימה הבלתי מתפשרת.

אוהד פילי בדקות האחרונות של המשחק מול הווריורס

הווריורס מסיימים את המחצית שניה עם שיא עונתי שלילי של 35 נקודות………
אז כן,  בבירור ניתן להגיד שהווריורס עלו שאננים למחצית השנייה ,
וכן…… בודאות ניתן לאמר שמתוך 10 משחקים שישחקו הווריורס מול הסיקסרס הסיכוי שהמשחק יסתיים בתבוסה שואף ל-100%,  אבל הסטנדינג אוביישן שקיבלו השחקנים הצעירים בסיום מהקהל (וגם ממני – כנראה, צופה הליג פאס היחידי של הקבוצה הזו……)  אמר את הכל, הדרך שהקבוצה הזו משחקת לאחרונה מחזיר את הצבע והעניין למשחקי הקבוצה, ולמשך זמן של מחצית אחת שלימה , מול אלופה קצת מנומנמת, הסיקסרס הצליחו לתת לנו אווירת פלייאוף שלא ראינו 4 שנים- תענוג…….כמה התגעגענו.

בגזרת נואל את אוקאפור והשילוב ביניהם חלה התקדמות מסויימת כאשר ברט בראון מריץ אותם בעמדות שונות בהגנה ובהתקפה –  אוקאפור משחק כסנטר ונואל ב- 4 כאשר הסיקסרס מתקיפים, ובהגנה התפקידים מתחלפים – עם עובדות אי אפשר להתווכח, כך שניהם מביאים לידי ביטוי את החוזקות שלהם וזה נראה המתכון הכי אפקטיבי לשניהם עד עתה.

50 משחקים לקחו לסיקסרס למצוא את הנוסחה שתשלב ביניהם?

לסיקסרס נותרו עוד שני משחקים מול הקליפרס (שחייבים לציין, מביסים את פילי בכל הזדמנות בחמש שנים האחרונות)  וסקרמנטו בבית עד לפגרת האולסטאר,  בפילי מכוונים על לפחות עוד נצחון אחד לפני הפגרה והטרייד דד ליין,…….

אז מה יהיה בטרייד דד ליין?

בשנתיים האחרונות, סם הינקי הפך את מועד הסיום של עונת הטריידים למעין באזאר טורקי בו הוא מנצל את הלחץ סביב הדקות האחרונות והצליח לרקוח בהן מספר גדול של עסקאות. בשנתיים האחרונות הינקי שלח כמויות של שחקנים תמורות בחירות דראפט ( ע"ע – איואן טרנר, ספנסר האוס, לאבוי אלן, MCW, מקדניאלס) או הביא לקבוצה שחקנים  עם בטריידים לזריקת משכורות תמורת…… בחירות דראפט ( ג'אבל מגי, דאריוס מוריס, ביירון מולנס) – כל העסקאות נעשו ב- 20 דקות האחרונות לתום הדד ליין…..

MCW ומקדניאלס – שני השחקנים במרכז הסערה של הטרייד דד ליין הקודם

אז מה מחכה לנו העונה?

בשבוע שעבר הגיח ג'רי קולנג'לו (יו"ר הסיקסרס הטרי מלפני כחודשיים)  למסע בחוף המזרחי בו בילה מספר ימים בניו יורק בפגישות עם סוכני שחקנים ואנשי קשר לליגה ואח"כ בילה מספר ימים בפנסלבניה לפגישות עבודה עם סם הינקי לפני הטרייד דד ליין –  קולנג'לו שיחרר מספר הצהרות :

" אנחנו לא אקטיבים ומחפשים טרייד כרגע, אם תיפול הזדמנות בידינו נשקול אותה" – עד כאן טריוויאלי , כל מנהל בליגה יחזור כנראה על אותה מנטרה. אבל מיד לאחר מכן קולנג'לו משחרר את ההצהרה הבאה: " לקראת הטרייד דד ליין כל קבוצה עושה את השיקולים שלה ומנתחת את מצבה ולנו (פילי) ישנם הרבה סימני שאלה  לגבי בריאותם של שחקנים מסויימים (אמביד) ומידת התאמה של שחקנים אחרים לקבוצה" . וקולנג'לו ממשיך …… " לגבי אמביד, כולם אופטימים, מאידך אין כרגע בהירות לגבי יכולתו לחזור ולשחק, בנקודת זמן זו,  לאחוז בזכויות על שלושה גבוהים מוכשרים זה חוזקה, אבל בעתיד הקרוב נצטרך להחליט כמה החלטות בנושא" ……..

"אם נרלס נואל היה יכול להיות פאוור פורוורד זה היה סיפור אחר מבחינתינו. כרגע ברור שהעמדה הטבעית שלו היא בסנטר. הוא רים פרוטקטור טבעי. אם נמשיך לנתח את המצב , צריכים לקחת מספר דברים בחשבון, מהו הציוות היעיל בין הגבוהים? איך הם יכולים להשלים אחד את השני? מי השחקנים המשלימים שיכולים להתקיים בסינרגיה איתם? תסתכלו על אוקאפור ועל יכולותיו ומגרעותיו, זה משפיע על איזה סוג שחקנים צריך להקיף אותו. "

טוב נעצור ……. קולנג'לו נותן פה מספר הצהרות:

  1. הסטאטוס של אמביד עדיין לוטה בערפל.
  2. הולך וקרב היום שבו הסיקסרס יפרקו את חבילת הגבוהים שיש להם ביד.
  3. הסיקסרס ירדו מהרעיון לנסות את נואל בעמדה מספר 4 ומבינים שנואל צריך לשחק בסנטר.
  4. בהתבטאות של קולנג'לו היחיד מבין הגבוהים שמוזכר עם מגרעות זהו אוקאפור .

בין כל בליל המילים ניתן להבין שאם הסיקסרס ימצאו הזדמנות לבצע טרייד כלשהו עד ל-18 לפברואר, אוקאפור יהיה זה שיעזוב וזה מסתדר עם ההעדפה של ברט בראון במשחקים האחרונים לפתוח עם נואל בסנטר ולהשאיר אותו בסנטר ברגעי ההכרעה של המשחקים.

העובדות מדברות בעד עצמן , מאז שנואל חזר לעמדת הסנטר הסיקסרס חזרו להוביל את הליגה בחסימות למשחק ומדורגים בין חמשת הראשונות בליגה בחטיפות למשחק. יחד עם זאת חייבים לציין את הכשרון האדיר של אוקאפור והסיטואציה הבעייתית אליה נקלע בפילדלפיה. אוקאפור הוא שחקן ההתקפה הטוב ביותר של פילי, מיעוט הכשרון סביבו גורם לכל קבוצה יריבה של פילי להתמקד בהגנה מולו, גם מחסור בפוינט ראוי בחצי הראשון של העונה השפיע ישירות על בחירת הזריקות שלו והאחוזים מהשדה.

בכל אופן, נואל או אוקאפור , מי מהם שיועבר לקבוצה אחרת יהיה פרס נאה לאותה קבוצה ולא בטוח שפילי תצלח לקבל חזרה תמורה הולמת לרמת הפוטנציאל של כל אחד מהם ולכן הסבירות שנראה טרייד עליהם בעוד שבועיים כנראה נמוך.

 

סיפורו של טי. ג'יי מקונל – כנגד כל הסיכויים

אני לא חובב גדול של כדורסל מכללות אך העיסוק בשנה שעברה סביב הדראפט גרם לי לצפות במשחק מכללות בין אריזונה לאוהיו סטייט במסגרת טורניר המכללות 2015. המטרה היתה לצפות בסטנלי ג'ונסון ודאנג'לו ראסל שדורגו במוקים השונים בין חמשת הבחירות הראשונות בדראפט הקרב ובא, רציתי לצפות בשניהם בזמן משחק ולראות על מה כל ההייפ סביבם……

נחשו מה?  שניהם היו מזעזעים, ג'ונסון סיים עם 12-1 מהשדה וסה"כ 4 נקודות וראסל מסיים עם 19-3 מהשדה שהביאו אותו ל-8 נקודות, אבל את ההצגה באותו משחק גנב הסניור של מכללת אריזונה טי. ג'יי מקונל. מקונל שחקן לבן לא אתלט במיוחד (1.88 מטר גובהו)  היה בכל מקום במגרש וסחף את אריזונה לנצחון גדול שהעלה אותם שלב בטורניר, הוא סיים עם שורה סטטיסטית של 19 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים וחמש חטיפות ב-39 דקות משחק (מאמן אריזונה לא רצה להורידו לנוח). מקונל היה גם השחקן ששמר כמעט לאורך כל המשחק על ראסל שגבוה ממנו ביותר מעשרה ס"מ וגרם לו להראות רע כל כך במשחקו האחרון במכללות.

מקונל הוא מסוג השחקנים שמתאבדים על המגרש, מחפים על חוסר הכשרון שלהם בעבודה קשה ויעילות גבוהה. לרוב המוחלט של השחקנים שמשחקים בטורניר המכללות , ה- NBA הוא יעד כמעט בלתי ניתן להשגה וטורניר המכללות מהווה את פסגת הקריירה המקצוענית שלהם. למרות שג'ונסון וראסל היו איומים באותו משחק היה ברור לכולם שהם יבחרו גבוה בדראפט ויפתחו קריירת NBA. זהו שם המשחק בדראפט- פוטנציאל ואתלטיות שווה הרבה יותר מעבודה קשה ואינטיליגנציית משחק.  מקונל? בטח נראה אותו משחק באירופה בעונה הבאה חשבתי לעצמי.

מקונל וראסל באליפות המכללות האחרונה

יום לאחר דראפט ה- NBA התפרסמה ידיעה שפילי החתימה את מקונל ( שכמובן לא נבחר בדראפט….) על חוזה לא מובטח. נו טוב, זה אחד הקטעים של הינקי, הוא אוסף שחקנים בשוליים של הליגה נותן להם חוזי מינימום לא מובטחים ומנסה לדוג מציאות – כך יוצא קובינגטון כשזה מצליח או הרבה דוגמאות של שחקנים שנחתכים מהסיקסרס כל כמה חודשים.

הסיקסרס מתחילים את העונה עם סימני שאלה גדולים בעמדת הפוינט, שני השחקנים הבכירים באותה עמדה טוני רוטן וקנדל מרשל ( להזכירכם בחירות סיבוב ראשון של ממפיס ופניקס ב-2012) פצועים וצפויים לחזור בדצמבר, והסיקסרס מתחילים לבחון שחקנים לעמדה זו במהלך ליגת הקיץ, ומשחקי קדם העונה.

עם יד על הלב, לא חשבתי שמקונל ישאר בסיקסרס אחרי ליגת הקיץ, אבל הוא הפתיע בגדול והיה אחד השחקנים הבולטים בפילדלפיה. ואפילו קלע סל נצחון באחד המשחקים – הוא זכה להזמנה למחנה קדם העונה. גם במחנה קדם העונה לא נתנו למקונל הרבה סיכויים, הוא נאבק על מקום פנוי בעמדות הגארד מול סקוטי וילביקין, ג'ורדן מקרי, ג'יי.פי טוקטו, פאפי ג'קסון – כולם מוכשרים ממנו.  לבסוף ברט בראון בחר במקונל שפתח את העונה על הספסל כפוינט המחליף של פילי.

מקונל הפך לשחקן של ברט בראון, הוא נותן את הנשמה על המגרש ולא משאיר טיפת אנרגיה במחסנית. לקח לו זמן להתרגל לאינטנסיביות של המשחק בליגה אבל הוא עדיין איתנו ובגדול.
רוטן ומרשל חזרו מפציעות ולא הצליחו להזיז את מקונל מהרוטציה של הסיקסרס והוא הפך לפוינט המחליף של איש סמית ( למעשה רוטן נחתך מהקבוצה ומרשל בקושי רואה דקות משחק) .

מקונל מדורג שני בין הרוקים באסיסטים עם 4.9 למשחק, שני בחטיפות עם 1.3 למשחק ושישי באחוזים מהשדה 48% (חמשת השחקנים שלפניו בדירוג הם סנטרים)  וכל זה ב-20 דקות משחק העונה.  במשחק השלישי שלו בליגה הוא סיים עם 12 אסיסטים ו-0 איבודים, במשחק הרביעי שלו הוא חילק שוב 12 אסיסטים וקטף 9 כ"ח. הוא עבד חזק על הזריקה שלו העונה וב – 20 המשחקים האחרונים הוא החל לדייק באחוזים מאוד גבוהים בזריקה ……לפני יומיים הוא היה השחקן המצטיין של הסיקסרס מול הנטס עם 17 נקודות ב-70% מהשדה עם 6 אסיסטים…….

מקונל וסמית – סופסוף יציבות בעמדת הפוינט

עכשיו הגיע הזמן לבקש מחילה אישית מטי. ג'יי,.. להודות על האמת,  לא כל כך ספרתי אותו וחשבתי שהוא עוד גימיק של הינקי ואפילו ביומן תחילת העונה דילגתי על שמו ……..

מקונל שנראה כאחד האדם , ללא יכולת אתלטיות , ללא גובה אך עם לב גדול ועקשנות אדירה מוכיח לכולם בימים אלו שגם אנדרדוג כמוהו יכול כנגד כל הסיכויים לייצר הצלחה ועניין – ועל כך אני מוריד בפניו את הכובע –

שאפו ענק!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. רפי יפה מאוד, כמה קשה לראות בעיקביות קבוצה מפסידה. הערה לגבי ההגנה של נואל ואוקפור. שחקנים רזים אתלטים יהיו שומרים טובים יותר שלא על הכדור, כמו באסטון בזמנו. יש להם טיימינג והם יבואו ויחסמו היטב. הגבוהים המאסיביים יותר יהיו מגיני פוסט טובים והם יצליחו לאתגר את המשחקים עם הגב לסל. בגלל זה לדעתי זיהית שנואל טוב יותר להגיע כעוזר ואוקפור ישמור על גדולי הגוף.

  2. מרשימה, היכולת להפוך עופרת לזהב.
    בעצם, לכנות את העונה של הסיקסרס "עופרת" זו קצת הגזמה.
    פחית בירה יד שנייה מהומלס?
    בורג ברזל שבעברו היה חלק בלתי נפרד מגשר המכבייה??
    פרסה חלודה מעקבו של סוס החולה במחלת "הפרה המשוגעת???

    בכל מקרה – מושקע, מעניין, מרשים
    (הפוסט. לא פילדלפיה…)

  3. נהדר. תודה.
    בתור אחד שלא עוקב מסיבות מובנות אחרי פילדלפיה, כיף לקרוא הרחבה כזו על שחקן כמו מקונל. אין עוד אתר שאני אוכל להכיר בו יותר פאקינג רכז מחליף של פילדלפיה…

  4. מעניין איזה חבילות טרייד פילי יוכלו להשיג על אחד משלושת הגבוהים, כי אין ספק ששלושתם לא יהיו ביחד (אלא אם כן מישהו ישחק ב-4, מה שנשלל לפי מה שרשום).
    הבעיה היא שכמה פוטנציאל יש בהאמביד, אף אחד באמת לא יודע איך הוא ישחק באמת. כבר שנתיים שהוא פצוע ואין אפשרות לבחון אותו (בקומבינציות שונות) בזמן משחק אמיתי.

    1. אני אופתע אם תיהיה התקדמות כלשהי בנושא כל עוד אין בהירות בנושא אמביד – ולזה נצטרך לחכות עד לקיץ.
      אבל כמו שאמרת , אם משהו ישים להינקי חבילת טרייד רצינית הוא בטח יעשה משהו.
      נראה לי שהסיכוי לכך קטן

      1. הסיכוי לא קטן, השאלה על מי מוותרים. כפי שאמרתי, הבעיה פה היא אמביד, שפוטנציאלית אמור להיות טוב משניהם, אבל מעשית הוא פצוע ועדיין לא נבחן ברמת משחק אמיתית.

  5. מצויין רפי!
    גם אני מצטרף למחמאות על מקונל. מצד שני איך סבא שלי היה אומר? במדבר, כל דרדר פרח.
    לא מאמין שלמישהו בפילי יש מחשבות אפילו לוותר על אוקאפור. עד שפגעו פעם אחת מכל שנות הטנקינג עם שחקן שיכול להיות פרנצ'ייז פלייר…

    1. אני חשבתי שמקונל לא מסוגל להיות אפילו דרדר במדבר…… והוא מוכיח ההיפך.

      לגבי אוקאפור – אין לי מושג מה יקרה . רק הארתי מה ניתן לקרוא בין השורות……

      כל עוד הינקי נוהג (והוא עדיין המוח) – הכל יכול לקרות.
      בשנה שעברה כולם ירדו עליו על הטרייד של MCW (כולל אני) – והשבוע מתפרסמות ידיעות על האכזבה הגדולה של מילווקי ממנו ושהם מחפשים טרייד עליו…….אולי הוא בכל זאת מבין משהו שאחרים לא??
      לך תדע

  6. יופי
    תענוג לקרא והשורה התחתונה הינקי יודע מה הוא עושה
    למרות שהוא משחק מלוכלך הוא משחק נכון .
    מי שמהמר על מישהו כמו מקונל מבין כדורסל.

  7. פשוט נהדר!
    כיף לקרוא, עדכון מצוין, סיפור אישי, דיווח מותח ממשחק, פנים לעתיד… משהו…
    בהתחלה חשבתי שהכותרת הראויה היא "אשרי האיש", אבל אפילו הכותרת קולעת.
    אני מתחיל לעקוב אחרי פילי.
    ומודה ומתוודה שיותם התחיל לראות משחקים שלהם כבר לפני שבועיים, למרות שלגלגתי עליו.

  8. יומן אדיר!

    כיף שהוא גם ארוך (לא שמים לב בכלל). בבחינת "כל המרבה הרי זה משובח"…

    מעניין מאוד לראות איך תיראה פילי עוד כמה שנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט