שנה זוגית או אי זוגית – יומן אליפות ספרס / דור בלוך

בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו, כאילו הפסיד הוא עצמו למיאמי בגמר של 2012/2013, ולמלא את מצוות והיגדת לבינך, ולו בשביל שבנו לא ישאיר את ריי אלן פנוי פעמיים לשלשה בדקה האחרונה של משחק אליפות ביתרון 6.

*

"הם צריכים לחלק אוטו עם הפרס הזה, אם אין אוטו, זה לא מעניין אותי"

-קואץ' פופ על הזכייה במאמן החודש של דצמבר.

*

כן, דצמבר היה חודש טוב עבור הספרס.

כזכור ביומן הקודם דיברנו על כך שהמאזן של הספרס טוב אבל שהיומן שלהם היה יחסית קל עד כה, ושצריך לראות מה יקרה כשיפגשו קבוצות חזקות יותר, ובכן, הכל סבבה.

הספרס סיימו את נובמבר עם הפסד לבולס, יצאו לרצף של ארבעה נצחונות רצופים והפסידו לטורונטו, בעקבות המשחק הזה באו שבעה נצחונות רצופים כולל על וושינגטון לה הפסידו בראשית העונה, על הקליפרס ועל אינדיאנה. ב-25 בדצמבר בה הפסד במשחק צמוד ליוסטון שבהחלט היווה הפתעה לאור היכולת של יוסטון העונה, לאחריו באו חמישה נצחונות רצופים כולל על אותה יוסטון.

*

מה אנחנו למדים מזה? שהספרס לא הפסידו בדצמבר בפער שגדול מ-5, כלומר הם קבוצה שקשה מאוד  לשבור. שהם לא הפסידו שני משחקים רצופים עד כה העונה, שהם מביסים קבוצות, גם קבוצות פלייאוף משני הקונפרנסים בלי הבחנה, ושהם לא מפסידים פעמיים לאותה קבוצה.

כל אלה הם חומרים מהם עשויה אלופה.

*

כרגע המועדון של המועמדות לאליפות עומד על 2.5 מועמדות, גולדן סטייט והספרס, וקליבלנד אם הם יתחברו בצורה יוצאת דופן, ודומה שהספרס ממשיכים ליהנות מהשקט שההתפוצצות של גולדן סטייט מאפשרת להם, ועם כל הרעש המרחק שלהם מגולדן סטייט עומד על שלושה משחקים בלבד.

*

מה יש לנו בסטטיסטיקות?

קוואי לנארד המפלצת קולע ב-50% מהשלוש, ועומד על 21 נקודות ו-7 ריבאונדים 2 חסימות וחטיפה ב-33 דקות בלבד.

הספרס במקום ה-6 בליגה בנקודות אבל מקום ראשון באחוזים מהשדה, מקום 6 בריבאונד, מקום 2 באסיסטים, מקום 8 מהסוף באיבודים, מקום 7 בחסימות ו-8 בחטיפות ומדד הפלוס מינוס הגבוה בליגה.

בהגנה הם מחזיקים את היריבות שלהם על פחות מ-90 נקודות, 5 נקודות פחות מהקבוצה הבאה אחריה במדד הזה (מיאמי, ואחריה קליבלנד), והיא עושה את זה בלי לכפות המון איבודים על היריב, פשוט בהגנה טובה. היא מאפשרת ליריב הכי מעט ריבאונד התקפה בליגה את אחוז השלוש הנמוך בליגה ואת האחוז מהשדה השלישי הכי נמוך בליגה (מעליהם שיקאגו ומיאמי).

כלומר, סן אנטוניו עושים את הכל מעולה בהגנה ועושים את הכל טוב או טוב מאוד בהתקפה, ולזה צריך להוסיף שתי כוכביות גדולות.

הראשונה היא הכוכבית הרגילה של הספרס, שהספרס תמיד נותנים המון מנוחה ומשחקים בהילוך שני בעונה הסדירה, וזה נכון גם השנה, וראו הציטוט שהובא מעלה של פופ (האם יש ציטוט יותר פופוביצ'י מזה?).

השני הוא שסן אנטוניו למעשה מוסיפה עוד נשק לארסנל שלה, לצד משחק הנעת הכדור היפה שלה היא מוסיפה משחק בידודים לקוואי ולמרקוס, והספקולציה שלי היא שהיא משחקת כך כרגע יותר ממה שפופ מתכוון לשחק במשחקים המכריעים של הפלייאוף, כדי להרגיל את הקבוצה גם לכך ולשלב את למרקוס. ובינתיים הוא משתלב מצויין – 16 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק.

*

אז בינתיים הכל מתקדם כשורה, הספרס בדרך לסים במקום הראשון או השני בליגה, להגיע כשכל השחקנים החשובים בכושר ומשולבים במערך, כשהם עומדים לקראת האתגר העצום של להפיל את הווריורס ההיסטוריים.

*

כולם לכוון שעונים ל-25 בינואר – הספרס נגד גולדן סטייט, המשחק הכי מסקרן עד כה העונה.

 

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. יש לציין שהם מחזיקים גם בלו"ז הכי קל בליגה.

    ואני עדיין תוהה אם פופ לא יעלה רק חצי הרכב נגד הווריירס סתם כדי לעצבן את כולם ולראות אם סילבר יתן לו קנס.

  2. אולי אני מפספס אבל נראה שיש, כרגיל, המון שקט. למרכוס אולדריג' חתך ממוצעים ועם אחוזים חלשים מהשדה ואף אחד לא מתרגש, גם הוא לא, פשוט משתלב יותר ויותר במכונה. קוואי לאונרד ממשיך להראות את גרף השיפור היציב והארוך בהיסטוריה.
    מועדון מדהים, כרגיל.

  3. הניהול המדהים והרוח של סן אנטוניו מתבטאים בפקטור מאוד חשוב, שהופך אותה כ"כ חזקה: הנכונות של סופרסטארים לוותר על המון כסף כדי לאפשר את ההגעה של אולדריג' ואת הרוסטר המטורף, עבור עוד טבעת.

    פרט לאולדריג', כל היתר מקבלים פחות מאינס קאנטר (מי?). דני גרין הסכים ל-10 מיליון. דיאו על 7.5. דאנקן בהתנדבות, 5 מיליון. פטי מילס ב-3.5. מאנו עושה מילואים, 2.8. דיוויד ווסט נותן מהכיס שלו, 1.5.

    שמישהו יספר ללברון. בנאדם שהשכר שלו בליגה זה העודף לפיצוחים, מכלל ההון שיש לו.

    1. בעבר כבר באו בטענות ללברון וכוכבים נוספים שהם מוותרים על שכר ובעצם דופקים את השיטה כי הם מאפשרים ריכוז כישרון/איכות גדול מדי בקבוצה אחת.
      זה באמת יפה (בלי ציניות) שדאנקן עושה את זה, אבל השיטה לא שווה כלום אם דוראנט יחתום הקיץ על חוזה של 3M או אפילו 15M.

      1. יש תסריט יותר גרוע (ליתר הליגה): דוראנט מקבל את המקס' שמגיע לו – בגולדן סטייט. בלי ואפילו עם בארנס. ואז הליגה נסגרת ל-4-5 שנים 🙂

    2. לא נראה לי שדיאו שווה הרבה יותר מ-7.5 ואולי פחות בקבוצה אחרת.
      גרין זה בערך טרוור אריזה קצת משופר ואריזה מרוויח 8 אז גרין צריך להרוויח 11-12. 10 מיליון זה קרוב לשווי האמיתי שלו (שלא לדבר שאין מס הכנסה מדינתי בטקסס), דאנקן, וג'ינובילי ודייויד ווסט זה וטרנרים שכסף לא מעניין אותם כרגע וואם לא היו חותמים בספארס הם היו פורשים מכדורסל. פאטי מילס היה פצוע בכתף בזמן החתימה על החוזה, חושב שבנסיבות האלה החוזה היה סביר בזמנו, מה גם שהוא לא הרבה עיקביות בעונת החוזה שלו (למרות פלייאוף מעולה). קוואי ואולדריג' מקבלים מקסימום. כל היתר מקבלים מינימום או קרוב לזה (בונר, סימונס, קייל אנדרסון, בובאן הענק, רזואן באטלר). לסיכום, הווטרנרים מקבלים פחות, כל היתר מקבלים קרוב לשווי האמיתי שלהם. אין שחקן מתחת לגיל 30 שמוותר על כסף משמעותי (רק רוצה לציין שאפילו אם דני גרין למשל מוותר על 1או 2 מיליון בעונה הוא ירווח את זה בקריירה ארוכה ומוצלחת כי הוא מתאים לפרנצייז ובחוזה חדש עוד 4 שנים שיתן לו עוד כסף ולכן לא מדובר על ויתור אמיתי).

  4. יומן מעולה. הספרס אכן מרשימה מאוד. אני תוהה אם הם יצליחו לסיים את העונה עם מאזן מושלם בבית (ג"ס אגב עם 33 משחקים רצופים בעונה הסדירה)

  5. הספרס יעקפו את הלוחמים עד סוף העונה….הריצה המטורפת של הלוחמים תיפסק
    יאללה כבר שיגיע המשחק המולם

  6. Wishful Thinking

    ללוחמים 2 הפסדים , לדורבנות 6 . עד שהלוחמים יגיעו ל-6 ( זה יכול להיות גם עוד חודשיים ! ) לס"א יהיו כבר 10 לפחות .

  7. מהלך קלאסי של פופ – לתת לכולם להתעסק בווריורס ולעבוד בשקט תעסייתי. בעונה אחרת הם לא היו יורדים מהכותרות עם קצב של 67 w ומדדים כאלה.
    אחלה יומן

    1. לא מהלך ולא נעליים . פופ תיכנן את העונה של הדאבס ? אם הג"ס לא היתה פותחת כך את העונה החדשה , ס"א היתה מובילה את הליגה במאזן הנצחונות – הפסדים ואיש לא היה מתייחס אליה כ"מתחת לראדאר ".

      1. ממש לא תכנן (ולא משנה איזה קונספירציות מנחם מריץ)
        ועדיין זה פופ קלאסי לזרום בשקט כשאחרים מסוקרים בטירוף

  8. יומן שמספר את כל הסיפור. אהבתי את הפיסקה הראשונה ביומן!
    אני שןנא את הספארס כי הם כל כך טובים, ואני פוחד מהם.

  9. הם בטוח חזק מאוד במירוץ לאליפות, ומראים שילוב אידאלי של ותיקים וצעירים יותר. ברור לי גם שכול קבוצה עם אספירציות לאליפות חושבת גם על איך להתמודד איתם ולא רק על ג"ס.

  10. הספרס הם ללא ספק מכונה משומנת היטב, אבל, בלי עמדות 1-2, כלומר פארקר וגרין, שניהם בפוקוס ובכושר, לדעתי הם לא מועמדים אמיתיים. לא ינצחו ככה את הווריורס ואת קליבלנד בסדרה, וגם את אוקלהומה והקליפרס, אם יגיעו בריאות ומחוברות. שניהם, פארקר וגרין, נראים במגמת שיפור איטית ומתמדת, רק שיימשך…

  11. קבוצת גלקטיקוס וזה לא יאמן איך הם עוברים לכולם מתחת לרדאר. קיבלו את למרקוס אולדרידג' וכקינוח גם את דיוויד ווסט, אחד השחקנים שאני מחזיק מהם בליגה. גם אני כמו כולם מייחל לסדרה מול ג"ס, זה יהיה גדול.

  12. סליחה על האיחור בעיני יש כיום גג 3-4 מועמדות לתואר והספארס היא המועמדת הבכירה ביותר .
    עוד לפני ג.ס ( אם תהיתם קליבלנד מעומדת מספר 3…בכל זאת המזרח לא מאיים …והאולי היא אוקלהומה ….הקליפרס מסקרנת אך היא לא מספיק עמוקה ובעלת אופי לתואר כנ"ל לגבי היתר כולל שיקגו ).
    אם נחזור לס.א הרי שאני משוכנע שכמעט הרוב מחכה לסדרה שלהם מול ג.ס הצפויה בגמר המערב.
    אמנם אוקלהומה מסוגלת בהחלט לקלקל את התענוג ( וגם ל.א.ק …למרות שלא תלך עד הסוף מסוגלת לגנוב סדרה בודדת מאחת הגדולות ).
    בכל מקרה במידה ותהיה סדרה כזו אני הולך על ס.א בשש ואולי אפילו בחמש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט