מחשבות כדורסל של יום חמישי/רועי ויינברג

1.פילדלפיה קבוצה טובה יותר ממה שחושבים

משנה את התמונה עבור הקבוצה מעיר אחוות האחים. סמית'.

החזרתו של איש סמית' לפילדלפיה הייתה גאונית. הוא הפוינט גארד האמיתי שהקבוצה הייתה צריכה כל כך, שמשפר את משחק שאר חבריו לקבוצה-בין אם אלו ניק סיסקאוקאס (שהיה מצויין מול פניקס ודעך מאז) ורוברט קובינגטון (אחד האנדרייטדים הגדולים בעמדתו), שוטרים בחסד, שנהנים מהמסירות החכמות של סמית' שנותנות להם מבטים פנויים לשלשות, נרלנס נואל שנראה כמו הרוקי המעולה מאשתקד כשהוא שוב בעמדת הסנטר ונותן הגנת פוסט קטלנית, או אייזיאה כנען שפורח כסקנד גארד, הקבוצה הזאת נראית טוב בהרבה.

הם ניצחו ב-2 מ-3 המשחקים האחרונים, כשב-2 מהם הם קולעים 110 נקודות לפחות, דבר שקרה להם רק 3 פעמים העונה (הפעם השלישית מול יוסטון). לצד ההוספה של מייק ד'אנטוני כעוזר מאמן, דבר שמסייע לשפר התקפת הקבוצה, פילדלפיה נראית קבוצה טובה בהרבה בהתקפה. הנוכחות של רכז דומיננטי (18 נק', 8.3 אס' במשחק עם ה-76') כסמית' עושה את ההבדל הזה עבורם, וטוב שכך.

לצערה של ה-76', היא עדיין נשארה עם בעיה אחת גדולה. מה עושים עם ג'ליל אוקפור? החמישייה החדשה של פילדלפיה מתפקדת טוב מאוד ביחד ולא צריך לפרק אותה, אבל עדיין מגיעות דקות למלך הריבאונדים (וסך כל הנקודות) של פילדלפיה העונה. פתרון אפשרי, שיושם באופן חלקי בניצחון ה-76' על סקרמנטו, זה להעבירו לחמישייה השנייה. שם, לצד שחקן כקנדל מרשל/טי ג'יי מקונל (שניים שלא מסוגלים לתפקד לצד סמית' ויכולים להיות יעיל ביותר בפיק-נ'-רולים עם ג'ליל), ואופציות התקפיות כהוליס תומפסון, ג'אקר סימפסון וקובינגטון/ג'רמי גרנט, אוקפור יהיה השחקן המרכזי בהתקפהה ויוקף במגנים אישיים טובים בהגנה.

חמישייה זו לא טובה דיה ל-35 דקות בערב, אבל יכולה להיות חמישייה שנייה סבירה שמצטיינת במשחק העומד. מאוד סביר שנראה את ברט בראון נותן לה דקות, בדרך לעונה אפשרית של 15-23 ניצחונות. הם לא יהיו הקבוצה הגרועה בהיסטוריה.

*

2.בובאן מראינוביץ'-יהלום בגובה 2.21 מ'

המפלץ הסרבי מדנקק על דרומונד.

הספרס החתימו בקיץ את בובאן מראינוביץ', אחד מכוכבי השנה ביורוליג של 2014/15, כגבוה נוסף במצבת הגבוהים העצומה שלהם. בהדרגה מתברר שהוא ממלא את המשבצת התורנית של הכוכב האירופאי שזורח בליגה בחסות גרג פופוביץ'. הוא עצום, ולאחר כמה משחקי הסתגלות (ותקופה מוצלחת בדי-ליג) הוא מראה לכולם את היכולת שלו, בכמות דקות מועטה.

מראינוביץ' יודע לקלוע, ועם 67.6% מהשדה בדצמבר. הוא ריבאונדר מצויין (הפך אתמול לשחקן הראשון של הספרס שמסיים משחק עם 12 ריב' בפחות מרבע שעה) ומהווה מיס-מאץ' לכל מי שעומד מולו. כשמוסיפים לזה תכונות אירופאיות טיפוסיות כקליעת עונשין, ראיית משחק טובה והגנה מעולה (שמשתלבת היטב עם סן אנטוניו), יש לטקסנים נשק שובר שיוויון.

נכון, הוא לא מקבל הרבה זמן משחק, ומשחק סה"כ 7.6 דק' בערב. נראה אותו בא הרבה יותר לידי ביטוי בקרוב, גם כנשק שיכול לשבור סמול בול (הוא גבוה יותר בראש מדריימונד גרין, למשל) וגם כמוציא לפועל של התקפות במשחק עומד. יהיה מעניין לעקוב, ותהיו בטוחים שנראה משחקים שישתנו לחלוטין לטובת הספרס כשהוא על המגרש בהמשך העונה.

*

3.המשחק האחרון של קובי בבוסטון

מנחם כתב בהרחבה על הכבוד שקובי קיבל בביקורו האחרון בבוסטון, המקום בו ניצח גמר אחד (2010) והפסיד גמר אחר (2008). הוא קיבל חתיכה מהפרקט בגארדן, כבוד שמעטים זכו לו (הוא, ד"ר ג'יי וקארים בין היתר), וזכה להצגה המרשימה הזאת לפני המשחק ולסטנדינג אוביישן:

כמובן שאוהדי בוסטון, כמו אוהדי בוסטון, שרקו בוז כל פעם שנגע בכדור, אבל הוא עדיין סיים עם 15 נקודות ו-11 ריבאונדים בהופעה אחרונה מכובדת ביותר מול יריבה גדולה, במשחק שמקבל מקום של כבוד בטור הפרישה של הבלאק ממבה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. מצוין תודה.
    1. סמית' באמת יופי של טרייד עבורם. לא יודע למי הולך הקרדיט אבל מגיע להם אחד. וברכות ללייקרס שהטרייד הזה יעזור לה לשפר עמדות בקרב על סימונס.
    נראה שלא רחוק היום ופילי תהיה קבוצת NBA לגיטימית.
    2. הוא באמת משהו שעוד לא ראו בליגה קליעה רכה והכל והוא גם חוסם מעולה כי הוא פשוט עומד עם ידיים למעלה והכדורים פוגעים בו ( https://www.youtube.com/watch?v=ue2uuoCNKBQ )
    ובמשחקים האחרונים הוא תורם ב15 דקות המון.

  2. מארינוביץ עוד שנה שעברה החזקתי ממנו מאוד.הוא נראה גמלוני וסתם גבוה אבל הוא אחלה שחקן ומאוד רציתי שמכבי ינסו להביא אותו

  3. תודה רועי,
    1. לדעתי דאנטוני עומד מאחרי ארגון הרוטציות במשחק של הסיקסרס ונראה לי שזה הולך להיות מהלך מוצלח. בנוסף חשוב לציין את השיפור של אוקאפור בהגנה ככל שהעונה מתקדמת.

    2. המערכת המקצועית של הספרס פשוט גורמת לאי שיוויון בליגה. השחקן הזה אולי מספר שש ברוטציית הגבוהים של הספרס אחרי דאנקן, אולדריג', ווסט, דיאו ובונר – בכל קבוצה אחרת בליגה הוא היה תופס מקום יותר משמעותי.

    3. ראיתי את המשחק היום בגארדן, לא האמנתי שאי פעם אני אתרגש ממשחק של קובי בראינט וזה קרה לי היום אחרי אחרי השלשה הגדולה שלו לקראת סיום המשחק שקבעה למעשה את הנצחון של הלייקרס – פתאום קלטתי שזהו , זה אחד המשחקים האחרונים שלו – אני זוכר את המשחק האחרון של ד"ר ג'יי בבוסטון ( גם הוא קיבל חתיכה מהפרקט )- הפרידה היום של הקהל בבוסטון מקובי הזכירה לי את אותה פרידה

  4. לגבי פילדלפיה היה ברור שההגעה של סמית' תשפר אותם ותביא עוד קצת נצחונות כי בהרבה משחקים הם היו קרובים והיה חסר להם משהו.
    להעביר את אוקאפור לספסל ולחמישייה השנייה זה נחמד, אבל הם חייבים למצוא פתרון לשתפ שלו עם נואל. הם שני שחקני העתיד שלהם ואי אפשר להתעלם מהעובדה שהם לא מסתדרים על המגרש בינתיים- גם אם טרייד יהיה הפתרון בסוף.

    לגבי בובאן מעניין כמה באמת פופ ישתמש בו בשלבים המכריעים של העונה.. יש לו סוללת גבוהים עמוקה מאוד ועכשיו הוא מקבל דקות כי דאנקן לא משחק

  5. מעניין אם בעקבות ההגעה של סמית והשילוב המצוין שלו עם נואל, כשאמביד יחזור נראה דווקא טרייד על אוקאפור ולא עליו

    1. ב-NBA טריידים לא משנים את החוזה עליו אתה חתום. לכן הוא מקבל את החוזה שעליו הוא חתם לפני תחילת העונה עם הוויזארדס – 1.1 מיליון דולר.

  6. אחרי שלפני עשור, הסאנס סבלו מהקומישינר הקודם – הקומישינר הנוכחי מפעיל אפליה מתקנת (מכריח את הסיקסרס להשתפר) ובכך מקדם את סיכויי הסאנס "לנצח" בקרבות השיריון שמטרתם לכבוש את פסגת הלוטרי…

  7. תודה על הפוסט המצוין!
    1. דאנתוני מאמן בעייתי… הוא לא יודע איך לאמן הגנה ואם ההתקפה שלך לא בשיא אז אתה בבעיה חמורה. מעבר לזה שלילי קבוצה פח אשפה וגם קבוצה פח אשפה כמוהם תנצח מדי פעם.
    2. מעניין מתי יקבל יותר דקות…
    3. פרידה מכובדת נוספת לקובי במגרש מרגש!

  8. תרשו לי לא להתלהב מהטרייד על איש סמית' . לא שזה טרייד רע אבל במה בדיוק הוא מקדם אותם? מי שחושב שפתאום הוא יהפוך לפוינט גארד פותח לגיטימי בליגה חי באשליות. מהבחינה הזו הוא משתלב יפה בתלכיד הטנקינג המסורתי של הנקי. לא שסמית' לא יכול לתרום אבל הוא לא יהפוך לגורם מוביל בקבוצה מצליחה. שני ניצחונות רצופים על קבוצות חלשות (אפילו אם הם בחוץ) לא מביאות את הבשורה וסביר שנראה את הסיקסרס חוזרים למירוץ מול עצמם על תואר הקבוצה הגרועה בליגה.

    1. אני בכלל לא מתלהב מהטרייד של סמית להיפך אני חושב שזה. כשלון צורב של הינקי…… סמית יכל לחתום בפילי בקיץ ללא צורך בטרייד וויתור על שתי בחירות סיבוב שני עבורו. הינקי מכר לכולם שטוני רוטן ומרשל יהיו הפוינטים הבכירים…… שניהם חזרו מפציעות קשות ולא חזרו לכושר סביר. הינקי היה צריך לתקן את עצמו ( יש דעות שאומרות שקולנגלו כפה את הטרייד)
      המטרה העיקרית של הסיקסרס העונה היא התפתחות השחקנים הצעירים וזה קשה ללא פוינט גארד לגטימי. איש סמית הוא לא פוינט פותח בכל קבוצה אחרת בליגה אבל הוא משרת את המטרה של הסיקסרס.תראה איך נואל נראה לפני שסמית הגיע ואיך אחרי…….
      בעשרת המשחקים שלפני הגעתו של סמית הסיקסרס. הפסידו כל משחק בממוצע של 18 נקודות. הקבוצה היתה מזעזעת וקשה לצפייה………

      עם סמית לא נגיע לפלייאוף. וכנראה נשאר במאבק עם ה לייקרס ראש בראש על המאזן הגרוע בליגה אבל נחזור להיות תחרותיים ורלוונטים כמעט בכל משחק. וזה בשבילי עולם ומלואו אחרי חודשיים של סיוט מתמשך……….

      1. זה היה מכוון יותר לקביעה של רועי שההחזרה של סמית' לסיקסרס היא גאונית. ברור שמהלך מסוג זה היה הכרחי כדי שפילי יהיו קבוצה מתפקדת במידה כלשהיא. הבעיה בעיני היא שהוא אפילו לא רכז מחליף בליגה ולא זכור לי שהוא תרם בשנה שעברה להתפתחות של השחקנים הצעירים. בקיצור לדעתי זה צעד של דריכה במקום, במקום להביא לפחות מישהו שיכול לפחות להיות רכז מחליף בקבוצה אחרת.
        גם אני חושב שמוקדם מדי לקבוע שהסיקסרס או שחקנים בקבוצה חוווים שיפור מהותי כתוצאה מהטרייד הנ"ל. נכון הם ניצחו שני משחקים וקלעו יותר אבל זה היה מול שתיים מקבוצות ההגנה הגרועות בליגה. יכול היות שבאמת יבוא שיפור ויכול להיות שבאמת הם לא יסיימו במאזן הגרוע בהיסטוריה. אבל זה משני בעיני כי כרגע זה נראה שהם ממשיכים לדשדש באותה ביצה במקום להיבנות (וזה מגיע מאוהד פיניקס).

  9. מאיפה לא? מדובר בפוינט גארד קצה ספסל בכל קבוצה אחרת שבארבע וחצי עונות החליף קבוצה כבר 12 פעמים.

  10. המוזיקה בקליפ הפרידה של קובי זה שיר קנדריק לאמאר והשיר הזה טבע ביטוי "YA BISH" שכולכם יכולים לנחש מה המשמעות שלו..אז יש פה עקיצה לכיוון קובי אם תשאלו אותי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט