הכנה לאוסטרליה אופן ולעונת הטניס החדשה/גור גולן

סוף סוף זה חזר! סבב הטניס חזר ואיתו הגראנד סלאם הראשון – האוסטרליה אופן! המשחקים מתחילים כבר הלילה ובמשך השבועיים הקרובים תוכלו לזפזפ בלילה בין משחק טניס טוב למשחק אן בי אי טוב.

atp-tennis-1341226221-article-0

למען האמת כדורסל זה לא הענף שממנו באתי, במקור אני טניסאי ומדריך טניס. כמו שאתם יודעים מפוסטים קודמים שלי על טניס אני אוהד שרוף של רפאל נדאל וגריגור דימיטרוב. מי שזוכר סיפרתי שזכיתי לראות משחק בלייב של שניהם ושל עוד גדולים מהסבב בטורניר הרולאן גרוס.

זו הייתה הקדמה קצרה למה אני מעלה פוסט שקשור בטניס ולא מדבר למשל על קבוצתי לייקרס.

לפני הכול אני רוצה לקפוץ איתכם בזמן למשחק הטוב ביותר שהתרחש אי פעם בגראנד סלאם או בכלל לפי דעת הרבה מאוד אנשים ואני אחד מהם.

גמר אוסטרליה אופן 2012, למי שלא זוכר הנה תקציר המשחק:

זה היה גמר מופלא! אחת היריבויות הגדולות בהיסטוריה במיטבה. דו קרב שנמשך למעלה מ-5 שעות של טניס. רמת טניס הכי גבוהה שנראתה במשחק שלא ידענו את זהות המנצח עד הנקודה האחרונה. לבסוף דג׳וקוביץ ניצח וגרם לי לשיברון לב (בתור אוהד נדאל) במשחק שהיה בשורה לשאר שחקני הסבב – דג׳וקוביץ כאן ופה כדי להישאר.

וכך היה… דג׳וקוביץ עדיין השחקן הטוב ביותר על הפלנטה ובשנה שעברה הוא הביא את השנה הכי גדולה שהייתה בעולם הטניס אבל זה נתון לויכוח. האם דג׳וקוביץ ימשיך בדיוק באותה נקודה שהפסיק ? סיכוי גבוה מאוד אבל נחכה ונראה.

אני אחלק את הפוסט לקטגוריות:

  1. השחקן המעניין
  2. התקווה שלי
  3. שנה אולימפית – המטרה של רוג׳ר פדרר.
  4. הימורים לקראת אוסטרליה אופן.

השחקן המעניין של השנה הקרובה – אני ארצה להתחיל כמובן ברפאל נדאל

אם היו שואלים אותי מי הספורטאי האהוב עלי בכל הזמנים זו הייתה שאלה קשה בשבילי – מצד אחד קובי בראיינט ומצד שני רפאל נדאל. לבסוף הייתי בוחר באליל נעוריי – רפאל נדאל.

נדאל זה סיפור האמת קצת עצוב… אני זוכר כל כך הרבה משחקים שלו, תקופות בקריירה שלו, הפסדים או ניצחונות וכמו כן גם פציעות. פציעות זה דבר שגרתי בחייו של ספורטאי אבל נדאל זה סיפור קצת טרגי – אפשר להגיד שנדאל הוא כמו ״רוז של עולם הטניס״. אוי גור זו השוואה נוראית… מה עובר עליך? האמת זה הדבר שעלה לי לראש.

נדאל חזר בסוף שנה שעברה מהפציעה הקשה ביותר בחייו ונדמה שלא יוותר עד שיחזור למיטבו ויניף שוב גביע גראנד סלאם, דבר אשר עשה בפעם האחרונה ברולאן גרוס 2014. אני חייו לציין שהוא שיחק טוב בסוף שנה שעברה והוא נראה חד מאוד כשהיחיד שמצליח לנצח אותו בקלות (לפעמים בקלות מביכה) הוא נובאק. השנה הוא מגיע במטרה לחזור ולנצח! לנצח גראנד סלאם ובעיקר את נובאק (הפסיד לו לפני שבוע בטורניר הכנה).

מה יהיה השנה ? אני מקווה שיהיה טוב, אני מאמין שיהיה טוב!

התקווה שלי לשנה הקרובה – גריגור דימיטרוב.

כל שנה יש לי תקוות מדימיטרוב ועד לפני שנה הוא היה בעלייה מטורפת! היה נדמה ש״בייבי פדרר״ בדרך למעלה בצעדי ענק והוא כבר היה מדורג בעשירייה הראשונה. השנה האחרונה הייתה שנה רעה מאוד בשבילו. הוא הפסיד ללא הפסקה (כולל בסיבובים ראשונים) וירד בדירוג עד המקום ה-30. מי יודע אולי זה קרה בגלל הפרידה ממריה שארפובה.

השנה הוא פתח מצוין! הוא הגיע לרבע גמר טורניר בריסביין והפסיד ברבע גמר לפדרר לאחר מאבק קשה וצמוד. לפני יומיים הוא שיחק בגמר טורניר סידני והפסיד לאחר משחק יוצא מן כלל לטרויצקי. לא מעט ציפיות יש לי השנה מדימיטרוב ואני מקווה שיחזור מהר לכושר שהביא אותו לחצי גמר ווימבלדון 2014!

dimitrov

שנה אולימפית

כל שנה אולימפית היא שנה מיוחדת בעולם הטניס. האולימפיאדה מגיעה מיד לאחר הרולאן גרוס וטורניר ווימבלדון וזה מיד גורם ללא מעט לחץ על שחקני הסבב. ב-2008 נדאל עשה שנה מדהימה וזכה ברולאן גרוס, מיד אחר כך ניצח בווימבלדון ואז ניצח גם במשחקים האולימפיים. הוא ואגאסי הם השחקנים היחידים שזכו בכל ארבעת הגראנד סלמים וגם בזהב אולימפי והשנה פדרר רוצה לעשות זאת.

פדרר הודיע על פרישה מעונת החימר על מנת להיות מוכן יותר לרולאן גרוס, ווימבלדון ובמיוחד לאולימפיאדה בה ישתף פעולה עם הינגיס בזוגות וירצה לזכות גם ביחידים.

federer

הימורים לקראת אוסטרליה אופן

ההימור הצפוי – התותחים הכבדים מנצחים בקלות ואנחנו מקבלים שני חצאי גמר קלאסים: מארי נגד נדאל ופדרר נגד נובאק. לאחר שני חצאי גמר קשים אנחנו מקבלים גמר של נובאק נגד מארי. ונובאק זוכה בגראנד סלאם 11.

ההימור החלומי שלי – דימיטרוב מפתיע את פדרר בסיבוב השלישי. נדאל לא מסתבך כל הדרך בדרך לגמר. דימיטרוב ממשיך להפתיע את כולם ומנצח בחצי הגמר את נובאק לאחר 5 מערכות קשות. גמר גדול בין נדאל לדימיטרוב נגמר בניצחון של נדאל וגראנד סלאם 15.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה גור.
    לא חושב שפדרר ונדאל יגיעו לחצי. לדעתי, שניהם בונים את העונה שלהם כדי להגיע לשיא לקראת הקיץ. הגוף שלהם כבר לא בנוי לשיא מינואר ועד אוקטובר.
    אם האולימפיאדה היתה על דשא או באולם היתה לפדרר תפילה, אבל על משטח קשה אני לא רואה אותו מנצח גמר של טוב מ-5 בלחות המעיקה של ברזיל.

  2. פדרר אולי בונה את עצמו לריו, אבל על ג.ס פדרר לא יוותר בשום אופן על הסיכוי לזכות ב ג.ס נוסף. פד יכול לוותר פה ושם על טורנירים קטנים שאינם במכסה המחויבת.

    1. אני די בטוח שאם הוא יצטרך לבחור במייג'ור או זהב אולימפי הוא יבחר במייג'ור. זה בערך כמו להעדיף זהב אולימפי על זכייה במונדיאל (אפילו אם כבר זכית ב-3).

      1. אני לא בטוח שהוא מעדיף גראנד סלאם… הוא מוביל את כמות הגראנד סלמים ותחשבו על זה שחסר לו שני תארים בארון- גביע דיוויס ומדלית זהב.

        1. גביע דיוויס יש לו כמובן, זכה לפני שנתיים בניצחון על צרפת (איזה מן אוהד טניס אתה ?!?)

          וברור שהוא מעדיף גראנדסלם, ולהגדיל את השיא שלו, אולימפיאדה זה נחמד, אבל זה פעם ב 4 שנים, ודיי זניח, זה אפילו לא היה קיים מ 1924 עד 1988, כלומר לרוד לייבר/בורג/מקנרו/ועוד ועוד, לא הייתה בכלל הזדמנות לזכות בזה…, שלא לדבר על זה של פדרר יש כבר מדלית כסף ביחידים וזהב בזוגות… הוא בשקט יוותר על זה בתמורה לעוד ווימבלדון

          1. אם להקצין לרגע, גם אין לו זכייה בטורניר רמה"ש. זהב אולימפי בטניס, אופניים וכדורגל זה נחמד ואולי אפילו יוקרתי. זה עדיין לא מתקרב לחשיבות של התחרויות הגדולות.

  3. מקווה להפתעה – נדאל, פדרר, הכל הולך –
    אחרת יש לי תחושה שדג'וקוביץ' משתלט סופית על הענף לשנתיים הקרובות.

  4. נדאל בכושר משופר מאוד לעומת תחילת עונה שעברה אבל הוא עדיין קצת לא יציב.
    יש לו הגרלה לא פשוטה בכלל,מתחיל עם ורדסקו,ובדרך יכול להיפגש עם אנדרסון וברבע אם הכל ילך לפי הציפיות סטן,בקיצור הגרלה קשה,אפילו מאוד.
    מארי יחכה בחצי (אם אשתו לא תלד בדרך,אמר שיפרוש מהטורניר במידה ותיכנס ללידה),זה דווקא מאצ' אפ שלדעתי נדאל בכושר טוב צריך לעבור.
    חצי שני לא רואה אפשרות אחרת מנובאק-רוגר.

    תקוות: רפא לוקח את הטורניר-סיכוי קלוש.
    ציפיות: רפא נופל לפני החצי,כנראה לסטן,אם עובר אותו מגיע לגמר נגד נובאק.
    בכל מקרה נובאק לוקח את הטורניר,הבנאדם בכושר מפלצתי,מה שעשה לרפא לפני שבוע (במשחק לא רע של רפא) לא יאומן. כל תוצאה חוץ מניצחון שלו יהיו עבורי הפתעה מדהימה.

  5. יופי של מאמר.
    הערכתי הצנועה לגבי 2016
    ——————————–
    צפויה שנה דומיננטית של נולה אבל אני לא צופה שייקח את כל ארבעת הסלאמים.
    מאמין שוורינקא / נישיקורי / מארי יעשו לו צרות ויגנבו גביע.
    עם פדרר ונדאל הוא למד להסתדר.
    השנה הוא ח י י ב לקחת את הרולאן גארוס. חייב !

    לגבי אוסטרליה
    —————–
    זה טורניר מסורתי של נולה (יש לו כבר 5 גביעים).
    רק וורינקא במשחק שיא יכול לו.

  6. כיף של פוסט. למרות שאני כמעט לא כותב על טניס, טניס הוא אחד הספורטים האהובים אלי. אני גם שיחקתי טניס ברמת חובבים לא רעה, ובימי כסטודנט בווסטר קולג' (דיביזיה 3,) הייתי מס' 4 בקבוצה וסיימתי את עונת 1962-3 עם 6 נצחונות ו-9 הפסדים. בגיל 69 הצלחתי לעשות את נבחרת מחוז פאלם ביץ' לשחקנים 65+ והיו לי כמה הצלחות בצד כמה הפסדים, עד שנאלצתי לעבור ניתוחי החלפות כתפיים, ומאז אני סתם מכה בכדור בזוגות עם זקנים בגילי.
    הייתי כמעט בכל ה-US OPEN משנת 1967 ואילך עד שנת 2000, ז"א שאני מכיר היטב את הדור של סדג'מן ואחריו רוד לייבר, ואז ג'ימי קונורס ג'ון מקנרו , ועד סמפרס ואגסי.
    ג'קוביץ' הוא האיש. נדאל? אני לא יודע בדיוק מה זה, אבל ישנו משהו עצוב בכל הסיפור שלו. במיטבו – הוא היה אדיר!!!

    1. מומי חזק בקטע של טניס נשים
      מה יהיה עם הטוסיק של סרנה ? נכנס במושב רגיל ?
      היא חייבת 2 כסא של פירסט קלאס שחובר לו יחדיו

    2. אם לוקחים את השיא של נדאל – לפי דעתי זה יותר מהשיא של פדרר ודיוקןביץ וכל שחקן ששיחק. אבל הוא נפצע ולא הצליח לשמור על שיא…

  7. הגמר של 2012 באמת מדהים, האופי של השחקנים והעמידה שלהם כל כך הרבה שעות זה משהו שנותן לך תחושה שהמין האנושי יכול להגיע הכל.
    הקאמבק של נולה בסוף המשחק והניצחון שלו בניגוד לכל המערכה החמישית היה ענק.
    אממה…מבחינת רמה, לפדרר ונדאל היו לפחות 3 מפגשים יותר טובים מהמפגש הזה, לפחות. ווימבלדון 2008 האלמותי, המשחק הכי טוב בהיסטוריה של הטניס. אוסטרליה 2009, שחזור רק על משטח קשה ועם מערכה חמישית פחות איכותית. רומא 2006, מפגש החימר הכי טוב שראיתי אי פעם, 5.05 שעות של גאונות. הקטע היפה בכל המשחקים האלה שנדאל ניצח אותם.
    ואני יכול אפילו להביא עוד משחקים מבחינת רמה שהיו טובים יותר כי הגמר הזה לא היה באמת עילוי של רמה, אלא עילוי של לחימה, של אופי, של קרב התשות.

    לעניין עצמו.
    נדאל-כמה שנאתי אותו וכמה אני סלדתי ממנו. ככה התגעגעתי אליו. לפורהנד הקטלני שלנו. כמה שהוא יחזור לפורמה הוא איבד יותר מידי…יותר מידי מסת שריר, יותר מידי מהירות, יותר מידי כוח. לא תהיה פה שירת ברבור כמו פדרר כי הוא פשוט לא מספיק מוכשר כמוהו ולא מספיק בנה את המשחק שלו על אי-פיזיות.

    דימיטרוב-די נמאס מהוואנבי הזה. כל הדור החדש של הטניס אותו דבר, אני מחכה לגבר שיסתכל להם בלבן של העיניים ולא ינסה לחקות אותם, בטח לא את רוג'ר.

    פדרר-רואה אותו מגיעה לפחות לרבע גמר, אם כי גם מול נולה, גם מול סטן [תלוי ביום], גם מול מארי ואפילו מול נדאל ב-5 מערכות [אף על פי שהוא שחקן טוב יותר עכשיו] הוא לא מנצח. זה בסדר, תן לנו ווימבלדון.

    הימור שלי: נולה מודח בחצי גמר בהפתעה לאיזה צונגה\מונפיס\נישיקורי\מגיש מפלצתי שפוגש את מארי שסוף סוף זוכה באוסטרליה.
    וזה חתיכת הימור, כי נולה פייבוריט בערך ב-90 אחוז.

    1. גמר 2008 זה המשחק היחיד שמתחרה עם אוסטרליה 2012 ויכול להיות מאוד שעוקף אותו זה היה קרב אדיר של 5 מערכות על מהפכים בלי סוף וזה היה בווימבלדון מול כל העולם וזו הייתה היריבות הגדולה בהיסטוריה. הקטע שב2012 זה היה תצוגה אל אנושית מבחינה פיזית! בטקס הם ישבו על כיסאות – זה בחיים לא קרה! זו הייתה תצוגה מדהימה אבל אני יכול לקבל לגמרי את הרעיון ש2008 יותר גדול.

  8. תודה גור, ראיתי את הבולגרי לייב השנה(!) , בקווינסלנד. טניס יש לבחור אבל אופי אין. טניס זה רק 75% טניס השאר זו הגישה. (השנה המועדון שלי לקחנו את אליפות הפרברים המזרחיים אם 4 טניסאים בגילאים 42-46.) ולבולגרי פשוט אין את זה. בטניס הוא היה טוב מפדרר ומרוב לחץ שהוא היה בשבירה עליו הוא מייד הפסיד לו את המשחק.

    והמשחק מול ויקטור טרוייצקי. נו באמת… איזה פיאסקו.

    מילוש הוא הסוס השחור שלי לעשות את הריצה הכי מרשימה.. ונובאק הוא רמה וחצי מעל כולם (יחס הימורים של 1.65)

  9. גור תודה על הקדימון המושכל.הרגשת בטן שסרינה תופתע ותודח ברבע או חצי ..לגבי נולה הוא ברמה מעל כולם .תהנו.

  10. בתור מחווה לאוסטרליאן אופן אתה צריך, גור, להחליף את התמונה שלך במדי מלצר במועדון לילה לתמונה שלך משחק טניס.
    בנשים שימו לב לקוזנצובה שחווה רנסנס מפתיע בגיל 30+ . דפקה היום 6:0 6:2, אחרי כמה נצחונות בטורנירים המוקדמים.
    מישהו יודע אולי מתי דריה גברילובה עשתה עלייה(במסגרת תגלית) ונחשבת אוסטרלית ,כולל בגביע הופמן.? ומה אמא רוסיה אומרת על הבגידה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט