מזייפים בהרמוניה- יומן יוטה ג'אז מאת הגולש יאיר חממי

הלוגו של יוטה ג'אז

מזייפים בהרמוניה – יומן יוטה ג'אז – חלק שני מאת הגולש יאיר חממי

לאשתי יש תואר ראשון במוזיקולוגיה. כחלק מההכשרה שלה היא הייתה צריכה להאזין לכמה מאות יצירות מוזיקה, לזהות אותם ולדעת מי היוצר, מאיזו תקופה ולאיזה זרם היצירה משתייכת. בגלל שהיינו זוג צעיר שמענו את זה ביחד (אם זה היה קורה היום, הייתי שוטף כלים או מכניס כביסה באותו הזמן). היה שם הכול: בטהובן, מוצרט, בלוז, ג'אז, מוזיקת עולם ועוד הרבה יותר מזה. היו גם את כל התקופות (לשמוע את האדם הקדמון מתופף היה באמת משעשע) ובתוך כל המוזיקה הזו הייתה גם מוזיקה פוסט מודרנית. מי שלא מעורה בתולדות האומנות (זה נכון לא רק לגבי מוזיקה) אז, מה שקרה בשנים האחרונות (התקופה הפוסט מודרנית) הוא, שכל האומנים הולכים ב"הפוך על הפוך": שוברים, מרכיבים אחרת, משנים, מחדשים ומזעזעים. כך יוצא, שבזמן שבמשך שנים בנו מקצבים, כללים, שיטות כתיבה וחוקי הרמוניה באו המלחינים שאחרי מלחמות העולם, הרסו את הכל וקראו לזה מוזיקה. רק להמחשה, לקחתי סיר במטבח ודפקתי עליו, הבן שלי שבר צלחת והשכן צפצף בחוץ, זו יצירה מוסיקלית!

אם הייתי כותב את זה על פיניקס של סטיב נאש או לפחות על גולדן סטייט ניחא, אבל אני כותב את זה על יוטה, שהיא בערך הקבוצה שמשחקת הכי קרוב לאיך ששיחקו בשנות ה90! ואסביר את עצמי. יוטה היא קבוצה צעירה בבנייה. יותר מזה, הם מתחילים את הבנייה כבר בפעם השלישית/רביעית מאז סטוקטון ומלון. הגירסה האחרונה שהם זרקו לפח הייתה ג'פרסון ומילסאפ (חבר, אתה חסר).

המזרח, והשנה גם המערב, הבינו שהכי גרוע להיות באמצע ולכן כולם רצים לקצוות (בדרך כלל למטה, אלא אם כן מדובר על דאלאס וסאן אנטוניו, שלא נכנעים לגיל או ללייקרס שמחכים לפריצה של קובי). אם נחזור לאלגוריה מעולם המוזיקה, אחת היצירות הכי קיצוניות של התקופה הפוסט מודרנית היא 4:33 יצירה מאת ג'ון קייג' שנכתבה לכלי נגינה ויש בה הוראה… לא לנגן. שם היצירה הוא על שם אורך הקטע. אם הייתי צריך לשייך את היצירה לאחת הקבוצות ב NBA אז, זו הייתה פילדלפיה א' (פילדלפיה לפני שאיש סמית הגיע) שלפחות כמו שזה נראה קיבלו הוראה לא לשחק כדורסל העונה… ובעונה שעברה… ובזו שלפניה.

https://youtu.be/zY7UK-6aaNA?t=3m4s

מכיוון שפילדלפיה זה קצת ביזיון, הייתי מצפה מיוטה להיות כמו מינסוטה: לשחק יפה, לאסוף חלקים, לשפשף אותם ולהפסיד באלגנטיות (ולהקפיד לעשות פרצוף כמו ג'ורג' מ"הפרלמנט" אחרי שהוא מפסיד ב"עץ או פלי"). בסוף שנה תהייה עוד בחירת דראפט גבוהה ומתישהו, אחרי שיעבור זעם (והזמן של סאן אנטוניו), הם ייקחו אליפות.

האמת, שבזמן כתיבת הטור הקודם, הייתי עדיין אופטימי וחשבתי, שבתרחיש הגיוני הם יכולים אולי להתחיל לצבור ניסיון בפליאוף ולהיכנס לשלב הבנייה הבא. יש להם, כמו שכתבתי בטור הקודם, כמה שחקנים חביבים עם מקום להתקדמות ואפשרות ראלית להיות ממפיס של עוד 4 שנים.

אחרי ששלחתי את הטור כיוונתי שעון לארבע בבוקר על-מנת לראות עד כמה ההערכות שלי מדוייקות. המשחק היה מול הספרס. הדלקתי טלוויזיה, נשענתי לאחור ו… גיליתי כמה אני טועה. בואו נגיד ככה, יוטה שיחקה בהרכב מלא אבל, גם אם פופוביץ היה מוריד אחרי הרבע הראשון את כל החמישייה ושולח אותה להתקלח, הם לא היו מנצחים. זו הייתה שחיטה, הם אפילו לא הרגישו שזה קרה. נגמר 118-81. לפני כמה ימים הם שיחקו שוב מולם והתוצאה לא הייתה שונה.
בואו נאמר שהם עולים לפלייאוף, מה יש להם לעשות שם? הם ישחקו מול גולדן סטייט או סאן אנטוניו ומה יקרה? ולכן אני מגיע שוב אותה המסקנה, תתחילו לשחק מקסימום שלושה רבעים!
אז זהו שהם לא! במקום זה הם משחקים מספיק טוב בשביל להגיע לפלייאוף. בעצם, זה לא קשה במערב, היה מספיק לכתוב שהם משחקים, כי כל שאר הקבוצות גם לא עונות להגדרה הזו. רק אל תגידו שלא רומזים להם מלמעלה: פייבורס, בורקס, רודי, שכחנו כבר את אקסום, כולם נפצעו במהלך החודש האחרון… הייתי אומר, אות משמיים. מעולה, עכשיו אתם קבוצת יורוליג, תנו לאינגלס להראות לכם את הדרך, תנו לראול נטו להראות לכם טריקים שעבדו בליגה הספרדית, תנו לטריי ברק ללמוד לקלוע משלוש. אז, האמת היא, שזה בדיוק מה שהם עשו ובכל זאת הם עדיין במקום השמיני!

למרות שהייוורד הוכיח שהוא לא יכול לסחוף קבוצת פלייאוף, למרות כל הפציעות, למרות חוסר הניסיון של הצעירים במעמדים מחייבים, למרות שאינגלס משחק, אשכרה משחק! כשחקן לגיטימי בקבוצה, הם מנצחים מספיק.

מה היה להם החודש? הפסד כפול לספרס וליוסטון, הפסד לגולדן סטייט, לקליפרס, מיניסוטה פורטלנד וסקרמנטו ונצחונות על דנבר, פיניקס, פילדלפיה,פורטלנד, ממפיס, מיאמי ונצחון כפול על הלייקרס. לא טוב, לא גרוע. בזמן שחצי חמישייה יושבת בחוץ, שחקנים כמו ויטי, נטו, הוד וליונס מילאו את החסר. ויטי התגלה כגוליבר לעניים, חוסם וריבאונדר טוב, עם משחק פוסט לא מספיק מלוטש. ראול נטו, נהיה תאום דלבדובה: לוחם, זריז, אמיץ ועדיין לבן וקטן. הוד, ממשיך לצבור פז"מ בליגה וסה"כ מספק קליעה טובה אך חסר יציבות. וליונס? ליונס דווקא מפתיע בזמן האחרון. נראה שהבחור מתבגר לנו מול העיניים ומתחיל לקבל ביטחון, להטביע ואפילו לזרוק שלושות. אז, אמת, זה לא מספיק להתקדמות, אבל אני רוצה להקדיש פיסקה למסקנה שלי (שהיא כמובן, עם אחריות לחודש ומקסימום תספק לי חומר לכתיבה ליומן הבא):

יוטה בטוח תהיה בפלייאוף! לא משנה מה יקרה! אני יודע, סקרמנטו ופורטלנד קרובות אבל, הם לא יגיעו לשם. לגביי פורטלנד אין לי הוכחה (אולי ההפסד לפילדלפיה ב-25 הפרש?), רק הערכה. לגביי סקרמנטו ההוכחה שלי היא הנצחון שלהם ביוטה! לא לעשות פרצוף, הבנתי שהם נצחו אבל, ראיתי את המשחק. הטענה שלי היא שאם במשחק שמצד אחד קאזינס קולע 36 נק' ואוסף 17 ריבאונדים, גיי קולע 24, רונדו מחלק 13 אסיסטים ושאר הצוות המסייע נותן תפוקה סבירה ובצד השני יוטה עם ערב קליעות זוועתי (הייוורד 0-8 מהשלוש, הוד 2-8, בורק 0-6), המשחק נגמר בשתי נקודות הפרש כאשר יוטה ברבע האחרון מנצחת 30-21, אז שאלת האופי, הרצון וההתמדה לא מטילים ספק: יוטה תהייה בפלייאוף!

נשאר רק לקוות, שאי שם באוסטרליה יושב ילד בשם אקסום וזורק מקו השלוש כל היום עם סרט קשור על העיניים…

נתראה ביומן הבא וכמו שמברכים "שנהיה לראש או לזנב"… רק לא אמצע!

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. סגל רחב של שחקנים משלימים. חייבים את הכוכב הגדול שיבוא ויקח אותם (מאמין שיש להם מה לתת בטרייד).
    היווארד הוא מספר 2 קלאסי וחייב את הכוכב לידו.

  2. חסר לסגל הזה לידר.
    מישהו שינצח משחקים.
    אחלה סגל של שחקנים משלימים…
    גוברט לא בשל או לא מספיק טוב כדי להוביל קבוצה.
    גם לא היוורד

  3. יומן מעולה!
    כל ניסיון פלייאוף יעזור להם.
    אני לא מחזיק בכלל מהשחקנים שיש שם ולכן צפיתי שיסיימוצמקום 10-11 במערב השנה אבל חייב להודות שההוא עם השם ההזוי על הקווים עושה עבודה מעולה עם מה שיש (ומי קורא לילד שלו מלכה?)

  4. מסכים עם החיסרון בכוכב וכמו שנאמר, עדיף עם אופי של קילר. כחו בחשבון שפייבורס עשוי להתפתח לאחד כזה, למרות שיש לו יותר אופי שקט. אני חושב שכרגע הם מזכירים את מודל סאן אנטוניו רק בלי האיכות

    1. פייבורס הולך ומשתפר, ויחד עם היווארד זה שני שחקנים נהדרים, אבל אף אחד מהם לא היה ולא יהיה כוכב עילית בליגה או אחד שמסוגל לקחת קבוצה כדי להתקדם בפלייאוף.

  5. נהניתי מהקריאה, תודה.
    אבל אני מצטער, לא מתחבר לטון שנובע מאטח היומן והוא זועק – טנקינג. קבוצה במקום השמיני לא צריכה לעשות טנקינג. אי אפשר להטיף כנגד מינסוטה ואז לבקש מחצי ליגה להפסיד בכוונה בשביל סיכוי בלוטרי. מילא לייקרס, מילא מינסוטה, אבל למה שנדרוש מקבוצה שעושה פלייאוף לוותר על זה בשביל להיאבק על הבחירה השישית או השביעית? אני מבין קבוצות שבשלשיש האחרון של העונה, כשמבינות שאין להן סיכוי להגיע לפלייאוף, מורידות הילוך ולא מתאמצות בטירוף לנצח. אבל יוטה ממש לא שם. ואם פייבורס ובורקס חוזרים מפציעןת הם יכולים גם להתקדם לכיוון המקומות 5-6 כי דאלאס וממפיס לא מרשימות.

    1. אני כמובן מסכים אתך. תקרא מחדש את היומן ותראה את זה. הטנקינג הרס את הליגה. אני מאמין שעדיף אופי על כשרון. לגבי עמדת הרכז, זה שילוב של הפציעה של אקסום וחוסר ההצלחה עם ברק

    2. אני כמובן מסכים אתך. תקרא מחדש את היומן ותראה את זה. הטנקינג הרס את הליגה. אני מאמין שעדיף אופי על כשרון. אני כן חושש מבניה של קבוצה בינונית.
      לגבי עמדת הרכז, זה שילוב של הפציעה של אקסום וחוסר ההצלחה עם ברק

  6. איזה יומן מצוין!

    אני בעד סקרמנטו במאבק על המקום השמיני (אני פשוט רוצה לראות מה קאזינס שווה בפלייאוף), אבל נראה לי שהג'אז יהיו שם.

    ברגע שפייבורס יחזור, הקבוצה תהיה הרבה יותר טובה.

  7. זה לא רק פייברוס זה גם אלק בארקס שהוא אחלה שחקן וחסר כבר תקופה.
    אני ממש לא מבין איך אפשר לדבר על הקרב על המקום השמיני כשיש עוד כל כך הרבה משחקים.
    פורטלנד והקינגס בריאים עכשיו.
    הקינגס כמעט ולא היו בהרכב מלא מתחילת השנה. ככה ששתי הקבוצות יכולות בקלות לעשות את הפלייאוף.
    הקינגס כבר מחר מול הליקרס יכולים לעקוף את יוטה ולדעתי לא יסתכלו לאחור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט