אם האולסטאר היה מחר (3) – המקופחים / גלעד

הפעם אכתוב את זה במתכונת קצת שונה כי בדיוק הלילה פורסמו הסגלים אז פשוט אכתוב בכל צד את 12 הטובים ביותר שלא נכנסו.

הבחירות שלי לנובמבר ולדצמבר.

לפני שנתחיל, הסגלים המלאים של האולסטאר.

מזרח –

חמישייה:לאורי (טורונטו), דווין וייד (מיאמי), לברון ג'יימס (קליבלנד), פול ג'ורג' (אינדיאנה), כרמלו אנתוני (ניו יורק).

ספסל: ג'ון וול (וושינגטון), איזיאה תומאס (בוסטון), ג'ימי באטלר (שיקגו), דמאר דרוזן (טורונטו), פול מילסאפ (אטלנטה), כריס בוש (מיאמי), אנדרה דראמונד (דטרויט).

מערב –

חמישייה: סטפן קרי (גולדן סטייט), ראסל ווסטברוק (אוקלהומה סיטי ת'אנדר) קובי בריאנט (לוס אנג'לס לייקרס), קוואי לאונרד (סן אנטוניו ספרס), קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי ת'אנדר).

ספסל: כריס פול (ל.א קליפרס), דריימונד גרין (גולדן סטייט), קליי תומפסון (גולדן סטייט), ג'יימס הארדן (יוסטון), אנתוני דייויס (ניו אורלינס), דמרכוס קאזינס (סקרמנטו), למרכוס אולדריג' (סן אנטוניו).

יאללה אפשר להתחיל.

מאמן – דווין קייסי (טורונטו ראפטורס)

באמת NBA? טיירון לו הוא מאמן האולסטאר? עזבו את הפגיעה האישית בכל יהודי באשר הוא, זה פשוט הזוי שהאיש שבקריירת האימון שלו יהיו עד האולסטאר 11 משחקים (שיא למאמן עם הכי פחות משחקים בקריירה כמובן), אחרי שהודיעו שפופוביץ' יאמן את המערב שמחתי כי חשבתי שזה תקדים ללתת את האימון למאמן הקבוצה השנייה בקונפרנס אבל לא.. פשוט מטופש.

לקייסי מגיע ועוד איך. מאזן 15-31, 4.5 משחקים משיקאגו במקום השלישי ועשרה נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים של הקנדים, האולסטאר הביתי היה ההזדמנות המושלמת לתת לו את ההוקרה שמגיעה לו על מה שהוא עושה וכאן לפחות הוא יקבל את הקרדיט.

מאיפה הגיע הטיירון לו הזה?

חמישייה –

(1) – קמבה ווקר (שארלוט הורנטס)

רק ביום חמישי ביקשתי מכם לבחור אחד מבין שלושה רכזים מצוינים שמשחקים ברמת אולסטאר, תומאס היה הנבחר גם על ידי קהילת הופס וגם על ידי המאמנים אבל זה לא אומר שלקמבה (ולרג'י) לא מגיע אז שניהם קיבלו מקום בחמישיית המקופחים, למה מגיע כתבתי בפירוט שם אז אני חושב שזה יהיה קצת מיותר לחזור על עצמי במקרים האלו.

(2) – רג'י ג'קסון (דטרויט פיסטונס) 

כמו קמבה גם עליו כתבתי בהרחבה בלינק למעלה אז פשוט תחזרו ותקראו את זה שוב.

(3) – כריס מידלטון (מילווקי באקס)

הוא לא בדיוק סמול-פורוורד או כל עמדה אחרת אבל הוא חתיכת שחקן. יודעים כמה שחקנים יש שקולעים מעל 44% מהשדה, 42 אחוז מ-3 ולפחות 17 נקודות בכל הליגה? ארבעה. לאחד קוראים סטף קרי והוא MVP, אחד הוא אחיו למחצה בשם קליי תומפסון, השלישי פותח בחמישיית המערב וקוראים לו קוואי לנארד והרביעי? כריס מידלטון. חוץ מלקחת הכי הרבה זריקות בבאקס (אין לו ברירה) הוא גם מוצא זמן למסור 4.1 אסיסטים כל ערב ולקנות את הכדור פעם ועשירית. כתבתי עליו בעבר שהוא השחקן הכי אנדרייטד בליגה ואני כותב את זה שוב. שחקן מדהים שמשום מה לא מקבל מספיק הערכה בליגה.

(4) – פאו גאסול (שיקאגו בולס) 

האיש בן 35, נמצא בליגה כבר נצח ועדיין מכונת דאבל דאבל ומצליח גם למסור 3.2 אסיסטים (שאותם הוא מוסיף לכמעט 17 נקודות, כמעט 11 ריבאונדים ו-2.1 חסימות לערב). גם בגילו המופלג פאו הוא עדיין הגו-טו-גאי של שיקאגו שחוץ מג'ימי באטלר הנשחק אין לה אף אחד אחר שאפשר לתת לו את הכדור ולחכות שהוא יעשה משהו. אני הייתי מכניס את פאו לפני בוש לאולסטאר ה"אמיתי" אבל מאמני המזרח החליטו לבחור בבוש אז פאו ייאלץ להסתפק באולסטאר של הופס.

(5) – אל הורפורד (אטלנטה) 

15+ נקודות, 7+ ריבאונדים, 3 אסיסטים, חסימה וחצי, 0.9 חטיפות. לא פלא שהורפורד יהיה הקיץ אחד השחקנים החופשיים המבוקשים ביותר (ויקבל מקסימום). בניגוד לחברו לקו הקדמי של הניצים שנכנס (בצדק) לאולסטאר להורפורד לא מגיע להיות באולסטאר האמיתי (פשוט כי יש שחקנים טובים ממנו) אבל באולסטאר המקופחים הוא אפילו פותח ומקבל מקום ראוי של כבוד.

יעלו יחד בחמישייה. גאסול מנסה לחסום את מידלטון.

ספסל – 

הספסל במתכונת האולסטאר האמיתי עם 2 גארדים, שלושה שחקני קו קדמי, ו-2 כרטיסים חופשיים.

גארד – איש סמית' (פילדלפיה) 

11.5 נקודות, 6.6 אסיסטים, 25.9 דקות.

נחשו כמה שחקנים יש שמשחקים בממוצע פחות מ-30 דקות לערב ורושמים לפחות 6 אסיסטים ו-11 נקודות? אחד. איש סמית'. אז נכון הוא לא כוכב ולאולסטאר האמיתי הוא כנראה לא יגיע אף פעם אבל מאז שהוא הגיע פילי כבר לא עושה טנקינג (!) ונראה שסוף סוף הוא מצא את מקומו בליגה ורק על זה מגיע לו לקחת חלק באולסטאר הופס.

גארד – ארון אפללו (ניקס)

14 נקודות רושם האיש עם השם (כמעט) הכי ישראלי בליגה. חוץ מזה הוא שומר נהדר וחלק מהשינוי החיובי שרואים בניקס, חוץ מכרמלו אפללו הוא הקלע העיקרי של הניקס (קצת יותר נקודות מפורזינגיס) ולנינקס נשאר לקוות שהוא ישאר שם ושנראה את הניקס שוב בפלייאוף איתו.

קו קדמי – ג'יי קראודר (בוסטון)

קראודר הוא השחקן השני הכי טוב בסלטיקס וזה אחרי שרוב אוהדי הNBA חשבו שהוא לא יצליח להפוך לשחקן משמעותי בליגה. תענוג לראות אותו והוא נהיה שומר מדהים בעמדה הכי קשה בליגה (וגם בשלושה עמדות אחרות). חוץ מזה הוא קולע 14.4 נקודות, לוקח 5 ריבאונדים וחוטף 1.8 פעמים כל משחק. מרשים מאוד.

קו קדמי – ניקולא ווצ'ביץ' (אורלנדו)

נכון שאורלנדו כבר איבדו את התנופה המוזרה שהם פתחו איתה את העונה אבל הסנטר המונטנגרי שלהם הוא עדיין אחד מהסנטרים הכי טובים התקפית בליגה והוא רושם 16.7 נקודות יחד עם 8.8 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים. הוא אפילו חוסם יותר מפעם אחת במשחק וחוטף כמעט פעם אחת וזה לגמרי מספיק כדי לשכנע אותי.

קו קדמי – ברוק לופז (ברוקלין)

נכון, הנטס הם הקבוצה במצב הכי גרוע בליגה ואף אחד לא עוקב אחריהם בכלל אבל לופז נותן עונה פנטסטית עם 19.6 נקודות, 8.4 ריבאונדים וכמעט 2 חסימות בערב. אלו מספרים של פרנצ'ייז פלייר בקבוצה טובה ואני מקווה שנראה את לופז עובר לקבוצה רלוונטית כדי שנוכל לעקוב אחריו בלי חשק לחתוך ורידים כי הוא באמת שחקן מצוין.

כרטיס חופשי – ניקולא באטום (שארלוט) 

באטום היה צריך להכנס לחמישייה אבל בזמן האחרון הוא התחיל לזייף עם החמצת הרבה משחקים ושארלוט רק במאבקי פלייאוף וכלום לא מובטח לה. אבל באטום נותן עונה מדהימה. כמה שחקנים נותנים לפחות 14 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בערב? 6. ג'יימס הארדן, לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק, דריימונד גרין, בלייק גריפין וניק באטום. אם זו לא חברה טובה להיות בה אז מה כן? חוץ מזה כל השאר (חוץ מבלייק) קיבלו מקום באולסטאר האמיתי ומגיע גם לניק לפחות כאן.

כרטיס חופשי – קווין לאב (קליבלנד)

אחרי התלבטויות רבות החלטתי להכניס את השחקן הכי מושמץ באוהיו לאולסטאר שלי. בסוף החלטתי שכן כי הוא לא גרוע כמו שעושים ממנו. 15.7 נקודות ו-10.8 ריבאונדים כל ערב זה לא רע בכלל (אחד מעשרה שחקנים בליגה עם ממוצע דאבל-דאבל) ולאב אמנם לא יודע להגן בפיקNרול אבל באולסטאר ממילא לא שומרים אז הוא קיבל את הכרטיס האחרון.

ישתפו פעולה גם באולסטאר המקופחים. באטום וווקר.

מאמן – לוק וולטון (גולדן סטייט)

אתם יודעים למה.

דרוש סופרסטאר לסייד קיק המושלם. גורדון הייוארד.

חמישייה –

(1) – דמיאן לילארד (פורטלנד)

אני לא מבין איך אולדריג' נכנס ולילארד לא. באמת לא מובן לי. האיש שישי בליגה בנקודות (24.3) ושביעי באסיסטים (7.1) ומוביל את הקבוצה שלו למאזן טוב בהרבה מהמצופה ונכון לעכשיו גם לפלייאוף. פשוט מאוד מוזר לי שהוא בחוץ אז לפחות אני אגיד שהוא נותן עונה סופר מרשימה ושהיה מגיע לו להכנס לאולסטאר.

(2) – ג'יי ג'יי רדיק (קליפרס) 

אני לא יודע אם מקופח זו ההגדה הנכונה אבל רדיק פשוט מדהים העונה ואני בטוח שמאמני המערב שקלו להמליץ עליו לאולסטאר ובסוף לא פשוט כי המערב עמוק מדי. רדיק משחק פחות מ-28 דקות לערב ומספיק לקלוע 16.4 נקודות. איך הוא עושה את זה? בעזרת מעל 48 אחוזים מהשדה ומחוץ לקשת. בגיל 31 הוא נותן את העונה הטובה ביותר בקריירה והלוואי שהוא יצליח לעשות סנסציה מדהימה בתחרות השלשות ולנצח את סטף :). אגב הוא גם התארח בפודקאסט של ווג' השבוע (פרק מצוין) והודיע שהוא מתכוון להתחיל פודקאסט משלו, אני ממליץ עליו מראש.

(3) – גורדון הייווארד (יוטה) 

נתחיל מלהבהיר שהייווארד לא סופרסטאר, זה פשוט לא מתאים לו. הוא סייד קיק בלי סופרסטאר לידו אבל הוא שחקן פשוט מדהים ואנדרייטד בצורה משונה. רק בזכותו (ובזכות רודני הוד) הג'אז למרות פציעות של כמעט כל שחקן חשוב שלהם נמצאים עדיין חזק במאבק על הפלייאוף במערב. גם מספרית הוא לא רע בכלל עם 19.9 נקודות, 5 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים ו-1.2 חטיפות. הוא גם יהיה אולסטאר יום אחד באמת (אני מהמר על עונה הבאה).

(4) דירק נוביצקי (דאלאס)

גם הוא היה צריך להכנס לפני אולדריג'. בגיל 83 הוא עדיין השחקן הכי טוב וחשוב של המאבריקס וסוחב אותם למקום גבוה בהרבה מהמצופה כשעכשיו כבר ברור שרק דבר יוצא דופן יגרום לדאלאס לא להיות בפלייאוף (בתחילת העונה היה ברור שדאלאס לא תהיה בפלייאוף ובכל זאת היא כאן) הוא עושה את זה עם 17.6 נקודות ו-6.8 ריבאונדים ובאחוזים מצוינים מכל טווח. מגיע לו להיות אולסטאר גם העונה ואפילו לא רק משום "והדרת פני זקן".

(5) בלייק גריפין (קליפרס)

תגידו פציעות, תגידו מכות, לא מעניין. בלייק הוא לא רק אחד מ-12 השחקנים הטובים במערב הוא אחד מ-12 השחקנים הכי טובים בליגה והוא צריך להיות אולסטאר כמעט כל עונה כולל העונה. הנסיבות גרמו למאמנים לא לבחור בו אבל אני לא מסכים איתם ולדעתי אין מצב ששחקן כל כך טוב לא נבחר לאולסטאר כשקובי ברייאנט לדוגמא כן בפנים. 23.2 נקודות 8.7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים זה בכלל בכלל לא הולך ברגל.

סוג של ספלאש בראדרס. לילארד ומקולום.

ספסל – 

גארד – CJ מקולום (פורטלנד)

בניגוד למקרה של לילארד כאן אפשר עוד איכשהו להתווכח אבל מקולום הוא כוכב ברמת אולסטאר (גם הוא בטח יכנס עונה הבאה) 20.8 נקודות למשחק זה חתיכת מספר. פחות מ-20 שחקנים בליגה קולעים יותר מזה והשחקן המשתפר של העונה יהיה גם באולסטאר המקופחים. ובאמת שמגיע לו.

גארד – אנדרו וויגינס (מינסוטה)

רוקי העונה היוצא הפך העונה לגו-טו-גאי מצוין וקולע גם הוא מעל 20 נקודות בערב. הוא רק בן 20 ומדהים לחשוב כמה הוא וטאונס (שעוד נדבר עליו) יכולים להיות טובים בהמשך. רק על האפסייד הייתי נותן לו כאן מקום אבל האמת שמגיע לו בכל מקרה גם על העונה אז הוא בפנים. חוץ מזה תראו משחקים של מינסוטה כי זה כיף.

קו קדמי – דנילו גלינארי (דנבר) 

איזה שחקן הוא נהיה. גלינארי קולע כמעט 20 נקודות לערב ומוביל את דנבר הצעירה (שהיא גם אחת הקבוצות הכי מהנות לצפייה בליגה) לגבהים שאף אחד לא חשב שהם יהיו בהם (ואני לא מדבר על האולם הביתי). הגושים כנראה לא יהיו בפלייאוף העונה אבל בעונה הבאה התחרות תהיה הרבה הרבה יותר מעניינת ואם גאלו יתן את מה שהוא נותן העונה הם עדיין יהיו סופר כיפים לצפייה.

קו קדמי – קארל אנטוני טאונס (מינסוטה)

קבלו השוואה מעניינת למרקוס אולדריג' נגד KAT, שניהם משחקים אותו מס' דקות, הסטט' שלהם מאוד דומה (אם כי לטאונס יש יתרון קל כמעט בכל קטגוריה). אולדריג' הוא אולסטאר וטאונס רק רוקי העונה (כנראה) אבל זה מראה כמה טאונס טוב. חוץ מזה הזאבים עשו לו קמפיין אולסטאר מדהים ואפילו רק על זה הוא היה נכנס לכאן. לא נורא, אני מאמין שבסוף הקריירה יהיה לבחור מספר דו ספרתי של אולסטארים שבהם השתתף.

קו קדמי – מארק גאסול (ממפיס)

נכון הוא לא מאוד נוצץ ובכלל לא כיף לראות משחקים של ממפיס אבל האח הקטן לבית משפחת גאסול הוא עדיין שחקן מצוין וכשממפיס שלו יציבה למדי במקום החמישי מגיעה לו השתתפות של כבוד באולסטאר נגד האח הגדול. גם המספרים שלו לא רעים בכלל והוא אפילו עשה העונה טריפל דאבל ראשון בקריירה אז בכלל מגיע לו קצת כבוד.

כרטיס חופשי – דיאנדרה ג'ורדן (קליפרס)

בפעם הראשונה שעשיתי את זה שמתי אותו על הספסל של האולסטאר והרבה לא הסכימו איתי. הפעם אני חכם יותר אז במקום לנסות להסביר בעצמי אצטט את זאק לואו כשהוא בחר לא מזמן את האולסטארים שלו(בתרגום חופשי מאוד). –

"נכון, 70 האחוזים שהוא זורק מהשדה הם רק מדאנקים.. אבל היי, דאנקים זה מגניב. אם אתה יכול להטביע, תטביע. אתם יודעים מי עוד זורק 70% מהשדה? אף אחד. אף פעם…… על כל דאנק של ג'ורדן יש 5-6 פעמים שהפחד מדאנק של ג'ורדן גורם להגנה להשאיר מישהו לזריקה חופשית".

את הכח שלו בהגנה כולנו מכירים וגם הוא אחד מהעשרה שרושמים דאבל-דאבל בממוצע כל ערב. לפחות באולסטאר המקופחים מגיע לו מקום.

כרטיס חופשי – מייק קונלי (ממפיס) 

הייתי ממש קרוב להכניס מישהו אחר ולהשאיר את קונלי בתור מקופח המקופחים הנצחי אבל בסוף הוא זכה בכרטיס החופשי האחרון.

אחרי הכל, לתת 14.7 נקודות ו-6 אסיסטים לערב זה לא מובן מאליו ולמרות האחוזים הנמוכים מאוד הרבה קבוצות ישמחו להחתים אותו בקיץ. מגיע לו ולו רק כדי שיפסיק להיות כ"כ מקופח.

הכי הרבה מקופחים. גריפין ג'ורדן ורדיק.

בקטנה – 

איך דווין בוקר לא בסגל למשחק הכוכבים הצעירים?

ה-WNBA הודיעה ששינתה את הפלייאוף ככה ש-8 הקבוצות הטובות ביותר ללא קשר לקונפרנס יעפילו לפלייאוף, ב-NBA עדיין מחכים.

הרגע הזה שאתה לא במשחק הכוכבים הצעירים למרות שסופר מגיע.. דווין בוקר.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. ההשואה מול למרכוס נוטה לטובתו של קארל כשמסתכלים על כל הקטגוריות שיש (יש 4) בכולן יש לו יתרון על למרכוס ובכלל הוא לא מוביל עליו רק 5 פעמים (4 שהוא הפסיד ופעם אחת שהם בתיקו)

  2. ג'יי-ג'יי נותן עונה מדהימה עם הטרו-שוטינג הכי גבוה בליגה, זה אומר הכל (ההוא לא נכלל, כי הוא מעל ומחוץ לליגה).

    בחירות יפות ומנומקות אבל ראבאק, רוצה להסתבך עם לטבי באורך 221 סנטימטר אנד קאונטינג אנד אול אוף nyc?

    1. תודה 🙂
      שקלתי להכניס את פורזינגיס על המשבצת האחרונה אבל הוא משחק בניקס ורק זה יספיק לו למלא אולסטארים אז חשבתי שהעונה עדיין לא אבל אפשר להכניס גם אותו

  3. מעולה גלעד.
    לדעתי. קראודר השחקן הטוב והחשוב ביותר בבוסטון (גם כי אין לו ממש מחליף בסגנון). אני אפילו חושב שהוא היחיד בקבוצה שיכול להיות שחקן חמישייה שאינו אילוץ בקונטנדרית עתידית.

  4. לא מבין למה טים דאנקן לא באולסטאר. הוא בטח טוב יותר מקובי ולדעתי גם ההיסטוריה תזכור אותו כלא פחות גדול. זו כנראה עונה אחרונה שלו והוא בורג מאוד חשוב בהגנה של הספרס.
    רק בגלל שכאישיות הוא יותר משעמם משידור חוזר של גביע הטוטו?! לא אנשים האמריקאים האלה

  5. כל הכבוד גלעד על ההשקעה ועל הבחירות ההגיוניות!
    תחסר מאד לאתר עם גיוסך. נקווה שאחרי הטירונות תוכל להמשיך לכתוב.

  6. בפעם הזיליון – לא להתייחס לסטטיסטיקות אישיות בספארס, אולדריג' משחק פחות דקות באופן משמעותי מכל החבר'ה, בדקות שנוא משחק הוא יחד עם קוואי הובילו קבוצה למאזן מספר 2 בליגה והוא משפר את המשחק של יתר השחקנים. חוץ מזה אם פופ לא ייתן לו את הכבוד יהיה לו מרד בקבוצה.

  7. גריפין פצוע, למה לאולדריג' לא מגיע? הוא השחקן מספר 2 בקבוצה מספר 2 בליגה. קולע טוב, פותח את ההגנה ומרווח את המגרש. אתם יודעים מדוע לספארס יש מאזן כזה טוב בעוד שבעונה הקודמת הם היו במקום השביעי במערב בתקופת האולסטאר? הסיבה היא אולדריג' שהחליף את ספליטר. פתאום יש איום מבחוץ, יש מי שיודע לסיים ליד הסל, לעשות נקודות מפוסט גבוה וגם נמוך. תענוג!

  8. במזרח הייתי מוסיף גם את הגריק פריק, הקבוצה על הפנים ביחס לציפיות שהיו ממנה בתחילת העונה אהל דווקא הוא נותן את שלו.
    במערב חסר לי רונדו הייתי שחוזר השנה להתעסק בכדורסל יותר ומראה את יכולות ניהול המשחק המופלאות שלו (לעומת הקליעה המחרידה שלו)

  9. תודה על המאמר ועל הבחירות היפות.
    מעבר למאמנים שזה מאוד צורם לי שהם לא שם – לילארד ובמיוחד פאו גסול חייבים להיות שם!
    לילארד – מביא עונה מדהימה והוא מוגדר מבחינתי כבר ככוכב!
    פאו גסול – מי יודע עוד כמה שנים מזכה לראות אותו משחק ברמה הזאת מעבר חזה שמגיע לו להיות שם! שחקן משמעותי מאוד בשיקגו

  10. האול סטאר איבד את האמינות שלי כש 4 מתוך 5 השחקים של ההוקס נכנסו בשנה הקודמת
    נעשה צדק עם דריימונד גרין

    פוסט מצויין ובחירות נהדרות גלעד !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט