יומן פילי – הינקי וקולנג'לו נכנסים לבר……/ רפי יצחק

להיות אוהד של פילדלפיה לא מאפשר ליהנות מכדורסל יותר מדי, ומה נותר? לתת לדמיון לעבוד… ביומן הפעם אני מצרף שיחה עבודה ראשונה בין הינקי וקולנג'לו (כמובן דמיוני לחלוטין) :

שעתיים לתום מסיבת העיתונאים שבה ג'וש האריס הודיע על מינויו של ג'רי קולנג'לו כיו"ר הסיקסרס, אנו מוצאים את סם הינקי יושב באחד הברים המעופשים בדרום ג'רסי, הינקי בוהה במסך המרצד  שלפניו בבר. כרגע משודר משחק מכללות בין פרדו לדוקסוון פנסלבניה – יש כמה פוינט גארדים שרצים על המגרש שלבטח יכולים להוות פרוספקטים מעניינים לעמדת הפוינט גארד בדראפט הקרוב, הינקי רושם כמה הערות בפנקסו ולוגם לגימה ארוכה מכד החלב המונח לפניו. הוא ממתין לג'רי קולנג'לו לפגישת גישוש ראשונה כבר יותר משעתיים (לכל הרוחות! כמה זמן קולנג'לו יכול להקדיש לראיונות ?!?!?!?).

סופסופ הרגע מגיע, וקולנג'לו נכנס לבר:

קולנג'לו : הי סם, מצטער על האיחור אבל אתה יודע יש לכם פה בפילי כמה קרציות בעיתונות המקומית שחפרו לי כבר שעתיים. מה אתה שותה? תזמין לי גם.

הינקי פונה לברמן ומבקש כוס חלב בשביל ג'רי.

קולנג'לו: מה חלב? אתה שותה חלב? נפלת על השכל? טוב, הבנתי,  זו הפעם הראשונה והאחרונה שנתתי לך חופש להחליט החלטה כלשהי.

הינקי : מצטער ג'רי, כבר יומיים שאני מבולבל ולא יודע מה לעשות.

קולנג'לו : טוב, את זה כבר אני מבין, אבל בוא נדבר קצת כדורסל.

הינקי : גם אתה שמת לב לפוינט גארד האסקימואי של דקוסוון פנסלבניה?

קולנג'לו : תסתום את הפה סם! על מה אתה מדבר? אני מדבר על הסיקסרס.

הינקי : אההה, אין בעיה.

קולנג'לו : תגיד, אתה יכול להסביר למה אייזאה כנאעאן שחקן בסגל הקבוצה?

הינקי : שמח ששאלת ג'רי. אייזאה קלע מחונן הוא מדייק ב- 38% מהשלו…….

קולנג'לו : תסתום את הפה סם!

הינקי: OK

קולנג'לו : אתה לא עונה לי בגלל ששאלתי שאלה – אני לא צריך תשובות ממך!

הינקי: הבנתי.

קולנג'לו : תראה, אנחנו צריכים להתחיל למלא את הסגל בשחקנים טובים עם כישרון. הבנת סם ?

הינקי: לא כל כך.

קולנג'לו : אתה צריך להפסיק לענות לי סם! אתה לא מדבר יותר! ברור?

הינקי : ברור.

קולנג'לו : יש לי עוד שאלה ואוי ואבוי לך אם תענה לי עליה. איך הצלחת לבחור שלוש שנים ברציפות סנטרים בדראפט, ולא הצלחת להחתים אפילו גארד אחד נורמלי? אתה מודע לחשיבות הגדולה של גארד טוב להתפתחות של שחקן צעיר וגבוה?  ושלא תעיז לענות לי!

שתיקה קצרה – קולנג'לו מזמין וויסקי נקי עם קרח ורומז לברמן שיעיף לו מהעיניים את כד החלב של הינקי.

אוי אברוך למה נכנסתי להרפתקאה הזו….. ג'רי קולנג'לו

קולנג'לו : הוליס תומפסון, סטאוסקס וג'אקר סמפסון השחקנים שהחתמת לעמדת השוטינג לא מסוגלים ליצור סל בכוחות עצמם. איך חשבת לשחק איתם ללא פוינט שיריץ את ההתקפה? מי ייצור מצבים ? סטאוסקס? הוא לא מסוגל לעבור את  אישתי בכדרור? מישהו סיפר לקובינגטון שהוא גרוע בלשים את הכדור על הרצפה – למה בכל משחק 3-4 איבודי כדור הולכים על ההתעקשות שלו לעבור את השחקן שלו בכדרור בדרך לסל?

הינקי : הוא יכול , הוא צריך קצת שפשו…..

קולנג'לו : תסתום את הפה סם! אני קצת בבעיה, נתתי מילה לאדם סילבר וג'וש האריס שאנהל אותך, אבל אני רואה שאתה פשוט מקרה אבוד ואני לא מתכוון להיות פה 24/7 ולגנן אותך.

שתיקה ארוכה  – קולנג'לו לוגם ארוכות מכוס הוייסקי שלו ותוך כדי מסמן לברמן שיביא לו את הבקבוק.

קולנג'לו : טוב תראה, כך זה הולך לעבוד, תרשום, תרשום:

  1. אתה מארגן מסיבת עיתונאים בשבוע הבא ומאריך לברט בראון את החוזה בשנתיים – הפלאח לא מפסיק לשלוח לי טקסטים על העוול שעשית לברט שלו בשלוש שנים האחרונות ואני לא מתעסק עם הפלאח! יש לך שבוע לסגור את כל הפרטים. ברור?

[הינקי מהנהן בראשו ואז קולנג'לו ממשיך]

  1. אני הולך להתקשר למייק ד'אנטוני, פגשתי אותו לפני כשבועיים והוא נראה לי משועמם לאללה. הבחור עשה מיליונים מהלייקרס והניקס ודי שרף את עצמו בליגה. אני הולך להציע לו שייקח פה משרת עוזר מאמן לברט בראון ויהיה הנציג שלי פה בשוטף. תן לי יומיים ואז תזמין את ד'אנטוני לשיחה ותן לו הצעה… עד כאן ברור סם?

הינקי : כ… כ….כן ברור, אבל הבאתו של ד'אנטוני לא תפגע בברט בראון?

קולנג'לו : טוב נראה לי שלא הבנת – . אני לא מתכוון לעזוב את המדבריות של אריזונה אפילו לא ליום אחד, גם אם סילבר והאריס יעבירו לי 50% מהבעלות על הקבוצה הרקובה הזו. ד'אנטוני יהיה פה בגללך,  אני צריך מישהו שיידווח לי על כל השטויות שאתה מנסה לעשות ויהיה הזרוע הארוכה שלי פה ביומיום. ברור?

הינקי : OK

קולנג'לו : אני מבין שיש לנו ארבע בחירות בדראפט הקרוב, נכון?

הינקי : נכון מאוד, ויש לנו גם בחירת סיבוב שני של דנבר….. שם אני מתכנן על הרכז האסקימ……

קולנג'לו : שתוק !!! אני לא באמת שאלתי ……… תגיד אתה מבין איפה אתה נמצא? אתה מבין שהקומישינר התקשר אליי וביקש שאאעזור לך? אני? בחור בן 76 שיצא לגמלאות?  שבמקום שאשב עם החברים ברוטרי קלאב ואעלה זכרונות, אעשן סיגרים ואלגום קוניאק, אני צריך לגנן חתיכת דרעק שכמוך?

שתיקה קצרה

קולנג'לו : רגע רגע , אני יודע איך ללמד אותך לקח……… זהו, אין יותר בחירות סיבוב שני!!!! אני נותן לך חודש למצוא PG  נורמלי עבור בחירות סיבוב שני של השנתיים הקרובות.

הינקי : לאאאא, אני חייב את הרכז האסקימו…..

קולנג'לו : תסתום את הפה! במקום להתרכז בקבוצה אתה כל היום רושם לי רשימות מטומטמות על כל מיני שחקנים מוזרים במקומות נדחים –אין יותר בחירות סיבוב שני!!! ברור???

הינקי מהנהן בראשו בחשש.

קולנג'לו : טוב, בוא נזמין משהו לאכול, קיבלתי כבר כיב קיבה ממך.

_____________________________________________________

עכשיו נשים את הצחוק בצד……

הסיקסרס גרמו לי לחוות את אחד החודשים הגרועים ביותר כאוהד כדורסל. אני לא זוכר  אם אי פעם הגעתי למצב של הימנעות מצפייה בכדורסל , אבל הקבוצה שהינקי והאריס העמידו השנה גרמה לי לוותר על צפייה במשחקים או בתקצירים של משחקי הסיקסרס- הקבוצה הזאת פשוט נוראה לצפייה.

אוהד פילי בפוזה אופיינית העונה

כבר כתבתי ביומן הקודם על איבודי הכדור בסיטונות, מחסור בפונט גארד ראוי, הימנעות מהחתמת שחקנים חופשיים וההליכה אחורה מבחינת ההתפתחות של רוב השחקנים הצעירים בקבוצה – תסכול אחד גדול…..

כלום לא עודד את האוהדים, המינוי של קולנג'לו (לינק לכתבה מי כאן הבוס?) , הארכת החוזה של ברט בראון בעוד שנתיים, החזרה של מרשל ורוטן מפציעות – הסיקסרס נשארו איומים וכמעט ולא היוו אתגר לאף קבוצה שעלו מולה במהלך חודש דצמבר. בערב חג המולד לפני יציאת הסיקסרס למסע של חמישה משחקי חוץ במערב  עומד מאזן הסיקסרס על 30-1 (כמובן פתיחת העונה הגרועה מאז ומעולם ב- NBA).

ואז מגיע הטרייד שהחזיר לפילי את אישמאל סמית ( למי שלא קרא את כתבתו של מולי : איש נפח היה בניו אורלינס) . פוינט מחליף בן 27 שעבר 10 קבוצות בשש שנים בליגה. לסמית יש שתי מעלות גדולות: מהירות מסחררת ויחס אסיסטים לאיבודים מעולה (נתעלם כרגע מהעובדה שהוא מהווה חור בהגנה…) –שני היבטים בהם הסיקסרס דיממו השנה.

סמית הגיע לקבוצה יחד עם מייק דאנטוני שמונה כעוזר מאמן בכיר לברט בראון. עם דאנטוני לצד בראון וסמית כרכז פותח המשחק של הסיקסרס השתנה לגמרי. בראון ודאנטוני הפסיקו עם הציוות של נרלס נואל בעמדת הפאוור פורוורד אל אוקאפור בסנטר, הם שינו את הרוטציות של הסיקסרס, איש סמית השתלט על עמדת הרכז הפותח, הם החזירו את נואל לעמדת הסנטר המוכרת לו  והורידו את אוקאפור לספסל. לצד נואל וסמית הם ציוותו את ג'רמי גרנט כ- 4 וג'אקר סמפסון וכנען בכנפיים- קיבלנו חמישיה מהירה ואתלטית  שיוצרת הרבה פוזשנים ועם הגנה ברמה מעל הממוצע.

נואל וסמית – האיחוד

נואל פתאום חזר להיות אותו שחקן הגנה מעונת הרוקי, בחמשת המשחקים האחרונים הוא עומד על ממוצע של 17 נק עם מעל 70% מהשדה, 10 כ"ח, 3 חט' ו-2.5 חס'. נואל וסמית סחפו את הסיקסרס הצעירים לתצוגת כדורסל לוחמני ובלתי מתפשר שמכסה על הרבה ממגרועתיהם –  קבוצה חדשה נולדה לה.

למרות התבוסה לקליפרס (שבגדול בחמש שנים האחרונות מנצחת כל מפגש ב-20+ לטובתה, וסגרה נצחון שמיני רצוף במפגשים מול הסיקסרס…), מי שהיה אומר לי במהלך החודש הקודם שנסיים את חמשת משחקי החוץ במערב במאזן 3-2 והנצחונות לא כוללים נצחון על הלייקרס הייתי שולח אותו להסתכלות……

לא אכפת לי שנואל ואוקאפור לא משחקים יחדיו על המגרש.

לא אכפת לי שהרכז שלנו הוא 1.83 ובכל קבוצה אחרת היה רכז שני או שלישי ברוטציה.

לא אכפת שאין בהירות לגבי מי מנהל את הקבוצה – הינקי או קולנג'לו.

לא אכפת לי שדרך הבאתו של איש סמית היתה מעין זובור להינקי.

לא אכפת לי שהשנה כנראה נסיים עם המאזן הגרוע בליגה.

לא אכפת לי שכנראה לא נראה השנה את הבחירה של הלייקרס ממומשת בדראפט הקרוב.

לא אכפת לי שכנראה האריס מעלה את ערך הקבוצה לקראת מכירה.

הכל מתגמד למול העובדה שסופסוף אחרי חודשיים של תסכול מתמשך אני יכול לצפות בכדורסל תחרותי מצד הסיקסרס…..וכרגע מבחינתי זה עולם ומלואו.

 

https://vine.co/v/iqi7QPLF7TM

סופסופ זה חוזר…… נואל והולמס 8 חסימות במשחק מול יוטה השבוע

 

2016   החלה – נקווה לשנה יותר מוצלחת בפילי.

שנה טובה לכולם

 

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. ודה רפי. אחלה פוסט.
    כבר טענתי העונה שאולי בעתיד אוקאפור יהיה טוב יותר, אבל כרגע נואל עולה עליו, כי כדורסל (כך מתברר) משחקים בשני צדי המגרש.
    לגבי הלייקרס – אפשר לגלות מעט אופטימיות. פילי כמובן תסיים מתחת ולנוכח הפציעות בנטס ובסאנס הן בהחלט מסוגלות לסיים מתחת ללייקרס.

    1. הנטס היא הקבוצה היחידה שלפחות שאני זוכר שאשכרה תעשה מאמץ לנצח עד הסוף ולו רק כדי לא להתבאס שבוסטון קיבלה בחירת דראפט גבוהה.

      1. אחרי שגרט ג'ק גמר את העונה לנטס יש בעיה גדולה בעמדת הרכז. אין להם שום נכסים לטרייד על שחקן רציני. כמה שירצו שם הם יסיימו בין חמשת המקומות האחרונים בליגה.
        פניקס נכנסו למוד טנקינג עמוק אבל תסמוך על הלייקרס שיידעו לסיים קצת מעל פילי בדירוג – ביירון סקוט כמאמן הוא נכס לקבוצה שעושה טנקינג 🙂

  2. מעולה רפי!
    איזה כיף לקרוא אותך תכתוב יותר.
    אפשר לפתוח אגודת מבואסים מהקבוצות שלהם עם כל אוהדי הלייקרס, 3 אוהדי יוסטון ואוהד פילי באתר.
    וכל אוהדי ג"ס, חכו חכו

  3. איזה יופי של פוסט מאוהד אמיתי שיודע גם לכתוב.
    לי תמיד היתה ותהיה פינה חמה לפילדלפיה וכל קבוצות הספורט שלה, ובמיוחד הסיקסרס.
    אני אוהב את כל מה שקרה שם, אבל השאלה אם אוקפור יקבל את העובדה החדשה שמהשחקן הטוב ביותר בקבוצה והקלעי הראשי הוא הופך לשחקן ספסל.
    אני מקווה שצוות המאמנים יצליח למצוא איזו שהיא דרך להשתמש באוקפור יותר מ-15-20 דקות למשחק, כי אחרת אולי כדאי לחשוב על טרייד עבור גארד ברמה רצינית

    1. אוקאפור לא יכול להיות שחקן של 20 דקות ואת זה מבינים טוב מאוד בפילי. ברט בראון עדיין מנסה לשחק עם שניהם ולא מוותר אבל אני חושב שבעוד כמה חודשים נואל או אוקאפור יעברו בטרייד לקבוצה אחרת. (עכשיו אני רואה את המשחק מול מינסוטה וברט בראון עלה עם שניהם בחמישיה)

      לדעתי פילי ימשיכו עם הניסוי של נואל ואוקאפור עד הטרייד דד ליין ואז תילקח ההחלטה מי מהם יעזוב.

      במשחק מול הקליפרס אוקאפור היה רותח וקלע 23 נקודות ב-17 דקות. ברט בראון ויתר על המשחק באמצע הרבע השלישי ונתן להולמס ולאנדרי לשחק…. אוקאפור היה בזון והיה יכול בקלות להגיע ל-35 נקודות.

      1. בנוסף לפילי יש את הולמס שהוא אחלה שחקן. ומציאה שהינקי לקח בסיבוב השני. כרגע ברט בראון מריץ אותו כסנטר עם לאנדרי כ-4 בחמישיה השניה והם נראים מצוין יחד

  4. תודה על טור מצויין.
    לדעתך באמת הטרייד על איש סמית נכפה על הינקי מלמעלה? זה רק שמועה או צשהוא מבוסס?

    1. זו שמועה.
      הינקי מעולם לא וויתר על בחירת דראפט כלשהי עבור שחקן ועוד בן 27 ……
      הקטע עם סמית – הוא סירב להחתים אותו בקיץ. וושינגטון החתימו אותו ואח"כ ניפו אותו. ברט בראון אחרי סעיוט הפוינט גארדים שהינקי העביר אותו בקדם העונה ביקש לקחת את סמית מרשימת המנופים והינקי סירב.

      עכשיו הוא נתן על סמית שתי בחירות דראפט – זה כמו סכין בלב להינקי….

  5. רפי פשוט נהדר פורה מצחיק מעניין,
    הינקי נראה כמו המיידוף של הכדורסל
    אך לא כנראה התכוון לטוב התבלבל ונאבד
    בדרך ויצא לו רע מאד
    (קצת כמו השופט המתועב ורודף הפרובוקציות קרופוד אך
    אלו שניסו לשחד אותו בטח קיבלו בעיטה בתחת)
    יכול להיות שהשניים מאד מזיקים הינקי הרבה יותר
    כמובן, אך רוצה להאמין שהם לא מושחתים
    לא מגיע לשניים להיות בעמדתם

  6. סחטיין רפי. שמעת מי קנה את המניות של וייל סמית' ? תשמע ראיתי קצת פילי לייקרס ועם יד על הלב, עברתי לראות שידור חוזר של קריקט.

    כתוב מצויין, רק שאני לא קונה את זה שהארכת החוזה לאפס בראון היא חלק מתוכנית הבראה. מאמן כושל בלי עמוד שידרה ובלי יכולת מינימלית. הוא חלק מתוכנית ההחלאה לא ההבראה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט