עדיין מחכים – יומן וושינגטון (1) / אורי הלוי

בתור התחלה, שמי הוא אורי הלוי, אני בן 15 מתל אביב, אוהד סלטיקס, והתחלתי לקרוא בהופס לפני כשנתיים ונהניתי מכל רגע. זה היומן הראשון שלי.

 

כשמנחם אמר שגולשים יכולים ומוזמנים לכתוב את יומני הקבוצות, מיד הלכתי לראות אילו קבוצות נשארו. העיניים שלי קפצו מיד לוושינגטון והופתעתי. חשבתי לעצמי, "איך אף אחד עוד לא בחר אותם? קבוצת טופ 4 במזרח עם סופרסטאר בהתהוות?" ומיד קפצתי על המציאה.

המציאות לא הסכימה איתי, וכיום הוויזארדס עומדים במקום ה-12 במזרח, משחק וחצי מאחורי הניקס! משהו פשוט לא עובד בבירה.

צמד הגארדים הזריזים שלה, ג'ון וול ובראדלי ביל, נראים בסדר גמור. הם קולעים יחדיו 39 נקודות בממוצע למשחק, נתון מכובד ביותר, ו-וול נראה כאילו הוא סוף סוף מתחיל לממש את הפוטנציאל העצום שלו עם תצוגות גדולות בכמה משחקים העונה. אבל שאר השחקנים, בדומה לקבוצה בכלל, ממש לא יציבים.

הם הצליחו לנצח את הקאבס בחוץ, רק בשביל להפסיד ללייקרס בבית יום לאחר מכן. (מישהו אמר מילווקי?).

ננה, שהיה בעבר אחד השחקנים הטובים בקבוצה, איבד את מקומו בחמישייה ומאז דשדש בבינוניות והספיק להיפצע. חברו לשעבר לקו הקדמי, הפטיש הפולני מרצ'ין גורטאט, מספק את הסחורה עם סטטיסטיקות זהות לחלוטין לאלו של שנה שעברה, אבל חסרות האנרגיות שפעם היה נותן.

אוטו פורטר, שהיה אמור לעשות קפיצת מדרגה לאחר עזיבתו של פירס, כמעט הכפיל את כמות הנקודות שלו, אבל הממוצעים שלו פר 36 דקות מראים שלמעשה השיפור היה מינורי ביותר, וגם הוא מאכזב את המאמן רנדי וויטמן.

קלי אובר, הרוקי שנבחר מקום 15 בדראפט, לא מקבל יותר מדי קרדיט מקואץ' וויטמן וב-8.5 דקות משחק הוא קולע 3.8 נקודות באחוזים שלא היו מביישים גבינה דלת שומן.

הרכש החדש בקיץ, גארי ניל וג'ארד דאדלי, מספקים את השלשות שבשבילן הביאו אותם, אבל זה לא מספיק.
שאר השחקנים, דוגמת רמון סשנס וכריס האמפריס נראים פשוט כאסופה של שחקנים שמדי פעם נותנים משחק נחמד ולא יותר, וזה פשוט לא מספיק.

וושינגטון משחקת בקצב ה-4 בגובהו בליגה, אבל נמצאת רק במקום ה-23 בדירוג התקפי ומקום 26 בדירוג הגנתי. שילוב של קצב גבוה עם הגנה חלשה והתקפה לא מתפקדת, מביא אותם להתפרקויות טוטאליות מול קבוצות עם שחקני הגנה טובים שמצליחים להאט את וול וביל, דוגמת סן אנטוניו, בוסטון ואינדיאנה.

משהו צריך להשתנות בוושינגטון, ומהר, כי סיכויי השגת דוראנט בקיץ הולכים ודועכים עם כל הפסד.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה . על היומן . כנראה שהבעיה שלהם(כמו מילווקי) זו העמידה במקום , והעזיבה של פירס. ובNBA אי אפשר פשוט לעמוד במקום .

  2. הם סובלים מאוד מפציעות.
    ביל הספיק להחמיץ כבר 7 משחקים (והם דווקא נצחו את הספרס איתו).
    ננה לא ראה מגרש בחצי מהמשחקים.
    גודן שהיה מאוד טוב עבורם שנה שעברה ממש לא רואה מגרש.

    חוסר היציבות בזריקה של וול מהווה מערך 50% מהפונקציה שקובעת אם הם ינצחו או לא במשחק נתון.

  3. טור קצר וקולע שמסביר את מצב הקבוצה כמו שהיא, אבל לא מנסה לשאול, או לפתור את השאלה, מדוע וושינגטון – עם צמד גארדים כוול ובראדלי – לא מצליחה להתעלות ולהפוך לקבוצה עקבית בטופ המזרחי.
    בסיום העונה שעברה הם התחילו לנצח את רוב הקבוצות החזקות , והעונה הם שוב בנפילה.
    ישנן כמה סיבות אפשריות:
    המאמן?
    העזיבה של פול פירס שאיכשהו הוסיף להם המון?
    פציעות?
    או אולי ג'ון וול לא כזה טוב כמו שמספריו מפרסמים אותו?
    חוסר מנהיג בקבוצה?
    קצת מכל דבר?

    פוסט ראשון טוב מאד!

  4. תודה, מצוין.

    בקצב הזה אני באמת מתחיל להאמין שאם גולדן לא זוכים איכשהו באליפות השנה, הדוראנט ינחת במפרץ.

    1. +1 למרות שתיהיה פגיעה קשה ב legacy שלו אבל יש סיכוי לקבוצה היסטורית… קרי קליי איגי/בארנס דוראנט דיימונד, השם ישמור….

  5. כרגע מה שהם הכי סובלים ממנו זו כנראה העזיבה של פירס, נוצר להם חור רציני בעמדה 3, אוטו פורטר לא מצליח למלא אותו כראוי ועד כה לא עשה שום קפיצת מדרגה כפי שהיה צפוי ממנו (או לפחות אני חשבתי שתתרחש),
    אולי שווה לנסות יותר את אובר או ג'ארד דאדלי בשביל לקבל משהו מהעמדה הזו…

  6. חושבים על העונה הבאה, או יותר נכון על הקיץ והתקווה של החתימה של דוראנט.
    בינתיים נראה שהחליטו להעביר את העונה בסבבה ולקוות שבראגלי ביל לא יפצע יותר מדי ושג'ון וול יעלה את רמתו כפי שמצפים ממנו (עד עכשיו אני קצת מאוכזב ממנו)

  7. כנראה שטרייד על מנת להביא שחקן בעמדות 3 או 4 הוא בלתי נמנע, או כמובן להיות בבקרת שיוט עד הקיץ והדיבורים על דוראנט

    1. טרייד כזה אכן נראה מתבקש, אבל נותרת השאלה את מי להעביר? אין יותר מדי קבוצות שיש להן פורוורד טוב להציע שייקחו בתמורה את אוטו פורטר או כריס האמפריס.

      1. הייתי מכוון לקבוצות עם פקק כלשהו כגון הקליפרס (חזרה של פירס 😉 ) או ממפיס, שאצלהן זה יותר בעמדות 2-3. אפילו בוסטון עם הגבוהים או פיניקס עם מוריס.
        אשרות פרועה (וללא סיכוי) – סקרמנטו ע רודי גיי ששוב ימצא את עצמו בטרייד כשעיר לעזאזל

  8. אני חושב שהם צריכים להחליט מה הם רוצים להוציא מהעונה הזו אם בכלל ועל פי זה להחליט על טרייד כלשהו עכשיו או לקחת הימור (שיכול להיות שלא ייצא ממנו כלום) ולחכות לדוראנט

    1. זה מרגיש כאילו כבר התקבלה החלטה בהנהלה להתייחס לעונה הזאת כעונת הכנה לדוראנט, ושהם לא באמת שואפים להצליח יותר מדי אלא רק למשוך את דוראנט כמה שיותר. עד עכשיו זה לא בדיוק עובד להם.

  9. למה מדברים על דוראנט, הרי כל מה שאורי הלוי אמר כאן רק מסביר למה דוראנט לא ירצה לבוא לקבוצה כזאת, שהיא נרפית וחסרת כלים.

  10. או שאפשר לתפוס שמש בקליפורניה על משבצת הכוכב הבלעדי לראשונה בקריירה במקום יעקב בריאנט( לפעמים חלומות של מומי מתגשמים???)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט